Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Hun reagerte litt på vaksinen (feberog sutring), men det gikk over etter et par dager. Skal dere gå i 17.mai- tog i morgen? Vi tar med vogna og går sammen med klassen til storesøster. God feiring til dere alle:edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5/16/2017 den 19.54, Northelia skrev:

Hun reagerte litt på vaksinen (feberog sutring), men det gikk over etter et par dager. Skal dere gå i 17.mai- tog i morgen? Vi tar med vogna og går sammen med klassen til storesøster. God feiring til dere alle:edie:

Min fikk også feber, men det gikk over til i dag.

Hvordan var det å gå i toget? Sikkert stas! Jeg har ikke gått i tog siden jeg selv var barn.

Vi var ute og trillet vognen, og hadde en fin feiring.

Gratulerer med dagen 🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stakk godt i mammahjertet når hun fikk vaksinene og hylgråt. Kan ikke huske å ha hørt henne gråte av smerte før. Gruer meg litt til neste gang igjen :(

Hun fikk feber mot natten men det gikk vekk til morningen igjen. Litt mer utilpass men ellers fin :)

Vi valgte å ikke gå inn til sentrum siden det er så mange folk her. Vi gikk i stedet en tur i finværet med henne i bæresjalet, det var veldig koselig :)

Gratulerer med dagen til dere alle, håper dere har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, rosenkål skrev:

Det stakk godt i mammahjertet når hun fikk vaksinene og hylgråt. Kan ikke huske å ha hørt henne gråte av smerte før. Gruer meg litt til neste gang igjen :(

Hun fikk feber mot natten men det gikk vekk til morningen igjen. Litt mer utilpass men ellers fin :)

Vi valgte å ikke gå inn til sentrum siden det er så mange folk her. Vi gikk i stedet en tur i finværet med henne i bæresjalet, det var veldig koselig :)

Gratulerer med dagen til dere alle, håper dere har hatt en fin dag :)

Det stakk i hjertet mitt også, særlig når han måtte stikkes to ganger. Hvor lenge er det til dere skal neste gang?

Vi har prøvd bæresele, men han likte ikke å sitte i den. Får prøve igjen om noen måneder 😊 Det som er kjekt med vogna er at man slipper å bære, men da har jeg ikke hendene fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste blir 5 mnd kontroll, og ny runde med vaksiner igjen da. To stikk da også. 

Hun trengte litt tilvenning til både sjalet og selen her. Ikke gi dere, prøv igjen i korte omganger så blir han forhåpentligvis vant til selen snart :) hvilken bæresele har dere? Vi har Manduca men jeg synes den er så bred i panelet at jeg egentlig kunne tenkt meg en annen til hun blir litt større og manducaen er mer passelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, rosenkål skrev:

Neste blir 5 mnd kontroll, og ny runde med vaksiner igjen da. To stikk da også. 

Hun trengte litt tilvenning til både sjalet og selen her. Ikke gi dere, prøv igjen i korte omganger så blir han forhåpentligvis vant til selen snart :) hvilken bæresele har dere? Vi har Manduca men jeg synes den er så bred i panelet at jeg egentlig kunne tenkt meg en annen til hun blir litt større og manducaen er mer passelig.  

Vi har også Manduca, men han er for liten til å sitte med føttene ut til siden. Leste at den er anbefalt fra 6 måneder, så det er vel forklaringen. 

Er hun våken når du bærer henne i sjalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Caramelli skrev:

Vi har også Manduca, men han er for liten til å sitte med føttene ut til siden. Leste at den er anbefalt fra 6 måneder, så det er vel forklaringen. 

Er hun våken når du bærer henne i sjalet?

Ja, hun er våken når jeg knyter på  sjalet og så sovner hun som regel etterhvert i sjalet. Jeg tør ikke gå lange turer uten vognen tilgjengelig enda, i tilfelle hun vil ut av sjalet. I starten tok jeg henne i sjalet mens hun mer eller mindre sov. Om det var det som gjorde at hun plutselig godtok sjalet vet jeg ikke :)

Jeg har brukt nyfødt innlegget i manducaen men synes ikke det hjelper helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2017 den 16.40, rosenkål skrev:

Ja, hun er våken når jeg knyter på  sjalet og så sovner hun som regel etterhvert i sjalet. Jeg tør ikke gå lange turer uten vognen tilgjengelig enda, i tilfelle hun vil ut av sjalet. I starten tok jeg henne i sjalet mens hun mer eller mindre sov. Om det var det som gjorde at hun plutselig godtok sjalet vet jeg ikke :)

Jeg har brukt nyfødt innlegget i manducaen men synes ikke det hjelper helt. 

Hvordan går det med sovingen ellers da? Vi har kartlagt søvnbehovet og mønsteret, men ser at hovedsøvnen først begynner på morgenen. Nå prøver vi å forskyve hovedsøvnen til natten. Det er ikke lett, men bare det å vite når og hvor mye han trenger å sove hjelper mye! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
13 timer siden, rosenkål skrev:

Jeg blir snart gal! Mister hår til den store gullmedaljen! 

Jeg har ikke merket noe ennå men mistet masse sist gang! Fikk skikkelige viker😂 Jeg har kjøpt et serum denne gangen som jeg har begynt med allerede. En venninne mente det hjalp henne veldig med "ammehårene" så det skader jo ikke å prøve. 

 

Her sover hun fortsatt bare 30-40 min om gangen på dagtid. Kan stille klokken etter henne faktisk. Det er litt frustrerende for hun er fortsatt trøtt og grinete når hun våkner. Og hun vil ikke ha smokken ennå eller sovne for seg selv 🙄 Hun må sovne med puppen, i vogn/bilstol eller på oss. Skjønner ikke hvordan vi skal få henne til å finne søvnen selv!

Noen tips?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok altfor sent for meg å begynne med noe angående håret. Håper det roer seg litt nå ellers er jeg redd jeg tetter sluket for hele gaten :P

Her sovner hun ved puppen eller når vi går med henne og synger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har lillegutt passert 4 måneder! Han sover på natta, er blid på dagen og liker å leke. For min del går dagen med til å mate, stelle, leke og få han til å sove. 

Jeg tenker tilbake på graviditeten og fødselen som vanskelig - jeg hadde hyperemesis under graviditeten, og fra vannet gikk tok det fire dager med riestimulerende og til slutt keisersnitt før han var ute. Jeg har mistet følelsen i nederste del av magen og det tok ca.  2 måneder før jeg kunne gå normalt. I tillegg fikk jeg ikke være med babyen min det første døgnet pga. store smerter.

Jeg vet det viktigste er at vi har det bra nå, men når han vokser ut av babytingene sine tenker jeg på om det skal spares til neste... jeg har lyst på en til, men klarer ikke tanken på en ny graviditet og fødsel.

Hvilke tanker har dere i ettertid? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Caramelli skrev:

Nå har lillegutt passert 4 måneder! Han sover på natta, er blid på dagen og liker å leke. For min del går dagen med til å mate, stelle, leke og få han til å sove. 

Jeg tenker tilbake på graviditeten og fødselen som vanskelig - jeg hadde hyperemesis under graviditeten, og fra vannet gikk tok det fire dager med riestimulerende og til slutt keisersnitt før han var ute. Jeg har mistet følelsen i nederste del av magen og det tok ca.  2 måneder før jeg kunne gå normalt. I tillegg fikk jeg ikke være med babyen min det første døgnet pga. store smerter.

Jeg vet det viktigste er at vi har det bra nå, men når han vokser ut av babytingene sine tenker jeg på om det skal spares til neste... jeg har lyst på en til, men klarer ikke tanken på en ny graviditet og fødsel.

Hvilke tanker har dere i ettertid? 🙂

Tiden går så fort! :bond:
Her er mi blitt 5 måneder (i dag faktisk) og det går fint, men jeg satt med en del av de samme tankene du beskriver her etter jeg fikk storebroren. 
Svangerskapet med ham var forsåvidt helt greit, tungt (siden jeg la på meg hele 30kg) men kvalmen sluttet i første trimester og jeg hadde vondt i bekkenet på slutten men jeg var mobil.
Fødselen derimot var veldig traumatisk med 15 timer aktiv fødsel som endte i hastekeisersnitt da riene sluttet og gutten satt fast i bekkenet. Han skrek ikke når han kom ut, jeg fikk ikke sett ham i det hele tatt før han ble hastet rett på intensiven med en hevelse på hodet og jeg var så dopet at jeg husker bare bruddstykker av de første dagene.
Fikk ikke holdt ham før dagen etter og endte med fødselsdepresjon og det var gått nesten ett halvt år før jeg følte at jeg begynte å bli ordentlig glad i ham. :( 
Vi kom aldri i gang igjen med prevensjonen etter fødselen fordi jeg ble stående i ventekø for å få satt inn spiral og mye frem og tilbake så plutselig satt jeg med positiv test når gutten var 8mnd gammel så sånn sett føler jeg ikke at jeg helt valgte å bli gravid på nytt, det var ikke planen å bli det så raskt siden jeg på en måte ikke følte meg helt ferdig med traumene fra forrige gang. 
Jeg fikk god oppfølging av jordmor underveis og innvilget planlagt keisersnitt for å slippe å stresse med en grusom fødsel til og det gjorde at det gikk mye greier enn jeg hadde forventet og pks var en drøm! 
Nå sitter jeg her med to små barn og føler meg veldig fornøyd med det. :)  

Tiden går fort men det har faktisk ikke gått så lang tid enda så du har svangerskapet og fødselen friskt i minne. Jeg synes du skal pakke vekk alt og spare det i tilfelle. Kanskje du ser helt annerledes på det om et år eller tre? Og hvis du ikke gjør det så kan du jo evt. selge eller gi det vekk da. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Beccy87 Det var leit å høre, du er tøff som har klart deg gjennom alt! Det positive er at vi sitter igjen med en familie og du er heldig som har fått to barn. Fikk du keisersnitt på samme sykehus begge gangene?

Jeg fikk spørsmål om når jeg planla nr. 2 fra jeg gikk gravid og spørsmålet fortsetter å komme... Tror jeg skal ta rådet ditt og kose meg med han jeg har nå 😊

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2017 den 13.59, Caramelli skrev:

Nå har lillegutt passert 4 måneder! Han sover på natta, er blid på dagen og liker å leke. For min del går dagen med til å mate, stelle, leke og få han til å sove. 

Jeg tenker tilbake på graviditeten og fødselen som vanskelig - jeg hadde hyperemesis under graviditeten, og fra vannet gikk tok det fire dager med riestimulerende og til slutt keisersnitt før han var ute. Jeg har mistet følelsen i nederste del av magen og det tok ca.  2 måneder før jeg kunne gå normalt. I tillegg fikk jeg ikke være med babyen min det første døgnet pga. store smerter.

Jeg vet det viktigste er at vi har det bra nå, men når han vokser ut av babytingene sine tenker jeg på om det skal spares til neste... jeg har lyst på en til, men klarer ikke tanken på en ny graviditet og fødsel.

Hvilke tanker har dere i ettertid? 🙂

Huff, så trist at du hadde så store problemer både før og etter fødsel. Det kan nok likevel være lurt å spare babyutstyr  til en evt. nestemann:) Hvem vet, plutselig er du klar igjen. Kanskje ta vare på det aller fineste? 

Jeg hadde slått meg til ro med bare ett barn (etter flere år med prøving), men så kom minstejenta som en overraskelse. Vi var kjempeheldige, men nå føler jeg meg ferdig med å få barn:) (har dog pakket ned de aller fineste babyklærne.... til evt. barnebarn:fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Northelia skrev:

Huff, så trist at du hadde så store problemer både før og etter fødsel. Det kan nok likevel være lurt å spare babyutstyr  til en evt. nestemann:) Hvem vet, plutselig er du klar igjen. Kanskje ta vare på det aller fineste? 

Jeg hadde slått meg til ro med bare ett barn (etter flere år med prøving), men så kom minstejenta som en overraskelse. Vi var kjempeheldige, men nå føler jeg meg ferdig med å få barn:) (har dog pakket ned de aller fineste babyklærne.... til evt. barnebarn:fnise:)

Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha to eller tre barn 🙈 men innser nå at ett er greit det også. Jeg skal ta vare på det fineste, og kanskje det kommer i bruk en dag. Hvordan har du det nå etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dumt at dere har dårlige opplevelser både med graviditet og fødsel. Stor klem til dere :klem:

Jeg føler at både graviditeten og fødselen gikk ganske greit, selv om den varte lenge.Jeg kunne tenkt meg en til men min samboer er ikke helt enig, han synes det er slitsomt nok med hun vi har. Jeg synes hun er ganske lett å ha med å gjøre fremdeles. Sover om natten og er blid og fornøyd for det meste :)

Vi tar nok vare på alt, vet aldri, kanskje han ombestemmer seg ;)

Har dere begynt med smaksprøver? Vi tenkte å prøve med litt søtpotet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosenkål skrev:

Så dumt at dere har dårlige opplevelser både med graviditet og fødsel. Stor klem til dere :klem:

Jeg føler at både graviditeten og fødselen gikk ganske greit, selv om den varte lenge.Jeg kunne tenkt meg en til men min samboer er ikke helt enig, han synes det er slitsomt nok med hun vi har. Jeg synes hun er ganske lett å ha med å gjøre fremdeles. Sover om natten og er blid og fornøyd for det meste :)

Vi tar nok vare på alt, vet aldri, kanskje han ombestemmer seg ;)

Har dere begynt med smaksprøver? Vi tenkte å prøve med litt søtpotet i dag.

Da blir det nok en til på deg skal du se! Det er jo fint med søsken, også når de selv blir voksen 🙂

Vi tenkte å gi han smaksprøver om en ukes tid, når han er 4,5mnd. Det anbefales å prøve det på dagtid, så man ikke blir plaget av vond mage på natta. Fullammer du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste lunsj i dag, alle tre. Hun fikk litt søtpotet, tror ikke hun svelget så veldig mye akkurat. Var ikke den helt store reaksjonen fra henne heller,så vet ikke om hun likte det eller ikke. Hun har et veldig bra pokeransikt :P

Ja,jeg fullammer. Jeg ammet først og så fikk hun smake og så ammet jeg litt igjen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rosenkål skrev:

Så dumt at dere har dårlige opplevelser både med graviditet og fødsel. Stor klem til dere :klem:

Jeg føler at både graviditeten og fødselen gikk ganske greit, selv om den varte lenge.Jeg kunne tenkt meg en til men min samboer er ikke helt enig, han synes det er slitsomt nok med hun vi har. Jeg synes hun er ganske lett å ha med å gjøre fremdeles. Sover om natten og er blid og fornøyd for det meste :)

Vi tar nok vare på alt, vet aldri, kanskje han ombestemmer seg ;)

Har dere begynt med smaksprøver? Vi tenkte å prøve med litt søtpotet i dag.

Bølla her er 5 måneder og siden hun har fått nan fra fødselen så er det anbefalt å starte med smaksprøver osv fra 4 måneder. 
Så vi er allerede oppe i et fullt måltid med grøt pr dag, pluss et måtlid med litt frukt eller grønnsaksmos og en halv flaske. 
Hun elsker banan og pære
Avokado, gulrot og svisker er helt ok
Jordbær og søtpotet har ikke vært en suksess 
:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...