Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Vel, spennende og spennede... :tunge1: Hadde mer mat enn jeg trodde nedi der, for å si det sånn... 8) Ikke alt var like fristende,- rislapper, spinatmuffins og frossen vaniljesaus, for eksempel... :( Men det blir nok noen gode middager fremover! I dag blir det Kapteinens fylte rødspette (tilbud på Rimi forrige uke!!) med poteter og revne gulrøtter. Sambo er ikke så veldig glad i fisk, men denne må han da få ned?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart leggetid for min del... har nesten ikke lest noe i Det Nye som kom i posten forrige uke, så nå skal jeg kose meg!! Kan sove lenge i morgen, har fri fra skolen og skal på scrappetreff klokka 13. Blir litt spennede, jeg har aldri møtt de damene før!! Har ikke hørt fra dem i dag, men regner med at vi fortsatt har en avtale... Jeg kan ikke bli der altfor lenge, da. Skal jo hente de jeg er støttekontakt for klokka fire. Og det er i nabobyen, så jeg må stå i kø... :-?

Denne kvelden har sambo og jeg ligget rett ut på sofaen og sett på tv... The simple life og Billett merket bryllup... Sambo har vondt i ryggen og skal til kiropraktor i morgen, så han MÅ ligge rett ut... jeg bare gjør det fordi jeg er så lat... :tunge1: Har ikke fulgt med på bill.mrk.bryllup, men sett en gang i blant. Ble skikkelig skuffa da Alex dro :veldigsur: !! Så nå MÅ jeg se på det neste mandag!!

Har forresten chatta i et par timer på msn med broren min også. Han er i utlandet (laaangt borte!!), og hadde nettopp stått opp da jeg spiste middag... prøvde å finne noen billige flybilletter til han, så han kan komme hjem til jul! Tror han bestiller dem i morra (og han pleier å lese denne dagboka, så nå ser han at jeg gleder meg til han kommer hjem med... den der milkshaken som er så god...) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det skal nok bli spennede med scrappetreff!! Har nettopp snakka med en venninne på msn som faktisk også har begynt å få øynene opp for scrapping! Så snart siter vel hele vennegjengen rundt bordet og klipper og limer... Det hadde vært koselig, det! :-)

I sted ringte mamma og lurte på om jeg hadde hørt fra broren min (han som er laaangt borte!), men det hadde jeg ikke... Han skulle ha ringt henne for to timer siden, fordi hun skulle bestille hjemreisebilletten hans. Men hun har ikke hørt fra han, og han svarer ikke på hustelefonen, samtidig som mobilen er slått av... :o Og det er jo midt på natten der borte nå!! Hadde vel ikke blitt så veldig bekymret hvis han var her i gode, gamle Norge, men der nede liksom...!? Ingen som kjenner ham ordentlig eller noen ting!? Og han pleier da alltid å være på msn sent på kvelden?? Nei, dette likte jeg virkelig ikke!!! Han var jo så oppsatt på å bestille den flybilletten, skulle ikke tro han plutselig lot være å ringe.... :veldigsur:

Håper jo at jeg, neste gang jeg skriver her i dagboka, ler av meg selv og forteller at han bare hadde sovna fordi han var så sliten etter en lang skoledag... Og da skal jeg be ham lese dette, og stille vekkerklokka neste gang!! Godt jeg ikke har eksamen eller noe annet viktig i dag!!!!! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ubehagelig det der. Håper ikke det har skjedd noe.

---

Du, hvis jeg skal begynne å scrappe litt, noe jeg aldri har gjort før, hva er det jeg MÅ ha da av ting og tang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo nettopp begynt selv, da, og har ikke satt meg så veldig godt inn i det. Men fotopapir i ulike farger, lim, skjærematte og kniv er noe man må ha. du får masse tips på www.scrapping.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ca tre uker siden, tenker jeg... Var inne på nettet og leste en del før jeg begynte selv, da. Har hittil laget en dobbel LO, den mangler bare litt pynt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg jo bare si at Lillebror har kommet til rette!!! :-) :-) :-) :-) :-)

Har vært på scrappetreff, og hadde det veldig hyggelig! Fikk gode tips om litt av hvert, og det ble en del skravling om andre ting også. Jeg gleder meg til å komme ordentlig i gang!!

Jeg er støttekontakt hver tirsdag, og var det i dag også. Men i dag skulle barna på noe på skolen kl 18, som jeg ikke skulle være med på, så det ble tidlig fri i dag. Litt deilig, selv om jeg alltid koser meg sammen med dem!! Tror det blir en tur til svømmehallen med Sambo... Skal bli godt å svømme litt og ta badstue!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper du fikk deg en rolig og grei svømme tur, og velkommen som dagbokskriver (kanskje litt sent, men dog bedre enn aldri!) :D

Håper du får en fin uke!

iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk iingvild!! Det er kjempekoselig når noen nye plutselig er innom dagboka mi!! Jeg får vel ta en tur innom din lille verden også, da!! Ha en fin uke du også!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en kjempefin dag! Spennende (og ikke så veldig krevende) skoledag, har hentet digitalkameraet som har vært til reparasjon siden i sommer, har besøkt farmor i hennes nye, kjempekoselige leilighet for første gang, og har vært ute og spist med Sambo (selv om det bare er onsdag - ulikt oss!)... :ler:

Sambo og jeg skulle på kino også, men den var stengt! :o Tror det skulle foregå et eller annet der, den er jo vanligvis ikke stengt klokka 20 på en onsdag! men, men... vurderte å leie en film i stedet, men jeg har det med å sovne foran tv'n når jeg er sliten (som i dag), så vi lot det være (og det var like greit, for naboen kom for å hente noen cd'er da vi kom hjem, og ble her en halvtimes tid...) Vi tok en tur innom bilvaskemaskinen på esso, da... litt koselig det og :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!! :-)

I dag har jeg mottatt min første pakke fra scraphandleren!! Den inneholdt et MM album, metal mesh, metallim, limputer og bokstavklistremerker... Gleder meg til å ta det i bruk!! :-) Det kom en pakke til i posten i dag, fra "nytt og nyttig" (det reklamebladet som dumper i postkassen en gang i blant...). jeg hadde bestilt en kakeform og hårsamlere til å ha i sluket i badekaret og i vasken, og et par småting som jeg skal pakke inn i julekalenderen til Sambo. Har foreløpig disse tingene til julekalenderen hans:

1. stjernehimmelklistremerker til å ha i taket på soverommet :wink:

2. nesehårtrimmer :hoho:

Har også tenkt å kjøpe boxershorts, sokker, cartoonies kjekspakker, deodorant, dusjsåpe... (tar imot tips!!) Synes det er greit å kjøpe ting han trenger, har ikke så god råd at jeg kan fylle på med skikkelige gaver rett før jul! Legger heller inn noe "ekstra" en gang i blant!

Har noen julegaver i box også, i hvertfall vet jeg hva jeg skal kjøpe til noen, selv om gavene ikke er handlet inn (les det den som gidder, kjekt å ha for min egen del også...):

:hjerter: Sambo: vet ikke... kanskje vinterjakke eller skiutstyr, må samkjøres litt med foreldre+svigers

:transe: Mamma og pappa: en god vin +glass jeg maler på med frostmaling. Kankje dunsokker til mamma? Solcellelamper til pappa (hvis ikke blir det bursdagsgave i januar)

:digge: Lillebror: ?????

:brunette: Bestemor: kjøleskapsmagneter, kalender, håndklær og såpe... og kanskje en baileys?

:heiajente: Farmor: kjøleskapsmagneter, håndklær og såpe der og... og kanskje noe drikkbart :wink:

:smoke: Svigerfar+samboeren: ??????

:husarbeid: Svigermor+samboeren: Boka "Mat og vin" av Bølgen og Moi. Spørreboka Sfinx.

:ekstra kul: Broren til sambo+samboeren: Brettspill??

:Nikke: Bestemora til sambo: ??? Ender vel opp med altmulig-kurv i år også...

:kose: De jeg er støttekontakt til: perlesett og snekkersett

:klem2: Vennepar: Brettspill??

:klem: Venninne 1: ønsker seg: tøfler, fillerye i beige/svart, øse og stekespade i teflon.

:klem: Venninne 2: ???

:kose: (andre venninner: ???)

:babygutt::babyjente: Søskenbarna: noe som ikke er så dyrt - godteri, badehåndkle el.

Nå tror jeg Sambo kommer hjem hvert øyeblikk, og da skal han få hvalbiffgryte. Jeg vet at jeg har likt hval tidligere, men i dag smakte det meg absolutt ikke!!! Jeg får finne på noe annet til meg selv, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! Våknet nettopp fra min 2. bryllupsdrøm... (eller skal jeg kalle det bryllupsmareritt??) :hår: Den handlet om at noen av gjestene hadde satt seg til bords og fått maten servert en time før vi hadde skrevet at det var middag, slik at middagen var ferdig før resten av gjestene kom... vi hadde ingen musikk og ingen bryllupskake, og gjestene dro klokka 22 (som var rett etter middag...) :-( Hele greia var skikkelig trist, dagen etter sa jeg til mamma at det var synd man ikke gifter seg flere ganger, for da vet man hvordan man IKKE skal gjøre det neste gang... :cry:

Nå må jeg jo nesten fortelle kort om den første bryllupsdrømmen også!! Har på følelsen at det blir fler etter hvert, kan være gøy å se tilbake på dem når bryllupet er over... :wink: : Vi skulle gifte oss i en kirke på et sted jeg synes er litt "shabby" (et mareritt i seg selv). Sambo og jeg skulle gå sammen inn i kirken, og ble så utålmodige av å stå på kirketrappa og vente, så vi gikk inn 10 minutter før vielsesseremonien egentlig skulle starte. Da var det nesten ingen som la merke til oss, alle satt og skravla. De vi skulle gi hverandre ringene, oppdaget vi at forloveren til Sambo ikke hadde kommet! Han hadde lang kjørevei, og siden vi startet 10 min for tidlig, hadde han ikke rukket frem!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det fredagskveld!! Har virkelig vært dårlig med liv i dagboka mi de siste dagene :-? !! Men, men... jeg skriver jo for min egen del egentlig...

I dag har sambo og jeg vært ute og farta litt... har bytta en lampe vi hadde fått feil glass på, , handla, vært på biltema (fant faktisk en smart liten boks til oppbevaring av småting jeg bruker til å scrappe med!!), besøkt bestemor og besøkt foreldrene mine... Det tok lenger tid enn vi hadde trodd, men nå skal vi slappe av resten av kvelden med hjemmelaget pizza og en film... Naboen ringte og spurte om vi ville ha reker, og det frista veeeldig, men da hadde jeg allerede satt pizzadeigen, så rekene får sambo ta med seg i morra (jeg skal ha jentekveld, så han må finne seg et annet sted å være... :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk i like måte, iingvild!! :-)

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra sverige. Mamma ringte i dag tidlig og lurte på om jeg ville være med henne og barna de har i besøkshjem over. Og det ville jeg :ler: Kosa oss skikkelig i det nye kjøpesenteret på Nordby, og fikk kjøpt noen julegaver!! Kjøpte sushi-sett til et vennepar og til broren til sambo og dama hans. Ble et par sko til en av de jeg er støttekontakt for, fotoramme til et søskenbarn og puslespill til et annet søskenbarn. 4 boxershortser til julekalenderen til sambo... også kjøpte mamma en kjempestilig jakke til meg (men det må jeg prøve å glemme før jul... :wink: )!!!

Nå venter jeg på at sambo skal komme hjem. Han er nede og tar opp båten. Bytter om til vinterkalesjen og tar inn puter og gardiner... Deilig å få opp båten, det er tross alt november! Nå tror jeg faktisk jeg hører at han kommer... :-) Da skal jeg be han hente MASSE ved, så vi jentene kan ha fyr i peisen i kveld :sjarmor: !!

Jeg skal jo ha besøk av venninner i kveld, og må ta en liten "finish" rundt i huset før de kommer! Den første kommer nok snart, vi skal lage maten sammen. Gleder meg jeg!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag... og nydelig søndagsvær!! Blir nok en lang tur på sambo og meg i dag (håper jeg...)!

Hadde det kjempekoselig med venninnene i går!! Det er ikke ofte vi er sammen alle tre, så vi skravla og skravla og lo og lo... :-) Spiste lasagne og masse godteri!!!Forloveren min fikk se brudekjolen også, før hun andre kom. Hun syntes den var kjempefiiin!!!!

Nå skal jeg dekke frokostbordet!! Så skal jeg ut i sola!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, guri dette var en hyggelig dagbok.

Høres ut som dere har hyggelige naboer også!?!?

Farmødre setter alltid stor pris på en stor flaske urtesprit. Det er MITT tips!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen lang gåtur på sambo og meg i dag, men vi har vært på farta hele dagen. Har besøkt foreldrene mine, gått en liten tur i parken rundt kapellet vi skal gifte oss i ( :hjerter: ) og spist middag med farmor på kafe. Nå er sambo nede og legger presenning over båten, og jeg tenkte å å ha fyr i peisen og kake på bordet når han kommer hjem. Skulle egentlig lage god middag hjemme i dag, men siden farmor inviterte oss ut, får vi spise pepperbiff i morgen i stedet... :-) Softiskaka er uansett laget, så den tar vi i kveld!

Da vi satt og spiste med farmor, kom vi inn på at broren min har bestilt billett så han kan komme hjem til jul. Da spurte farmor om jeg hadde lyst til å reise og besøke han!!! Hun skulle gjerne betale reise for meg!!!!! :hoppe: Hun syntes jeg burde passe på å oppleve landet mens han bor der! Og det har jeg kjempe-kjempelyst til!! Farmor foreslo at jeg kunne reise tilbake sammen med broren min etter nyttår, og bli der et par uker da, men det passer ikke for meg fordi jeg skal rett ut i praksis etter jul. Men jeg tenkte kanskje å bruke påsken+en ekstra uke. Det hadde vært helt superstrålende!!! Håper vi får råd til at sambo kan være med, så klart! Og det gjør vi nok... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...