Gå til innhold

Too Good to go.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd ett par ganger, men det blir så mye søtsaker at jeg faktisk «taper» på det helsemessig. Vil ikke kaste maten så spiser det. Å da blir det mye boller. Blir mye usunt mat man får som man kanskje i utgangspunktet ikke hadde brukt penger på. 

- Her om dagen fikk jeg en wienerstang, 3-4 boller, 2 croissanten, 2 wienerbrød, 1 stor sjokolademuffins og noen andre boller. Noen hadde smeltet ost på og sjokolade osv. Det «sunne» jeg fikk var ett horn med ost og skinke å en halv baguett med brie, og to rundstykker. 

- Ble mye søtsaker å boller på meg å mannen den uken, så har sluttet å bruke appen. Skal benytte meg av det når jeg har gjester og besøk :) Da kan det komme godt med, men ikke i hverdagen.

Anonymkode: 4be8e...b75

Veldig enig med deg, dette er også grunnen til at jeg ikke bruker tjenesten noe særlig. Skulle ønske det var mulig å for eksempel bestille «bare brød/rundstykker», «søtsaker», «blanding» eller lignende. Jeg prøver generelt å unngå å spise så mye søtt, og unngår også å handle inn så mye søtsaker i butikken, fordi jeg ikke liker å ha sånt liggende. Men jeg skulle gjerne hatt muligheten til å «redde» sunne matvarer fra kasting, jeg skulle derfor ønske at man kunne velge hva slags produkter man ville redde, ut fra noen forhåndsdefinerte kategorier i app’en.

Anonymkode: f348f...258

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd ett par ganger, men det blir så mye søtsaker at jeg faktisk «taper» på det helsemessig. Vil ikke kaste maten så spiser det. Å da blir det mye boller. Blir mye usunt mat man får som man kanskje i utgangspunktet ikke hadde brukt penger på. 

- Her om dagen fikk jeg en wienerstang, 3-4 boller, 2 croissanten, 2 wienerbrød, 1 stor sjokolademuffins og noen andre boller. Noen hadde smeltet ost på og sjokolade osv. Det «sunne» jeg fikk var ett horn med ost og skinke å en halv baguett med brie, og to rundstykker. 

- Ble mye søtsaker å boller på meg å mannen den uken, så har sluttet å bruke appen. Skal benytte meg av det når jeg har gjester og besøk :) Da kan det komme godt med, men ikke i hverdagen.

Du kan da fryse det.

Anonymkode: 63bea...0dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da fryse det.

Anonymkode: 63bea...0dc

Ja jeg kan fryse det ned. Men poenget mitt var at det blir mye søtsaker. Noe som da gjør at man velger og ikke benytte seg av tjenesten like mye. Blir mer til kos enn hverdagskost. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hentet pose fra BIT før, enten i Oslo eller Bergen som kan si hva de fikk?

Anonymkode: bce5b...acb

AnonymBruker
Skrevet

Point kiosk i ankomsthallen på Oslo lufthavn Gardermoen: 1 baguett med ost og skinke, 1 baguett med kyllingsalat, 1 eple og 1 banan. Pris: 35 kr.

Med tanke på at en baguett vanligvis koster det dobbelte av det jeg betalte for posen var jeg godt fornøyd.

Anonymkode: c711d...6d6

AnonymBruker
Skrevet

Baker brun på Bergen storsenter for 39 kr :

To skillingsboller 

En hvetebolle 

En sjokolademuffin

Ett lyst og ett grovt rundstykke

Et grovbrød 

En frøloff 

To påsmurte doble skiver 

• Liker 3
Skrevet

Bit, Storo storsenter, 39kr;

3 vaniljeboller

1 bolle med påskepynt

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et slags sjansespill hvor mye du får for pengene. Jeg synes ikke det var noe særlig billig det jeg kjøpte, når man tenker på at man kanskje bare liker noen av tingene og at mye av det gjerne ikke er varer man hadde kjøpt i utgangspunktet eller som er usunne. 

Men er bra at mat ikke blir kastet og at noen kan få behov for det. Det skulle helt klart vært mulig å velge mer spesifikke varer, slik at de som FAKTISK betalte for det ville spise det. Dette for å spare miljøet yttligere! 

Får bare håpe at TGTG leser slike viktige forum poster som dette. Enhver seriøs bedrift vil suge til seg kundeanmeldelser!

Anonymkode: b0bcb...56b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo et slags sjansespill hvor mye du får for pengene. Jeg synes ikke det var noe særlig billig det jeg kjøpte, når man tenker på at man kanskje bare liker noen av tingene og at mye av det gjerne ikke er varer man hadde kjøpt i utgangspunktet eller som er usunne. 

Men er bra at mat ikke blir kastet og at noen kan få behov for det. Det skulle helt klart vært mulig å velge mer spesifikke varer, slik at de som FAKTISK betalte for det ville spise det. Dette for å spare miljøet yttligere! 

Får bare håpe at TGTG leser slike viktige forum poster som dette. Enhver seriøs bedrift vil suge til seg kundeanmeldelser!

Ønsker du at TGTG skal lære av kundene sine så er de avhengige av å få tilbakemelding. Ønsker du endring kan du ikke bare sitte og håpe på at de skal ramle over noe du har skrevet på Internett. PS, det er ikke en gang et norsk konsept.

Anonymkode: cdec7...82a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd solbrød, bakerbrun og espresso house. Veldig fornøyd med solbrød og bakerbrun, på espresso house fikk vi lite og gammel mat.

Anonymkode: e092d...505

Skrevet

Man får vel mer variert mat f.eks. hos Meny eller etter frokost på hoteller. Jeg bestiller ikke hos bakerier av den usunne grunnen, men har kjøpt hos Meny (fikk altfor mange karbonader dog, to papirposer fulle er for mye, dessuten to pakker spirer som de burde kastet selv)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. Grunntanken med at man skal redde mat som ellers blir kastet er god, men dersom folk ikke føler de får valuta for pengene tror jeg mange vil droppe å bruke TGTG. Dessverre er jeg ikke sikker på at TGTG-folka er så mottakelige for denne typen tilbakemeldinger. Jeg har sett folk komme med kommentarer rundt det på Instagram et par ganger. F.eks. at de har lagt ut bilde av en veldig velfylt pose noen har fått og noen kommenterer at så mye mat har aldri de fått når de har kjøpt TGTG poser e.l. og svarene fra TGTG har vært at de ikke eksisterer for å at folk skal få kjøpe billig mat, men for å hindre matsvinn. Men jeg tror dessverre ikke alle som bruker appen er like idealistiske som folka bak TGTG og det er dumt at de ikke innser det.

Jeg har lagt merke til at på bakeriet på kjøpesenteret her jeg bor står posene klare lenge før stenge- og hentetid. Mulig de fyller på litt ekstra om det er mye igjen når det nærmer seg stengetid, men jeg tviler, for innholdet har vært såpass likt de gangene jeg har hentet pose. Jeg trodde hensikten var å redde mat fra å kastes og da er det for meg merkelig at de tydeligvis har bestemt at de selger X-antall poser med et gitt innhold via appen. Hva gjør de med det som ligger igjen i disken ved stengetid?

Anonymkode: c711d...6d6

• Liker 10
Skrevet

1 grovbrød, sandwich med hummus og avokado, croissant, skolebrød, 2 grove scones, 1 rundstykke for 35 kroner. W.B Samson. Veldig fornøyd!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt brød Fløyen :

4 boller 

1 lys scone med rosiner 

3 rundstykker 

2 påsmurte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt brød Fløyen :

4 boller 

1 lys scone med rosiner 

3 rundstykker 

2 påsmurte

Pris? 

2 påsmurte hva?

Anonymkode: 596c8...1a4

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pris? 

2 påsmurte hva?

Anonymkode: 596c8...1a4

49 kr. 

2 påsmurte baguetter, ser det ikke kom med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.1.2019 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Angående bakerier og kafeer: får dere ofte bare ''godteri''? Jeg tenker også litt helse.

Kjøpte en gang på SOHO Oslo City og tenkte jeg skulle få noe kyllingbaguetter og rawjuice osv. fikk 8 store sånne boller med sukker på...

Føler at mye blir rutine her. Ser i Oslo at det stort sett er de samme som legger ut, og etter å ha vært en del hos de fleste er det ikke lenger noe som overrasker meg, men har ikke testet type Espresso House enda f.eks.

Anonymkode: 35401...ca0

Hensikten med Toogoodtogo er at du skal redde overskuddsmat fra å gå i søpla. Du kan ikke påvirke eller bestemme hva restopplaget inneholder. Du aksepterer og får også beskjed om at du får det du får og får vite hva du har fått når posen er din. 

Vi henter mye hos bakeren. Når der er andre ting enn påsmurt, så skjærer vi i smått, fryser og tar opp når vi vil ha noen godsaker. Vi setter oss ikke til å spise hele posen fortløpende. 

På 3.2.2019 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Erfaringer med hvor strenge folk er på hentider?

Det står jo en slik nedtellingsgreie til når hentiden starter, og ofte kan den starte opptil 1 time før faktisk hentetid. Noen ganger har jeg møtt opp 20 min. før tiden og fått varene, et annet sted som hadde alt pakket og klart så måtte jeg vente i 5 minutter, selv om det var mulig å sveipe.

Anonymkode: 35401...ca0

Noen steder har de låst døra, så en slipper ikke inn før klokken er hentetid. Andre steder lager de til frem til hentetiden. Jeg har en gang bommet på tiden og kommet for tidlig. Da fikk jeg sitte og vente til de hadde fordelt alt i alle posene  og klokken var der. 

På 24.3.2019 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet dere når det legges ut mat på appen? Får dere notification eller hva? Jeg vet liksom aldri når nærkaféene mine legger ut, jeg kan sjekke flere ganger i løpet av dagen og da had fe enten ikke lagt ut noe eller så er det utsolgt.

Anonymkode: cdec7...82a

Etterhvert lærer du til at dine favorittsteder legger ut klokken x. Gå inn på den butikken eller de stedene du er interessert i og teykk på hjertet. Da har du dem lett tilgjengelig i hjertet nede på skjermen. 

Noen legger ut straks de har avsluttet dagens hentetid. Andre legger ut ved midnatt, og atter andre legger ut en time eller mindre før de stenger. Hentetidene står noen steder under matstedet. 

Anonymkode: 6441c...c9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2019 den 11.22, AnonymBruker skrev:

I bare håpe at TGTG leser slike viktige forum poster som dette. Enhver seriøs bedrift vil suge til seg kundeanmeldelser!

TOOGOODTOGO ledelsen på kvinneguiden? Nei, det kan du glemme. 

Men har du noe du vil formidle så kan du fint sende en epost til dem via appen, eller på annen måte. 

Jeg har klaget til dem en gang jeg kom hjem med en pose full av muggen mat og andre produkter utgått på dato. Da fikk jeg pengene tilbake. Maten gikk i søpla. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er mulig å få varsel på mobilen når et favorittsted legger ut porsjoner til henting?

Skrevet
På 13.4.2019 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd solbrød, bakerbrun og espresso house. Veldig fornøyd med solbrød og bakerbrun, på espresso house fikk vi lite og gammel mat.

Anonymkode: e092d...505

Helt motsatt her. På espresso house fikk vi så mye at jeg skulle ønske at de hadde delt det opp i to poser fordi det var litt vel mye. Maten var veldig ny og god. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...