Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpt på drømmeplassen noen ganger, får stort sett det samme:

2 grove brød, 2 scones, 3 boller, 1 rundstykke, skolebrød og cookie :)

Anonymkode: 64583...7a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: kaldpresset juice, påsmurt med kylling og bacon. Et landbrød, en grov og en fin baquett. En croissant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I litt ventekø på bakeriutsalg i dag overhørte jeg en kunde som lurte på hva de gjorde med alt som ble til overs.
Den unge damen bak disken sa kjapt: "Vi kaster det"...men så sa hun nølende ...."ehhh.....men vi selger jo noen
poser med det også" - altså TGTG-mat. Vil det si at det egentlig bare er en håndfull ting som for syns skyld
selges billig så en skal tenke godt om dem som er med på årets trend-greie og at en stor del av det overskytende
fremdeles kastes? :klo: Jeg ble veldig i tvil av det jeg opplevde der. 

Er det bare oss kjøpere i denne tråden, eller jobber også noen i de butikkene som er med på dette
og kan opplyse oss om ærlig praksis i deres butikk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

I litt ventekø på bakeriutsalg i dag overhørte jeg en kunde som lurte på hva de gjorde med alt som ble til overs.
Den unge damen bak disken sa kjapt: "Vi kaster det"...men så sa hun nølende ...."ehhh.....men vi selger jo noen
poser med det også" - altså TGTG-mat. Vil det si at det egentlig bare er en håndfull ting som for syns skyld
selges billig så en skal tenke godt om dem som er med på årets trend-greie og at en stor del av det overskytende
fremdeles kastes? :klo: Jeg ble veldig i tvil av det jeg opplevde der. 

Er det bare oss kjøpere i denne tråden, eller jobber også noen i de butikkene som er med på dette
og kan opplyse oss om ærlig praksis i deres butikk?

Her underbygger du mitt spørsmål fra tidligere i tråden. 

Men jeg har nå blitt opplyst om at overskuddsmat gis bort til veldedige organisasjoner som Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon ol. Men... :klo:

skulle likt å være flue på veggen ved stengetid hos baker'n.

Anonymkode: 6441c...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos bakeren her hos oss legger de først i TGTG-posene (ca 10 stk. I helgene er det ca 20, så vidt jeg har sett). Resten kastes i store søppelsekker og i containeren ute. Hos en annen baker jeg vet om går 1 av disse søppelsekker pr mnd til kirkens bymisjon eller tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meny Oslo City; kjøpte to poser. 39 kr pr pose.

- Grovt brød

- Påsmurt baguette

- Fem boller

- Fire kyllinglår

+

- Fint brød

- Fem rosinboller

- Påsmurt baguette

- Fire kyllinglår

 

Urban Eatery Oslo City; 45 kr pr pose.

- Salat

- Påsmurt sandwich

- Scones

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 19.42, Frostrose skrev:

Hos bakeren her hos oss legger de først i TGTG-posene (ca 10 stk. I helgene er det ca 20, så vidt jeg har sett). Resten kastes i store søppelsekker og i containeren ute. Hos en annen baker jeg vet om går 1 av disse søppelsekker pr mnd til kirkens bymisjon eller tilsvarende. 

Hva er vitsen med å hive det når man kunne solgt det? Irriterende å aldri rekke kjøpe en pose fordi det er tomt..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Hva er vitsen med å hive det når man kunne solgt det? Irriterende å aldri rekke kjøpe en pose fordi det er tomt..

Tror det er to grunner. Den ene er at det tar tid å legge i posene. Den andre er at de ikke ønsker at folk skal slutte å kjøpe ting til full pris. Dersom det blir for mange som bare handler på TGTG, vil butikkene gå konkurs. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 19.33, Hoppetaujenta skrev:

I litt ventekø på bakeriutsalg i dag overhørte jeg en kunde som lurte på hva de gjorde med alt som ble til overs.
Den unge damen bak disken sa kjapt: "Vi kaster det"...men så sa hun nølende ...."ehhh.....men vi selger jo noen
poser med det også" - altså TGTG-mat. Vil det si at det egentlig bare er en håndfull ting som for syns skyld
selges billig så en skal tenke godt om dem som er med på årets trend-greie og at en stor del av det overskytende
fremdeles kastes? :klo: Jeg ble veldig i tvil av det jeg opplevde der. 

Er det bare oss kjøpere i denne tråden, eller jobber også noen i de butikkene som er med på dette
og kan opplyse oss om ærlig praksis i deres butikk?

Det varierer nok fra sted til sted. Jeg kjøper stort sett hos samme kjede, men ulike utsalg. Ved det ene utsalget legger de oppi ca ett brød og en-to boller pr pose, og så stapper de resten i søppelsekker. Greit nok at de ikke vil selge unna alt, men legg nå litt mer oppi til de som kjøper tenker jeg. Ved to andre utsalg er det mer rikelig i posene, type et brød, tre rundstykker, tre boller og et kakestykke, og der fortalte en meg at det nok ville minske etterhvert som de fikk kontroll på omsetning og svinn (relativt nyåpnet), men de kastet ikke mat. Jeg fikk for øvrig et brød og en marsipanblokk fra et av disse utsalgene en gang, så jeg tror på at enkelte ikke kaster om det kan unngås. (aldri hørt om andre som har kommet hjem med en hel kake, var ikke bare bare for single meg å konsumere den heller)

Anonymkode: eb0b6...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte fra Rosenborg bakeri og fikk et wienerbrød, en liten crossiant og tre (tørre) halve grove baguetter uten noe på. Hun virka litt brydd hun som jeg kjøpte de av 🤔😮

Anonymkode: 09849...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

United Bakery produksjon, 45kr;

Focaccia

Brød

Et müslirundstykke

Rundstykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fra lokalt bakeri; 1 grovbrød, 1 crossaint, 1 wienerpekan, 1 wienerbrød, 1 rosinbolle, 1 fylt horn, 2 ostebriks, 2 ostehorn og 1 rundstykke. 

Putta mye i frysen. Var verdt 50-lappen. 

Anonymkode: 60dfc...876

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffebønna: Et vanlig (og helt nydelig brød), en loff, to beger med yoghurt, syltetøy og kornblanding, en slags bolle med rosiner, en wienerbolle, en vanlig croissant, en litt mindre croissant-lignende greie med noe syltetøy inni. 

35 kr. 

Veldig fornøyd :) Har opplevd å få bare fire små søtsaker for samme prisen på andre steder her i byen, så dette var en opptur! 

Anonymkode: 7509f...d78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

United Bakery produksjon, 45kr;

Pose 1: 

Grovbrød

Bolle

Grovt steinovnsbrød

 

Pose 2:

Grovbrød

Svær focaccia 

Scones

Rundstykke

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brukte kr 45,- på lokalt bakeri og fikk brød, flere påsmurte baguetter, Kvæfjordkake, hvetebolle, wienerbrød, skolebrød, svele, sjokoladecrossaint, rundstykker, ostebriks og smoothie. 

De skulle nesten solgt litt flere TooGoodToGo pakker hver dag istedenfor å gi så mye til få. 

Anonymkode: 60dfc...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får man ikke vite hva man får? Man betaler og får nor helt tilfeldig? 

Anonymkode: bb988...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tilfeldig ja og det varierer hver gang. Det er som et lotteri hvor man vet at man vinner,
men ikke hvor mye eller hva før man titter oppi posen. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nå på Jordbærpikene og fikk en wrap, en bolle og et wienerbrød.

Absolutt bra for 35,- men smått skuffende i forhold til det andre her skriver at andre gir ut.

Anonymkode: dcf90...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...