Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Starbucks OsloS 39kr ; 

en bitteliten wrap

En sjokolade croissant

En croissant med ost og skinke.

 

Soho Urban Eatery 45kr ;

tre skolebrød

to scones

en sjokoladebolle

en stor salat med fetaost og søtpotet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpent bakeri produksjon, kjøpte 2 poser til 45kr hver

Pose 1: 2 brød, 1 rundstykke og 1 baguette. 

Pose 2: 2 brød, 1 rosinbolle og 1 scones med nøtter

Anonymkode: f129e...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Ja, har testet Jordbærpikene, masse god mat. Første gangen var det litt tørt/bar preg av å ha stått en stund, men andre gangen var det fantastisk. Sykt bra konsept er det uansett.

Det eneste problemet er at det blir utsolgt så fort, og det er vanskelig å vite når ting blir lagt ut. Har prøvd å «redde» en pose fra starbucks, men det blir utsolgt på sekunder fordi folk sitter klare ved midnatt.

Anonymkode: 76a66...39d

 

På 4.6.2018 den 15.23, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at formålet med appen tatt i betraktning så er ikke det et problem, men selve poenget ikke sant? Mange interessenter =ikke marsvin = formålet med ordningen. 

Anonymkode: 52420...60b

Enig i at det er flott at det er så mange interesserte at alt blir solgt!

Men det jeg ikke skjønner er hvordan butikkene kan vite allerede ved midnatt hvor mye de har til overs ved slutten av dagen, er det noen som har en forklaring på dette? :klo: 

Skulle jo tro at det først var når det nærmet seg stengetid/slutt på servering at de kan si hvor mye overskuddsmat det er?

Anonymkode: 2b8cc...d8c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Enig i at det er flott at det er så mange interesserte at alt blir solgt!

Men det jeg ikke skjønner er hvordan butikkene kan vite allerede ved midnatt hvor mye de har til overs ved slutten av dagen, er det noen som har en forklaring på dette? :klo: 

Skulle jo tro at det først var når det nærmet seg stengetid/slutt på servering at de kan si hvor mye overskuddsmat det er?

Anonymkode: 2b8cc...d8c

Det har jeg lurt på også. Men enkelte steder legger ut i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Baker Hansen får man 3 ting. Brød, påsmurt og søtsak. Det er regel satt sentralt i BH. Kjenner noen som jobber der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor-Anne
På 21.7.2018 den 0.13, Lady Lovelylocks skrev:

Det har jeg lurt på også. Men enkelte steder legger ut i løpet av dagen. 

Det er vel fordi man ønsker å ha en godt utvalg helt til slutt og dermed vet at det er nok til feks 3 poser med overskudd. Jeg vet at flere bakerier legger ut fler poser i løpet av dagen når de har sett an trafikken (for eksempel Baker Brun Bogstadveien). 
Ved å ha automatisk opplastning av porsjoner slipper man å risikere at man glemmer å laste opp og dermed er man sikret at det kommer noen. Og folk kan planlegge dagen sin bedre, kanskje det er mindre sjanse for at de blir plukket opp hvis de blir lagt ut rett før stening (folk rekker ikke oppdage det, har allerede lagt planer osv?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joiner med erfaringer fra forskjellige steder i Oslo:) 

Kolonihagen Bakeri (35 kr): Har flere ganger fått et brød, og 2-3 småbakst (rundstykker eller søtbakst). Den siste gangen var jeg den siste til å hente og de glemte å pakke en pose til. Det endte med at de pakke en ekstra med brød og alt som var igjen på disken av søtbakst, som var vel 10 stk med muffins, croissant og scones (super heldig). Sett bort ifra den siste gangen, får man mye for pengene. 

Baker Hansen Vika (35 kr): Får som regel 1 brød, 1 påsmurt og småbakst. Alle gangene har jeg i tillegg fått en smoothie/juice

Meny skøyen - varmmat (39 kr): Fikk 2 lunsjkaker, 2 karbonader og 1 boks med potetmos. 

Soho Urban Eatery (45 kr): 2 scones, 1 kanelsnurr, 1 skolebolle og 1 avocadotoast. Kun basert på innholdet er jeg fornøyd, men er ikke fornøyd med fordelingen. Det var rundt 6-8 som ventet og da det ble signalisert at det var klart, fikk personen som stod først i tillegg alle smoothiene som var igjen. Jeg hadde nok ikke reagert dersom dette ikke ble gjort så åpenlyst (noe jeg tror er vanlig mange steder), men når 6 andre personer som skal også hente ser dette, syns jeg blir galt. 

På 24.7.2018 den 12.52, Gjest Mor-Anne skrev:

Det er vel fordi man ønsker å ha en godt utvalg helt til slutt og dermed vet at det er nok til feks 3 poser med overskudd. Jeg vet at flere bakerier legger ut fler poser i løpet av dagen når de har sett an trafikken (for eksempel Baker Brun Bogstadveien). 
Ved å ha automatisk opplastning av porsjoner slipper man å risikere at man glemmer å laste opp og dermed er man sikret at det kommer noen. Og folk kan planlegge dagen sin bedre, kanskje det er mindre sjanse for at de blir plukket opp hvis de blir lagt ut rett før stening (folk rekker ikke oppdage det, har allerede lagt planer osv?)

Butikkene har mulighet til å kansellerte hentinger. Jeg har selv opplevd at butikk (meny) har kansellert hentingen fordi det ikke er noe å hente. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annies Pølsemakeri 49,- Jeg fikk et spyd med marinert svinekjøtt, en pakke med gode pølser og en pakke lomper.

Anonymkode: f129e...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet på Samson bakeriet på Egertorget. 35,- fikk ett stort (surdeig?) brød, en påsmurt og en scones 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 0.13, Lady Lovelylocks skrev:

Det har jeg lurt på også. Men enkelte steder legger ut i løpet av dagen. 

Man har avtaler med tgt hvor mange porsjoner man har tilgjengelig hver dag. 

Er vi utsolgt kansellerer vi kjøp. ( har måtte gjort det en gang). 

Hvor mye vi har igjen varierer veldig. Det er få folk som bruker tgt her dessverre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarrazac -franske delikatesser; 35kr.

6 pk kjeks. Tre med oliven, to med gruyere og spinat og en med rosiner og oliven. 

4 små glass med kastanjegele m/øl

1 glass sennep med akevitt

 

Kjøpte to poser, samme i begge. 

Endret av Lady Lovelylocks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hentet flere ganger hos Baker Hansen CC Vest og har ved nesten alle anledninger blitt svært fornøyd. Får som regel brød og bakervarer, og noen ganger foccaccia osv.

Spesielt den ene gangen jeg fikk et brød som jeg aldri ville funnet på å kjøpe til fullpris fordi jeg ikke syns det høres/ser godt ut, men som viste seg å være et av de beste baker-brødene jeg har spist. Nytt fast innslag hos meg, hvert fall!

Det som er frustrerende er at de noen ganger sender ut "beklager, i dag har vi ikke overskuddsmat alliikevel"-melding litt for sent. En gang fikk jeg meldingen da jeg hadde gått inn på senteret i ens ærend å hente posen.... (ja ja, da fikk jeg meg en liten kveldstur :fnise:  )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg har hentet flere ganger hos Baker Hansen CC Vest og har ved nesten alle anledninger blitt svært fornøyd. Får som regel brød og bakervarer, og noen ganger foccaccia osv.

Spesielt den ene gangen jeg fikk et brød som jeg aldri ville funnet på å kjøpe til fullpris fordi jeg ikke syns det høres/ser godt ut, men som viste seg å være et av de beste baker-brødene jeg har spist. Nytt fast innslag hos meg, hvert fall!

Det som er frustrerende er at de noen ganger sender ut "beklager, i dag har vi ikke overskuddsmat alliikevel"-melding litt for sent. En gang fikk jeg meldingen da jeg hadde gått inn på senteret i ens ærend å hente posen.... (ja ja, da fikk jeg meg en liten kveldstur :fnise:  )

Jeg har hentet mange ganger, aldri opplevd at de kansellerer. Har vel bare vært heldig da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpikene Storo, 40kr

En salat

tre boller

to wienerbrød 

En bolle med eggekrem og bringebær

Endret av Lady Lovelylocks
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

The Kasbah 49kr:

En stor porsjon falafel, en boks gulrotstaver og agurk, og en boks med hummus. 

WB Samson 35kr:

Et grovbrød, en sandwich med brie, 2 kanelknuter og 2 hveteboller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg undrer meg over to ting, hvordan vet butikkene ved midnatt hva de har av overskudd, ser der er en annen som har lurt på det samme tidligere i tråden. 

Og jeg undrer meg over at noen butikker har mengder av ferskvare mat som de putter i kasser etter stengetid når jeg har vært der for å hente, samtidig som det i toogoodtogo posene er forsvinnende lite mat. 

Jeg har begynt å lure på om appen brukes av enkelte butikker for å få inn ekstra kroner for mat de vet de ikke for solgt, type redusere svinnet. 

Noen butikker fyller alt de har i posene og leverer ut så velfylte poser at det er sjokkerende mens andre er nesten gnitne.  Men mest sjokkert er jeg der jeg kommer og de står og tømmer fat med helt ok mat i søpla, fremfor å gi den bort. Maten går da rett fra disken og i søpla. Dette blir litt dobbelt og uforståelig for meg. 

Anonymkode: 6441c...c9a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undrer meg over to ting, hvordan vet butikkene ved midnatt hva de har av overskudd, ser der er en annen som har lurt på det samme tidligere i tråden. 

Og jeg undrer meg over at noen butikker har mengder av ferskvare mat som de putter i kasser etter stengetid når jeg har vært der for å hente, samtidig som det i toogoodtogo posene er forsvinnende lite mat. 

Jeg har begynt å lure på om appen brukes av enkelte butikker for å få inn ekstra kroner for mat de vet de ikke for solgt, type redusere svinnet. 

Noen butikker fyller alt de har i posene og leverer ut så velfylte poser at det er sjokkerende mens andre er nesten gnitne.  Men mest sjokkert er jeg der jeg kommer og de står og tømmer fat med helt ok mat i søpla, fremfor å gi den bort. Maten går da rett fra disken og i søpla. Dette blir litt dobbelt og uforståelig for meg. 

Anonymkode: 6441c...c9a

Mange oppdaterer i løpet av dagen, som f.eks Baker Jørgensen her nede i Arendal, da er det ikke noe før 14-tiden og henting allerede i 16.30-tiden. Meny hos oss legger vel ut på morgningen når de ser at de a) kanskje har stekt for mye av skolebrød feks, samtidig som de gjør som du mistenker, tjener noen ekstra kroner på ting som kanskje ville ha blit svinnet. 

Jeg er for så vidt enig med deg på den siste. Hentet hos Baker Jørgensen her forleden (god pose forresten, to horn, et stort skolebrød, en liten wienerting, et stort brød og et grovere rundtstykke), selv om posen var full lå det et helt brett med bakevarer igjen (posene var allerede lagd, jeg var sistemann inn) av typen skolebrød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, dillyduzit skrev:

Mange oppdaterer i løpet av dagen, som f.eks Baker Jørgensen her nede i Arendal, da er det ikke noe før 14-tiden og henting allerede i 16.30-tiden. Meny hos oss legger vel ut på morgningen når de ser at de a) kanskje har stekt for mye av skolebrød feks, samtidig som de gjør som du mistenker, tjener noen ekstra kroner på ting som kanskje ville ha blit svinnet. 

Jeg er for så vidt enig med deg på den siste. Hentet hos Baker Jørgensen her forleden (god pose forresten, to horn, et stort skolebrød, en liten wienerting, et stort brød og et grovere rundtstykke), selv om posen var full lå det et helt brett med bakevarer igjen (posene var allerede lagd, jeg var sistemann inn) av typen skolebrød. 

Jeg er klar over at noen legger ut varer ved midnatt og andre legger ut senere. Den vi foretrekker å bruke legger ut ca. 30 - 45 minutter før de har hentetid. Der er det jeg har observert flere ganger at de har mengder igjen i enkelte butikker, mens i andre fyller de opp posene med slike mengder at det er bare til å bli imponert av. (Samme kjede med fler utsalg.)

Noen steder henter vi bare en gang og er ferdig med stedet, andre steder jobber vi for å få poser fordi det er mye bra. 

Vi har også opplevd på komme for å hente for så å få beskjed om at butikken ikke har det vi har bestilt. Da stod vi en hel forsamling og hadde gått bomtur. At de da ikke kan varsle, synes nå jeg er for dårlig service. 

Anonymkode: 6441c...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over at noen legger ut varer ved midnatt og andre legger ut senere. Den vi foretrekker å bruke legger ut ca. 30 - 45 minutter før de har hentetid. Der er det jeg har observert flere ganger at de har mengder igjen i enkelte butikker, mens i andre fyller de opp posene med slike mengder at det er bare til å bli imponert av. (Samme kjede med fler utsalg.)

Noen steder henter vi bare en gang og er ferdig med stedet, andre steder jobber vi for å få poser fordi det er mye bra. 

Vi har også opplevd på komme for å hente for så å få beskjed om at butikken ikke har det vi har bestilt. Da stod vi en hel forsamling og hadde gått bomtur. At de da ikke kan varsle, synes nå jeg er for dårlig service. 

Anonymkode: 6441c...c9a

Ser jo at jeg glemte å svare på det du faktisk spurte om. Diskuterte dette med pappa for et par dager siden og det han sa var absolutt ikke en dum tanke; det er mulig bakeriene (som legger ut ved midnatt) har bestilt opp f.eks la oss si 500 av forskjellige bakverk, 3 stk samme kjede så 1500. Produksjonen bruker ca 500kg mel som rekker til 2000 bakverk, det siste av resten av de 500 blir fordelt utover, og de vet allerede da at de f.eks har 20 boller, rundstykker eller 10 brød til overs som de kan selge på TGTG. 

 

trøtt, beklager om det ble noe forvirrende. Regnestykket er enkel matte i morgentimene, ikke realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...