Gå til innhold

Too Good to go.

Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hentet på 7/11 Haugesund, fikk to fulle poser med bakverk og to baguetter for 39 :) 

Anonymkode: 48efa...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her kan man risikere at maten lukter, ser eller smaker dårlig.. og betaler 49 kr for det 🙈

06037DF1-67CD-487C-A9E0-F46B0FE6F3B2.png

Anonymkode: 49980...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kresen av meg når det gjelder mat, derfor bruker jeg ikke den så ofte fordi det alltid ender opp med 1-3 ting jeg ikke liker/spiser med mindre det er et sted jeg kjenner menyen godt. 

Har blitt overrasket noen ganger med veldig god pizza, baguette og nyyydelige kaker fra en liten restaurant i nærheten. Men de har sjeldent noe til overs (og skjønner det godt da maten er sinnsyk god). 

Blir alltid skuffet over kafeer og bakeri da det nesten bare er brød her jeg bor. Jeg liker det, men har sånn 6 brød i fryseren jeg ikke får spist opp på veldig lenge 😂 En gang fikk jeg og et rundstykke som var knusktørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

For en skikkelig noob på dette. Hvordan fungerer To Good To Go? Noen som kan være supersnille og skrive ned steg for steg for noen med littegranne sosiale sperrer og som sliter litt med apper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, LaptopPute said:

For en skikkelig noob på dette. Hvordan fungerer To Good To Go? Noen som kan være supersnille og skrive ned steg for steg for noen med littegranne sosiale sperrer og som sliter litt med apper?

1. Du må laste ned appen først - den heter to good to go, og du finner den på App store eller Google play

2. Du velger et lokalt sted i nærheten av deg (som regel bakeri, hotell, restaurant eller butikker)

3. Du leser hva kriteriene er for henting, hva slags mat du kan regne med å få, og når og hvor du må hente (innenfor en gitt frist dagen etter) før du bestemmer deg for sted

4. Du kjøper tilgang til en TGTG pose og betaler for den

5. Du henter posen din på det stedet til bestemt sted

Ps. Glemte å skrive at du kan kjøpe så mange poser du ønsker så lenge de er tilgjengelig. Enkelte steder har begrenset antall. Alle stedene legger ut mengde ved midnatt kvelden i forveien :) 

Endret av Astoria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her kan man risikere at maten lukter, ser eller smaker dårlig.. og betaler 49 kr for det 🙈

06037DF1-67CD-487C-A9E0-F46B0FE6F3B2.png

Har du hatt dårlig erfaring med dem? Har vurdert å prøve dem..

Anonymkode: cdec7...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2018 den 9.25, Solknapp skrev:

På Baker Hansen får man 3 ting. Brød, påsmurt og søtsak. Det er regel satt sentralt i BH. Kjenner noen som jobber der...

Det har jeg merket. Får alltid tre ting fra de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du hatt dårlig erfaring med dem? Har vurdert å prøve dem..

Anonymkode: cdec7...82a

Nei, ingen erfaring. Tenker bare at seg er merkelig å skrive. Hva skjer dersom maten er dårlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de hadde en eller annen form for mengdekontroll, at jeg som er enslig kunne få en mindre porsjon og de som har flere å dele med kan få større pakker. Jeg klarer fint å få i meg ett brød og litt middagsrester osv., men kommer man med to poser (som jeg gjorde første gang på Meny, derunder to papirposer med 7-8 karbonader i hver), da blir det problemer.

Edit: Skrev akkurat en melding til TGTG med dette forslaget

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
9 hours ago, Astoria said:

1. Du må laste ned appen først - den heter to good to go, og du finner den på App store eller Google play

2. Du velger et lokalt sted i nærheten av deg (som regel bakeri, hotell, restaurant eller butikker)

3. Du leser hva kriteriene er for henting, hva slags mat du kan regne med å få, og når og hvor du må hente (innenfor en gitt frist dagen etter) før du bestemmer deg for sted

Ps. Glemte å skrive at du kan kjøpe så mange poser du ønsker så lenge de er tilgjengelig. Enkelte steder har begrenset antall. Alle stedene legger ut mengde ved midnatt kvelden i forveien :) 

Åh tuuusen takk! Nå har jeg kjøpt to steder. Går man bare til kassa og viser appen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LaptopPute said:

Åh tuuusen takk! Nå har jeg kjøpt to steder. Går man bare til kassa og viser appen? 

Ja, dersom de har en kasse. Noen steder henter du utenfor døra. Men det står forklart der du kjøper hvordan du skal forholde deg til henting. Håper du blir fornøyd, og ikke minst husk at du gjør en god gjerning 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, Astoria said:

Ja, dersom de har en kasse. Noen steder henter du utenfor døra. Men det står forklart der du kjøper hvordan du skal forholde deg til henting. Håper du blir fornøyd, og ikke minst husk at du gjør en god gjerning 😄

Tusen takk! Ja, føles godt å bidra til mindre matsvinn, har en del familie og, så hvis dette fungerer greit så kan jeg jo hente til flere av gangen. Ser ikke ut som at det står noe spesielt om henting. Har tatt Cirkle K og Meny. 

Endret av LaptopPute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Astoria skrev:

Alle stedene legger ikke ut ved midnatt. Men de fleste gjør det. Det legges ut til forskjellige tider.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Lady Lovelylocks said:

Alle stedene legger ikke ut ved midnatt. Men de fleste gjør det. Det legges ut til forskjellige tider.

Så det. Tror de har endret det, eller kanskje bare her jeg bor? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen er det stor variasjon på når ting legges ut, noen ved midnatt, andre når det nærmer seg henting. Men hvis man har faste steder kan man beregne sånn ca når de legger ut.

Jeg spurte TGTG om dette med innhold, riktignok for et par år siden, og da sa de at det skal være tre ting eller mer i posen, men resten er opp til bakeriene å bestemme. Sikkert andre regler hos restauranter. På Pastasentralen i Bergen får man bare én ting enten pizza eller pastarett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Jeg ble veldig fornøyd, og delte ut mat til både min og samboers familie.

Meny:

Stod forundringspose men vi fikk både bakevarer og vanlige varer kan du vel si.

1 brød. Pose med 6 rosinboller. 3 ulike yoghurter med strø. 4 søtboller/kaker. 2 bokser med spagetti bolognese.

Cirkle K: 1 grovt rundstykke med ost, skinke og paprika. 1 lys baguett med kylling. Pose med 3 store daimboller. 2 vaniljeboller. 2 lakrissjokolader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er mye som irriterer meg med hele opplegget. Men det som irriterer meg mest er at konseptet ikke virker slik det egentlig er ment å brukes. Feks la baguette ett sted her jeg bor. Har igjen en haug av vafler, bakst, salater osv. I pakken fikk jeg to croissanter og en hel haug med oppdelte tomme baguetter. Altså hva skal man med det??? Ja jeg frøys mine og har til frokost til barna men allikevel. Det blir veldig misvisende å kalle det overskuddsmat. For resten blir tydelig tatt med hjem av de ansatte.

Samme ett annet, tydelig ferskvare bakst masse igjen! Ser de pakker det ned men posene for tgtg var allerede pakket sammen. De dyre gode baksetene ble aldri satt i posen. Dette gjelder alle bakeriene. Hvor er kakene?? Altså da snakker jeg om kakestykker og ikke hvetebakst. Hvor er det som faktisk koster litt penger å kjøpe? Hvorfor blir det aldri med i posene? 

Anonymkode: 46807...4a9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Mistenker også at de absolutt ikke gir bort alt overskuddet de har. Feks jobber jeg rett ved siden av en espresso house. De gir KUN ut påsmurte, boller (alle former) og croissanten. De «gromme»kakene og påsmurte selger de aldri i posene. Vi er mange som har hentet der så i gjennomsnittet blir det faktisk 7 dager i uken. Vi jobber skift. Det har aldri skjedd at salatene eller de andre «eksklusive» tingene er med i posen og det er alltid masse igjen uansett når jeg eller kolleger kommer. Dette har blitt en snakkis på jobb. 

Jeg fikk salat fra de. Ble veldig fornøyd. En stor salat med laks, egg, avokado, dressing, ulike typer salat osv. Også to bakevarer. Må ha vært heldig jeg da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som irriterer meg med hele opplegget. Men det som irriterer meg mest er at konseptet ikke virker slik det egentlig er ment å brukes. Feks la baguette ett sted her jeg bor. Har igjen en haug av vafler, bakst, salater osv. I pakken fikk jeg to croissanter og en hel haug med oppdelte tomme baguetter. Altså hva skal man med det??? Ja jeg frøys mine og har til frokost til barna men allikevel. Det blir veldig misvisende å kalle det overskuddsmat. For resten blir tydelig tatt med hjem av de ansatte.

Samme ett annet, tydelig ferskvare bakst masse igjen! Ser de pakker det ned men posene for tgtg var allerede pakket sammen. De dyre gode baksetene ble aldri satt i posen. Dette gjelder alle bakeriene. Hvor er kakene?? Altså da snakker jeg om kakestykker og ikke hvetebakst. Hvor er det som faktisk koster litt penger å kjøpe? Hvorfor blir det aldri med i posene? 

Men TGTG er vel strengt tatt for å begrense matsvinn, om det så er croissanter og baguetter, eller kakestykker.  Kake kan ofte stå mye lenger enn annen bakst, og settes sannsynligvis inn i kjøleskapet over natten om det ikke blir utsolgt, mens f.eks croissanter må kastes.    

Syntes også det er helt på sin plass at de ansatte skal få plukke ut først, slik de sikkert alltid har gjort, også gis det som egentlig hadde blitt kastet ut til TGTG-posene. 

Anonymkode: 6974a...e80

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Vinky skrev:

Jeg fikk salat fra de. Ble veldig fornøyd. En stor salat med laks, egg, avokado, dressing, ulike typer salat osv. Også to bakevarer. Må ha vært heldig jeg da.

Jeg har kun erfaring med det ene stedet da. Er jo franchise så det gjøres nok annerledes fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...