Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Carrie_

Jeg joiner dere, har noen kg jeg vil ha av før sommeren!

Startvekt: 57,2 kg.

Mål: 52 kg.

April 2016
15. april 57,2 kg.
22. april : -- kg (-kg) 
29. april : -- kg (-kg) 
 
Mai 2016
6. mai  : -- kg (-kg) 
13. mai : -- kg (-kg) 
20. mai : -- kg (-kg) 
27. mai : -- kg (-kg) 
 
Juni 2016
3. juni : -- kg (-kg) 
10. juni : -- kg (-kg) 
17. juni :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 7.4.2016 at 12.25, MarianneE skrev:

Skal ha Måledag med PT snart. Jeg er redd. Har jeg vært flink nok? Jeg har spist en kjeks her, hatt en latte der... ikke mye og mange men håper det ikke har gjort utslag på vekta. Men, jeg har og beveget meg mer, gått turer på både flatt underlag og oppsøkt bratte terreng for å utfordre meg selv. Har vært på Stamina nå og prøvd meg på boksing med PT, herregud så gøy!!

 

Tenk på meg klokka 12 idag!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarianneE skrev:

Tenk på meg klokka 12 idag!

Lykke til, og gi oss oppdatering etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. april 2016 at 1.07, NettMeg skrev:

Mal:
 
Nettmeg
 
 
Startvekt fra tidligere 22 februar 2016. 65,8 kg  

mål: magen på det bredeste 95 cm midje 79 cm lår 62 cm rompe 104 cm
Høyde:  165 cm
 
Startvekt for denne tråden: 63,3 kg
Mål før sommeren : 55 kg
 
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  - 63,3 kg
1. april (1): 62,4 kg ( -  0,9kg) magen på det bredeste 91 cm. Midje 76 cm lår 59 cm rompe 100 cm
8. april (2): -- kg (-kg)
18 april (3): 61,5 kg (- 0,9 kg)magen på det bredeste 89 cm midje 74 cm lår 60 cm rompe 101 cm
29. april (5): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
2. mai (6): 59,9 kg ( - 1,6 kg)magen på det bredeste 87 cm midje 73 cm lår 59 cm rompe100cm
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang siden 25 mars : - 3,4 kg

 

Total vektnedgang siden slankestart 22 februar 2016: - 5,9 kg

Kan jeg være med ? :) jeg går på et kurs der vi kun skal veie oss annen hver uke frem til midten av mai. Men tenkte jeg kunne skrive annen hver uke frem til da også hver uke etter det. Går det greit ? :) har ikke vært med på dette på kg før :) 

 

18 april : Gått ned 0,9 kg de 2 siste ukene. Kanskje ikke så mye, men har kun trent 2 ganger de siste 2 ukene, så hadde jeg trent mer så kanskje jeg hadde gått ned litt mere. Men har klart og holde dietten , så er i grunn fornøyd 😊 Å har nå endelig begynt og merke endring på klærne 😃 

 

Endret av NettMeg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hulderen skrev:

Lykke til, og gi oss oppdatering etterpå!

Målene er tatt 17. Februar, 18. Mars og idag. 

Here we go...

Kilo: (144,7) (142,65) 140,85

Muskelmasse: (69,25) (71,4) 68,8

Fettprosent: (49,6) (47,3) 48,6

BMI: (50,1) (49,4) 48,7

Litt mindre ned enn håpet, litt feil retning på tallene med unntak av bmi. Jeg var skeptisk til denne målingen og det viste seg at det hadde jeg grunn til. Men, jeg vet hva mine feil har vært, og tenker at jeg har bare større grunn til å prestere før neste måling. 

Men, det er uansett 4 kilo mindre av meg enn det var. :hoppe:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuglen
 
 
Startvekt fra tidligere: (82,5 kg mai 2015)
Høyde: 173
 
Startvekt for denne tråden: 74,6
Mål før sommeren: 69
 
 

Mars/april 2016
29. mars (0):  74,6 kg
1. april (1):  74,3 kg (- 0,3 kg)
8. april (2):  72,6 kg (- 1,7 kg)
18. april (3):  73,2 kg (+ 0,6 kg)
22. april (4): -- kg (-kg)
29. april (5): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,4 kg

Jeg har vært på jentetur fra torsdag til søndag, så har ikke fått lagt inn vekten før nå. Det er vel ganske tydelig at motivasjonen ikke har vært på topp denne uka, men nå er det tilbake til gode vaner igjen! :trene:
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir med her jeg og!  :) Har noen kg jeg ønsker av før sommeren. Treningen er ikke noe problem da jeg liker å holde meg aktiv, maten er sinkeren! Er altfor glad i å spise litt for mye. Særlig etter middag går jeg konstant og ser etter noe å spise. Så her trengs det kostholdsendring! Satser på ekstra motivasjon ved å joine denne tråden :laugh:

Startvekt: 58 kg
Ønsket vekt: 54 kg
 

April 2016
18. april (0):  58 kg
22. april (1): -- kg (-kg)
29. april (2): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (3): -- kg (-kg)
13. mai (4): -- kg (-kg)
20. mai (5): -- kg (-kg)
27. mai (6): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (7): -- kg (-kg)
10. juni (8): -- kg (-kg)
17. juni (9): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PK 
 
 
Startvekt fra tidligere: 60
Høyde: --- cm
 
Startvekt for denne tråden: 62
Mål før sommeren: 55 kg
 

Mars/april 2016
15. april (0): 62 kg (STARTVEKT)
22. april (1): -- kg (-kg)
29. april (2): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (3): -- kg (-kg)
13. mai (4): -- kg (-kg)
20. mai (5): -- kg (-kg)
27. mai (6): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (7): -- kg (-kg)
10. juni (8): -- kg (-kg)
17. juni (9): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Jeg meldte meg på noe sent her, men håper jeg klarer det likevel. Jeg klarte ikke gå ned til påske, så da forsøker jeg på nytt nå. Lykke til, jenter! 

Anonymkode: 9af12...00e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.4.2016 at 23.19, NettMeg skrev:

Oi det var ikke verst. Kanskje jeg skal prøve ut den selv. Hva annet en vekten viser den ?

Det er den her jeg har kjøpt. Jeg har ikke fått testet den ennå, men den skal vise vekt, kroppsfett, kroppsvæske og muskelmasse :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.3.2016 at 7.38, Elysian skrev:

Jeg er med! :)

 

Elysian
 
 
Startvekt fra tidligere: 66,9 kg

 
Startvekt for denne tråden: 62,8 kg - Midje 75 cm - Rumpe 98 cm - Lår 57 cm
Mål før sommeren: 57ish kg
 
 

April 2016
2. april (0): 62,8 kg
8. april (1): 61,4 kg (-1,4 kg)
15. april (2): 62,4 kg (+1,0 kg)
22. april (3): -- kg (-kg)
29. april (4): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (5): -- kg (-kg)
13. mai (6): -- kg (-kg)
20. mai (7): -- kg (-kg)
27. mai (8): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (9): -- kg (-kg)
10. juni (10): -- kg (-kg)
17. juni (11): -- kg (-kg)
24. juni (12): -- kg (-kg)

Juli 2016
1. juli (13): 
-- kg (-kg)
8. juli (14): -- kg (-kg)
15. juli (15): -- kg (-kg)
22. juli (16): -- kg (-kg)
29. juli (17): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,4 kg

 

Jeg kommer til å veie meg helt til slutten av juli (om det ikke blir startet en ny tråd før dette) :) Kommer også til å bruke målebånd og måler hofte, midje og lår. Syns det er litt vanskelig å vite om jeg måler på samme sted hver gang, men vi får nå se hvordan det kommer til å gå :) Begynner å føre opp resultat i april, da jeg er bortreist i mars :) 

Har glemt å oppdatere tallene mine! Det gikk ikke så bra med planen om å unngå 62-tallet :sjenert: Men den gode maten (og drikken) var verdt det :fnise: Nå er jeg tilbake i hverdagsmodus :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på en cheeseburger eller 2 i dag! Har den uken og da blir jeg så svak. Kan noen her snakke meg til fornuft??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mayoo skrev:

Jeg har så lyst på en cheeseburger eller 2 i dag! Har den uken og da blir jeg så svak. Kan noen her snakke meg til fornuft??

Det er absolutt ikke verdt det! Nå har du vært kjempe flink i flere uker, tenk heller at du kan kose deg med en burger når du har nådd første del mål eller selve målet. Spiser du burger nå, vil det kanskje vises på vekta i morgen. Og burger'n smaker godt akkurat der og da, men så vil du ha dårlig samvittighet etterpå. Ikke verdt det. Og tillater du deg en burger nå, så er det lettere å hive innpå noe annet om en uke igjen. 

Nei, vær sterk! Husk at vi er mange som støtter deg her inne. Har også lyst på alt mulig om dagen. Kims potetgull f.eks, hehe. Men jeg har sagt til meg selv at det skal jeg kose meg med når disse ukene er ferdig, og da med god samvittighet.

Dette klarer du!! :hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mayoo skrev:

Jeg har så lyst på en cheeseburger eller 2 i dag! Har den uken og da blir jeg så svak. Kan noen her snakke meg til fornuft??

A) Ta en cheeseburger eller 2, og før det opp i kaloriregnskapet. Bare pass på at resten av maten du spiser i dag ikke er så kaloririk. . Det har jeg gjort noen ganger.. og jeg gikk fortsatt ned!

B) Lag burger hjemme. Da har du bedre kontroll på kaloriene, kan velge brødet med færrest kalorier, legge inn grønnsaker og kanskje droppe osten?

C) Spis en veldig sunn middag, dropp burger, og føler deg sykt bra for at du klarte å kjempe mot impulsen om å spise usunt!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mayoo skrev:

Jeg har så lyst på en cheeseburger eller 2 i dag! Har den uken og da blir jeg så svak. Kan noen her snakke meg til fornuft??

Jeg hadde laget selv. Jeg kjøper karbonadedeig og steker opp 4 stk burgere. Tilsetter det krydderet jeg liker. Mannen tar hamburgerbrød, men siden jeg ikke er så glad i det, bruker jeg heller salatblader som brød. Legger på tomat, løk, mais, sylteagurk og kanskje en dæsj ketsjup. Kjempegodt! Savner verken ost eller brød. 

(Nå er jeg generelt ikke glad i burger, men synes dette er godt av og til.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove i natt, og lå og bladde meg gjennom gamle "Vi som skal ned før xx"-tråder.. Ganske inspirerende,  altså!  Både fordi mange av dere har vært med lenge, og klarte målene deres, men også fordi det er så mange som hoppa av underveis! Rundt 75%, faktisk! Det gjør meg enda mer gira på å fullføre disse ukene selv! Denne gangen håper jeg (minst) 75% fullfører! Heia oss! :hoppe:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mayoo skrev:

Jeg har så lyst på en cheeseburger eller 2 i dag! Har den uken og da blir jeg så svak. Kan noen her snakke meg til fornuft??

Ble det cheeseburger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for støtten! Nei, det ble ikke burger!! :nigo: 
Jeg er litt som deg @Knaggrekke, ikke særlig glad i burger, men de fra McD er jeg veldig svak for. I en cheeseburger er det 300 kcal (ifølge lifesum) og som oftest så spiser jeg 2, kanskje med noen løkringer til også. Nei, så jeg klarte rett og slett å la være i dag. Tror det må være første gangen. @hege73 og @Emalje minnet meg på at det faktisk ikke er verdt det og at til syvende og sist kommer det ikke noe godt utav å spise det. Bare masse dårlig samvittighet.
Jeg tenkte også at om jeg spiste det måtte jeg gå rundt 20.000 skritt for å forbrenne de kcal. Og greit nok at burgeren er god, men den er ikke  god. Hadde tenkt å kjøpe meg en vaffel på ferjen hjem i dag siden jeg hadde vært så flink, men det hadde de (heldigvis?) ikke heller. Så i dag ble det ingen kos på reisen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mayoo skrev:

Takk for støtten! Nei, det ble ikke burger!! :nigo: 
Jeg er litt som deg @Knaggrekke, ikke særlig glad i burger, men de fra McD er jeg veldig svak for. I en cheeseburger er det 300 kcal (ifølge lifesum) og som oftest så spiser jeg 2, kanskje med noen løkringer til også. Nei, så jeg klarte rett og slett å la være i dag. Tror det må være første gangen. @hege73 og @Emalje minnet meg på at det faktisk ikke er verdt det og at til syvende og sist kommer det ikke noe godt utav å spise det. Bare masse dårlig samvittighet.
Jeg tenkte også at om jeg spiste det måtte jeg gå rundt 20.000 skritt for å forbrenne de kcal. Og greit nok at burgeren er god, men den er ikke  god. Hadde tenkt å kjøpe meg en vaffel på ferjen hjem i dag siden jeg hadde vært så flink, men det hadde de (heldigvis?) ikke heller. Så i dag ble det ingen kos på reisen. 

:klappe:

Tenkte på deg da jeg gikk hjem i dag, og valgte å IKKE stikke innom McDonalds eller kafé. Gikk på nuddelsmellen da jeg kom hjem, men la til gulrøtter og brokkoli, så da er det vel ikke såå ille!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ! 

Jeg får det ikke til jeg nå! Travelt på jobb, dårlig planlegging av mat og alt for lite mat, men selvsagt noe søtt i ny og ned. Tidligere klarte jeg å motstå alt søtt egentlig, men nå er jeg i en dårlig sirkel her... for man tar lett en sjokoladebit uten å tenke seg om når man innerst inne faktisk er sulten/ sliten. 

Tror jeg får mensen også ... æsj ...

Mye slakk, trøtt og svimmel også for tiden ... spiser for lite, og det jeg spiser på ettermiddagen er ikke helt det sunneste... Ikke får jeg trent heller.

Men nå har jeg funnet ut hva jeg vil prøve å trene, men som alenemor er det noen praktiske sider med det som gjør det ganske vanskelig ..

 

Men jeg gir ikke opp, hver morgen er det knekkebrød, lunsj er det knekkebrød og frukt og vann, det er middagen som gjerne blir litt for mye; kanskje mer saus enn nødvendig... og kanskje finner jeg en liten godteribit .... 

Var en kg opp idag, tror ikke det er noe BEDRE i morgen, men men ... så lenge jeg ikke gir opp, eller?

Kjenner meg faktisk veldig trist nå pga dette ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Emalje skrev:

:klappe:

Tenkte på deg da jeg gikk hjem i dag, og valgte å IKKE stikke innom McDonalds eller kafé. Gikk på nuddelsmellen da jeg kom hjem, men la til gulrøtter og brokkoli, så da er det vel ikke såå ille!

Haha, samme her, gikk i sjokomelk og et par lomper med smør og sukker på. Men jeg er ganske sikker på at det hadde jeg spist uansett. Nå kom iallfall ikke burgerne på toppen av det hele! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...