Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nytt

Lite nytt
 
 
Startvekt fra tidligere: 8 januar 67,7 kg
Høyde: 155 cm
 
Startvekt for denne tråden: 64,4 kg 23 mars
Mål før sommeren: 59 kg
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  -SYDENLAND-

23. mars (0): 64,4  kg
3. april (1): -- kg (-kg)

8. april (2): 63,8 kg (-0,6 kg)
15. april (3): 64,2 kg (+0,4 kg)
22. april (4): -- kg (-kg)
29. april (5): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

24 juni (13):

31 juni (14):

Total vektnedgang: -- kg

Hadde i grunn ikke lyst til å oppdatere denne vekta. Den er feil. Har spist innefor kcal-grensen. MEN har ikke vært på do den siste uka. Det ligger der og lurer, men vil ikke ut :/

Mensen skulle ha kommet for to dager siden, så den lurer også rett rundt hjørnet. Yey liksom...

Hvertfall så blir neste uke bra:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PK 
 
 
Startvekt fra tidligere: 60
Høyde: --- cm
 
Startvekt for denne tråden: 62
Mål før sommeren: 55 kg
 

Mars/april 2016
15. april (0): 62 kg (STARTVEKT)
22. april (1): 62,4 kg (+0,4 kg)
29. april (2): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (3): -- kg (-kg)
13. mai (4): -- kg (-kg)
20. mai (5): -- kg (-kg)
27. mai (6): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (7): -- kg (-kg)
10. juni (8): -- kg (-kg)
17. juni (9): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Starter med et brak! I feil retning. Ja, ja, bedre lykke neste uke..

Anonymkode: 9af12...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt
5 timer siden, Lite nytt skrev:

Lite nytt

Mensen skulle ha kommet for to dager siden, så den lurer også rett rundt hjørnet. Yey liksom...

Hvertfall så blir neste uke bra:bolledeig:

Og slusene har åpnet seg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2016 at 15.24, Lite nytt skrev:

Og slusene har åpnet seg! :fnise:

Heldig!!

Venter litt på det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt
45 minutter siden, Sharon90 skrev:

Heldig!!

Venter litt på det samme ;)

Plutselig renner det :fnise:

Jeg håper jo å miste den med tanke på at det ble satt inn spiral i sommer, men akk. Ser ikke ut til å være blant dem utvalgte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spiral i høst, mensen forsvant kort tid etter faktisk, og så kom den tilbake i påsken ! WTF... 

Da jeg trodde jeg var kvitt den ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lite nytt
22 timer siden, Sharon90 skrev:

Jeg fikk spiral i høst, mensen forsvant kort tid etter faktisk, og så kom den tilbake i påsken ! WTF... 

Da jeg trodde jeg var kvitt den ... 

Det er skikkelig bummer, at den plutselig kommer tilbake asså!

 

Fytti, dagen i dag har jeg bare vært oppblåst og jævlig. Kjenner jeg må på do, men hadde mange undervisingstimer så fikk ikke gått :( Så nå ligger det bare og produserer masse gass her :( Blæh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lite nytt skrev:

Det er skikkelig bummer, at den plutselig kommer tilbake asså!

 

Fytti, dagen i dag har jeg bare vært oppblåst og jævlig. Kjenner jeg må på do, men hadde mange undervisingstimer så fikk ikke gått :( Så nå ligger det bare og produserer masse gass her :( Blæh!!!

Fantastisk irriterende ...ble noe skuffet liksom 😂

Nå begynner jeg faktisk å tro at det ikke blir løpetid her i det hele tatt...  helt greit det egentlig ... men vært greit å visst !

 

Har vært sunn idag forøvrig!! Alt har gått etter planen, nå som jeg hAr en plan ! Tror jeg tok litt lett på ting gitt. Føles bra da. Tilogmed et knekkebrød til kvelds, jeg som ikke liker å spise seint av helt tussete grunner ... Men hadde en plan om å ha kvelds da så ;)

 

Noen som har tips til hva som er godt på knekkebrød og enkelt?!

Går i makrell i tomat og ost (med enten eple, paprika, druer, agurk eller - svært sjeldent- jordbærsyltetøy da jeg ikke liker ost alene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sharon90 antyder du at du er gravid....?

jeg liker smøreost på knekkebrød. Og leverpostei med agurk. Og makrell i tomat. Og Philadelphia med skinke. Og tunfisk med majones og agurk. Og bananskiver. Og egg med kaviar eller egg og ansjos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superuka mi dette.. Hjemmealene, og kan kjøre på med sunn mat og være skikkelig forsiktig. Fikk mensen i natt og i dag er jeg nede i 82,1. Håper jeg klarer å komme under i løpet av uka, og BLI der. Spiste kjempesunt i går, og gikk meg en times tur. Straks blir det styrketrening og jobb.

Det går i laks og kalkun med grønnsaker. Ingen/lite karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FlyBabe skrev:

Superuka mi dette.. Hjemmealene, og kan kjøre på med sunn mat og være skikkelig forsiktig. Fikk mensen i natt og i dag er jeg nede i 82,1. Håper jeg klarer å komme under i løpet av uka, og BLI der. Spiste kjempesunt i går, og gikk meg en times tur. Straks blir det styrketrening og jobb.

Det går i laks og kalkun med grønnsaker. Ingen/lite karbo.

Så bra! Det var jo du som var så motløs og demotivert forrige uke. Godt å lese at du er ved friskt mot nå! Kalkun og grønnsaker hørtes deilig ut:) og fantastisk med trening før jobb!

stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Så bra! Det var jo du som var så motløs og demotivert forrige uke. Godt å lese at du er ved friskt mot nå! Kalkun og grønnsaker hørtes deilig ut:) og fantastisk med trening før jobb!

stå på:)

Takk! Ja, jeg hadde null motivasjon og var helt utslitt. Har fått ordna meg litt i forhold til jobb, blant annet. Fått hjemmekontor i dag, med lov til å trene. (pluss noen andre ordninger). Det er rart at det skal være enklere å spise sunt når man er alene..

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FlyBabe skrev:

Takk! Ja, jeg hadde null motivasjon og var helt utslitt. Har fått ordna meg litt i forhold til jobb, blant annet. Fått hjemmekontor i dag, med lov til å trene. (pluss noen andre ordninger). Det er rart at det skal være enklere å spise sunt når man er alene..

Det er godt jobba å endre den mentale innstillingen så mye på en uke. Og flott at du har fått gjort noen gode tilpasninger. Nå får du en sunn og positiv uke!

Kan jeg spørre deg; hvorfor synes du det er vanskelig å være sunn når mannen din er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Knaggrekke skrev:

Det er godt jobba å endre den mentale innstillingen så mye på en uke. Og flott at du har fått gjort noen gode tilpasninger. Nå får du en sunn og positiv uke!

Kan jeg spørre deg; hvorfor synes du det er vanskelig å være sunn når mannen din er hjemme?

Takk, det er ikke bare på vekta det går opp og ned her.. Venter på prøverør, så det er mye som skjer i topp-lokket ;) Det er vanskeligere fordi jeg tenker at vi må spise variert (altså, vi kan ikke bare ha kalkun/fisk hele tiden). Vi har også sønnen hans her av og til, og da må vi ha noe han vil ha også. Det er også lettere å påvirke hverandre når den ene eller begge er svake og har lyst på godteri for eksempel. Og så får jeg litt dårlig samvittighet om jeg bruker  mye tid på trening, i stedet for å være sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, FlyBabe skrev:

Takk, det er ikke bare på vekta det går opp og ned her.. Venter på prøverør, så det er mye som skjer i topp-lokket ;) Det er vanskeligere fordi jeg tenker at vi må spise variert (altså, vi kan ikke bare ha kalkun/fisk hele tiden). Vi har også sønnen hans her av og til, og da må vi ha noe han vil ha også. Det er også lettere å påvirke hverandre når den ene eller begge er svake og har lyst på godteri for eksempel. Og så får jeg litt dårlig samvittighet om jeg bruker  mye tid på trening, i stedet for å være sammen med han.

Ah, prøverør. Been there done that. *Sympati*

ja, ser den. Det gjelder å finne inspirasjon i matveien. Mannen min er glad i saus og fett, så vi må lage det ved siden av, for det vil ikke jeg ha. Og så tar jeg salat fremfor pasta/lefser osv. Så vi har funnet en god løsning på det:) men klart, innimellom blir det schnitzel og ketsjup, så da blir det viktig med porsjonkontroll - og DET er ikke alltid lett når man er sulten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Knaggrekke skrev:

@Sharon90 antyder du at du er gravid....?

jeg liker smøreost på knekkebrød. Og leverpostei med agurk. Og makrell i tomat. Og Philadelphia med skinke. Og tunfisk med majones og agurk. Og bananskiver. Og egg med kaviar eller egg og ansjos.

Neida, det skal litt til. Knapt hatt sex siste halvåret og har spiral. Ingen andre symptomer på det heller, er nok kanskje bare spiralen som "funker", tar bort mensen slik den gjorde i starten. Vet ikke jeg altså, men neppe gravid :)

 

Philadelphia hørtes godt ut! Og leverpostei får jeg teste :) egg er også godt på, godt med ost synes jeg- liker ikke kaviar..meget besynderlig vil jeg si selv... har prøvd en del ganger dog...

Hm 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Knaggrekke skrev:

Ah, prøverør. Been there done that. *Sympati*

ja, ser den. Det gjelder å finne inspirasjon i matveien. Mannen min er glad i saus og fett, så vi må lage det ved siden av, for det vil ikke jeg ha. Og så tar jeg salat fremfor pasta/lefser osv. Så vi har funnet en god løsning på det:) men klart, innimellom blir det schnitzel og ketsjup, så da blir det viktig med porsjonkontroll - og DET er ikke alltid lett når man er sulten;)

Du har vært igjennom det du også, ja? :S

Mannen her trenger også å gå ned i vekt (han har også gått ned 15-20 kg samtidig som meg), men han er ikke like "flink" som meg. Jeg sier han skal være streng med meg, men det funker av og til litt dårlig, og han frister meg mer enn han hjelper meg av og til. Men vi har gjort mye allerede, så det er i alle fall bra!

Noen tips til sunn lørdagskosemiddag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange dager igjen til veiedag igjen folkens. Stå på og hold ut, syns vi er kjempe flinke! :duskedame:

En motivasjon som jeg har gjort som kanskje vil hjelpe dere. Finn frem en kjole eller noe fint dere har lyst å komme inn i. Heng den opp sånn at du ser den hver gang du går forbi kjøkkenet eller et sted hvor du kan se den flere ganger pr dag. Tenk hvor fin du vil føle deg når du kommer inn i den igjen:)

Og, drikk nok vann. Masse vann. 

Hver gang jeg sliter litt, går jeg inn i denne tråden og leser. Og det hjelper også masse. Fy søren så mye motivasjon og flinke folk! Heier på dere alle :duskedame:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke fikk jeg til 4 treningsøkter, og idag har jeg klart å løpe på mølla. Jeg! Løpe! Med mine 140 kilo! Det var ikke lenge, men jeg løp og det var en utrolig befriende følelse. 

Var sånn halvveis fornøyd med siste Måledag med PT fordi jeg vet jeg kan bedre. Derfor var det så digg at jeg fikk til fire økter. Er tre uker til neste Måledag med PT og da vil jeg ha bedre resultat enn det jeg hadde for en uke siden. 

Endret av MarianneE
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hege73 skrev:

Ikke mange dager igjen til veiedag igjen folkens. Stå på og hold ut, syns vi er kjempe flinke! :duskedame:

En motivasjon som jeg har gjort som kanskje vil hjelpe dere. Finn frem en kjole eller noe fint dere har lyst å komme inn i. Heng den opp sånn at du ser den hver gang du går forbi kjøkkenet eller et sted hvor du kan se den flere ganger pr dag. Tenk hvor fin du vil føle deg når du kommer inn i den igjen:)

Og, drikk nok vann. Masse vann. 

Hver gang jeg sliter litt, går jeg inn i denne tråden og leser. Og det hjelper også masse. Fy søren så mye motivasjon og flinke folk! Heier på dere alle :duskedame:

Jeg har plutselig kommet meg inn i klær som jeg aldri har kommet meg inn i før. Det er en helt ny opplevelse for meg å gå inn i en klesbutikk og faktisk kunne ta det jeg har lyst på, prøve det og faktisk kunne få det på meg. Jeg har gått fra en veldig stor XL til en liten L. Har fortsatt problem med mage og rumpe, men.. Det er en helt merkelig opplevelse. I tillegg driver jeg og tar på musklene mine (bare hjemme altså!) , spess etter trening.. ser superteit ut, men det er så deilig å kjenne at det er muskler der, og at det er litt stramt.  :D

Endret av FlyBabe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...