Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dr Suzanne Humphries har ingen kredibilitet i vitenskapelige kretser. Hun er en nutcase som burde vite bedre.

Les dette:

http://scienceblogs.com/insolence/2011/02/16/dr-suzanne-humphries-and-the-internation/

Polio er absolutt ikke utryddet. I land med god vaksinasjonsdekning er polio uhyre sjelden, men sykdommen finnes i relativt raust omfang i land med dårlig vaksinedekning. Det er all grunn til å ta denne vaksinen - særlig med tanke på hvor mye folk reiser i våre dager.

Anonymkode: 992a4...5ee

Er du lege? Forsker? Å si at noen ikke har kredibilitet i vitanskapelige kretser, betyr ikke at hun ikke har noe å komme med, ofte tvert imot faktisk! Kjenner ei som jobbet i legemiddelindustrien, og hun sa at hun så mye hun aldri hadde trodd var mulig mtp at man måtte holde kjeft hvis man oppdaget noe som ikke skulle frem i lyset. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo lese : The vaccine epidemic av Louise Kuo Habakus eller The Vaccine book : how to make the right decicion fro your child, av Robert W Sears.

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du lege? Forsker? Å si at noen ikke har kredibilitet i vitanskapelige kretser, betyr ikke at hun ikke har noe å komme med, ofte tvert imot faktisk! Kjenner ei som jobbet i legemiddelindustrien, og hun sa at hun så mye hun aldri hadde trodd var mulig mtp at man måtte holde kjeft hvis man oppdaget noe som ikke skulle frem i lyset. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Jeg har nok faglig dekning til å fastslå at dette er tøys. Det hun skriver har ingen relasjon til det vitenskapelige grunnlaget vi bygger vår kunnskap på kontinuerlig. Les linken jeg la ved.

Anekdoter om ansatte i legemiddelindustrien har ingen egentlig verdi i debatten, og dette utsagnet kan like gjerne handle om at man er nødt til å holde informasjon om forskning strengt hemmelig inntil man kan lansere resultatene trygt. Det handler ikke om at noe ikke tåler dagens lys, men om at det finnes konkurrerende firmaer som mer enn gjerne stjeler pg videreutvikler idéer - eller rett og slett tar æren for noe de selv ikke har arbeidet frem.

 

I gamle dager var det langt mere kollegial diskusjon om forskningsprosjekter og fri deling av informasjon. Det er det ingen som tør lenger, fordi man risikerer at ens eget arbeid blir publisert av noen andre. Man har heller ikke frie tøyler fra egen ledelse til å fortelle hva som helst.

For produkter som ikke er offisielle kan man i hvert fall ikke begynne å uttale seg offentlig. Sikkerhetsprofiler er noe som krefer omfattende testing, og inneldende arbeide kan se fryktelig skummelt ut om man ikke tar høyde for hvilket stadium forsøkene befinner seg på. Detre er noe som legfolk misforstår hele tiden.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en jente i klassen med smittsom hjernehinnebettenelse.

Vi ble advart mot kropskontakt å dråpesmitte.

Hun hadde senere delt en øl med en annen elev som ble smittet.

Først da ble resten vaksinert. Kun elever i samme klasse som var mest utsatt.

Anonymkode: 8eaab...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lese : The vaccine epidemic av Louise Kuo Habakus eller The Vaccine book : how to make the right decicion fro your child, av Robert W Sears.

Anonymkode: 3f546...a8d

Du kan begynne med å lese denne:

http://tidsskriftet.no/article/1732069/

Jeg har funnet en norsk bok til deg, slik at lærungen skal gå fortere (du trenger en del underlagskunnskap for å komme igang med dette også, men det kan vel ordnes?).

Når du kan det som beskrives i denne boken, kan du begynne å sette deg inn o hvordan vaksiner utvikles og virker.

 

Deretter kan du lese boken du linker til om ogjen, og se hvordan det da fortoner seg.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan begynne med å lese denne:

http://tidsskriftet.no/article/1732069/

Jeg har funnet en norsk bok til deg, slik at lærungen skal gå fortere (du trenger en del underlagskunnskap for å komme igang med dette også, men det kan vel ordnes?).

Når du kan det som beskrives i denne boken, kan du begynne å sette deg inn o hvordan vaksiner utvikles og virker.

 

Deretter kan du lese boken du linker til om ogjen, og se hvordan det da fortoner seg.

Anonymkode: 992a4...5ee

Har du lest de bøkene jeg nevnte? Når du ikke har lest de, kan du ikke uttale deg om de. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inside info fra Brandy Vaughan som jobbet for Merck som produserer blant annet meslngvaksinen. Hun sier at tvungen barnevaksinasjon, som de også snakker om her i Norge, er bare begynnelsen, de har også et ferdig vaksineprogram for voksne som de vil sette i verk etter hvert. (De snakker jo også om vaksinasjonsprogram for voksne her i Norge.) I USA planlegger de å gi 136 vaksinedoser i løpet av livet. Dette er ikke en "reaksjon på at folk ikke vil vaksinere og gamle sykdommer dukker opp igjen", det er en plan som kommer fra de globale farmasøytiske selskapene som har utrolig mye makt og penger, og som vil ha mer av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest de bøkene jeg nevnte? Når du ikke har lest de, kan du ikke uttale deg om de. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Jeg har sett på hva de er, og hvem som har skrevet dem. De inneholder ikke noe som er vitenskapelig, men en masse feiltolkninger, misforståelser og spekulasjoner. Har man den minste faglige innsikt lyser det kvakksalveri og uvitenskapelig tøys av dette.

Her kan du f. eks. se hvordan en del av Dr. Humphries påstander plukkes fra hverandre. Dette att på til av en som ikke tilhører fagkollegiet selv......

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Isabel70 skrev:

Inside info fra Brandy Vaughan som jobbet for Merck som produserer blant annet meslngvaksinen. Hun sier at tvungen barnevaksinasjon, som de også snakker om her i Norge, er bare begynnelsen, de har også et ferdig vaksineprogram for voksne som de vil sette i verk etter hvert. (De snakker jo også om vaksinasjonsprogram for voksne her i Norge.) I USA planlegger de å gi 136 vaksinedoser i løpet av livet. Dette er ikke en "reaksjon på at folk ikke vil vaksinere og gamle sykdommer dukker opp igjen", det er en plan som kommer fra de globale farmasøytiske selskapene som har utrolig mye makt og penger, og som vil ha mer av det.

 

Infowars er ikke en seriøs informasjonskanal.

Her bruker de en tidligere salgarepresentant fra Merck (hun er ikke medisinfaglig eller farmakologisk utdannet) som åpent innrømmer at "kunnskapen" hennes kommer fra selvstudier på internett. Det som "åpnet" øynene hennes var at hun jobbet for Merck under en av legemiddelindustriens store fadeser, nemlig Vioxx. Denne saken er stygg, men nokså enkeltstående, og da dette ble kjent, ble preparatet umiddelbart trukket fra markedet, og har ikke vært i salg siden. Den saken var en vekker for hele industrien, og medførte en rekke endringer i hvilke protokoller som må følges, og hvilke kvalitetskrav som må imøtekommes før et preparat kan markedsføres.

 

Reportasjen her er utrolig spekulativ.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett på hva de er, og hvem som har skrevet dem. De inneholder ikke noe som er vitenskapelig, men en masse feiltolkninger, misforståelser og spekulasjoner. Har man den minste faglige innsikt lyser det kvakksalveri og uvitenskapelig tøys av dette.

Her kan du f. eks. se hvordan en del av Dr. Humphries påstander plukkes fra hverandre. Dette att på til av en som ikke tilhører fagkollegiet selv......

Anonymkode: 992a4...5ee

Du tror altså at vitenskapen har svarene på alt? Kreftgåten som aldri løses osv. Sykdommer er big business. Jeg sier ikke at vi ikke trenger leger, men jeg tror at mange av helseproblemene kan løses på egen hånd, da kroppen har en unik evne til å heale seg selv over tid. Men vi blir lært opp til at legene sitter på alle svarene fordi de har gått på legestudier, og leger får videre støtte av legemiddelindustrien og sånn baller det på seg. Vi blir lurt til å tro at legene kan heale oss, men i mange tilfeller kan vi heale oss selv, hvis vi blir mer bevisste på hva kroppen forteller oss når noe oppstår. Ofte kan det være at man ikke fordøyer emosjonelle floker, da det fysiske og det psykiske henger sammen. Kroppen og helsa er kompleks, men den er også veldig intelligent, men dette får vi aldri høre av leger. Vi blir lært til å tro at alle svar finnes utenfor oss selv. Men tenk på hva kroppen egentlig klarer. Kvinnekroppen kan f.eks skape et annet menneske! Det ligger så mye i oss som vi må bruke uten at vi må sprøyte oss inn med diverse kjemikalier for å holde liv i pengemaskinen legemiddelindustiren. Mange virus er skapt av mennesker.

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror altså at vitenskapen har svarene på alt? Kreftgåten som aldri løses osv. Sykdommer er big business. Jeg sier ikke at vi ikke trenger leger, men jeg tror at mange av helseproblemene kan løses på egen hånd, da kroppen har en unik evne til å heale seg selv over tid. Men vi blir lært opp til at legene sitter på alle svarene fordi de har gått på legestudier, og leger får videre støtte av legemiddelindustrien og sånn baller det på seg. Vi blir lurt til å tro at legene kan heale oss, men i mange tilfeller kan vi heale oss selv, hvis vi blir mer bevisste på hva kroppen forteller oss når noe oppstår. Ofte kan det være at man ikke fordøyer emosjonelle floker, da det fysiske og det psykiske henger sammen. Kroppen og helsa er kompleks, men den er også veldig intelligent, men dette får vi aldri høre av leger. Vi blir lært til å tro at alle svar finnes utenfor oss selv. Men tenk på hva kroppen egentlig klarer. Kvinnekroppen kan f.eks skape et annet menneske! Det ligger så mye i oss som vi må bruke uten at vi må sprøyte oss inn med diverse kjemikalier for å holde liv i pengemaskinen legemiddelindustiren. Mange virus er skapt av mennesker.

Anonymkode: 3f546...a8d

Ingen tror at vitenskapen har svarene på alt. Vitenskapen hjelper oss å finne stadig flere svar, forkaste noen gamle, og gradvis forstå mer av hvordan ting henger sammen. Vitenskapen klamrer seg ikke til "fakta," og implementerer nye funn der de viser seg mer plausible. Vitenskapen er dynamisk, og tilpasser nye hypoteser etter hvert som de forsvarer sin plass.

At leger ikke betrakter kroppen som kompleks og relativt autonom er ikke sant. Leger sitter ikke på alle svarene - men på de beste svarene vi har for øyeblikket. Ingen seriøs lege vil påstå at medisinfaget ikke har begrensninger pr. i dag. 

Forøvrig tjener ingen lege noe mer eller mindre ut fra hvilke farmasøytiske preparater han eller hun skriver ut. Slike koblinger mot legemiddelindustrien er strengt ulovlige, og medfører stor risiko. 

Kjenikalier er et misvisende begrep. Alt du lutter i deg, berører, observerer eller på noen måte er i kontakt med er kjemikalier.

Ingen virus er skapt av mennesker, men det finnes visse modifiserte virusstammer. Dette er ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tror at vitenskapen har svarene på alt. Vitenskapen hjelper oss å finne stadig flere svar, forkaste noen gamle, og gradvis forstå mer av hvordan ting henger sammen. Vitenskapen klamrer seg ikke til "fakta," og implementerer nye funn der de viser seg mer plausible. Vitenskapen er dynamisk, og tilpasser nye hypoteser etter hvert som de forsvarer sin plass.

At leger ikke betrakter kroppen som kompleks og relativt autonom er ikke sant. Leger sitter ikke på alle svarene - men på de beste svarene vi har for øyeblikket. Ingen seriøs lege vil påstå at medisinfaget ikke har begrensninger pr. i dag. 

Forøvrig tjener ingen lege noe mer eller mindre ut fra hvilke farmasøytiske preparater han eller hun skriver ut. Slike koblinger mot legemiddelindustrien er strengt ulovlige, og medfører stor risiko. 

Kjenikalier er et misvisende begrep. Alt du lutter i deg, berører, observerer eller på noen måte er i kontakt med er kjemikalier.

Ingen virus er skapt av mennesker, men det finnes visse modifiserte virusstammer. Dette er ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: 992a4...5ee

Artikkel fra 2003.

"Fire offentlig ansatte leger mottar hvert år 600 000 kroner fra legemiddelfirmaet Glaxo Smith Kline. Dette er firmaet som produserer lykkepillen Seroxat. Legene har sitt eget firma hvor pengene fra medisinindustrien går inn. Men de er ikke bare lønnet av industrien; de er også offentlig ansatte behandlere med ansvar for utskriving av resepter."
http://www.nrk.no/dokumentar/mottar-600-000-fra-pilleprodusent-1.905941

Bok fra 2013:
”Sannheten er at legemiddelindustrien er så korrupt at det er blitt vanlig å bestikke myndigheter, tjenestemenn og leger, en livsfarlig trend vi samlet må stoppe før det er for sent. Jeg vet dette fordi jeg selv var en av legemiddelbransjens løpegutter som ble sendt ut for å bestikke leger og myndigheter.
Jeg husker en gang jeg ble sendt til USA fra Sverige med fly med et eneste formål alene å gi kontanter til en korrupt lege. Jeg fikk selv i oppdrag å bestikke svenske myndigheter til å ta inn Prozac(Fontex i Norge).” 
– John Virapen

http://www.helsebaren.no/bok-dvd/dodelige-bivirkninger-bekjennelser-fra-en-legemiddel-direktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Isabel70 skrev:

Artikkel fra 2003.

"Fire offentlig ansatte leger mottar hvert år 600 000 kroner fra legemiddelfirmaet Glaxo Smith Kline. Dette er firmaet som produserer lykkepillen Seroxat. Legene har sitt eget firma hvor pengene fra medisinindustrien går inn. Men de er ikke bare lønnet av industrien; de er også offentlig ansatte behandlere med ansvar for utskriving av resepter."
http://www.nrk.no/dokumentar/mottar-600-000-fra-pilleprodusent-1.905941

Bok fra 2013:
”Sannheten er at legemiddelindustrien er så korrupt at det er blitt vanlig å bestikke myndigheter, tjenestemenn og leger, en livsfarlig trend vi samlet må stoppe før det er for sent. Jeg vet dette fordi jeg selv var en av legemiddelbransjens løpegutter som ble sendt ut for å bestikke leger og myndigheter.
Jeg husker en gang jeg ble sendt til USA fra Sverige med fly med et eneste formål alene å gi kontanter til en korrupt lege. Jeg fikk selv i oppdrag å bestikke svenske myndigheter til å ta inn Prozac(Fontex i Norge).” 
– John Virapen

http://www.helsebaren.no/bok-dvd/dodelige-bivirkninger-bekjennelser-fra-en-legemiddel-direktor

Denne saken er relativt spesiell, og dreier seg heller ikke om vederlag for utskrivning av spesifikke preparater, men om rettigheter til et kursopplegg. Det var her en problematisk rolleblanding, og det gikk heller ikke upåaktet hen. Du kunne vel ha kommet med litt oppdatert informasjon? Hvordan mener du en 13 år gammel sak har relevans i dag? Kan det tenkes at noe er forandret siden den gangen? Hvorfor det, tror du?

Se litt på denne:

http://tidsskriftet.no/article/1659900/

Du er vel forøvrig klar over at når man skriver ut medikamenter på blåresept, så må man undertegne på at medikamentet som skal utleveres skal være "billigste synonympreparat." Det vil si at preparatet som utleveres til pasienten sannsynligvis er et generisk preparat uten rettigheter. Dersom slikt generisk bytte ikke kan gjøres, må det begrunnes særskilt. Hvordan synes du det rimer med at alle leger skal være økonomisk styrt av legemiddelindustrien?

 

John Virapen behøver du ikke bruke mye tid på google for å finne ut at er en useriøs fyr som tjener veldig mye penger på å fremsette løgnaktige påstander.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tror at vitenskapen har svarene på alt. Vitenskapen hjelper oss å finne stadig flere svar, forkaste noen gamle, og gradvis forstå mer av hvordan ting henger sammen. Vitenskapen klamrer seg ikke til "fakta," og implementerer nye funn der de viser seg mer plausible. Vitenskapen er dynamisk, og tilpasser nye hypoteser etter hvert som de forsvarer sin plass.

At leger ikke betrakter kroppen som kompleks og relativt autonom er ikke sant. Leger sitter ikke på alle svarene - men på de beste svarene vi har for øyeblikket. Ingen seriøs lege vil påstå at medisinfaget ikke har begrensninger pr. i dag. 

Forøvrig tjener ingen lege noe mer eller mindre ut fra hvilke farmasøytiske preparater han eller hun skriver ut. Slike koblinger mot legemiddelindustrien er strengt ulovlige, og medfører stor risiko. 

Kjenikalier er et misvisende begrep. Alt du lutter i deg, berører, observerer eller på noen måte er i kontakt med er kjemikalier.

Ingen virus er skapt av mennesker, men det finnes visse modifiserte virusstammer. Dette er ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: 992a4...5ee

Vil applaudere deg for din tålmodighet og saklighet. Intet mindre enn imponerende!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 18.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Du har selvsagt helt rett. Immunforsvaret er en fantastisk ting som tar seg av nesten alt mulig. Problemet er bare at mens immunforsvaret tar seg av f.eks et virus, så blir du syk. Noen blir så syke at de får livsvarige skader eller dør. Det største problemet idag er ikke at vaksinene fungerer, men at de fungerer altfor godt. Folk idag vet ikke hva meslinger eller polio innbærer, fordi de ser det aldri. Til og med legene har problemer med å kjenne igjen symptomer på meslinger, mens de ikke hadde noen problemer med det på 50 tallet.

Nok søvn, kosthold og mosjon er den nye medisinen? Det har blitt utprøvd i millioner av år, likevel var det moderne legevitenskap som utryddet kopperviruset. Det er jo pussig.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mot. Vi trenger sykdommer som rydder opp i dårlige gener og immunforsvar fra tid til annen. Det er en grunn til at disse sykdommene eksisterer og det er fordi vi er for mange mennesker med for dårlig immunforsvar på denne kloden.

Anonymkode: 7d810...a85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mot. Vi trenger sykdommer som rydder opp i dårlige gener og immunforsvar fra tid til annen. Det er en grunn til at disse sykdommene eksisterer og det er fordi vi er for mange mennesker med for dårlig immunforsvar på denne kloden.

Anonymkode: 7d810...a85

Heil! 

Anonymkode: 3cab9...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må flere millioner ta vaksine for en utryddet sykdom?

Kan det ikke bare behandle folk når det blir nødvendig? er jo sløsing med ressurser.

Anonymkode: 8eaab...684

Det er da mye bedre ressursbruk å få utryddet en sykdom som er ressurskrevende å behandle. Noen vaksinedoser er svært mye billigere enn sykehusopphold med bruk av mange flere medikamenter enn den ene vaksinen. Og som nevnt tidligere er det kun kopper som er utryddet, og denne vaksineres vi ikke lengre mot i dag. Polio er overhodet ikke utryddet, grunnen til at vi ikke ser mer av den i vårt samfunn i dag er jo nettopp på grunn av vaksineringen.

7 timer siden, Isabel70 skrev:

Det er ikke så mye penger i å behandle folk bare når det blir nødvendig. Den beste forretningsideen er jo å gi et medikament til alle, og så aldri slutte å distribuere det heller, så "utryddede" sykdommer kommer det nok ikke til å bli så mange av.

Det er jo nettopp i behandling pengene ligger! En eller noen få sprøyter vs sykehusinnleggelse med stort forbruk av medikamenter, medisinsk utstyr og medisinsk personale?

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror altså at vitenskapen har svarene på alt? Kreftgåten som aldri løses osv. Sykdommer er big business. Jeg sier ikke at vi ikke trenger leger, men jeg tror at mange av helseproblemene kan løses på egen hånd, da kroppen har en unik evne til å heale seg selv over tid. Men vi blir lært opp til at legene sitter på alle svarene fordi de har gått på legestudier, og leger får videre støtte av legemiddelindustrien og sånn baller det på seg. Vi blir lurt til å tro at legene kan heale oss, men i mange tilfeller kan vi heale oss selv, hvis vi blir mer bevisste på hva kroppen forteller oss når noe oppstår. Ofte kan det være at man ikke fordøyer emosjonelle floker, da det fysiske og det psykiske henger sammen. Kroppen og helsa er kompleks, men den er også veldig intelligent, men dette får vi aldri høre av leger. Vi blir lært til å tro at alle svar finnes utenfor oss selv. Men tenk på hva kroppen egentlig klarer. Kvinnekroppen kan f.eks skape et annet menneske! Det ligger så mye i oss som vi må bruke uten at vi må sprøyte oss inn med diverse kjemikalier for å holde liv i pengemaskinen legemiddelindustiren. Mange virus er skapt av mennesker.

Anonymkode: 3f546...a8d

Ingen sier at vitenskapen har svar på alt. Da hadde det ikke vært nødvendig med mer forskning. Du er klar over at det ikke bare er "legemiddelindustrien" som forsker på medikamenter? Utallige grupper på universiteter kloden rundt forsker på basal vitenskap, og finner ting som kan benyttes innenfor medisinen. Det er ikke bare de store legemiddelfirmaene som gjør dette. Mener du virkelig at ALLE disse er del av en gedigen konspirasjon?

Ja, kroppen fikser det meste selv. Hvis ikke hadde vi vært dausjuke hver eneste dag alle mann. Du blir utsatt for uhrvelige mengder patogener hver eneste dag, men kroppen fikser dette selv. Enkelte patogener er det dessverre vanskelig for kroppen og ta knekken på. Pestepidimier som vi har flere eksempler på opp igjennom historien, menneskeskapte? Svartedøden på 1300 tallet? Har du sett hva som skjer med et menneske som får polio? Kopper? Og om vaksiner bare er tull og tøys, hvorfor har vi da klart å utrydde kopper? Stivkrampe kan gi så ille muskelkramper at musklene knekker bena i kroppen. Mener du virkelig at det er bedre å la kroppen gå igjennom noe slikt, fremfor å ta en vaksine?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...