Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du for eller imot vaksine? Og hvorfor?

Jeg har hatt mine tanker rundt denne debatten. Da den herjet som vilt for en god stund siden. 
Jeg er for. Fordi, det er en grunn til at polio f.eks ikke er vanlig nå til dags. Det er ene og alene på grunn av vaksiner. 
Det å ikke gi barna sine vaksine er på trynet. Tenk deg hvis 1 av 10 gir vaksine, 9 av 10 gjør ikke det!, hva tror du skjer da? Jo polio og andre utryddet sykdommer kommer til Norge igjen. Vi reiser mye mer enn før, og sjansen for å ta med seg en sykdom hjem er større. Tenk deg hvis kun 1 av 10 tar vaksine mot polio f.eks. Da tror jeg pipa får en annen lyd! 

Samme med hunder. Det er flere sykdommer som er så å si utryddet i Norge, på grunn av vaksiner. 
Men så har du de gjøkene som tar med seg dyr fra Spania, ulovlig inn i landet, uten vaksine. Også har du de idiotene som ikke vaksinerer dyrene sine, og vips så har sykdommen slått rot i Norge. Slik er det med oss mennesker også.

Men. Noen sykdommer er unødvendig og ta vaksine for. Som f.eks influensa. En frisk person trenger ikke å ta denne vaksinen. Høyst unødvendig fordi sjansen for å dø av influensa er så lik null som du får det. Så klart, gamle og syke kan dø av det, og de trenger da vaksine. 

Bivirkninger er en ufattelig dårlig grunn. Fordi det er ingen dokumenterte bevis på at vaksine gir autisme eller andre påstander. Hva er verre, å dø ung eller å ha autisme? 

Det mener jeg. 
De som ikke vaksinerer barna sine er idioter og egoistiske hippie-freaks, med null i IQ. 
Det burde ikke være snakk om å velge vaksine eller ei, det bør være ulovlig å ikke vaksinere barna sine. 
Hva mener du, og hva er dine grunner til å ta eller ikke ta vaksine? 

Anonymkode: 04669...c6a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for.

Og barna mine skal vaksineres også.

Jeg kjenner to stykker som er imot vaksiner.
Og begge to sier at; det er pga av all kvikksølv i vaksinene, de fylle oss opp med giftstoffer. Vi blir ikke vaksinert av sykdommene mer. Sykdommene var regjeringens måte å tynne ut flokken på, sykdommene har aldri eksistert!

Likheten med de to:    "treehuggers" Hippies, røyker hasj hver eneste dag, Vegan.
Ikke at det å være vegan er noe teit. Men disse her er ekstreme :fnise:  "Regjeringen vet at mange ikke vil vaksinere seg, derfor fyller de dyra opp med giftstoffer, bare vent!"

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Ja, fordi polio er så morsomt å få...og herregud du er en av de-  helbrede dødelig sykdommer med broccoli og meditasjon. 

Anonymkode: 01ba7...c89

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For. Kan man være noe annet? Da snakker jeg alvorlige og truende sykdommer.

Med nordmenns store reisevirksomhet og "påfyll" av nye landsmenn har vi fått tilbake noen sykdommer vi i Norge hadde utryddet.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt for vaksiner. Det er pga vaksiner vi i dag slipper livsfarlige sykdommer og sykdommer som gir varige skader (som for eks polio). Det er egoistisk å ikke vaksinere seg.

Anonymkode: 4c849...2b6

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Du vet at det du sier ikke henger på greip? 

1: Det er to organisasjoner som kan tjene penger. Legemiddelindustrien og leger/sykehus.
Hvorfor skal leger og sykehus sette vaksiner på pasienter, når DE taper penger på det? Det koster mindre for selve vaksinen enn livslang behandling pga div sykdommer. 
Staten og samfunnet mister også penger for de som blir syke. Tenkt deg at du har to personer. En er for, en er imot. 
Den for er frisk og jobber fulltid til han blir pensjonist. Den andre er inn og utav sykehus, kan ikke jobbe på grunn av komplikasjoner etter sykdom eller behandling. 
Person 1; kostet staten litt for den vaksinen han tok da han var barn. Men, han har "betalt" tilbake den summen ved å leve! Og betale skatt og for å være et medmenneske i vårt land. 
Person 2: tok ingen vaksiner. Syk resten av livet, om han så døde i en alder av 9 år eller 60 år, så kostet han staten mye penger og ressurser. I form av økonomisk støtte på grunn av at han ikke kan jobbe. Medisiner og behandling. Og ikke minst, skatt, han jobber ikke og kan ikke betale skatt. Han er i teorien, i statens øyne, en byrde for samfunnet økonomisk-sett. 

2: Før i tiden vs nå. 
Før i tiden spiste folk mer ren mat. Kjøtt, fisk og grønt. Uten avfallsstoffer og halv-fabrikat og tomme karbohydrater. 
De jobbet fra morgen til kveld. De satt ikke på pc 80% av døgnet. 
Det var ikke noe syk eller frisk, på jobb måtte man. Man måtte bruke kroppen mer og var i bedre from fysisk enn det ola nordmann er i dag. Forurensning og hjelpemidler som biler var ikke vanlig. Her måtte de bruke det de hadde, sine egne ben og kropp! Ikke reiste de noen steder. Innvandrere og sjømenn (fartøy og lang-transport) var grunnen til at sykdommer fra andre siden av jordkloden kom til Norge. Men samtidig så var det ikke en trussel hvis de i Afrika hadde utbrudd. Fordi ola nodmann forlot aldri landet sitt. 
Men, de døde av polio for det (og andre sykdommer). 
Så det du sier om å droppe medisiner og sove mye er ren bullshit. For de gjorde jo det før også, mer enn det mannen i gata gjør i dag. Men allikevel så falt de om som fluer. 

Dersom alle tenkte som deg så hadde dødligheten i Norge gått rett opp. 
Samfunnet hadde falt i grus. Skyhøye skatter, ingen kjære mor og sykehus og legekontor hadde vært overfylt og måtte sagt nei til 8 av 10 på grunn av for lite resurser. Polio hadde kommet til Norge og det hadde tatt oss flere tiår å få fjernet det fra våre landegrenser. 

Det er to grunner til at sykdommer som polio ikke finnes i Norge lengre. Evolusjon og vaksiner! 
Så, hva har du å si om det?
Vil ikke krangle altså, vil bare høre hva dine motargumenter er. Synes det er spennende :D 

ts

Anonymkode: 04669...c6a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner er bra. De gjør at vi slipper unna mange sykdommer, plager og død. 

Hvis det er å tukle å hindre at folk blir syke så vil jeg tukles med. 

Det er naivt og misforstått å tro at organisk mat og frisk luft vil holde oss friske. Folk før i tiden spiste bare organisk mat, manglet aldri frisk luft og var mye mer i bevegelse enn vi noensinne vil være. Dødeligheten blant befolkningen var høy. 

Vaksiner og antibiotika er blant det beste legevitenskapen har gitt oss. 

 

De siste årene har vi sett sykdommer ramme barn helt unødvendig, bare fordi foreldrene stoler mer på "naturen". 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for! Det er mange av sykdommene vi vaksineres mot som er svært farlig for enkelte. Jeg har vaksinert barna mine; ikke bare for å holde dem friske, men også for å beskytte de barna som av ulike grunner ikke kan ta vaksine. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Definitivt for.
Ser på vaksinemotstandere som en moderne form for Darwinisme, egentlig.
Bare bra at slike velger å bli naturlig "silt ut", deres gener er IKKE noe verden trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruPotter

Er for vaksiner. Mennesker er friskere enn aldri før og både vaksiner og hygiene spiller en stor rolle. Det er rett og slett både dumt og tankeløst å ikke vaksinere barna sine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forskning.no/2015/02/poliorammet-refser-vaksinemotstandere

Her får du høre historien om ei dame som fikk polio som lita. Men overlevde, og hvordan det var, og er, å ha polio. Flere setninger er relevant for første AB. 
" - De trodde at sunn, god mat ville bidra til at jeg frisknet til, forklarer hun."
"
- Jeg var lam i hele kroppen, med feber og intense smerter, spesielt i nakken og hodet, forteller hun."
"
- De som ikke vaksinerer barna sine, vet ikke hva de holder på med, sier hun til forskning.no. Hun har gått gjennom utallige operasjoner for å rette opp hofte, ankel og rygg."

Anbefaler dere å lese denne artikkelen. Er flere der ser jeg, men har ikke lest dem enda. 


ts
 

Anonymkode: 04669...c6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt klart for!! Få ting går meg på nervene så mye som antivaksinefolka. Min kommende sønn  skal selvfølgelig vaksineres.

Må bare legge til at jeg er vegetarianer og hele pakka ellers :P bare sånn for å bryte litt med fordommene jeg ser dukker opp her.

 

Anonymkode: 7fc55...c35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, men jeg synes likevel det er viktig å sette seg inn i vaksinene man ønsker å ta. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Er selvfølgelig for vaksiner. Jeg er et noenlunde fornuftig menneske med såpass intelligens at jeg forstår at vaksinering funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Greit nok at USA har stor påvirkningskraft, men for faen da. Ikke bli lurt av idiotien angående vaksiner. Vaksiner er strålende og du er en samfunnstrussel om du ikke vaksinerer deg og dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...