Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selvsagt for. Mange alvorlige sykdommer er blitt så godt som utryddet i den delen av verden der vaksiner har vært en del av helsetilbudet. Vi er heldige som tilhører den delen av verden. Mitt synspunkt støttes av at jeg var så heldig å bli godt kjent med min bestemor, -som ble rammet av polio i sin barndom. Ettervirkningene var påtakelige. Hun kom seg på beina igjen, men måtte leve resten av livet sitt med stokk. Hun kunne gå over gulvet og opp og ned trapper, men bevegelsesfriheten var sterkt begrenset. 

Det jeg imidlertid er litt mer skeptisk til er vaksiner som utvikles hals over hode, og settes inn for å bekjempe mindre alvorlige sykdommer. Jeg tenker her f.eks. på tilfeller som vaksinen mot svineinfluensa. Den valgte jeg å stå over siden jeg regner med at jeg har såpass god allmenhelse at jeg ville stått det over med god margin om jeg hadde fått sykdommen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er for. men glad jeg hopper over H1N1 vaksine. Er skeptisk til masse vaksinering.

Anonymkode: 8eaab...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble nå hvertfall sengeliggende etter bcg uansett hva det var ... 

Anonymkode: e3854...789

Du ble sengeliggende etter 9. klasse. Det er ikke sikkert det er BCG vaksinen i det hele tatt. Ville du heller hatt tiberkulose, som er på fremmarsj igjen? Da kan jeg love deg at du hadde blitt sengeliggende. Nå har du i det minste en sjanse til å bli bra igjen, for det er antakelig ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 4c849...2b6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For. Er av de som må ta influensavaksine årlig. Tok ikke i fjor og endte på infeksjonsavdeling. Var ikke gøy.

Anonymkode: 98e26...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For for alle disse standard vaksinene som er godt utprøvd og testet over tid. Var ikke en diskusjon en gang når vi fikk informasjon om vaksiner på helsestasjonen når ungen her var liten.

Men var skeptisk og tok ikke svineinfluansevaksinen, men den kom på markedet "over natt" så føler den stiller i en egen kategori.

Endret av SjiraffenLaffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt for. Synes det er skremmende med mennesker som ikke vaksinerer, nå hadde vi jo kikhoste utbrudd i London for et par år siden, og mesling utbrudd i Oslo i fjor. Ja, hva skal man si, det er jo grunnet reising/innvandring/og folk som ikke vaksinerer seg. Mener jeg leste om barnehage/barneskole som nektet å ta imot barn som ikke var vaksinert. Tøft gjort og kjempebra!

Anonymkode: 17b27...edb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

:blink:

Polio er en av de sykdommene det vaksineres mot, og som har gitt menneskeheten svært stor helsegevinst. Så deformerte lemmer og lammelser er prisen du er villig til å betale?

Du vil motsette deg vaksinering mot stivkrampe og heller betale med livet for å ha tråkket en rusten spiker inn i foten eller ha jobbet i en stall eller hos en vetrinær ?

Du vil utsette deg for hepatitt A og B i din jobb fordi man med kosthold, bevegelse og nok søvn kan kurere seg selv for hepatitt A og B (C finnes det dessverre ingen vaksine mot) ?

Tuberkulose er en grei sykdom å kurere seg selv fra, eller ?

Har du sett mange av disse sykdommene i fri utfoldelse? - og tror du virkelig WHO ikke gjør annet enn å springe legemiddelprodusentenes ærend ?

Jeg håper virkelig du ikke jobber i helsevesenet med pasientbehandling og rusler rundt som effektiv smittekilde for flere av disse livstruende og svært smittsomme sykdommene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er jeg for. Jeg er da oppegående og opplyst.

Anonymkode: db22b...6e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt for vaksinering. Jeg syns det er skremmende at noen i det hele tatt kan være imot.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer skremmende hvor mange som kaster barna sine til ulvene. Å tro at legemiddelindustrien bryr seg om barna deres. De gjør ikke det. Det er mer penger å tjene på å holde folk syke. Må gjerne fortsette å stappe ungene deres fulle med gift uten tanke på hvilke permanente endringer det skaper  i barna deres. Hva skal dere gjøre? Akseptere enhver vaksine som kommer på markedet fordi den anbefales av FHI og leger. Vet egentlig leger flest hva vaksiner inneholder, eller er de også bare ofre for vaksinemaskinen? Når man begynner å grave, skal det godt gjøres å fortsette å forsvare vaksinering. Men for all, kjør på...

 

Hvor mange av dere voksne er vaksinerte forresten?
 

Anonymkode: da13a...f6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mer skremmende hvor mange som kaster barna sine til ulvene. Å tro at legemiddelindustrien bryr seg om barna deres. De gjør ikke det. Det er mer penger å tjene på å holde folk syke. Må gjerne fortsette å stappe ungene deres fulle med gift uten tanke på hvilke permanente endringer det skaper  i barna deres. Hva skal dere gjøre? Akseptere enhver vaksine som kommer på markedet fordi den anbefales av FHI og leger. Vet egentlig leger flest hva vaksiner inneholder, eller er de også bare ofre for vaksinemaskinen? Når man begynner å grave, skal det godt gjøres å fortsette å forsvare vaksinering. Men for all, kjør på...

 

Hvor mange av dere voksne er vaksinerte forresten?
 

Anonymkode: da13a...f6d

Legemiddelindustrien ville tjent mye mer på at folk fikk varige skader etter Polio og andre alvorlige sykdommer, så det resonnementet ditt rakner i sømmene. 

Og "vaksinemaskinen", seriøst? Tror du må begynne å ta medisinene dine...

Anonymkode: 4c849...2b6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert over hvor mange som er indoktrinert i saueflokkmentaliteten vaksine, og som tar dette som ingenting uten å stille et eneste spørsmål til hva de inneholder! Dere kaller dere opplyste og oppegående...Jeg vil si det motsatte. Er man opplyst, vet man at vaksiner inneholder gift. 

Alle vaksiner inneholder mercury, og det er ingen safe nivåer av mercury!

Sjekk ut : www.naturalnews.com/042012_vaccine_facts_vaccine-damaged_children_CDC.html

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Duckie skrev:

Kroppen kan "heale" polio? Lykke til med det. Vaksinene tukler med systemet vårt ja, ved å lage oss mer motstandsdyktige for sykdommer som potensielt kan ta livet av oss eller gi oss store plager for livet. Uansett hvor mye grønnsaker du spiser og hvor mye du sover har det null og niks å si den dagen du får en av sykdommene vi med vaksinene ønsker å utrydde.

Les linken jeg nettopp refererte til, sannheten om polio vaksinen. I årtider inneholte poliovaksinen et skjult kreftvirus ( SV40 og andre ). Anbefaler deg også å lese Dissolving Illusions av Dr. Suzanne Humphries,( ja hun er lege! )

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Ravna skrev:

Ja kanskje kamomille te, leking i sandkassen og klemmer er det som redder barna dine fra meslinger og kopper.  Hvordan er det mulig for et oppegående voksent menneske å være MOT vaksiner? Og hører jeg den helvettes setningen " vaksiner forårsaker autisme" en gang til så svartner det for meg!  

Ønsket egentlig ikke å svare deg, for du er direkte frekk og totalt usaklig i din kommentar...hvor skrev jeg om "kamillete, leking i sandkassen og klemmer"? Typisk forhåndsdømming av noen som tenker annerledes enn saueflokken, og jeg venter bare på ordet "alternativ"...

Saken er den at det kommer mer og mer informasjon om hvilke skader vaksiner gjør og det har ikke du lest EN bok om , men det har jeg! Les : linken jeg skrev nylig.

Jeg gjentar den her :

www.naturalnews.com/042012_vaccine_facts_vaccine_damage_children_DCD.html

Skaff deg kunnskaper før du tror du vet alt. Du vet ingenting om vaksiner og hva de inneholder.

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi polio er så morsomt å få...og herregud du er en av de-  helbrede dødelig sykdommer med broccoli og meditasjon. 

Anonymkode: 01ba7...c89

Du har ikke nok kunnskaper til å uttale deg. Du har bare lest massemedias versjon, som de fleste andre her.

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legemiddelindustrien ville tjent mye mer på at folk fikk varige skader etter Polio og andre alvorlige sykdommer, så det resonnementet ditt rakner i sømmene. 

Og "vaksinemaskinen", seriøst? Tror du må begynne å ta medisinene dine...

Anonymkode: 4c849...2b6

Opptil 98 millioner amerikanere ble eksponert for kreftvirus av poliovaksinen. Les mer på : www.sv40foundation.org

 

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er naturligvis for vaksiner. Min mor hadde forøvrig polio som barn, og jeg blir direkte forbanna av de jævla drittsekkene som søker å påføre flere den sykdommen. Jeg vet forsåvidt ikke om det er dumskap eller ondskap som ligger bak, men det er nødt til å være minst en av to.

Jeg synes ikke vaksinasjon bør bli obligatorisk med mindre andelen som vaksinerer synker under nivåene som må til for flokkimmunitet, ettersom det ville gitt informasjonsallergikerne i antivaksinebevegelsen vann på mølla, men jeg synes det er helt ufattelig at man kan gå så fullstendig på akkord med vitenskapelig konsensus uten å ha helt grunnleggende kunnskap om immunologi. 9/11-konspirasjonsteoretikere og lignende gjør i hvert fall sjelden noen direkte skade, enda så idiotiske teoriene deres er. Antivakserne er enda mange hakk verre. De er direkte farlige.

Anonymkode: 4da4a...1da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkert over hvor mange som er indoktrinert i saueflokkmentaliteten vaksine, og som tar dette som ingenting uten å stille et eneste spørsmål til hva de inneholder! Dere kaller dere opplyste og oppegående...Jeg vil si det motsatte. Er man opplyst, vet man at vaksiner inneholder gift. 

Alle vaksiner inneholder mercury, og det er ingen safe nivåer av mercury!

Sjekk ut : www.naturalnews.com/042012_vaccine_facts_vaccine-damaged_children_CDC.html

Anonymkode: 3f546...a8d

Hensikten med vaksinasjon er å fremkalle en immunrespons som gjør at kroppen produserer antistoffer. Vaksiner må gjennom store vitenskapelige tester før de kan implementeres i vaksineprogram, og det anvendes ikke vaksiner hvor risikoen for bivirkning av vaksinen kommer i nærheten av risikoen ved å bli smittet av sykdommen man vaksineres mot.

Den linken du presenterer er bare tøv. At de putter FACT foran hvert avsnitt betyr ikke at det er fakta. Også bruker de sin egen nettside som kilde...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snikende ullteppe skrev:

Hensikten med vaksinasjon er å fremkalle en immunrespons som gjør at kroppen produserer antistoffer. Vaksiner må gjennom store vitenskapelige tester før de kan implementeres i vaksineprogram, og det anvendes ikke vaksiner hvor risikoen for bivirkning av vaksinen kommer i nærheten av risikoen ved å bli smittet av sykdommen man vaksineres mot.

Den linken du presenterer er bare tøv. At de putter FACT foran hvert avsnitt betyr ikke at det er fakta. Også bruker de sin egen nettside som kilde...

Hvis du leser om forfatteren Mike Adams, så er det ikke tøv. Han er en troverdig kilde. 

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Absolutt for. Har selv tatt HPV-vaksinen i voksen alder og det kjennes utrolig betryggende. Er ikke redd for bivirkninger i det hele tatt. Kan ikke skjønne hvordan folk kan være mot vaksiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...