Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vil i tillegg legge til at et barn kan bli autist også uten disse jævlige og livreddende vaksinene. Hadde vi kuttet ut gratis vaksineringaprogram ville samtlige sykdommer kommet tilbake, plutselig ville pipa fått en annen lyd. 

Anonymkode: cf1b6...ada

Det er ingen forbindelse mellom vaksiner og autisme. Andrew Wakefields funn er aldri blitt reprodusert av noen andre, og det er fordi forskningen hans er avslørt som juks.

Autisme manifesterer seg ofte i den tiden MMR-vaksinen gis, men det er absolutt ingen sammenheng her.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"The fact that prescriptions are at an all time high with more than 1 billion handed out every year - the figure has doubled in the past decade - should be regarded as a public health crisis in itself.

Now, when a patient comes to see me with any new symptom my first thought is could this be a medication side effect?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Isabel70 skrev:

"The fact that prescriptions are at an all time high with more than 1 billion handed out every year - the figure has doubled in the past decade - should be regarded as a public health crisis in itself.

Now, when a patient comes to see me with any new symptom my first thought is could this be a medication side effect?"

Du må ærlig talt sette deg inn i hva du snakker om. Har du ikke forstått noe av det som blir forklart i denne tråden?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

Så hvis du før akutt blindtarmbetennelse, så vil du heller finne årsaken selv i stedet for å oppsøke lege? Selv om du vil lide (for antar du ikke vil ha de forferdelige smertestillende medisinene til den kyniske legemiddelindustrien) og til slutt dø? Du skjønner,d et er ikke alt som går over av seg selv. Det er derfor infeksjonssykdommer tok livet av de fleste menneskene før pencillinen og vaksinene ble oppfunnet.

Anonymkode: 4c849...2b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

Aaah,  så det er altså derfor mennesker hadde en betydelig høyere levealder før, og overlevde enkelt forkjølelser, lungebetennelse, blindtarmbetennelse og stivkrampe... svartedauden var vel også overdrevet? Hva med alle som har blitt ødelagt for livet av polio, eller dødd av meslinger - spiste de ikke nok grønnsaker? Alle disse nevnte sykdommene ville ikke vært et problem dersom kroppen greidde å ordne opp selv.

Jeg er veldig for at folk skal få være kritiske til spesielt nye vaksiner som er helt nye på markedet og lite utprøvd. Men da må man ha gode argumenter for det også, ikke komme med synsing og referere til "www.vaccinekills.com". Når man ikke engang VET hvordan en vaksine fungerer, men kommer med synsing om at man putter giftige mengder med kvikksølv inn i kroppen for å skape autisme er det ikke rart at man ikke blir tatt seriøst. Når man ikke klarer å se sammenhengen mellom Hvordan sykdomsbildet så ut for 200 år siden, og se det i lys av hvordan sykdommene endret seg, ble mindre dødelige og hvordan levealder forbedret seg etter at barnevaksinene ble til kan man ikke forvente å bli tatt seriøst. 

Og selvfølgelig må vaksineselskapene tjene penger - det er kun slik de kan videreutvikle og lage nye vaksiner. Det er ikke spesielt billig å utvikle. Hadde dette vært konspirasjonteorier fra alle verdens helsesystemer ville de ikke anbefalt befolkningen å ta vaksiner, da det som allerede nevnt er mye lettere for sykehusene å tjene penger på innleggelse pga sykdommer. Spesielt for de som har privat sykehusforsikring. 

Jeg er sjeleglad for at ingen i min omgangskrets er allergiske mot vaksiner, slik de ikke kan risikere å dø av meslinger eller annet dritt fordi andre mennesker ikke vil vaksinere seg. Jeg revaksinerte meg for et halvt år siden, og betalte gladelig 700 kr til de fæle vaksineselskapene for å sikre meg selv og øvrige i samfunnet mot farlige sykdommer. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må ærlig talt sette deg inn i hva du snakker om. Har du ikke forstått noe av det som blir forklart i denne tråden?

Anonymkode: 992a4...5ee

Nei jeg er helt dum :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Isabel70 skrev:

Nei jeg er helt dum :fnise:

Det er du nok ikke, men du virker veldig uinteressert i å lære noe som ikke stemmer med dine egne feilaktige oppfatninger. Hvorfor vil du ikke forholde deg til virkeligheten?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

Du tror veldig mye. Hva med å sette deg inn i hva vaksiner er for noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva vaskine er, og jeg tror ikke kroppen trenger den. Jeg tror kroppen selv er i stand til å ødelegge sykdommer, men at vi i den vestlige verden har blitt så vant til å ta noe for enhver plage, istedenfor å la kroppen få den tiden den trenger til å komme seg igjen. Jeg tror kroppen er mye mer intelligent en leger, og at vi lærer oss til å legge makten over egen helse i hendene på leger istedenfor oss selv. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Nei. Det er overtydelig at du ikke vet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 18.42, AnonymBruker skrev:

Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Det er vel fordi legemidler skal behandle DEG, DINE muskelsmerter, og påvirke DINE kroppsceller. En vaksine skal derimot "stimulere" vekst av antistoffer i din kropp, som så skal virke på VIRUS/BAKTERIER....  Altså den skal ikke gå mot dine celler, og disse sykdommene som behandles er ganske like. Blir så å si irrelevant at vi alle er forskjellige.. Ang. bivirkninger kan selvsagt forskjellen fra menneske til menneske spille inn..

 

Dessuten sprøytes det inn halvdøde bakterier inn i kroppen din, og dette skal trigge ditt immunforsvar. Siden disse halvdøde bakteriene er ganske like de som forårsaker en viss sykdom, vil kroppen reagere som om du var smittet.

Anonymkode: 71ad4...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.2.2016 at 1.45, Isabel70 skrev:

Hvis vi forutsetter at vaksiner virker som de skal, hvordan utrydder man en sykdom med vaksiner egentlig? Vil ikke alltid viruset/bakterien finnes et sted, slik at mennesker som ikke er vaksinerte kan utvikle sykdommen når man har sluttet å vaksinere for sykdommen? Er kopperviruset borte liksom, eller har alle nåtidige og fremtidige mennesker blitt immune mot det?

Vel, du blir ikke immun mot kopperviruset med mindre du har fått vaksine. Dersom nok personer får vaksine, vil det bli så å si umulig for vaksinen å spre seg over store områder (epedemi) og den vil dø ut. Men virusene kan alltids mutere, evt. blusse opp igjen når vaksinasjon ikke lenger utføres. Det er dette som er risikoen dersom nok mennesker velger å ikke vaksinere seg. Det hjelper ikke om ola nordmann vaksinerer seg, hvis kari nordmann ikke gjør det, og viruset tar "bolig" i hennes kropp, og der muterer.. Da virker ikke vaksinen lenger, fordi viruset har "endret" seg..

Anonymkode: 71ad4...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

vil det bli så å si umulig for vaksinen å spre seg over store områder

mente selvsagt ikke at vaksinen, men sykdommen..

Anonymkode: 71ad4...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Isabel70 skrev:

"The fact that prescriptions are at an all time high with more than 1 billion handed out every year - the figure has doubled in the past decade - should be regarded as a public health crisis in itself.

Now, when a patient comes to see me with any new symptom my first thought is could this be a medication side effect?"

Javel. er folk sykere enn før, eller har moderne medisin blitt flinkere til å oppdage det?

Tror f.eks ikke at kreft forekommer SÅ MYE hyppigere nå enn før, vi er bare blitt ekstremt gode til å oppdage det.

Anonymkode: 71ad4...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25 Feb 2016 at 19.18, Chibi skrev:

Er for.

Og barna mine skal vaksineres også.

Jeg kjenner to stykker som er imot vaksiner.
Og begge to sier at; det er pga av all kvikksølv i vaksinene, de fylle oss opp med giftstoffer. Vi blir ikke vaksinert av sykdommene mer. Sykdommene var regjeringens måte å tynne ut flokken på, sykdommene har aldri eksistert!

Likheten med de to:    "treehuggers" Hippies, røyker hasj hver eneste dag, Vegan.
Ikke at det å være vegan er noe teit. Men disse her er ekstreme :fnise:  "Regjeringen vet at mange ikke vil vaksinere seg, derfor fyller de dyra opp med giftstoffer, bare vent!"

Bare for å kverulere litt på noe jeg synes er urettferdige stereotyper:

Jeg er en "tree hugger", som du så fint kaller det. Jeg er vegetarianer (tidvis veganer), opptatt av gjenbruk og miljø, har bustete og delvis dreadet hår og flere tatoveringer. Jeg har dog aldri vært en ivrig hasjrøyker, men har allikevel noe erfaring med ulovlige stoffer.

I tillegg har jeg en mastergrad i biologi og biomedisin fra et toppuniversitet i utlandet, jobber i disse dager som realfagslektor, er mensamedlem (men skal melde meg ut da jeg synes det er en noe pretensiøs organisasjon), er gravid og kommer definitivt til å vaksinert barna mine. 

Jeg kjenner også, forøvrig, en godt voksen tannlege med god helsefaglig utdannelse, økonomi og ting på stell, men som spammer facebook daglig med antivaksinepripaganda.

Vær forsiktig med å dømme folk. For hva har egentlig dyre-og miljøvern (veganisme) med vaksiner å gjøre? 

Anonymkode: 8f8f0...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.2.2016 at 2.04, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

Ja bare se på alle U land som ikke har vaksiner så ser du hvor holdbar den teorien er.

Anonymkode: db22b...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 0.55, AnonymBruker skrev:

Sjokkert over hvor mange som er indoktrinert i saueflokkmentaliteten vaksine, og som tar dette som ingenting uten å stille et eneste spørsmål til hva de inneholder! Dere kaller dere opplyste og oppegående...Jeg vil si det motsatte. Er man opplyst, vet man at vaksiner inneholder gift. 

Alle vaksiner inneholder mercury, og det er ingen safe nivåer av mercury!

Sjekk ut : www.naturalnews.com/042012_vaccine_facts_vaccine-damaged_children_CDC.html

Anonymkode: 3f546...a8d

Hvis du først skal argumentere, kan du vel finne ut hva "mercury" heter på norsk?... og "safe" . 

Anonymkode: 71ad4...b38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å kverulere litt på noe jeg synes er urettferdige stereotyper:

Jeg er en "tree hugger", som du så fint kaller det. Jeg er vegetarianer (tidvis veganer), opptatt av gjenbruk og miljø, har bustete og delvis dreadet hår og flere tatoveringer. Jeg har dog aldri vært en ivrig hasjrøyker, men har allikevel noe erfaring med ulovlige stoffer.

I tillegg har jeg en mastergrad i biologi og biomedisin fra et toppuniversitet i utlandet, jobber i disse dager som realfagslektor, er mensamedlem (men skal melde meg ut da jeg synes det er en noe pretensiøs organisasjon), er gravid og kommer definitivt til å vaksinert barna mine. 

Jeg kjenner også, forøvrig, en godt voksen tannlege med god helsefaglig utdannelse, økonomi og ting på stell, men som spammer facebook daglig med antivaksinepripaganda.

Vær forsiktig med å dømme folk. For hva har egentlig dyre-og miljøvern (veganisme) med vaksiner å gjøre? 

Anonymkode: 8f8f0...0be

Jeg er ikke vegetarianer, men en av grunnene til at jeg unngår legemidler så fremt jeg kan, er dyreforsøkene som blir utført for å teste hvert eneste medikament. Det er en veldig stor, og grusom industri. Jeg velger økologisk kjøtt og egg når jeg kan, og også altså unngår medikamenter når jeg kan, fordi det plager meg hvordan dyra blir behandlet. Jeg velger heller homeopatisk medisin, urter og akupunktur, og har erfaring med at det virker veldig godt. Jeg har fått homeopati for blandt annet tannverk, istedenfor smertestillende, og det virket som bare det. Jeg ser på vaksiner som noe jeg absolutt kan unngå, sammen med paracet, antibiotika og mange andre legemidler som jeg ikke har brukt på minst 20 år. Jeg regner med at mange veganere tenker på dette og leter etter gode alternativer, som de gjør med mange ting. Det finnes også anmalske elementer, blant annet fra mennesker, i vaksiner, som jo er en grunn for veganere til å (iallefall ønske å) unngå det.

Endret av Isabel70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derfinitivt FOR vaksinering! Noe annet er galskap, og de ikke-vaksinerte flyter på strømmen av de vaksinertes beskyttelse. Det er nifst at de ofte ikke ser dette selv.

Uten vaksinene vi har i dag, hadde vi f.eks ikke våget å reise jorden rundt slik vi gjør i dag. Da ville svært mange av oss kommet hjem med potensielt dødelige sykdommer som usynlig bagasje, f.eks. polio. Land med dårlig utbygd helsevesen har ikke like utbredt vaksineringsprogram som oss i Europa og Norge. Vi ville også hatt virkelig grunn til å begynne og frykte innvandrere da, med alle sykdommene de bærer med seg fra sine hjemland, men som vi heldigvis er vaksinerte mot her til lands. Uten vaksiner ville det gått ille.

Mitt eget barn har fått alle vaksiner som myndighetene anbefaler, ville ikke drømme om noe annet.

Det eneste jeg ikke bryr meg om å ta, er influensavaksinene.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å kverulere litt på noe jeg synes er urettferdige stereotyper:

Jeg er en "tree hugger", som du så fint kaller det. Jeg er vegetarianer (tidvis veganer), opptatt av gjenbruk og miljø, har bustete og delvis dreadet hår og flere tatoveringer. Jeg har dog aldri vært en ivrig hasjrøyker, men har allikevel noe erfaring med ulovlige stoffer.

I tillegg har jeg en mastergrad i biologi og biomedisin fra et toppuniversitet i utlandet, jobber i disse dager som realfagslektor, er mensamedlem (men skal melde meg ut da jeg synes det er en noe pretensiøs organisasjon), er gravid og kommer definitivt til å vaksinert barna mine. 

Jeg kjenner også, forøvrig, en godt voksen tannlege med god helsefaglig utdannelse, økonomi og ting på stell, men som spammer facebook daglig med antivaksinepripaganda.

Vær forsiktig med å dømme folk. For hva har egentlig dyre-og miljøvern (veganisme) med vaksiner å gjøre? 

Anonymkode: 8f8f0...0be

Hehe ;) 

Jeg kjenner til ei, hun er ei koselig dame og alle vet at hun har ett par meninger om ting. Og hun vet selv og har sagt selv at mange synes hun er ei gal dame og av og til, så beviser jo hun akkurat dette.
Men hun blir absolutt ikke sint over folk at de spiser kjøtt, eller tar vaksiner, hun er en av de som sier "ja, ok,. Det er ditt liv, ikke mitt, jeg velger hva jeg vil gjøre og du det samme."

Men hun er en slik stereotype, hun fyller FB veggen sin men propaganda,konspirasjoner og  fjerne utsagn. Noe av det verste med henne kommer når hun røyker hasj.
Hun mener som jeg sier "Kjøtt er fylt opp med giftstoffer som dreper folk sakte men sikkert, det er ikke bare i kyr, får, kylling men vilt også. Dette er for å tynne ut flokken. For de som velger å ikke ta vaksine, så vil staten gjøre det uansett"

Men bare sånn at det er sagt, jeg dømmer ingen for hvordan de ser ut, hvordan de velger å kle seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel. er folk sykere enn før, eller har moderne medisin blitt flinkere til å oppdage det?

Tror f.eks ikke at kreft forekommer SÅ MYE hyppigere nå enn før, vi er bare blitt ekstremt gode til å oppdage det.

Anonymkode: 71ad4...b38

Det er den ene tingen, en annen er at befolkningen blir stadig eldre. Kreft er i stor grad en sykdom som forekommer hyppigere jo eldre man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...