Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lærte du ikke noe av det jeg skrev til deg om kildekritikk? Du sa at du skulle ta det alvorlig. Nå må du begynne å praktisere det. Det du linker til er bullshit, presentert av en som ikke har faglig innsikt. Han prøver å gi det inntrykket, men du må lese hva han faktisk har jobbet med, og det er administrativt - IKKE faglig. Dette er ikke noe du kan legge vekt på.

Husker du: Kryssjekk referanser, og se etter reproduserbare resultater? Hva er dette, foruten påstander som ingen vettug doktor, forsker eller farmasøyt ville stille seg bak?

Anonymkode: 992a4...5ee

Jeg sa ikke noe om at denne artikkelen i seg selv kan vektlegges, bare at den sier mye av det jeg har kommet til selv. Det er slettes ikke den eneste artikkelen jeg har lest, men den summerer en del av det jeg har tenkt så langt.

Dessuten er hans hovedkonklusjon at foreldre bør få høre hele sannheten og dessuten få velge selv om barna skal vaksineres eller ei. Ikke akkurat veldig kontroversielt, spør du meg.

Si meg, har du noengang stilt kritiske spørsmål ved det du studerte selv, eller har du bare godtatt alt du lærte og anser alt annet som vås fordi mange andre gjør det samme? Som du selv sier har legevitenskapen aldri alle svarene. Men hvordan kan vi videreutvikle den uten å stille kritiske spørsmål? Jeg får inntrykket av deg at alt legevitenskapen "vet" så langt er 100% fakta som man ikke bør stille seg kritisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Og hele artikkelen bringer intet nytt som ikke AB 5ee alt har adressert.

Ta en titt her: http://forskning.no/forebyggende-helse-samfunnsmedisin-vaksiner/2009/05/ti-myter-om-vaksinasjoner

Bloggen din presenterer tall som ikke er statistisk signifikante. Finn gjerne noen dødsfall i Norge forårsaket av vaksinasjoner.

Bare dette utdraget fra linken du kom med:

"Myte 7: Får et barn mer enn én vaksine om gangen, øker det risikoen for skadelige bivirkninger, og det kan overbelaste barnets immunsystem 

Fakta: Et barns immunsystem håndterer daglig flere hundre fremmedlegemer og kan derfor uten problemer håndtere flere vaksiner av gangen."

Så å få flere sprøyter rett inn i blodet så en bypasser alle de naturlige barrierer kan uten videre sammenlignes med mikrober som kommer inn via luftveiene eller hud osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sam French skrev:

Bare dette utdraget fra linken du kom med:

"Myte 7: Får et barn mer enn én vaksine om gangen, øker det risikoen for skadelige bivirkninger, og det kan overbelaste barnets immunsystem 

Fakta: Et barns immunsystem håndterer daglig flere hundre fremmedlegemer og kan derfor uten problemer håndtere flere vaksiner av gangen."

Så å få flere sprøyter rett inn i blodet så en bypasser alle de naturlige barrierer kan uten videre sammenlignes med mikrober som kommer inn via luftveiene eller hud osv??

Det er en vesentlig forskjell på å introdusere kroppen for døde/svært svekkede virus kontra de man møter i hverdagen.

Hvorfor tror du at din sunne fornuft bør trumfe flere tiår med forskning og ren statistikk?

Venter fortsatt på et dødsfall i Norge som forbindes med vaksinasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sam French skrev:

Jeg sa ikke noe om at denne artikkelen i seg selv kan vektlegges, bare at den sier mye av det jeg har kommet til selv. Det er slettes ikke den eneste artikkelen jeg har lest, men den summerer en del av det jeg har tenkt så langt.

Dessuten er hans hovedkonklusjon at foreldre bør få høre hele sannheten og dessuten få velge selv om barna skal vaksineres eller ei. Ikke akkurat veldig kontroversielt, spør du meg.

Si meg, har du noengang stilt kritiske spørsmål ved det du studerte selv, eller har du bare godtatt alt du lærte og anser alt annet som vås fordi mange andre gjør det samme? Som du selv sier har legevitenskapen aldri alle svarene. Men hvordan kan vi videreutvikle den uten å stille kritiske spørsmål? Jeg får inntrykket av deg at alt legevitenskapen "vet" så langt er 100% fakta som man ikke bør stille seg kritisk til.

Hele sannheten ER tilgjengelig. Hvis man klarer å forstå vitenskapelige rapporter. Det gjør tydeligvis ikke hverken du eller fyren du linker til. Jeg begynner å miste tålmodigheten med deg.

Da jeg studerte, lærte jeg ikke å pugge en haug med fakta. Jeg lærte å lære, og å forholde meg kritisk til informasjon, samt hvordan fenomener påvirker hverandre. Jeg stiller kritiske spørsmål, men jeg stiller dem ikke der de er unødvendige. Jeg avfeier ikke noe som vås hvis ingen ting indikerer at det er vås, men jeg vurderer det opp mot en kunnskap om hvilke mekanismer som sannsynliggjør eller ikke sannsynliggjør at en påstand stemmer.

De spørsmålene du stiller er ikke kritiske i egentlig forstand. De er allerede besvart, men du sliter åpenbart med tillit til de som forstår dette. 

Har du selv ingen ydmykhet for at det kan være ting fagfolk forstår, som du ikke selv forstår? Det vi vet, er ting som kan etterprøves. Inntil noe falisifiserer det, vet vi det. Man kan gjerne være kritisk, men da må man også vise til noe som ikke er tilbakevist. 

Snakk med legen din. Dette volder deg veldig unødvendige bekymringer.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syns denne passer inn her. Slik var det i tiden før vaksiner, og noe av grunnen til at man hadde store barneflokker (man måtte tross alt ha litt å ta av, dødfall var noe man regnet med):

https://www.instagram.com/p/BXoSaYJDZvf/

Det som er så greit, er at man kan gå til nærmest hvilken som helst kirkegård i nærheten, og se de samme dystre gravsteinene. Dette er det samfunnet antivakserne jobber knallhardt for å få tilbake. (Tvangsvaksinering vil bli innført lenge før det skjer, nå HAR vi heldigvis vaksiner)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vits å vaksinere ungene dine når voksne ALDRI re-vaksinerer seg. Flokkimunitet er en utopi.

Anonymkode: 6f16a...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stopper alle disse trådene helt opp når jeg nevner re-vaksinering? Synes det er litt rart. 

Anonymkode: 6f16a...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2016 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Grunnen til at de fant opp vaksine mot feks polio og meslinger var at det var høy dødlighet. Så vaksine hjelper så absolutt. Og god flokkmentalitet. De som ikke tåler ingrediensene i vaksinen skal ikke ta dem, men vi andre som ikke reagerer bør ta de for å holde sykdommer borte fra de som er allergisk mot stoffer i vaksinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stopper alle disse trådene helt opp når jeg nevner re-vaksinering? Synes det er litt rart. 

Anonymkode: 6f16a...6b8

Stopper opp? Du kan da ikke konkludere med at ditt utsagn stopper opp tråder etter 1 time uten svar? 

Som jeg har nevnt tidligere i trpden: jeg er revaksinert meg, og oppfordrer jevnlig de jeg kjenner til å gjøre det samme 

Anonymkode: 3df5c...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Imot

det gjør mer vondt enn godt

må jeg minne på alle bivirkningene folk som tok svinneinfluense vaskinen fikk? 

Og dette i norge ? 

Jeg skal faen ikke være en lab rotte for staten aka prøvekanin. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaksiner er ‘keiserens nye klær’. Du blir ansett som dum om du tror på at vaksiner forårsaker mer skade enn det folk flest tror.

Det tar noen som Robert F. Kennedy, Jr. til for å peke ut den sanne tilstanden til vitenskapen bak sikkerhets-erklæringene til vaksinene.

På tide å åpne øynene folkens. Keiseren er naken.

Anonymkode: 6a44a...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er i mot vaksiner er fuckings amøber, ferdig snakka. Det er en grunn til at vi i vesten er kvitt en rekke dødelige barnesykdommer, de som ikke vil vaksinere ungen kan sette seg på neste fly til et land hvor heksedoktorer fortsatt utgjør det medisinske apparatet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvfølgelig.

Det er jo ikke vaksiner den industrien tjener mest penger på, men lange behandlinger med medisiner når man først har blitt syk. Har dere som er imot vaksine tenkt noe på det? Sett hvis industrien er kyniske, vil de jo ikke ha en kortvarig løsning som medisiner som hjelper med en gang eller fjerner muligheten for at man kan få en sykdom som kan kreve langvarig behandling. Dere hjelper jo industrien på den måten dere ikke vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, love93 skrev:

Imot

det gjør mer vondt enn godt

må jeg minne på alle bivirkningene folk som tok svinneinfluense vaskinen fikk? 

Og dette i norge ? 

Jeg skal faen ikke være en lab rotte for staten aka prøvekanin. 

 

De har heller ikke funnet noen sikker sammenheng mellom andre bivirkninger og vaksinen.

Se her, 2,2 millioner nordmenn tok vaksinen, av dem fikk nesten 400 alvorlige konsekvenser, som inkluderer allergiske reaksjoner: 

https://www.vg.no/forbruker/helse/svineinfluensa/1270-har-meldt-om-reaksjoner-fra-svinevaksinen/a/10061418/

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, love93 skrev:

Imot

det gjør mer vondt enn godt

må jeg minne på alle bivirkningene folk som tok svinneinfluense vaskinen fikk? 

Og dette i norge ? 

Jeg skal faen ikke være en lab rotte for staten aka prøvekanin. 

 

Minn meg gjerne på bivirkningene av svineinfluensaen. Ta gjerne med det antall mennesker som overlevde på grunn av vaksinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker at folk ikke lider og dør unødvendig av sykdommer vi kan forhindre, så jeg er vel for.

Anonymkode: 4da4a...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...