Gå til innhold

Ikke en gang en teori.

debatant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin
20 minutter siden, debatant skrev:

Gikk det inn :D

Ja jeg forstod for lenge siden at du ikke forstår eller vet hva verken evolusjon eller hva vitenskapelig teori er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Ja jeg forstod for lenge siden at du ikke forstår eller vet hva verken evolusjon eller hva vitenskapelig teori er.

Det er jo ikke så uvanlig eller problematisk med manglende forståelse. Det er en hel masse ting jeg ikke forstår selv. Det som gjør denne affæren så merkelig er jo den totale mangelen på vilje til å forstå, eller i det hele tatt forholde seg til normale samtalenormer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, Okapi skrev:

Det er jo ikke så uvanlig eller problematisk med manglende forståelse. Det er en hel masse ting jeg ikke forstår selv. Det som gjør denne affæren så merkelig er jo den totale mangelen på vilje til å forstå, eller i det hele tatt forholde seg til normale samtalenormer.

Nei det å ikke forstå noe er ikke noe problem. Det er ting jeg også ikke forstår. Men det er mangel på vilje til å ville forstå som er problemet. Som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Please!!

Hva mener du med evolusjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, debatant skrev:

Please!!

Du stiller det samme spørsmålet uttallige ganger, ignorerer det, og fortsetter å mase. Samtidig som du gjør dette, ignorerer du andres spørsmål til deg. Jeg tror egentlig det er på tide at du gjør en liten innsats for å vinne tilbake litt godvilje her. Inntil du gjør det får du belage deg på metasnakk og digital øyehimling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
27 minutter siden, debatant skrev:

Please!!

Dette spm har vi svart på 100 vis av ganger. Og jeg har personlig svart deg mange ganger hva jeg mener evolusjon er. Det at du ignorere de svar du får er ikke vår feil eller min feil.

Og jeg gidder ikke gjenta meg selv flere ganger. Og jo jeg og andre har faktisk svart deg på spørsmålet hva vi jeg mener med evolusjon 

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Okapi skrev:

Du stiller det samme spørsmålet uttallige ganger, ignorerer det, og fortsetter å mase. Samtidig som du gjør dette, ignorerer du andres spørsmål til deg. Jeg tror egentlig det er på tide at du gjør en liten innsats for å vinne tilbake litt godvilje her. Inntil du gjør det får du belage deg på metasnakk og digital øyehimling.

Nå er det faktisk evolusjonsteoriens validitet, eller mangel sådann, som er tema her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Dette spm har vi svart på 100 vis av ganger. Og jeg har personlig svart deg mange ganger hva jeg mener evolusjon er. Det at du ignorere de svar du får er ikke vår feil eller min feil.

Og jeg gidder ikke gjenta meg selv flere ganger. Og jo jeg og andre har faktisk svart deg på spørsmålet hva vi jeg mener med evolusjon 

Hadde du vist til ett hadde jeg vært imponert............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Nå er det faktisk evolusjonsteoriens validitet, eller mangel sådann, som er tema her.

Ja, men du fjaser jo bare. Svarene dine blir besvart, om og om igjen, men du velger selv å ignorere alle anmodninger om presiseringer, og bare fortsetter å gnage på det samme. Temaet blir umulig å diskutere under sånne forhold, og da blir det mer givende å diskutere hvordan enkelte mennesker oppfører seg veldig merkelig selv om de påstår de ønsker en saklig diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Hadde du vist til ett hadde jeg vært imponert............

Du vil finne nok av svar fra meg her

Og her

I begge disse trådene har jeg og andre gitt svar på hva vi evolusjon er.

Det at du med vilje velger å ignorere alle svar du får er ikke vår feil. Så det er ikke noe poeng å gi deg svar lenger. Siden du bare ignorere de svar du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:
2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Og her

Det at du med vilje velger å ignorere alle svar du får er ikke vår feil. Så det er ikke noe poeng å gi deg svar lenger. Siden du bare ignorere de svar du får.

Og her

nei det har du ikke. Her er vi vitne til nok et eksempel på at du ikke vet hva du legger i ET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
6 minutter siden, debatant skrev:

nei det har du ikke. Her er vi vitne til nok et eksempel på at du ikke vet hva du legger i ET.

Som jeg sa du ignorer de svar du får

Jeg mener jeg har gitt deg svar. Det faktum at du ikke er i stand til å se eller forstå at jeg faktisk har gitt de svar på det du har spurt om flere ganger i begge de trådene jeg viser til .ER Ikke mitt problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Okapi skrev:

Ja, men du fjaser jo bare. Svarene dine blir besvart, om og om igjen, men du velger selv å ignorere alle anmodninger om presiseringer, og bare fortsetter å gnage på det samme. Temaet blir umulig å diskutere under sånne forhold, og da blir det mer givende å diskutere hvordan enkelte mennesker oppfører seg veldig merkelig selv om de påstår de ønsker en saklig diskusjon.

Debatant KAN ikke forplikte seg på noen definisjoer, eller komme med presiseringer. I det øyeblik han gjør det, så rammes han midtskips av et tonn linker som dokumeterer at han tar FEIL. Det sjer alltid med kreasjonister. I det øyeblikk de sier noe mer spesifikt enn at evolusjonsteorien ikke stemmer, så har de allerede tapt. Det skjedde i Dover, og det vil skje her. Det vet Debatant, og derfor fortsetter han stødig i samme spor, men uten å si noe spesifikt. Det er egentig litt av en prestasjon å gjøre det i minst tre forskjellige tråder over kanskje så mye som 250 sider, og FORTSATT klar eå snøre inn folk i "diskusjonen".. Man blir nesten litt fascinert over at det i det hele tatt er mulig.

Jeg for in del tror at det kan være "siste ord-syndromet" som er på ferde her. Så lenge motparten i en diskusjon kommer med et svar, uansett hvor lite relevant og dumt det er, så må man svare, så man får siste ord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Okapi skrev:

Så hva mener du evolusjon er, og hva underbygger ideen???????!!!!

Hva som er flasing er å prøve å stå opp for noe du ikke vet hva er!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mann 42 skrev:

Debatant KAN ikke forplikte seg på noen definisjoer, eller komme med presiseringer. I det øyeblik han gjør det, så rammes han midtskips av et tonn linker som dokumeterer at han tar FEIL. Det sjer alltid med kreasjonister. I det øyeblikk de sier noe mer spesifikt enn at evolusjonsteorien ikke stemmer, så har de allerede tapt. Det skjedde i Dover, og det vil skje her. Det vet Debatant, og derfor fortsetter han stødig i samme spor, men uten å si noe spesifikt. Det er egentig litt av en prestasjon å gjøre det i minst tre forskjellige tråder over kanskje så mye som 250 sider, og FORTSATT klar eå snøre inn folk i "diskusjonen".. Man blir nesten litt fascinert over at det i det hele tatt er mulig.

Jeg for in del tror at det kan være "siste ord-syndromet" som er på ferde her. Så lenge motparten i en diskusjon kommer med et svar, uansett hvor lite relevant og dumt det er, så må man svare, så man får siste ord.

Men det er det jeg synes er så fascinerende. Hvis det faktisk stemmer at han vet han bare vrøvler (igjen, jeg har litt vondt for å tro at noen kan forstå så lite som han påstår å gjøre, når han ellers klarer å uttrykke seg), hva er egentlig poenget? Han vet det han sier er galt, han vet han aldri vil klare å overbevise noen, så hvorfor fortsette? Det er jo ikke bare siste ordet det går på her; han lager for faktisk også nye tråder, der han fortsetter i samme tralten.

Jeg ville vel også antatt at et genuint troll ville lage nye brukere og velge nye temaer (gjerne litt mer vanskelig gjennomskuelige), ettersom man skulle tro det ville gått lei av å hamre på det samme om og om igjen. debatant, derimot, er så fokusert på dette temaet at det overveldende flertallet av hans over to tusen innlegg handler om det. Hadde ærlig talt vært ganske interessant å vite psykologien bak det, men det er jo åpenbart klin umulig å få noen gode svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Okapi skrev:

Men det er det jeg synes er så fascinerende. Hvis det faktisk stemmer at han vet han bare vrøvler (igjen, jeg har litt vondt for å tro at noen kan forstå så lite som han påstår å gjøre, når han ellers klarer å uttrykke seg), hva er egentlig poenget? Han vet det han sier er galt, han vet han aldri vil klare å overbevise noen, så hvorfor fortsette? Det er jo ikke bare siste ordet det går på her; han lager for faktisk også nye tråder, der han fortsetter i samme tralten.

Jeg ville vel også antatt at et genuint troll ville lage nye brukere og velge nye temaer (gjerne litt mer vanskelig gjennomskuelige), ettersom man skulle tro det ville gått lei av å hamre på det samme om og om igjen. debatant, derimot, er så fokusert på dette temaet at det overveldende flertallet av hans over to tusen innlegg handler om det. Hadde ærlig talt vært ganske interessant å vite psykologien bak det, men det er jo åpenbart klin umulig å få noen gode svar.

Kanskje det er det eneste han er i stand til å diskutere. Dvs, han er ikke i stand til å diskutere det, men kanskje han rett og slett ikke klarer å formulere noen meninger om mer konkrete temaer, og dette er den eneste måten han kan delta på forumet innenfor et tema som engasjerer ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mann 42 skrev:

Jeg ser det som en utfordring og muligens et utslag av pappainstinktet slik som når ungen på 3 år spør og man må bryte ned svaret i mindre og mindre deler. 3-åringen ser derimot ut til å ha litt lettere for å bygge en forståelse for temaer det spørres om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Larsern skrev:

Jeg ser det som en utfordring og muligens et utslag av pappainstinktet slik som når ungen på 3 år spør og man må bryte ned svaret i mindre og mindre deler. 3-åringen ser derimot ut til å ha litt lettere for å bygge en forståelse for temaer det spørres om.

Jeg tror det er litt fordi treåringen ikke har et lidenskapelig forhold til temaet, og heller ikke tenker flere ledd fremover. Det kan virke som debatant unngår å svare på spørsmålene han får fordi, som Mann 42 påpeker, han vet det vil få konsekvenser for resonnementet videre. Derfor gjentar han bare voksenversjonen av å stikke fingrene i ørene og si blablabla. Det er jo som sagt det som gjør hele seansen fascinerende, dette med å holde på ideer man vet er gale. Lying for Jesus er det utrolig snålt fenomen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Larsern skrev:

Jeg kan vagt huske at jeg tenkte slik en gang. Then I took a creationist to the face!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...