Gå til innhold

Kvinner blir sextrakassert på gata i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5881482

Kvinner i Oslo klager over at de blir trakassert av menn på gata hele tiden. Der tema er sex.

Men samtidig er det viktig for disse kvinnene å legge lokk på at gatetrakasseringen begås av menn med minoritetsbakgrunn. Politisk korrekthet?

Uansett.. Ser du derimot denne videoen. Skjult kamera. Så er alle mennene utenlandske..

http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5885579



Anonymous poster hash: 316ee...f56
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så innslaget på nyhetene i kveld og kunne ikke la være å legge merke til at absolutt alle mennene som slengte med leppa snakket engelsk eller gebrokkent norsk, de som var filmet var svartinger på godt norsk.

Problemet er ikke vår drikkekultur og ubehøvla bygdetullinger, problemet er den vanvittige overfloden utlendinger som vi har dratt på oss de siste 20 årene uten å lære de av med sine dårlige holdninger, analfabetisme og elendige kvinnesyn.

Dere som nå skal skyte meg, vær så snill og begrunne svarene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig overrasket over den videoen. Hvor frekke de mennene er. Og tilsynelatende edru. Er det virkelig slik i Oslo jenter?? Jeg har aldri sett slik oppførsel fra edrue etnisk norske gutter.



Anonymous poster hash: 316ee...f56
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg noe nytt. Dette har pågått i mange år.

Anonymous poster hash: 1de30...666

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett slik oppførsel fra edrue etnisk norske gutter. Anonymous poster hash: 316ee...f56

Det har ikke jeg heller, men utenlandske derimot....

Anonymous poster hash: 1de30...666

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 15 Aug 2014 - 22:23, said:

Jeg ble veldig overrasket over den videoen. Hvor frekke de mennene er. Og tilsynelatende edru. Er det virkelig slik i Oslo jenter?? Jeg har aldri sett slik oppførsel fra edrue etnisk norske gutter.

Anonymous poster hash: 316ee...f56

Det synes som om de som tok opp videoen, hadde rasistiske motiver. Norske menn er slett ikke noe bedre, og dette er et like stort problem overalt i Norge, ikke bare i Oslo og omegn. Politiet gir blaffen i denne slags kriminalitet. Kvinnene må lide. Anonymous poster hash: 31a1f...e98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke generaliser nå, ikke alle utenlandske gutter som gjør slik ting :fnise:



Anonymous poster hash: 31f7c...f5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sier norske gutter slikt til tilfeldige jenter på gata i Oslo? Og da snakker jeg om klin edrue. Har tro på det er endel fulle etnisk norske gutter som går over streken. Men edrue?



Anonymous poster hash: 316ee...f56
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle tok jo et nei for et nei. Overdrevent å alle det trakassering. Problematisk når det blir så mye, men isolert sett så gjør jo ikke disse folka noe annet enn å prøve¨å sjekke henne opp.



Anonymous poster hash: 533d3...fbd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så TV2 overdriver? Norske jenter har ikke noe imot slik oppmerksomhet? De føler seg smigret?



Anonymous poster hash: 316ee...f56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle tok jo et nei for et nei. Overdrevent å alle det trakassering. Problematisk når det blir så mye, men isolert sett så gjør jo ikke disse folka noe annet enn å prøve¨å sjekke henne opp.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Det er IKKE overdrevet å kalle det trakassering.

Jenter/kvinner må kunne gå i fred på gata og andre steder uten å bli utsatt for slibrige og frekke tilrop.

Her er en tråd som omhandler noe av det samme.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=830837&page=1

Anonymous poster hash: 95878...5cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE overdrevet å kalle det trakassering.

Jenter/kvinner må kunne gå i fred på gata og andre steder uten å bli utsatt for slibrige og frekke tilrop.

Her er en tråd som omhandler noe av det samme.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=830837&page=1

Anonymous poster hash: 95878...5cd

Men de fleste jenter gjør vel det? Forskjellen her er at det var en festkledd jente som gjorde seg veldig synlig for guttegjenger som sikkert var på sjekkern. Artikkelen får det jo til å se ut som om det ble slengt voldtektstrusler etter henne, men de sa jo stort sett at hun var pen og spurte henne om hun hadde det bra. De gateprostituerte kommer med mye verre og krenkende tilnærmelser mot norske menn.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 15 Aug 2014 - 22:37, said:

Så TV2 overdriver? Norske jenter har ikke noe imot slik oppmerksomhet? De føler seg smigret?

Anonymous poster hash: 316ee...f56

Selvfølgelig er slik trakassering uønsket, i noen tilfeller gir det traumer som medfører livslang lidelse, først og fremst i form av konstant frykt for å bevege seg utendørs. Slik oppførsel er straffbar, selv om vårt mannsdominerte politi naturligvis gir blaffen.

I tillegg til slike grove tilfeller av trakassering som artikkelen fokuserte på, blir de aller fleste kvinner ustanselig utsatt for mer eller mindre grove tilfeller av trakassering som kommentarer til utseende, plystring, uønskede blikk og uønsket berøring - spesielt på arbeidsplassene. Dette er trolig en viktig årsak til langtidssykmeldinger som rammer kvinner. Det må innfører nulltoleranse for slikt, det må innarbeides aksept for at alle slike overgrep skal anmeldes og i det minste føre til bøtelegging, med umiddelbar avskjedigelse fra arbeidsplassen når det skjer på jobb. Anonymous poster hash: 31a1f...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5881482

Kvinner i Oslo klager over at de blir trakassert av menn på gata hele tiden. Der tema er sex.

Men samtidig er det viktig for disse kvinnene å legge lokk på at gatetrakasseringen begås av menn med minoritetsbakgrunn. Politisk korrekthet?

Uansett.. Ser du derimot denne videoen. Skjult kamera. Så er alle mennene utenlandske..

http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5885579

Anonymous poster hash: 316ee...f56

Dette handler om kultur, om menn som kommer fra kulturer der kvinner deles inn i «løse kvinner» som det er ok å pule på, men som man ikke vil ha som ektefelle og mor for sine barn, og «ærbare», «anstendige» kvinner, slik man vil at søsterne og andre familiemedlemmer og ens fremtidige kone skal være. (Populært kalt «hore-madonna-komplekset) Det er derfor disse guttene prøver seg på norske jenter, mens de forventer at jenter av egen etnisitet skal holde seg dydige.

Som jeg skrev i en annen tråd for noen få uker siden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=852714

Inspirert av tråden om å bli sjekket opp i offentligheten.

Jeg blir stadig vekk sjekket opp av polakker, øst-europeere, pakistanere, afrikanere på gaten/butikken/bussen. Bare et par ganger har det vært norske menn. Blant annet en gjeng som hadde drukket kom bort på togstasjonen, en av guttene la armen rundt meg og sa at jeg var en "kjekk jente".

Er utlendingene desperate og tar hva som helst eller er sjekkekulturen annerledes? Finner norske menn meg tiltrekkende og tør ikke sjekke på gaten med mindre de har drukket eller er jeg bare midt på treet og utlendingene tror de har sjans siden jeg er nordisk og kanskje rik?

Er 21 år, høy og har langt, tykt lyst hår

Anonymous poster hash: 68f0e...016

I mange land med streng seksualmoral (for kvinner), som land i Midtøsten og Nord-Afrika, er det nesten bare «løse» kvinner (prostituerte) som går ut på byen for å more seg. Møtet med Norge og norske kvinner blir derfor som å komme til en godtebutikk med gratis godterier, her er alle kvinner gratis «horer» slik disse gutta ser det, og denne tilgjengeligheten kombinert med liten respekt for frigjorte kvinner gjør at man har lite og ingenting å tape på å prøve seg på jentene man møter på gaten. Det er dette en del norske jenter ikke er bevisst og paradoksalt nok lar seg smigre av.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det i Bergen også. Forsåvidt ikke bare utenlandske menn, men norske menn gjør det hovedsakelig når de har svært mye innabords, mens jeg har opplevd at utenlandske menn kan finne på å rope/si ting til forbigående jenter midt på lyse dagen. Begge deler er ubehagelig. Fatter spesielt ikke hva de ønsker å oppnå midt på lyse dagen med slike kommentarer. Kan ikke se for meg at de har hatt noe 'luck' med teknikken tidligere.



Anonymous poster hash: 6397d...4ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg synes det er ekstremt irriterende. Har blitt redd noen få ganger også, når jeg har gått alene i tomme gater og fått en mann eller en bil kjørende etter/ved siden av meg. De kommer jo bare med disse komplimentene sine som en AB over mener kun er harmløse sjekketriks og ikke trakassering, men noe sier meg at den personen kanskje ikke er kvinne og har kjent dette på kroppen selv.

Er ikke til å legge skjul på at det i min personlige erfaring oftest er utlendinger, eller fulle folk selvsagt. Blir jo dessverre litt hverdagsrasisme av det, jeg kjenner jeg stålsetter meg litt når jeg må traske alene forbi en utenlandsk guttegjeng, og jeg tar ikke bussen fra brugata-stoppet på kveldene for det er ikke kjangs i helvete for at jeg får stå i fred. Og da er det ikke de som er fulle jeg tenker på.

Det er jo noe kulturforskjeller inni her, en urgrim nordmann på 50+ ville f.eks. aldri funnet på å gå bort til en ung pen jente i edru tilstand og spurt om hun ville være vennen hans og komme hjem til han og spise pizza. Men jeg og alle mine venninner har fått slike invitasjoner av leverflekkede, tannløse utenlandske menn flere ganger, midt på lyse dagen. Jeg innbiller meg at de tror vi er såpass horete her til lands at det er null problem å score hvem som helst.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble veldig overrasket over den videoen. Hvor frekke de mennene er. Og tilsynelatende edru. Er det virkelig slik i Oslo jenter?? Jeg har aldri sett slik oppførsel fra edrue etnisk norske gutter. Anonymous poster hash: 316ee...f56

Sånn er det for mange jenter i Oslo, og det som vises her er jo ingen ting i forholdt til det som faktisk hender.

Har opplevd å bli holdt igjen i armen på brua mellom Oslo City, Oslo S og Bussterminalen så jeg hadde blåmerke etterpå.

Blit klypt i baken og puppene, og blitt kaldt alt fra engel til hore.

Har blitt forfulgt på trikken hjem av en fyr. Han begynte å komme med ekle kommentarer når jeg sa nei til å ha han med hjem. Men han gikk heldigvis over veien, og hoppet på trikken som gikk tilbake.

Opplevde også å bli slått i annsikte da jeg sa nei til å bli med en hjem.

Vel han fikk så det virkelig svei tilbake

Vaktene ved utestede kom heldigvis til, og fikk han bort.

Å de andre som var rundt der klappet for at jeg tok igjen.

Finner meg ikke i å bli slått for å si nei til å bli med noen hjem.

Har også flere venninner som har opplevd å bli befølt da det er trangt på t-banen, og at menn står å rir på de.

Det synes som om de som tok opp videoen, hadde rasistiske motiver. Norske menn er slett ikke noe bedre, og dette er et like stort problem overalt i Norge, ikke bare i Oslo og omegn. Politiet gir blaffen i denne slags kriminalitet. Kvinnene må lide. Anonymous poster hash: 31a1f...e98

Har ALDRI opplevd sånt fra etnisk norske menn eller gutter.

Bryr meg heller ikke om at noen roper søta, engel, sexy eller noe sånt til meg.

Men å bli forfulgt, kaldt hore, holdt igjen, og spørsmål om jeg vil bli med de hjem å ha sex.

Å for ikke snakke om å bli slått da man sier nei.

Der går virkelig grensa.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekstremt irriterende. Har blitt redd noen få ganger også, når jeg har gått alene i tomme gater og fått en mann eller en bil kjørende etter/ved siden av meg. De kommer jo bare med disse komplimentene sine som en AB over mener kun er harmløse sjekketriks og ikke trakassering, men noe sier meg at den personen kanskje ikke er kvinne og har kjent dette på kroppen selv.

Er ikke til å legge skjul på at det i min personlige erfaring oftest er utlendinger, eller fulle folk selvsagt. Blir jo dessverre litt hverdagsrasisme av det, jeg kjenner jeg stålsetter meg litt når jeg må traske alene forbi en utenlandsk guttegjeng, og jeg tar ikke bussen fra brugata-stoppet på kveldene for det er ikke kjangs i helvete for at jeg får stå i fred. Og da er det ikke de som er fulle jeg tenker på.

Det er jo noe kulturforskjeller inni her, en urgrim nordmann på 50+ ville f.eks. aldri funnet på å gå bort til en ung pen jente i edru tilstand og spurt om hun ville være vennen hans og komme hjem til han og spise pizza. Men jeg og alle mine venninner har fått slike invitasjoner av leverflekkede, tannløse utenlandske menn flere ganger, midt på lyse dagen. Jeg innbiller meg at de tror vi er såpass horete her til lands at det er null problem å score hvem som helst.

Jeg skjønner godt hvor ubehagelig det er å bli lagt an på sånn uten videre, men det må jo gå an å se det fra mennenes side også. Dette var ikke gamle, tannløse alkiser som prøvde å kjøpe jenta for penger, men unge menn som så en feststemt jente i samme alder. De er ikke grove i språket eller truende, og de tar jo et nei for et nei. Man må jo kunne se ting i kontekts. Kle deg i en hettegenser og vanlig dongribukse å se hvor mange tilnærmelser du får. Jeg tipper null.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste jenter gjør vel det? Forskjellen her er at det var en festkledd jente som gjorde seg veldig synlig for guttegjenger som sikkert var på sjekkern. Artikkelen får det jo til å se ut som om det ble slengt voldtektstrusler etter henne, men de sa jo stort sett at hun var pen og spurte henne om hun hadde det bra. De gateprostituerte kommer med mye verre og krenkende tilnærmelser mot norske menn.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Dette har også vært i media for noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om kultur, om menn som kommer fra kulturer der kvinner deles inn i «løse kvinner» som det er ok å pule på, men som man ikke vil ha som ektefelle og mor for sine barn, og «ærbare», «anstendige» kvinner, slik man vil at søsterne og andre familiemedlemmer og ens fremtidige kone skal være. (Populært kalt «hore-madonna-komplekset) Det er derfor disse guttene prøver seg på norske jenter, mens de forventer at jenter av egen etnisitet skal holde seg dydige.

Som jeg skrev i en annen tråd for noen få uker siden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=852714

Har du i det hele tatt dokumentasjon på dette?

Anonymous poster hash: 568c0...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...