Gå til innhold

Sjekking: Har norske og utenlandske menn samme smak i kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om å bli sjekket opp i offentligheten.

Jeg blir stadig vekk sjekket opp av polakker, øst-europeere, pakistanere, afrikanere på gaten/butikken/bussen. Bare et par ganger har det vært norske menn. Blant annet en gjeng som hadde drukket kom bort på togstasjonen, en av guttene la armen rundt meg og sa at jeg var en "kjekk jente".

Er utlendingene desperate og tar hva som helst eller er sjekkekulturen annerledes? Finner norske menn meg tiltrekkende og tør ikke sjekke på gaten med mindre de har drukket eller er jeg bare midt på treet og utlendingene tror de har sjans siden jeg er nordisk og kanskje rik?

Er 21 år, høy og har langt, tykt lyst hår



Anonymous poster hash: 68f0e...016
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg så akkurat et program om det, der forskere hadde vist bilder fra alle kulturer. Og de damene som scoret høyest ble hele veien likt av alle menn. Uavhengig om de var fra Afrika, India and U name it. Det som går for å være vakkert er universelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det går på forskjellig smak. Tror heller det går på forskjellig kultur rundt dette med å sjekke opp og ta kontakt med fremmede mennesker. Det er ikke veldig stor kultur for "hverdagssjekking" i norge, mens i andre land er dette mer dagligdags.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det har muligens med kultur å gjøre da. Norske menn generelt er kanskje mer forsiktige, bortsett fra på byn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har norske menn samme smak i kvinner? Har du samme smak i menn som dine venninner?

Vi er forskjellige ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du merker vel om du er attraktiv eller ikke?

Hvordan skal man merke dette?

Anonymous poster hash: 68f0e...016

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har norske menn samme smak i kvinner? Har du samme smak i menn som dine venninner?

Vi er forskjellige ;)

Synes dette er et dårlig argument. Den vanlige måten er jo å bli kjent først eller i det minste henge litt sammen på fest og slik sett kan man like personen før det blir spørsmål om noe mer. Ikke sikkert det går på utseende. Blir man sjekket på et offentlig sted av en fremmed er det pga utseende når man ikke kan ha fått noe som helst annet inntrykk av personen. Skal jo mer til å gå bort til en fremmed enn å snakke med noen på vanlig måte.

Anonymous poster hash: 68f0e...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvithai

Hvordan skal man merke dette?

Anonymous poster hash: 68f0e...016

På responsen du får fra menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På responsen du får fra menn.

Respons i hvilken situasjon? Har jo beskrevet at jeg er blitt sjekket opp av mest utenlandske, da får jeg jo respons, men ikke så mange norske, altså responsen er dårligere. Derfor spørsmålet om jeg er bra nok for kun utenlandske

Anonymous poster hash: 68f0e...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvithai

Respons i hvilken situasjon? Har jo beskrevet at jeg er blitt sjekket opp av mest utenlandske, da får jeg jo respons, men ikke så mange norske, altså responsen er dårligere. Derfor spørsmålet om jeg er bra nok for kun utenlandske

Anonymous poster hash: 68f0e...016

Men det vanlige er jo ikke å bli sjekket opp på gata i Norge så det at få eller ingen nordmenn har prøvd seg på deg sier jo veldig lite. Det er jo gjerne på jobb, venner, bekjente, skole,vors, fester, nettdating, tinder, utesteder, osv.

Men mulig jeg misforstår spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er kun pga kulturen. Norske menn er jo ikke akkurat kjent for å drive med sjekking i edru tilstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det på samme måte. Jeg vil kalle med midt-på-treet-pen, og blir hovedsakelig sjekka opp av utenlandske, type pakistanere, midtøsten osv. Noen ganger har jeg lurt på om jeg ser arabisk ut eller om jeg har noen hele spesielle trekk som bare de fra midtøsten liker.. Hvef gang jeg blir sjekka opp av en norsk mann på byen, får jeg skikkelig boost på selvtilliten. Da får jeg tilbake håpet om at jeg ikke er heeelt avskrekkende for nordmenn også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg tror også dette mest er grunnet kultur. Norske menn er litt blyge når det kommer til sjekking, og da spesielt i edru tilstand. Tror nok disse norske guttene studerer deg opp og ned i sidesynet og skulle ønske de hadde takk mot nok til seg til å gå bort til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at menn ikke sjekker slik som folk fra sør gjør, er fordi norske menn respekterer kvinner. De ser dem ikke som objekter.

Og jeg tror blond og blå øyne er noe de fleste setter pris på. Er jo veldig spesielt.



Anonymous poster hash: f558b...b69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan TS beskrive hvordan hun ser ut?



Anonymous poster hash: 3bba3...c01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smaken er forskjellig fra mann til mann, mer enn fra land til land. Det menn responderer på er jo relatert til fertilitet og femininitet. Kvinneidealene i media varierer jo ikke så vanvittig fra land til land - de er slanke med noe former, symmetriske trekk, langt hår, feminine trekk, ser sunne og unge ut osv.

Er rimelig sikker på at det du opplever handler om kultur. De fleste opplever jo langt oftere å bli sjekket opp på gaten i Syd-Europa eller Syd-Amerika enn i Norden, England, USA osv.

Menn i andre kulturer er langt mer pågående, men i Norge er sjekking stort sett reservert spesifike sjekkesteder, som regel involverer det også alkohol. Det handler ikke bare om at norske menn er sånn og sånn, men rett og slett kulturen i sin helhet - norske menn vet jo at det fremstår desperat å sjekke opp noen i matbutikken og at norske kvinner som regel ikke responderer veldig på det, derfor unngår de det.

Når det gjelder om du ikke er "god nok" for norske menn, så kan ikke vi svare på det. Opplever du null oppmerksomhet fra norske menn, selv på utesteder, i barer og på fester, så handler det vel om at du ikke presenterer deg veldig bra, kanskje har et lukket kroppsspråk, avvisende mine eller rett og slett ikke er attraktiv nok.



Anonymous poster hash: 1bd63...079
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er forskjellig fra mann til mann, mer enn fra land til land. Det menn responderer på er jo relatert til fertilitet og femininitet. Kvinneidealene i media varierer jo ikke så vanvittig fra land til land - de er slanke med noe former, symmetriske trekk, langt hår, feminine trekk, ser sunne og unge ut osv.

Er rimelig sikker på at det du opplever handler om kultur. De fleste opplever jo langt oftere å bli sjekket opp på gaten i Syd-Europa eller Syd-Amerika enn i Norden, England, USA osv.

Menn i andre kulturer er langt mer pågående, men i Norge er sjekking stort sett reservert spesifike sjekkesteder, som regel involverer det også alkohol. Det handler ikke bare om at norske menn er sånn og sånn, men rett og slett kulturen i sin helhet - norske menn vet jo at det fremstår desperat å sjekke opp noen i matbutikken og at norske kvinner som regel ikke responderer veldig på det, derfor unngår de det.

Når det gjelder om du ikke er "god nok" for norske menn, så kan ikke vi svare på det. Opplever du null oppmerksomhet fra norske menn, selv på utesteder, i barer og på fester, så handler det vel om at du ikke presenterer deg veldig bra, kanskje har et lukket kroppsspråk, avvisende mine eller rett og slett ikke er attraktiv nok.

Anonymous poster hash: 1bd63...079

Det er det jeg har hørt fra utlendinger. At nordiske jenter (med unntak Finland) er veldig symmetriske i ansiktet. Også har vi noe mindre neser enn mange. Altså mer feminine.

Anonymous poster hash: f558b...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av tråden om å bli sjekket opp i offentligheten.

Jeg blir stadig vekk sjekket opp av polakker, øst-europeere, pakistanere, afrikanere på gaten/butikken/bussen. Bare et par ganger har det vært norske menn. Blant annet en gjeng som hadde drukket kom bort på togstasjonen, en av guttene la armen rundt meg og sa at jeg var en "kjekk jente".

Er utlendingene desperate og tar hva som helst eller er sjekkekulturen annerledes? Finner norske menn meg tiltrekkende og tør ikke sjekke på gaten med mindre de har drukket eller er jeg bare midt på treet og utlendingene tror de har sjans siden jeg er nordisk og kanskje rik?

Er 21 år, høy og har langt, tykt lyst hår

Anonymous poster hash: 68f0e...016

I mange land med streng seksualmoral (for kvinner), som land i Midtøsten og Nord-Afrika, er det nesten bare «løse» kvinner (prostituerte) som går ut på byen for å more seg. Møtet med Norge og norske kvinner blir derfor som å komme til en godtebutikk med gratis godterier, her er alle kvinner gratis «horer» slik disse gutta ser det, og denne tilgjengeligheten kombinert med liten respekt for frigjorte kvinner gjør at man har lite og ingenting å tape på å prøve seg på jentene man møter på gaten. Det er dette en del norske jenter ikke er bevisst og paradoksalt nok lar seg smigre av.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...