Gå til innhold

Kvinner blir sextrakassert på gata i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, de er primitive dyr. De er slaver av sin egen seksualdrift.

Ja, det virker dessverre slik.. Men da burde vil kanskje begynne å se på menn som dyr, og ikke som mennesker.

Anonymous poster hash: c7067...3db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hooty McOwlface

Men ingenting av det du beskriver foregitt i innslaget i artikkelen. Det hevdes at kvinnene trakkasseres og behandles som kjøttstykker, men alt det innslaget klate å vise var gutter som prøvde å få kontakt med en jente. Ikke noe drøyere enn det. De fulgte ikke etter henne, de kalte henne ikke en bitch når hun ikke svarte dem. De ba henne ikke flekke fitta som du hevder. De sa ting som at hun var pen, spurte hva hun het, om hun hadde facebook. Når dere da diskuterer hendelser som tydelig ikke skjer i innslaget, så forsvinner troverdigheten for alle andre kvinner som hevder å bli trakassert.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Hva er det du prøver å si, fordi den lille turen en tilfeldig valgt natt kun genererte en haug med "you are beautiful"-kommentarer og bare noen få som fulgte etter henne litt, så er det liksom bullshit at det skjer mer enn dette?? Det som de andre kvinnene forteller om i artikkelen, eller vi forteller om her på KG, er bare noe vi finner på?

Det var en ganske uformell liten "undersøkelse" det der altså, å påstå den er et bevis for at folk ikke sier styggere ting er metodisk sett like glupt som å påstå at det aldri regner i Norge fordi du var ute en tur nå nettopp og da var det ikke en eneste dråpe.

I tillegg til å være såpass tett at du tar denne filmen som en som dekker alt som skjer med alle kvinner i Oslo by, så anklager du jo en ganske stor mengde kvinner for å være løgnere, og jeg lurer på hva i huleste du mener er motivasjonen vår for å gjøre det?

Denne tråden er for å diskutere problemet skissert i selve artikkelen, den filmen er bare et supplement eller en kommentar til diskusjonen, den er ikke grunnlaget for den. Det er helt meningsløst å diskutere ut fra den som om det er filmen som er saken her. "Dere kvinner blir ikke trakassert, fordi jeg så en film av en sommervikar på TV2 og folk spurte bare om å være vennen hennes". Hallo i luken.

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, det virker dessverre slik.. Men da burde vil kanskje begynne å se på menn som dyr, og ikke som mennesker.

Anonymous poster hash: c7067...3db

jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror det går på at de er oppdratt slik at en mann er kul og tøff dersom han roper etter jentene. De tror det er mandig. Har faktisk deita en afrikaner og han var sykelig opptatt av at en mann skulle være slik og sånn hvis ikke var han ingen ekte mann osv..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold, on 16 Aug 2014 - 14:08, said:

Det kan nok være at man føler seg tvunget til å dekke til sannheten om at dette i all hovedsak handler om menn med bakgrunn fra mer patriarkalske kvinneundertrykkende kulturer for i det hele tatt å kunne lage en sak på det. Så sterkt er presset på politisk korrekthet i norske medier at dette kan ha vært påkrevet for ikke å ødelegge sitt rykte blant kolleger.

Det er på ingen måte sant at dette først og fremst er noe som gjelder menn med fremmedkulturell bakgrunn. Norske menn er minst like ille, men de etnisk norske uttrykker oftere trakasseringen ikke fullt så grovt og direkte som innvandrere, noe som kan skyldes at innvandrere ikke behersker det norske språket og forstår norsk kultur like godt som innfødte nordmenn. Norske menn velger dessuten oftere andre arenaer for trakasseringen, spesielt på arbeidsplassene. Problemet er uansett like stort når det gjelder norske menn, og behovet for å anmelde hver gang slikt skjer, er like ubetinget til stede. Ingen må finne seg i noen form for seksuell trakassering fra kåte mannsgriser. Anonymous poster hash: 31a1f...e98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er på ingen måte sant at dette først og fremst er noe som gjelder menn med fremmedkulturell bakgrunn. Norske menn er minst like ille, men de etnisk norske uttrykker oftere trakasseringen ikke fullt så grovt og direkte som innvandrere, noe som kan skyldes at innvandrere ikke behersker det norske språket og forstår norsk kultur like godt som innfødte nordmenn. Norske menn velger dessuten oftere andre arenaer for trakasseringen, spesielt på arbeidsplassene. Problemet er uansett like stort når det gjelder norske menn, og behovet for å anmelde hver gang slikt skjer, er like ubetinget til stede. Ingen må finne seg i noen form for seksuell trakassering fra kåte mannsgriser. Anonymous poster hash: 31a1f...e98

tull og vås. Trakassering fra norske menn er ikke vanlig
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bløffer like mye ved å kalle dette trakasseringen? er det seksuell trakasseringen å spørre noe om hvordan de

har det og om de har facebook?

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Det er det ikke, men den alvorlige litt skremmende trakasseringen den er det nesten utelukkende menn med innvandrer bakgrunn som bedriver. Feks menn som insisterer følger etter deg eller som sier sårende ting.

Norge er ikke i noen unik situasjon. Det er mye verre i Sverige, det foregår stort sett i de fleste europeiske byer med høy innvandrerbefolkning.

http://www.theguardian.com/world/2012/aug/03/belgium-film-street-harassment-sofie-peeters

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært morsomt å testet det motsatte. Norske menn som roper etter innvandrerjenter. Hvor lang tid tror dere det hadde tatt før det var oppslag i media om de stakkars invandrerjentene som ikke får gå i fred.....?

Signerer!!

Anonymous poster hash: 92905...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måte sant at dette først og fremst er noe som gjelder menn med fremmedkulturell bakgrunn. Norske menn er minst like ille, men de etnisk norske uttrykker oftere trakasseringen ikke fullt så grovt og direkte som innvandrere, noe som kan skyldes at innvandrere ikke behersker det norske språket og forstår norsk kultur like godt som innfødte nordmenn. Norske menn velger dessuten oftere andre arenaer for trakasseringen, spesielt på arbeidsplassene. Problemet er uansett like stort når det gjelder norske menn, og behovet for å anmelde hver gang slikt skjer, er like ubetinget til stede. Ingen må finne seg i noen form for seksuell trakassering fra kåte mannsgriser. Anonymous poster hash: 31a1f...e98

Nå regner jeg det som lite sannsynlig at du tror på det du sier her siden det er så åpenbart i strid både med virkeligheten vi ser omkring oss og det vi vet om at kvinnesynet og oppførselen kan endres over tid og fra kultur til kultur, men jeg kan likevel gjenta mitt siste innlegg:

Her er det kognitiv dissonans på flere måter. For hvis den anonyme som beskyldte journalistene for rasisme tilhører den progressive venstresiden, vil hun jo normal oppfatte det som viktig å kjempe for likestilling og for å forandre negative holdninger til kvinner. Men hvis hun for alvor mener at vestlige menn etter flere generajoners kvinnekamp likevel ikke har et bedre kvinnesyn eller en annen oppførsel overfor kvinner enn menn fra de mest kvinneundertrykkende patriarkalske kulturer, må hun jo samtidig oppfatte kampen for å endre kjønnskulturen som dødfødt. Og da går hun i prasis i strupen på de aller fleste progressive mennesker i Vesten, herunder de fleste av de som kaller seg feminister. :P

Her er det to muligheter: Enten er de siste generasjoners kamp for å oppnå en kultur der menn og kvinner oppfatter hverandre som likeverdige totalt mislykket., kulturen påvirker oss ikke, og menn lar seg ikke forandre. Menn oppfører seg likedan over hele kloden. (Selv om enhver som har reist litt i verden vet at det ikke er tilfelle) Eller: Dagens vestlige gutter vokser opp og forholder seg til jenter på en ganske annen måte enn gutter fra patriarkalske kvinneundertrykkende kulturer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne videoen :

Den er fra Belgia, alle er immigranter stor sette fra Afrika. Likevel har aviser prøvd å fremstille dette som om "hva har skjedd med Belgiske menn" osv. Snakk om politisk korrekthet.



Anonymous poster hash: 613fb...6f3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ta en titt på denne videoen :

Den er fra Belgia, alle er immigranter stor sette fra Afrika. Likevel har aviser prøvd å fremstille dette som om "hva har skjedd med Belgiske menn" osv. Snakk om politisk korrekthet.

Anonymous poster hash: 613fb...6f3

det var bare svarte ja. En gammal hvit gris. Ellers bare svarte menn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du prøver å si, fordi den lille turen en tilfeldig valgt natt kun genererte en haug med "you are beautiful"-kommentarer og bare noen få som fulgte etter henne litt, så er det liksom bullshit at det skjer mer enn dette?? Det som de andre kvinnene forteller om i artikkelen, eller vi forteller om her på KG, er bare noe vi finner på?

Det var en ganske uformell liten "undersøkelse" det der altså, å påstå den er et bevis for at folk ikke sier styggere ting er metodisk sett like glupt som å påstå at det aldri regner i Norge fordi du var ute en tur nå nettopp og da var det ikke en eneste dråpe.

I tillegg til å være såpass tett at du tar denne filmen som en som dekker alt som skjer med alle kvinner i Oslo by, så anklager du jo en ganske stor mengde kvinner for å være løgnere, og jeg lurer på hva i huleste du mener er motivasjonen vår for å gjøre det?

Denne tråden er for å diskutere problemet skissert i selve artikkelen, den filmen er bare et supplement eller en kommentar til diskusjonen, den er ikke grunnlaget for den. Det er helt meningsløst å diskutere ut fra den som om det er filmen som er saken her. "Dere kvinner blir ikke trakassert, fordi jeg så en film av en sommervikar på TV2 og folk spurte bare om å være vennen hennes". Hallo i luken.

Skal du først komme med drøye påstander, så må du jo også kunne demonstrere at det faktisk skjer. Her snakker en masse forskjellige kvinner om hva de liksom skal a opplevd og hevder at trakassering fra menn er normalt, men så viser bildene noe helt annet. At den såkalte trakasseringen kun er noen dårlige sjekkeforsøk fra noen menn. Siden journalisten tydeligvis ikke får de fremstøtende som hun påstår er så vanlig, så kan hun vel la vær å ta med innslaget og heller vente til en annen dag som går mer som normalt så hun får bevist hva som faktisk foregår, men i stedet bruker hun dette som et eksempel på hva som skje, noe som igjen betyr at hun sikkert har fått bedre uttelling enn det man vanligvis kan regne med å få. Da blir det vanskelig å tro på påstandene i artikkelen også. Det hele virker bare overdramatisert, noe det nok også er.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Men ingenting av det du beskriver foregitt i innslaget i artikkelen. Det hevdes at kvinnene trakkasseres og behandles som kjøttstykker, men alt det innslaget klate å vise var gutter som prøvde å få kontakt med en jente. Ikke noe drøyere enn det. De fulgte ikke etter henne, de kalte henne ikke en bitch når hun ikke svarte dem. De ba henne ikke flekke fitta som du hevder. De sa ting som at hun var pen, spurte hva hun het, om hun hadde facebook. Når dere da diskuterer hendelser som tydelig ikke skjer i innslaget, så forsvinner troverdigheten for alle andre kvinner som hevder å bli trakassert.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Hun ble fulgt etter flere ganger - jeg så innslaget på nyhetene i går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble fulgt etter flere ganger - jeg så innslaget på nyhetene i går.

Det ble hun ikke, de gikk etter henne et par meter mens de ventet på at hun skulle svarte, så trakk de seg når hun ikke responderte. Hun klarte ikke engang vise et eneste eksempel på å bli kalt bitch, tøs eller noe som helst etter å ha avvist dem.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, nå vet norske damer hvordan vi menn har det. Som mann er det heller ikke mulig å gå gjennom Karl Johans gate en helt vanlig torsdag kveld uten å få tilsvarende kommentarer sendt etter seg fra afrikanske damer. Slik som "Hey sexy!", "Wanna have a good time?", "Want some love?", "I want you!", osv. Dersom man ikke klart avviser blir det fort tafsing.

Anonymous poster hash: 6034f...fbe

Takk for et viktig poeng!

Anonymous poster hash: e0e65...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Takk for et viktig poeng!

Anonymous poster hash: e0e65...321

ikke sant. Beviser st det ikke er menn som er problemet men kulturer som kræsjer med vår som er problemet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Det ble hun ikke, de gikk etter henne et par meter mens de ventet på at hun skulle svarte, så trakk de seg når hun ikke responderte. Hun klarte ikke engang vise et eneste eksempel på å bli kalt bitch, tøs eller noe som helst etter å ha avvist dem.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Fra TV2:

Vi ble forsøkt stoppet 27 ganger, forfulgt tre ganger, stoppet av en bil to ganger og fikk ubehagelige blikk utallige.

I alle situasjonene opptrådte vi avvisende og uprovoserende, som i de fleste tilfellene førte til at vi kunne fortsette videre. De mest ubehagelige tilfellene var da pågående menn som fulgte etter oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først burde TV2 og politikeren fortelle oss hvordan vi kan få asylstrømmen til Norge ned på nivå med Danmark, Tyskland, Finland eller Italia. I stedet for å diskutere symptomene på et stadig mer utrygt samfunn.



Anonymous poster hash: 613fb...6f3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra TV2:

Og likevel klarer hun ikke ta med dette i innslaget sitt. Det understreker poenget mitt. Det er overdrevet.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innslaget på nyhetene i kveld og kunne ikke la være å legge merke til at absolutt alle mennene som slengte med leppa snakket engelsk eller gebrokkent norsk, de som var filmet var svartinger på godt norsk.

Problemet er ikke vår drikkekultur og ubehøvla bygdetullinger, problemet er den vanvittige overfloden utlendinger som vi har dratt på oss de siste 20 årene uten å lære de av med sine dårlige holdninger, analfabetisme og elendige kvinnesyn.

Dere som nå skal skyte meg, vær så snill og begrunne svarene deres!

Jeg bor i Oslo, og har vært mye ute på nattestid og fått ubehagelige henvendelser ofte på vei hjem(når jeg venter på trikk/buss).

Jeg har kun fått tilnærminger fra ikke-etniske et par ganger(de er edru), og resten(gjelder også fra jeg var tenåring frem til voksen alder i Oslo og andre byer) er nordmenn - som gjerne spør hvor jeg bor/følger etter på hvor jeg skal av og så videre.

Anonymous poster hash: 9ce8c...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Og likevel klarer hun ikke ta med dette i innslaget sitt. Det understreker poenget mitt. Det er overdrevet.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Overdrevet?

Jeg synes det er helt forferdelig at kvinner ikke skal kunne gå i fred på gaten uten å bli trakassert på denne måten.

Og det verste er dobbeltmoralen hos disse mennene. De krever at "deres egne" kvinner skal dekke seg i tepper fra topp til tå - så skal de selv kunne opptre som noen sex-beist overfor norske kvinner som kler seg etter vestlige former. Det er så kvalmt at det er til å spy av.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...