Gå til innhold

Kvinner blir sextrakassert på gata i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går ut på byen kledd for å tiltrekke seg folks blikk.

Forventer at menn skal behandle henne som en uinteressant gammel dame.

Blir sur hvis menn ikke gjør det.

Blir sur hvis menn gjør det.

*sukk*



Anonymous poster hash: f35a3...d56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dum forklaring, beklager. Jeg og mine venninner går helt anstendig påkledd, oppfører oss ganske OK, unngår øyekontakt med de som prøver seg, ignorerer dem, er edru og sender absolutt riktige signaler. Likevel er vi nesten alltid et mål for utlendinger som prøver seg. Din forklaring på hvorfor vi ikke kan gå i fred som deg og dine venninner?

Jeg sa ikke det var forklaring, bare hvordan jeg, mine venninner opplever det.

Noen generaliserte forklaringer:

- ubevisst kropps holdning, attityden har mye å si! (finnes forskning på dette om hvorfor noen opplever mer krenkinger enn andre)

- ikke for at det er en unnskyldning for menn å oppføre seg som dritt, men er nok, kanskje ikke like attraktivt med boots, tattoo, "tøffere klær", enn lårkort og utringer. Som mange går med når de skal ut. Men da jeg begynte kle meg feminint så endret ikke dette seg egentlig.

- ikke så nærtagen? Om noen skulle slenge en kommentar, så er det bare si hold kjeft eller totalt ignorere - som om man ikke hørt det. Og så tenker jeg ikke så mye over det. Husker jo noen, fra etnisk norske menn, men gir jo totalt blaffen. Begynner noen tafse så får de så øra flagrer, og det er glemt. Reaksjonsmåten sier jo mye om de fortsetter eller ei.

Du skriver "oppfører seg ganske pent", så var det det som er utenfor ganske da.. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fælt!

Men det er fremdeles ikke bullshit det jeg sier.

Begynner å bli litt lei av at menn skal komme her og si at det er pisspreik at vi kvinner kan bli redde og føle det truende.

Ja, dere menn kan bli trakasserte av disse prostituerte og det er ikke fint gjort av horene. Det har vi jo allerede etablert, det har allerede blitt tatt opp i media og regjering, og det er lagt inn ressurser for å stoppe det. Dere menn er jo tross alt mye viktigere enn oss.

Men jeg står fremdeles fast på at selv om det finnes noen pensjonister som er svakere enn kvinner, så er det faktisk hakket eklere for en kvinne å bli fulgt etter av 4-5 menn midt i voldtekstbølgen i Oslo enn det er for en mann å gå forbi "me so horny, sucky sucky"-damer. Vi kjenner fortere på at her kan vi faktisk være i direkte fare. Generelt sett er vi faktisk det.

Og du kan drite i å si at det er bullshit fordi du vet om et unntak.

Jeg ser heller ingen historier om at de prostituerte har fulgt dem hjem på bussen, eller at de har voldtatt menn, det er jo det du svarer bullshit på, og så kommer du med en helt annen historie. Jeg har blitt fulgt etter på bussen, ei som bor rett ved meg ble det og ble voldtatt bak busstoppet mitt, og ei venninne av meg ble fulgt fra bussen helt til døra der det ble en liten kamp om å komme seg inn før en forbipasserende trådte til. Skjer det ofte at prostituerte gjør dette med dere menn?

Men det blir jo ikke gjort noe for å få slutt på de prostituerte som trakasserer menn. De har jo bare skapt et forbud mot å kjøpe sex, ikke det å selge.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg sa ikke det var forklaring, bare hvordan jeg, mine venninner opplever det.

Noen generaliserte forklaringer:

- ubevisst kropps holdning, attityden har mye å si! (finnes forskning på dette om hvorfor noen opplever mer krenkinger enn andre)

- ikke for at det er en unnskyldning for menn å oppføre seg som dritt, men er nok, kanskje ikke like attraktivt med boots, tattoo, "tøffere klær", enn lårkort og utringer. Som mange går med når de skal ut. Men da jeg begynte kle meg feminint så endret ikke dette seg egentlig.

- ikke så nærtagen? Om noen skulle slenge en kommentar, så er det bare si hold kjeft eller totalt ignorere - som om man ikke hørt det. Og så tenker jeg ikke så mye over det. Husker jo noen, fra etnisk norske menn, men gir jo totalt blaffen. Begynner noen tafse så får de så øra flagrer, og det er glemt. Reaksjonsmåten sier jo mye om de fortsetter eller ei.

Du skriver "oppfører seg ganske pent", så var det det som er utenfor ganske da.. ?

Men herregud da, hva er poenget deres egentlig?

Er det liksom de som blir trakassert sin feil fordi de luter med ryggen eller ikke har på de klærne du mener folk skal gå i eller ikke reagerer riktig? "Det har aldri skjedd med meg, dere gjør garantert noe feil".

Nei, det er de som trakasserer som gjør noe feil.

Jeg er forøvrig høyreist og selvsikker, går ofte i boots og jeans til både hverdags og fest og tramper fremover rakt i ryggen, og jeg får masse blikk og kommentarer. Mye av det uønsket men fair enough, noe av det småprovoserende, noe av det irriterende, noe direkte ekkelt. Du kan sikkert finne en "feil" med meg og, jeg vet f.eks. at jeg oser sex om jeg så drar på meg en potetsekk, kanskje det er der det ligger. Det ville forklart hvorfor jeg får mye mer oppmerksomhet enn deg, men det er fremdeles ikke en unnskyldning for folk å slenge alt slags etter meg - det går en grense et sted.

Og selv de som er 1.65 og luter med ryggen eller mangler den der attityden din skal få lov å gå i kjole på byen uten å bli trakassert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Få ut innvandrere og slutt å ta flere inn! Norge må skjerpe seg, å slutte å ta i mot alt mulig. Før hele Norge blir ødelagt. Oslo blir først og fremst ødelagt :(

Endret av Baby_Blue
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Men det blir jo ikke gjort noe for å få slutt på de prostituerte som trakasserer menn. De har jo bare skapt et forbud mot å kjøpe sex, ikke det å selge.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Tuller du?

Hele poenget med sexkjøpsloven er å minimere prostitusjon i det hele tatt, og grunnen til at bare kjøp er forbudt er at de ikke vil straffe de svakeste. Trodde dette var allmennkunnskap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuller du?

Hele poenget med sexkjøpsloven er å minimere prostitusjon i det hele tatt, og grunnen til at bare kjøp er forbudt er at de ikke vil straffe de svakeste. Trodde dette var allmennkunnskap.

Men stopper da dem ikke fra å legge an på tilfeldige forbipasserende, så hvordan kan du si at det er blitt gjort for menn? Om noe så er det jo blitt gjort for familiefredens skyld.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke det var forklaring, bare hvordan jeg, mine venninner opplever det.

Noen generaliserte forklaringer:

- ubevisst kropps holdning, attityden har mye å si! (finnes forskning på dette om hvorfor noen opplever mer krenkinger enn andre)

- ikke for at det er en unnskyldning for menn å oppføre seg som dritt, men er nok, kanskje ikke like attraktivt med boots, tattoo, "tøffere klær", enn lårkort og utringer. Som mange går med når de skal ut. Men da jeg begynte kle meg feminint så endret ikke dette seg egentlig.

- ikke så nærtagen? Om noen skulle slenge en kommentar, så er det bare si hold kjeft eller totalt ignorere - som om man ikke hørt det. Og så tenker jeg ikke så mye over det. Husker jo noen, fra etnisk norske menn, men gir jo totalt blaffen. Begynner noen tafse så får de så øra flagrer, og det er glemt. Reaksjonsmåten sier jo mye om de fortsetter eller ei.

Du skriver "oppfører seg ganske pent", så var det det som er utenfor ganske da.. ?

Oppfører seg ganske pent som i "blir ikke aggressiv, svarer ikke på ingen som helst måte, men helst ignorere fullstendig". Jaja, jeg fikk med meg at jeg og venninnene mine er for kvinnelige og dette vekker interessen. Få lære meg å gå som en bjørn, har blikket av en sint løve og generelt sett ser mer maskulin og truende ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det liksom de som blir trakassert sin feil fordi de luter med ryggen eller ikke har på de klærne du mener folk skal gå i eller ikke reagerer riktig? "Det har aldri skjedd med meg, dere gjør garantert noe feil".

Nei, det er de som trakasserer som gjør noe feil.

Du kan fint si at det er de som trakasserer som har skyld, for det har de jo, men det er jo og merkelig at de peker seg ut visse typer jenter som de trakasserer. Og når de peker seg ut de jentene så er det jo noe med dem som gjør at de blir trakassert-det er det ikke til å komme bort fra. HVA det er derimot-who knows.

Men som den du siterer-hvis hun og hennes venninner IKKE opplever trakassering i motsetning til deg, og hun og hennes venninner IKKE er stygge-ja, sorry, men da må det være noe som gjør at du blir trakassert.

Anonymous poster hash: 0c847...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 18 Aug 2014 - 22:51, said:

Du kan fint si at det er de som trakasserer som har skyld, for det har de jo, men det er jo og merkelig at de peker seg ut visse typer jenter som de trakasserer. Og når de peker seg ut de jentene så er det jo noe med dem som gjør at de blir trakassert-det er det ikke til å komme bort fra. HVA det er derimot-who knows.

Men som den du siterer-hvis hun og hennes venninner IKKE opplever trakassering i motsetning til deg, og hun og hennes venninner IKKE er stygge-ja, sorry, men da må det være noe som gjør at du blir trakassert.

Anonymous poster hash: 0c847...430

Seksuelle overgrep og seksuell trakassering er alltid utelukkende overgriperens ansvar og skyld. Dette er et prinsipp som aldri må betviles! Anonymous poster hash: 31a1f...e98
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Men stopper da dem ikke fra å legge an på tilfeldige forbipasserende, så hvordan kan du si at det er blitt gjort for menn? Om noe så er det jo blitt gjort for familiefredens skyld.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Åja, det glemte jeg å svare på midt i alt tullet.

Politiet har bortvist prostituerte flere ganger (de kan gjøre det når de bråker for mye), i tillegg har det vært mange politikere involvert som jobber for å kunne rense steder som Karl Johan med den argumentasjonen at de plager forbipasserende menn. Men problemet er jo at man bare flytter problemet da.. i København har de drevet og plukket opp og kjørt prosituerte til politistasjonen, men det popper jo bare opp nye der de gamle var, og de gamle må jo slippes ut og stiller seg en annen plass eller tilbake på samme osv.

Eneste måten å fjerne dette problemet med prostituerte som plager dere menn, er at dere menn slutter å kjøpe sex. Det er jo poenget med sexkjøpsloven da, få ned etterspørselen.

Her er forresten et eksempel på en mann som ble forfulgt og kontaktet politiet og klagde og fikk horene tauet bort for bråk:

http://www.nettavisen.no/nyheter/3087708.html

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Du kan fint si at det er de som trakasserer som har skyld, for det har de jo, men det er jo og merkelig at de peker seg ut visse typer jenter som de trakasserer. Og når de peker seg ut de jentene så er det jo noe med dem som gjør at de blir trakassert-det er det ikke til å komme bort fra. HVA det er derimot-who knows.

Men som den du siterer-hvis hun og hennes venninner IKKE opplever trakassering i motsetning til deg, og hun og hennes venninner IKKE er stygge-ja, sorry, men da må det være noe som gjør at du blir trakassert.

Anonymous poster hash: 0c847...430

Jeg gjør ikke noe som gjør at jeg fortjener å bli trakassert, og det tror jeg ikke de andre her i tråden har gjort heller. Så igjen, hva er poenget?

Nå er det ikke så enkelt at de bare går på jenter i skjørt, men la oss si at det er det for argumentasjonens skyld: skal vi slutte å gå i skjørt? Er vi fritt vilt når vi gjør det?

Det kan godt være det er noen damer som er totalt uinteressante for dem av diverse grunner, og noen som "vekker dyret" i denne type menn. Det er fremdeles ikke fritt frem å trakassere sistnevnte jente, og det ligger heller ikke på disse jentene å gå og kjøpe seg en burka for å unngå det. Man skal ikke måtte endre seg for å unngå å bli sett ned på av menn med forvrengt kvinnesyn, da vinner de jo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten et eksempel på en mann som ble forfulgt og kontaktet politiet og klagde og fikk horene tauet bort for bråk:

http://www.nettavisen.no/nyheter/3087708.html

Jeg skulle likt å sett at en haug med innvandrermenn ble taua bort fordi de trakasserte uskyldige forbipasserende kvinner. De får lov til å oppføre seg akkurat slik de har lyst til. det er kanskje det som er feilen.. At vi tillater det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle likt å sett at en haug med innvandrermenn ble taua bort fordi de trakasserte uskyldige forbipasserende kvinner. De får lov til å oppføre seg akkurat slik de har lyst til. det er kanskje det som er feilen.. At vi tillater det!

Selvfølgelig må vi tillate det. Ellers er vi rasister må vite.

Anonymous poster hash: c0ed3...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg skulle likt å sett at en haug med innvandrermenn ble taua bort fordi de trakasserte uskyldige forbipasserende kvinner. De får lov til å oppføre seg akkurat slik de har lyst til. det er kanskje det som er feilen.. At vi tillater det!

tillater vi det ikke så roper de rasist med en gang. Er så lei av det der at de kan gjøre hva de vil, for de kan bare spille rasismekortet og slippe unna med alt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...