Gå til innhold

Kvinner blir sextrakassert på gata i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg går over streken nå, men hva med å ikke gå rundt med et skjørt som nesten ikke skjuler rumpa?

Eller kanskje ha på seg en genser som ikke er gjennomsiktig slik at BH´en syns igjennom?

Er de jentene som går med hvit bukse og passer på å ha mørk truse på seg, bare for å vise frem trusekanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg går over streken nå, men hva med å ikke gå rundt med et skjørt som nesten ikke skjuler rumpa?

Eller kanskje ha på seg en genser som ikke er gjennomsiktig slik at BH´en syns igjennom?

Er de jentene som går med hvit bukse og passer på å ha mørk truse på seg, bare for å vise frem trusekanten?

Hvorfor stoppe der? Kan de ikke like gjerne gå i burka?

Anonymous poster hash: c897c...a72

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg går over streken nå, men hva med å ikke gå rundt med et skjørt som nesten ikke skjuler rumpa?

Eller kanskje ha på seg en genser som ikke er gjennomsiktig slik at BH´en syns igjennom?

Er de jentene som går med hvit bukse og passer på å ha mørk truse på seg, bare for å vise frem trusekanten?

Tro meg, dette er noe jeg opplever på daglig basis. Og jeg er en jente som alltid går anstendig kledd - tror nok det er flere av oss.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stoppe der? Kan de ikke like gjerne gå i burka?

Anonymous poster hash: c897c...a72

:laugh::danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel garantere at hadde de mennene vært en 8-9´er på skalan så hadde hun blitt med de hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg går over streken nå, men hva med å ikke gå rundt med et skjørt som nesten ikke skjuler rumpa?

Eller kanskje ha på seg en genser som ikke er gjennomsiktig slik at BH´en syns igjennom?

Er de jentene som går med hvit bukse og passer på å ha mørk truse på seg, bare for å vise frem trusekanten?

Hei, du befinner deg i Vesten nå, ikke i de deler av verden der kvinner må dekke seg til for å kunne gå uforstyrret på gaten. Hvis du ikke trives her er det mange land du antagelig vil finne mer etter din smak. Flytt dit.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at menn som ikke bor i Oslo ikke helt tror på hvor ville tilstander det er. Har bodd i Oslo i flere år og kan med hånden på hjertet si at mennene der kan ikke sammenlignes med andre steder jeg har vært i Norge (eller i utlandet)..Bor nå i en annen by på østlandet, her har jeg aldri opplevd noe negativt.

Og for å få det på det rene; nei, det er ikke "Ola" sitt tapre forsøk på å sjekke opp "Kari" over frysedisken på Rema vi syntes er ille. Det er når "Ola" er dritings og roper "Kari, flekk opp fitta så jeg får seeee" vi vil ha slutt på. Det er når "Ahmet" følger etter "Mette" to kvartaler og hvisker "you so beautiful" med lyst i blikket vi blir redde. Det er forskjell på komplimenter og trakassering, alle kan se det hvis de prøver.

Menn i Oslo ble også trakassert en god del tidligere, men så fikk vi jo sexkjøpforbud og horene roet ned på den åpenlyse masingen på åpen gate. Må det en lov til for å stoppe menn også?

Anonymous poster hash: 91bf1...f12

Men ingenting av det du beskriver foregitt i innslaget i artikkelen. Det hevdes at kvinnene trakkasseres og behandles som kjøttstykker, men alt det innslaget klate å vise var gutter som prøvde å få kontakt med en jente. Ikke noe drøyere enn det. De fulgte ikke etter henne, de kalte henne ikke en bitch når hun ikke svarte dem. De ba henne ikke flekke fitta som du hevder. De sa ting som at hun var pen, spurte hva hun het, om hun hadde facebook. Når dere da diskuterer hendelser som tydelig ikke skjer i innslaget, så forsvinner troverdigheten for alle andre kvinner som hevder å bli trakassert.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 bløffer litt når de prøver å fremstille det som om norske menn også driver med dette på gata. Min erfaring er at de fleste har innvandrer bakgrunn, spesielt fra Afrika.

Endret av kat-e
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at hun blir kontaktet og får slibrige kommentarer, men å klage over å bli "beglodd"? Ærlig talt,men tror kvinner at menn bare kan skru av lysten sin? Klart man kan ende opp med å se ekstra hvis det er noe som er pent, fint, sexy, interessant (eller til og med rart eller ekkelt, selv om det ikke er tilfelle her), osv.

Disse kvinnene stirrer selv når det passer dem. Øynene er til for å se.

Ja, vet du! Såpass forventer jeg faktisk at dere bør klare. Er dere mennesker, eller er dere primitive hann-dyr uten normal tankevirksomhet? Går dere kun etter instinkter når dere ser ei dame?

Anonymous poster hash: c7067...3db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 bløffer litt når de prøver å fremstille det som om norske menn også driver med dette på gata. Min erfaring er at de fleste har innvandrer bakgrunn, spesielt fra Afrika.

Men HVORFOR bløffer de? Hvis man skal løse eller komme til bunns i et problem må man jo være ærlig om hvor skoen trykker? Det hjelper jo ikke kvinnene om norske menn henges ut for noe innvandrere gjør.

Anonymous poster hash: c897c...a72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel garantere at hadde de mennene vært en 8-9´er på skalan så hadde hun blitt med de hjem.

Spiller ingen rolle, mange innvandrermenn som er pene. Generelt er ikke norske kvinner interessert i menn som har et kvinnesyn som ligner på et som døde ut i Norge for 200 år siden. Det sier seg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet du! Såpass forventer jeg faktisk at dere bør klare. Er dere mennesker, eller er dere primitive hann-dyr uten normal tankevirksomhet? Går dere kun etter instinkter når dere ser ei dame?

Anonymous poster hash: c7067...3db

Ja, de er primitive dyr. De er slaver av sin egen seksualdrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 bløffer litt når de prøver å fremstille det som om norske menn også driver med dette på gata. Min erfaring er at de fleste har innvandrer bakgrunn, spesielt fra Afrika.

Men HVORFOR bløffer de? Hvis man skal løse eller komme til bunns i et problem må man jo være ærlig om hvor skoen trykker? Det hjelper jo ikke kvinnene om norske menn henges ut for noe innvandrere gjør.

Anonymous poster hash: c897c...a72

Det kan nok være at man føler seg tvunget til å dekke til sannheten om at dette i all hovedsak handler om menn med bakgrunn fra mer patriarkalske kvinneundertrykkende kulturer for i det hele tatt å kunne lage en sak på det. Så sterkt er presset på politisk korrekthet i norske medier at dette kan ha vært påkrevet for ikke å ødelegge sitt rykte blant kolleger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg bodde i Norge jobbet jeg en kort stund på Narvesen, der hadde jeg mange merkelige opplevelser, men jeg husker spesielt godt en afrikaner som trodde det var helt OK å komme frem til meg å stryke fingrene gjennom håret mitt.

Opplever også spesielt at dette ofte er utenlandske menn. Norske menn er mindre frekke, men det er absolutt ikke utelukkende utenlandske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 bløffer litt når de prøver å fremstille det som om norske menn også driver med dette på gata. Min erfaring er at de fleste har innvandrer bakgrunn, spesielt fra Afrika.

De bløffer like mye ved å kalle dette trakasseringen? er det seksuell trakasseringen å spørre noe om hvordan de

har det og om de har facebook?

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingenting av det du beskriver foregitt i innslaget i artikkelen. Det hevdes at kvinnene trakkasseres og behandles som kjøttstykker, men alt det innslaget klate å vise var gutter som prøvde å få kontakt med en jente. Ikke noe drøyere enn det. De fulgte ikke etter henne, de kalte henne ikke en bitch når hun ikke svarte dem. De ba henne ikke flekke fitta som du hevder. De sa ting som at hun var pen, spurte hva hun het, om hun hadde facebook. Når dere da diskuterer hendelser som tydelig ikke skjer i innslaget, så forsvinner troverdigheten for alle andre kvinner som hevder å bli trakassert.

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Det var eksempler på hva som foregår i Oslo, det skjønte du sikkert. Som du ser diskuteres det ikke bare det spesifikke opptaket vist på nyhetene, men situasjonen generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De bløffer like mye ved å kalle dette trakasseringen? er det seksuell trakasseringen å spørre noe om hvordan de har det og om de har facebook? Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Aldri har noen spurt meg om facebook,men jeg har fått høre hore x antall ganger,også på andre språk som de trodde jeg ikke forstå,psst-psst,hey baby how are you?osv...noe av det er stygge ord og andre er bare ekle. Nei ass,ingenting koselig med å treffe på en svær neger som selger dop nederst i markveien som spør om vi kan bli bedre kjent,nei takk brotha!

Men jeg er uenig i at folk skriver at vi skal føle oss utrygge. Jeg føler meg ikke utrygg når jeg går ute på kvelden. Såklart kan omstendigheter gjøre at man føler seg utrygg(ensom stor park kl 23 i desember) men jeg går ikke rundt og er dritredd 24/7. Ta litt ansvar da, lær dere kampsport,hvordan håndtere en kniv, gå til innkjøp av hund(IKKE kun for dette formål altså)lær dere tips og triks for å UNNGÅ gitte situasjoner og hva du skal gjøre OM du havner i den gitte situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ikke undervurder de nigerianske prostituerte ! de har spyttet etter norske menn og kalt dem de styggeste ting, det er ikke ofte en norsk jente blir spyttet på.

Anonymous poster hash: c3490...4dd

er noe med kulturen i spesielt enkelte afrikanske land som ikke er helt ok altså..
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes som om de som tok opp videoen, hadde rasistiske motiver. Norske menn er slett ikke noe bedre, og dette er et like stort problem overalt i Norge, ikke bare i Oslo og omegn. Politiet gir blaffen i denne slags kriminalitet. Kvinnene må lide. Anonymous poster hash: 31a1f...e98

La merke til at den ene jenta ble trakassert på Grønland, men hun var veldig påpasselig på å si at det var "norske menn". Vel, var det virkelig etnisk norske menn? På Grønland? Eller kaller hun menn med utenlandsk opprinnelse for norske?

Kognitiv dissonans? Venstrevridde holdninger møter virkeligheten, og hun sliter med å få det til å passe sammen?

Kognitiv dissonans.

Her er det kognitiv dissonans på flere måter. For hvis den anonyme som beskyldte journalistene for rasisme tilhører den progressive venstresiden, vil hun jo normal oppfatte det som viktig å kjempe for likestilling og for å forandre negative holdninger til kvinner. Men hvis hun for alvor mener at vestlige menn etter flere generajoners kvinnekamp likevel ikke har et bedre kvinnesyn eller en annen oppførsel overfor kvinner enn menn fra de mest kvinneundertrykkende patriarkalske kulturer, må hun jo samtidig oppfatte kampen for å endre kjønnskulturen som dødfødt. Og da går hun i prasis i strupen på de aller fleste progressive mennesker i Vesten, herunder de fleste av de som kaller seg feminister. :P

Her er det to muligheter: Enten er de siste generasjoners kamp for å oppnå en kultur der menn og kvinner oppfatter hverandre som likeverdige totalt mislykket., kulturen påvirker oss ikke, og menn lar seg ikke forandre. Menn oppfører seg likedan over hele kloden. (Selv om enhver som har reist litt i verden vet at det ikke er tilfelle) Eller: Dagens vestlige gutter vokser opp og forholder seg til jenter på en ganske annen måte enn gutter fra patriarkalske kvinneundertrykkende kulturer.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...