Gå til innhold

Kvinner blir sextrakassert på gata i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja for sjekking må aldri forekomme. Alle skal forbli single og ensome for resten av livet. Ser du en jente på gata så snu og gå andre veien og unngå øyekontakt.

Det blir nok et bra samfunn....

Anonymous poster hash: 3d514...3e0

For du tror ikke et sekund på alle historiene som kommer frem i tråden her? Folk har blitt kløpet, slått, tatt på rumpa.. Det er nok bare noe de finner på fordi de kjeder seg en fredagskveld...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hooty McOwlface

Jeg sier ikke at hun kler seg upassende. Men mye av vanlig bekledning for jenter går ut på å vise kropp, som skaper en respons hos heteroseksuelle menn. Det kommer man ikke utenom. Når en feststemt, velduftende og attraktiv jente da passerer en tilfeldig guttegjeng som bare sitter og loker og kanskje er ute etter å møte jenter så er det vel ikke så rart at de benytter sjansen til å hilse på? Kall dem dumme, naive, uhøflige, men de gjør faktisk ikke stort annet galt enn å legge igjen et kompliment i håp om å få en sjanse. Dette var tilnærmelser de fleste jenter ville satt pris på om det kom fra en fyr de var like begeistret for som disse gutta var for henne, så jeg går ikke med på at det er trakassering.

Å husk, mange gutter har bare intensjoner om å "putte pikken i dere" fordi de ikke vil vise sårbarhet å tape ansikt når de blir avvist. Da er det like greit for dem å gi inntrykk av at du ikke var mer enn et sexobjekt,

Anonymous poster hash: 533d3...fbd

Jeg skjønte ikke poenget med det siste avsnittet.

Det er ikke som om disse som hoier på gata først kommer med kjærlighetserklæringer og så snur når de blir avvist og sier de bare ville ha sex uansett. Jeg tror du blander "alle" andre menn inn i smørja her? Jeg snakker bare om de samme du snakker om, de som tråden handler om. Jeg mener ikke at alle menn kun vil ha sex. Og jeg mener heller ikke det er noe galt i å bare ville ha sex heller. Det er ikke det dette handler om - det er denne trakasseringen jeg har et problem med.

Du bagatelliserer dette veldig, "benytter sjansen til å hilse på" liksom? Og nå var plutselig denne reporteren både feststemt og velduftende, og vi går uansett alle alltid i klær som viser for mye kropp?

Jeg tror du misser litt poenget her, dette handler ikke bare om at noen er ute på sjekkern og mangler talentet, det er jo ofte et dårlig kvinnesyn under, de vil hevde seg selv og objektivisere kvinnen. Når en bil freser forbi og de hoier noe om meg ut av vinduet, så tror jeg ikke det er fordi de håper at jeg skal legge på fullt sprang etter dem for å bli med dem hjem. Når jeg går forbi en guttegjeng som sier et eller annet til/om meg så ønsker de også bare å signalisere at jeg bare er underholdning for dem og gjengen der jeg går, og gjøre meg ubekvem og "under" dem. De gjør det ikke fordi de er på sjekkern.

Og så er det dette med at mange ser på oss som billige horer. Før var jeg høfligere (og mer naiv) og pratet med noen av disse "hello you are very beautiful"-typene som virket helt harmløse og bare litt stakkarslige. Det endte jo ganske ofte med at de faktisk tilbydde et beløp for sex. Og lenge før det punktet kom så merket jeg jo at de omtrent forventet at jeg skulle bli med dem hjem og knulle, bare fordi jeg hadde svart høflig på et par spørsmål.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For du tror ikke et sekund på alle historiene som kommer frem i tråden her? Folk har blitt kløpet, slått, tatt på rumpa.. Det er nok bare noe de finner på fordi de kjeder seg en fredagskveld...

Nei da jeg tror på alt. Menn er noen fæle beist som alle sammen angriper uskyldige jenter på åpen gate som gribber.

Som sagt som mann aldri gi et kompliment eller flørt med en jente, unngå dem og se ned og bort hvis du møter på en og snu ryggen til å gå en annen vei. Det blir et varmt og fint samfunn. Dere blir nok fornøyd kan jeg tenke meg...

Anonymous poster hash: 3d514...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke poenget med det siste avsnittet.

Det er ikke som om disse som hoier på gata først kommer med kjærlighetserklæringer og så snur når de blir avvist og sier de bare ville ha sex uansett. Jeg tror du blander "alle" andre menn inn i smørja her? Jeg snakker bare om de samme du snakker om, de som tråden handler om. Jeg mener ikke at alle menn kun vil ha sex. Og jeg mener heller ikke det er noe galt i å bare ville ha sex heller. Det er ikke det dette handler om - det er denne trakasseringen jeg har et problem med.

Du bagatelliserer dette veldig, "benytter sjansen til å hilse på" liksom? Og nå var plutselig denne reporteren både feststemt og velduftende, og vi går uansett alle alltid i klær som viser for mye kropp?

Jeg tror du misser litt poenget her, dette handler ikke bare om at noen er ute på sjekkern og mangler talentet, det er jo ofte et dårlig kvinnesyn under, de vil hevde seg selv og objektivisere kvinnen. Når en bil freser forbi og de hoier noe om meg ut av vinduet, så tror jeg ikke det er fordi de håper at jeg skal legge på fullt sprang etter dem for å bli med dem hjem. Når jeg går forbi en guttegjeng som sier et eller annet til/om meg så ønsker de også bare å signalisere at jeg bare er underholdning for dem og gjengen der jeg går, og gjøre meg ubekvem og "under" dem. De gjør det ikke fordi de er på sjekkern.

Og så er det dette med at mange ser på oss som billige horer. Før var jeg høfligere (og mer naiv) og pratet med noen av disse "hello you are very beautiful"-typene som virket helt harmløse og bare litt stakkarslige. Det endte jo ganske ofte med at de faktisk tilbydde et beløp for sex. Og lenge før det punktet kom så merket jeg jo at de omtrent forventet at jeg skulle bli med dem hjem og knulle, bare fordi jeg hadde svart høflig på et par spørsmål.

Der slo du hodet på spikeren.

Anonymous poster hash: 8b9fa...ea5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der slo du hodet på spikeren.Anonymous poster hash: 8b9fa...ea5

...evt. Traff spikeren på hodet, haha. Litt seint for ordtak, merker jeg

Anonymous poster hash: 8b9fa...ea5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da jeg tror på alt. Menn er noen fæle beist som alle sammen angriper uskyldige jenter på åpen gate som gribber. Som sagt som mann aldri gi et kompliment eller flørt med en jente, unngå dem og se ned og bort hvis du møter på en og snu ryggen til å gå en annen vei. Det blir et varmt og fint samfunn. Dere blir nok fornøyd kan jeg tenke meg... Anonymous poster hash: 3d514...3e0

Nå er du bare tåpelig.

Jeg antar at du er heterofil? Ville du følt deg komfortabel med at store menn sto og ropte etter deg på gata og kløp deg i rumpa? Store menn du ikke hadde hatt sjangse til å forsvare deg mot dersom de virkelig ville beføle deg? Eller hadde det vært greit siden de bare ville bli kjent med nye folk og ikke kunne vite at du var streit?

Anonymous poster hash: 8b9fa...ea5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt mye tøffere etter hvert heldigvis. Har begynt å svare tilbake når det blir for plagsomt

Ber menn dra til seg øya vist de glor ubehagelig lenge, og sender stygge blikk tilbake.

Har noen spurt meg om jeg skal hjem, så har jeg svart: Ja, men ikke med deg. Så du kan bare snu med en gang.

Jeg går ikke å ser ned i bakken i hvertfall!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da jeg tror på alt. Menn er noen fæle beist som alle sammen angriper uskyldige jenter på åpen gate som gribber.

Som sagt som mann aldri gi et kompliment eller flørt med en jente, unngå dem og se ned og bort hvis du møter på en og snu ryggen til å gå en annen vei. Det blir et varmt og fint samfunn. Dere blir nok fornøyd kan jeg tenke meg...

Anonymous poster hash: 3d514...3e0

Nå må du ikke prøve å gjøre dette til en guttene-mot-jentene-tråd. Selv om en del av kvinnene i tråden fortier at dette handler om kultur og at det i all hovedsak er gutter og menn med bakgrunn fra mer patriarkalske, kvinneundetrykkende kulturer som trakasserer jenter på gaten, er det dette som er saken. Derfor er det ingen grunn til at norske menn skal gå i forsvarsposisjon.

Selv om det er en del politisk korrekte kvinner som ikke våger å innrømme det, har vestlig likestillingskamp faktisk ikke vært fullstendig meningsløs og bortkastet. Mennesker blir faktisk påvirket av kulturen man tilhører, og moderne vestlige gutter har et annet forhold til jenter enn gutter fra kulturer som ikke har gjennomgått den samme kamp for likestilling og oppgjør med hore-madonna-tankegangen.

Endret av Cuckold
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig overrasket over den videoen. Hvor frekke de mennene er. Og tilsynelatende edru. Er det virkelig slik i Oslo jenter?? Jeg har aldri sett slik oppførsel fra edrue etnisk norske gutter.

Anonymous poster hash: 316ee...f56

Det er derfor jeg går med solbriller og musikk i ørene, så hverken ser eller hører jeg noe.

Jeg går forresten aldri i Oslo sentrum om kvelden eller natten, kun på dagtid, tidlig kveld.

Det jeg opplever er mer utenlandske menn som sier ting til meg når de går forbi meg ... iallfall, jeg tar meg ikke nær av det - hvorfor skal jeg bry meg om folk med så lav energi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at menn som ikke bor i Oslo ikke helt tror på hvor ville tilstander det er. Har bodd i Oslo i flere år og kan med hånden på hjertet si at mennene der kan ikke sammenlignes med andre steder jeg har vært i Norge (eller i utlandet)..Bor nå i en annen by på østlandet, her har jeg aldri opplevd noe negativt.

Og for å få det på det rene; nei, det er ikke "Ola" sitt tapre forsøk på å sjekke opp "Kari" over frysedisken på Rema vi syntes er ille. Det er når "Ola" er dritings og roper "Kari, flekk opp fitta så jeg får seeee" vi vil ha slutt på. Det er når "Ahmet" følger etter "Mette" to kvartaler og hvisker "you so beautiful" med lyst i blikket vi blir redde. Det er forskjell på komplimenter og trakassering, alle kan se det hvis de prøver.

Menn i Oslo ble også trakassert en god del tidligere, men så fikk vi jo sexkjøpforbud og horene roet ned på den åpenlyse masingen på åpen gate. Må det en lov til for å stoppe menn også?

Anonymous poster hash: 91bf1...f12

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i Oslo på begynnelsen av 2000 tallet, det var like ille, men kanskje mest i helgene. Mange turer på byen endte i trakassering fra innvandrere. Jeg torde ikke snakke så mye om det fordi det var veldig fokus på innvandrer menn som ble nektet adgang på utesteder og jeg merket om jeg nevnte det jeg hadde opplevd ble sett på med et skeivt blikk, alle former for kritikk av innvandrere er jo rasisme.

Norges høye innvandring og naive håndtering gjør at vi går en dyster fremtid i møte.



Anonymous poster hash: 613fb...6f3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide den pinglete metroseksuelle norske mannen kanskje sier i fra og prøver å beskytte sine norske medsøstre? Hvor har det heltmodige vikingblodet blitt av?

Selv i fylla vil hverken jeg eller noen av mine i min omgangskrets kommet med slike utbrudd til random jenter på gata. Hadde vi sett noe slikt her på bygda ville man stått opp for jenta, evt ringt noen kompiser, og gitt tullingen en omgang juling. Hvorfor vil ikke slikt skje i Oslo? Har inntrykk det er ingen menn der "på den andre siden". Kun venstreradikale blitsere som tvert imot ville ropt ut om rasisme.



Anonymous poster hash: 316ee...f56
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn det er i Oslo. Jeg skjønner at jeg må regne med noe oppmerksomhet når jeg kler meg sånn og sånn, men det gir ikke fremmede menn tillatelse til å ta meg på ræva, lene seg tett inntil meg eller følge etter meg.

Jeg har ingenting i mot komplimenter, men det er kanskje vanskelig å skjønne at det som virker som et kompliment ikke alltid er det med mindre man har vært i en sånn situasjon selv? Det er nemlig svært stor forskjell på de som gir et kompliment for å være hyggelige (har fått noen slike som jeg har satt pris på), og de som sier du er pen mens de kommer med et slibrig og ekkelt smil, som gir deg følelsen av at de ser på deg som et mindreverdig kjøttstykke de kan gjøre hva de vil med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide den pinglete metroseksuelle norske mannen kanskje sier i fra og prøver å beskytte sine norske medsøstre? Hvor har det heltmodige vikingblodet blitt av?Selv i fylla vil hverken jeg eller noen av mine i min omgangskrets kommet med slike utbrudd til random jenter på gata. Hadde vi sett noe slikt her på bygda ville man stått opp for jenta, evt ringt noen kompiser, og gitt tullingen en omgang juling. Hvorfor vil ikke slikt skje i Oslo? Har inntrykk det er ingen menn der "på den andre siden". Kun venstreradikale blitsere som tvert imot ville ropt ut om rasisme. Anonymous poster hash: 316ee...f56

Hvorfor skal norske menn "redde"norske kvinner egentlig når norske kvinner er så utakknemlige ovenfor norske menn? Er dere ikke sterke og selvstendige da? Jeg bor midt i Oslo og opplever dette HVER uke,men ser ingen grunn til at andre skal komme meg til unnsetning,dette får jeg takle selv. Jeg har på en måte sluttet å bry meg,men kan svare tilbake, de beste svarene jeg gir er: jævla gris,HARAM!, jævla rasist osv. For ja, det ER rasisme når de mener norske hvite kvinner er æresløse horer,men DET kan man jo ikke si høyt,for da er man jo selv rasist,fordomsfull og trangsynt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at vi skal tvinges til å dekke oss til for å slippe slibrigheter fra innvandrere? De har altså rett til å rope til deg hvis vi går i skjørt? Er du muslim?

Enten det eller fullstendig idiot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke generaliser nå, ikke alle utenlandske gutter som gjør slik ting :fnise:

Anonymous poster hash: 31f7c...f5e

Nei, men alle som gjør det er utenlandske gutter.

Anonymous poster hash: d1676...6f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble veldig overrasket over den videoen. Hvor frekke de mennene er. Og tilsynelatende edru. Er det virkelig slik i Oslo jenter?? Jeg har aldri sett slik oppførsel fra edrue etnisk norske gutter.

Anonymous poster hash: 316ee...f56

Etter jeg så denne videoen, så frister det ikke å gå på tøyen med kort skjørt og utringet topp

Anonymous poster hash: c3490...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene muslimske som trakasserer norske kvinner ser på norske og ikke muslimske damer som horer, de ser på alle kvinner som ikke går med burka og hijab som horer, og dermed tror de at de har rett til å behandle oss slik, eller at v i liker det.Det er helt vanvittig.Dette er baksiden med å slippe inn mennesker fra alle forskjellige kulturer.Så hva skal man gjøre, gi dem bot for trakassering ?



Anonymous poster hash: c3490...4dd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, nå vet norske damer hvordan vi menn har det. Som mann er det heller ikke mulig å gå gjennom Karl Johans gate en helt vanlig torsdag kveld uten å få tilsvarende kommentarer sendt etter seg fra afrikanske damer. Slik som "Hey sexy!", "Wanna have a good time?", "Want some love?", "I want you!", osv. Dersom man ikke klart avviser blir det fort tafsing.



Anonymous poster hash: 6034f...fbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det sant at det er stort sett bare utenlandske menn som driver med sånt. Siden det er veldig lite PK å si det og mange personer på venstresiden som er hjernevasket vil automatisk benekte det, så må man ha slike videoer som viser hva som egentlig skjer.

Jeg har aldri opplevd en etnisk norsk mann å drive med sånt, men utenlandske menn derimot ... Hele tiden. Det betyr ikke at alle utenlandske menn gjør slike ting, men så å si alle som gjør det er utlendinger. Oslo har blitt til et forferdelig utrygt og uhyggelig sted for kvinner på kveldstid, enten de går alene eller i små grupper. Særlig i sentrale strøk.

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...