Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med en prøvedagbok her i gården å! Har sniklest rundt omkring andres prøvedagbøker og har tidvis kjent meg igjen i mye! Men nå begynner det å bli mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt og det virker som om denne prøvingen ikke blir så enkel som vi først hadde håpet! Da kan det være godt å få skrevet det ned og ventilert litt!

Min aller første dagbok er herved åpnet!

Siste P-pille tatt 10. september 2008

PP 1: ikke skrevet opp... Skulle bli gravid tvert, jeg :klaske:

PP 2: 07.10. SYKLUS: 28 dager

PP 3: 03.11. SYKLUS: 28 dager

PP 4: 01.12. SYKLUS: 25 dager

PP 5: 26.12. SYKLUS: 27 dager

PP 6: 22.01. EL. 02.02, CD 12 (omgangsyka). SYKLUS: 28 dager

PP 7: 19.02. EL. 07.03, CD 17. SYKLUS: 29 dager

PP 8: 20.03. EL.tester ikke... IKM 17.04. SYKLUS 31 dager!

PP 9: 21.04. EL 08.05, CD 18. IKM 19.05

POSITIV TEST: 23.og 24.05 :danse:

Og på det niende skal det skje....? Krysser fingrer og mere til for at vi har lyktes og spiren klamrer seg fast!

5. februar 2010 ble vår lille, store snuppe født! :rodmer:

Og så var prøverunde nr 2 i gang!

PP 1:IKM: 25.06. - TR: 24.06

PP 2:EL: CD 18 - IKM 22.07.

Gravid igjen! :hjerte:

24,09.11 mistet vi vår lille engel. Jeg var 13 uker og en dag på vei. :sukk:

Nytt år og nye muligheter og det er på tide med ei ny dagbok!!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om oss: Vi er begge i begynnelsen av 30-årene og har hatt lyst på barn en stund nå, men har ventet litt pga jobb m.m. Men nå er vi veldig klare! Og jeg er positivt overrasket over Min Kjære Samboers (MKS) interesse for dette lille, hemmelige prosjektet vi har sammen. :hjerter_rundt: Tror jeg elsker han enda litt mere, om det er mulig! MKS hører med intersse på alt om el, testing, heksekurer m.m. og er bare så søt!

Vi er nå midt i PP 7 med IKM 19.03.

Jeg har vært plaget med mye smerter i den nedre delen av magen siden jeg sluttet med pillen og har vært til g.u. fire ganger på nesten like mange måneder, to til fastlege og to til gynekolog. Fikk på de tre første undersøkelsene beskjed om at alt så bra ut, men smertene mine har ikke gitt seg av seg selv. Har vært bekymret for smertene, men opptimistisk ang. det å bli gravid, selv om jeg var litt skuffet over oppfølginga av legen. Har hatt to innvendige U.L, men først nå har det blitt tatt noen blodprøver for å finne ut om jeg har en hormonforstyrrelse og legen nevnte noe om PCOS.

Fikk den siste innv. U.L. se to modne egg på høyre side og mange som umodne på venstre side. Var da på dag 20 og hadde hatt en positiv e.l. test 5 dager tidligere. Har tenkt mye på dette de siste dagene og er redd jeg har regelmessige menstruasjoner, men ikke eggløsning hver måned. Vi skal evt. sjekke ut dette etter svarene på blodprøvene. Synes det er merkelig at jeg har modne egg lenge etter eggløsningen, men kom ikke på å spørre legen mens jeg lå der. Hun ville unansett sjekke med en blodprøve på dag 24/25 om jeg hadde hatt eggløsning, men på et senere tidspunkt.

Når det gjelder PCOS/PCO, så er vel jeg ikke en uaktuell kandidat etter det jeg har lest; er overvektig, har litt uren hud og en god del hårvekst m.m. Har gått med 8 kg siden vi begynte å prøve, men legen mente at jeg helst måtte ned 14 kg til. Kan ikke huske når jeg var så "lett" (har ikke veid meg oppigjennom årene), og lurer litt på åssen jeg vil se ut da! :fnise: MKS liker meg godt som jeg er og det gjør egentlig jeg også, men jeg ser fordelene med å gå ned mere. Både mtp evt PCO(S) og komplikasjoner under svangerskapet, svangerskapsdiabetes, tidlig fødsel m.m. De første 8 kg har gått ganske lett på 2 mnd, men jeg er redd at de neste 14 kan det bli verre med. Men jeg ska prøve! Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å prøve på 11 kg først og så se det an, men nå blir vel denne slankingen enda mer seriøs.

Kanskje jeg kan spørre om hjelp av legen etterhvert. Har lest om noe som begynner met... (diabetesmedisin). Men først må vi få svar på blodprøvene! Det positive med at prøvingen tar tid er jo at jeg stadig går ned i vekt! :lur:

Jeg håper uansett at jeg får gjort noe med disse smertene snart! Har mens/eggløsningsmurriger-ish, og det stikker og det brenner daglig i magen, og det påvirker humøret mitt til tider. Har ikke vondt hele dagen, men det kommer og går. Har gode og dårlige dager. Har prøvd å se om det er et mønster mtp syklusen, men ser ikke noe system...

Jeg er utrolig glad for at jeg endelig har kommet et skritt videre, og legen lovte meg at jeg kom til å bli gravid (vet at det ikke er bare opp til henne). Men jeg bekymrer meg for at det ikke kommer til å skje noe mere, siden vi bare har prøvd i et halvt år. Det er jo egentlig ikke lenge. Er redd jeg ikke får hjelp med smertene og at vi får beskjed om å komme tilbake til høsten for videre utredning hvis vi da enda ikke har lyktes!

Smertene har jo egentlig ikke noe med at vi prøver å bli gravid, men det har mest sannsylig en sammenheng, så selv om en ikke blir utredet før etter et år med prøving, krysser jeg fingerne for at jeg får hjelp med smertene snart og at vi blir gravide kjapt! :gravid: Allerhelst kunne jeg tenkt meg å vært et par mnd. på vei! ;-)

Nei, nå må jeg se om jeg får gjort noe "fornuftig", les husarbeid. Denne prøvingen er til tider altoppslukende, selv om vi selvfølgelig er helt rolige og avbalanserte, for en blir ikke gravid hvis en stresser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og hilser på!

Velkommen hit og lykke til med prøvingen. Krysser fingrene for at spiren sitter snart. :Nikke:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen og lykke til :)

Håper du får orden på smertene i magen, høres ikke noe behagelig ut. :klem:

Endret av Liahra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for velkomsthilsen og lykkeønskinger!

I helga har vi et (annet) prosjekt på gang i hjemmet, og jeg håper det får tankene bort bra baby-prosjektet litt... Det trengs, kjenner jeg! De siste dagene har vært litt ensformige i tankegangen min, om jeg kan kalle det dèt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei masse lykke til!!!

håper det blir barn i magen på deg snart.

Krysser fingrene.

Driver og prøver vi også det er kjempespennende, blir mye tanker rundt dette ja så fint og ha en dagbok:)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga har rast unna som bare det! Har ikke tenkt så mye på babyprosjektet og det har vært litt godt. Med litt hektisk jobbing de neste dagene så går vel de unna i en fei også. Med IKM om to dager er liksom muligheten over for denne gang likevell, så det er bare å slappe av å brette opp armene til neste prøveperiode; PP8. :jepp:

Litt stresser jeg likevell... Jeg håper at jeg får svarene fra blodprøvene idag eller i morgen, og går og håper på en "garantert-gravid-resept" fra legen. ;) Hvis det er noe galt med meg så synes jeg det hadde vært supert om jeg kunne fått hjelp nå i denne kommende syklusen, sånn at jeg slipper å vente enda en! Men det er vel bare å slappe av, tenker jeg! Vekta har ikke rørt seg noe særlig, så jeg bør vel ikke stresse... :sur: Men jeg vil ha kul på magen til våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på blodprøvene i går og alt var bare fint! Burde ha vært glad og lettet for at jeg ikke har noen hormonproblemer eller liknende, men jeg begynte bare å gråte! (Hjelper vel ikke at IKM er i dag....) Jeg ble bare så utrolig lei meg og oppgitt for da betyr det at jeg enda ikke får svar på hva disse smertene er! Og heller ikke får hjelp med å bli kvitt de. :tristbla: Det hjalp heller ikke at legen sa at hun ikke kunne hjelpe meg med mere i denne omgangen... Det var en tung beskjed å få!

Har bestilt time til fastlegen og skal inn der om en mnd. Jeg er fast bestemt på ikke gi meg før jeg får svar på hvorfor jeg har så vondt! Føler at jeg ikke blir tatt seriøst og blir kastet fra fastlegen til spesialist og så tilbake til fastlegen igjen. Smertene er overkommelige de, men det er da ikke normalt å gå rundt å ha vondt hver dag, uten å lure på hva som er galt?! Jeg er sikker på at det går ut over prøvinga vår når jeg er så usikker på om "utstyret" mitt funker!

En ting jeg har fundert mye på er hvordan vi kunne se (to) modne eggposer i egglederen dag 21 på innv.ultralyd, bare en uke før mensen... Burde ikke egget (eggene) være på vei ned/ut? Jeg hadde jo positiv EL.test 5 dager i forveien. Burde spørre legen om det, men nå vet jeg liksom ikke. Tenkte ikke på det mens jeg var der og legen sa ingenting, selv om hun visst syklusdagen min. Planen var å spørre på neste time, men etter gårsdagens avvisning på telefonen, frister det ikke å ringe å spørre...

Har uansett bestilt nye EL.tester for neste PP, som mest sannsynlig begynner idag. Så er det på`n igjen! *positive tanker, positive tanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, da var tanten her igjen! Ingen stor overraskelse, selv om jeg håpet... Fikk en dag ekstra å vente å... *SUKK*

Ny måned, nye muligheter!

Ned et halvt kilo siden forrige mnd. Kan glede meg litt over det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med tanta på besøk, og i alle fall når hun lurer og kommer for sent. Da får man jo forhåpninger..

Krysser fingrene for at dette blir måneden for deg! :duskedame:

Håper du får en fin helg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg kose meg med et par glass rødvin, med goooood samvittighet! :vin:

* Det er helg og vi skal kose oss!

* Tanta kom i går!

* Har ikke drukket på månedsvis pga slankinga!

* Har ikke drukket på månedsvis pga prøvinga! (selskaplighetene kom etter el.)

* Prosjekt 2 er ferdig!

* Det er fri helg!

* Elsker kjæresten min masse,masse!

* Fordi jeg har lyst!

* Fordi jeg har lov!

* Fordi jeg ikke er gravid!

Så det, så!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse med :vin: i kveld, det har du fortjent!

Lurer på om det ikke blir litt hvitvin på meg også. Har hatt så lyst på i lang tid, så i går la jeg en flaske til kjøling. Etter å ha lest lista di, fikk jeg enda mer lyst til å kose meg med det, så da kan det nok være fare for at flaska blir åpnet i kveld. ;)

Skål! :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei ny dagbok!!! :strix:

Velkommen!

Kos deg masse me :vin: !!!!

Jepp, ei ny dagbok ja! :goodbye: Takk for velkomsthilsen!

Har slappet av og kosa meg masse i helga. Ikke tenkt så mye på prøvinga,men det har vel sin naturlige årsak... :heks:

Har fått EL.testene i posten og fyllt opp med vitaminer (Damiana og Wild Jam, og selvfølgelig folat). Lurer også på å kjøpe inn hostesaft og grapefruktjuice... :gjeiper: Får se når EL. begynne å nærme seg om jeg skal "gå helt overboard" denne PPen eller bare litt! :blush:

Det er par festligheter jeg har kjempe lyst å være med på i april og virkelig slå ut håret. Har ikke festet i hele år! De er begge etter IKM, så jeg vet lett om jeg kan drikke eller ei. Men jeg har bittelitt lyst å ta det med ro med prøvinga denne pp`en sånn at jeg helt sikkert kan være med på begge festene. Men, det er jo bare fester og jeg kan godt gå på fest uten å drikke! Har prøv en stund nå, og har vel ikke all verdens tid på oss. Får bare ta festene som en liten bonus hvis jeg får mensen, igjen! Leker bare med tanken om å ta det med ro med prøvinga, for mitt høyeste ønske er jo å bli gravid! :lur:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lettet over at smertene ikke har vist seg så sterke og ofte som før mensen. Er noe som ikke stemmer i ner-magen og smertene er der, men "det er jo ikke noe galt med meg" (i følge gynekologen) :sukk: så jeg får bare krysse fingerene for at det vil gi seg etterhvert! Har i allefall time til fastlegen om tre uker, så jeg har tid på finne ut om det virkelig har gitt seg litt. Fastlegen min er ganske ok, så jeg håper hun forstår at jeg er litt frustrert. Har time samme dag som IKM, så det kan bli litt spennende da...

Det har nettopp dumpa ned en bryllupsinvitasjon i postkassa vår. Med div. fester, et stort 50-årslag til en nær slektning, sydenferie og bryllup i løpet av denne våren har jeg mest lyst å stoppe opp med prøvinga. Jeg er utålomdig og har lyst å bli gravid NÅ! Men samtidlig har vi fått negativt resultat hver måned det siste halve året og jeg har lyst å gi opp. :( Ønsker ikke å gi opp det hemmelige prosjektet helt, men bare for en liten periode; et par,tre måneder. Blir så lei meg hver måned når det ikke har funka og det begynner å samle seg opp litt nå. Det er ikke nødvendigvis ikke den dagen mensen kommer som er verst, men tankene svirrer jo hele tiden. Jeg synes ikke jeg har stressa så veldig mye, men en får jo forventninger hver eneste måned. Huff, det er så vanskeligå bestemme seg for hva jeg vil. Vil bli gravid nå, men samtidig hadde det vært godt med en pause sånn at jeg slipper å bli skuffet hver måned. Merker at jeg ikke helt har trua på at vi kommer til å lykkes. Litt pga smertene, litt pga at jeg fremdeles har for høy BMI og litt pga at vi ikke har fått det til enda... *sukk* :klø:

Men tar vi en pause vil vi jo ikke starte med prevansjon (det er jo bare dumt når ønsket om barn er så strekt). Og jeg kjenner med selv godt nok til at jeg vil nok sitte å håpe at vi endelig har lyktes likevel, og da er det jo ingen vits å ta en pause... :frown: Har jo lest at ofte blir en gravid den mnd en har pause fra prøvninga, så da vil jeg jo uansett sitte å håpe! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en prat med Min Kjære Sambo og han har merket at jeg har tatt denne prøvingen ganske tungt om dagen. Elsker han så mye! :hjerter_rundt: Vi har bestemt at vi skal ta en halvveis pause i allefall denne mnd. Jeg kommer ikke til å teste etter el. eller "bestemme" :gjeiper: når vi skal ha sex. Vi skal bare la ting gå sin egen gang. Vanskelig å la være å tenke på prøving, men vi skal i den minste prøve å ta det litt med ro! Da får jeg forhåpentligvis litt tid til å komme ovenpå igjen og kanskje gå ned litt til...

Får håpe det funker! Både at jeg greier å slappe av og at det kanskje gir resultater på sikt (ikke altfor lang sikt da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper en halvveis pause i prøvingen gir gode resultater. Kanskje det er det som er oppskriften for dere. ;) Det er jo naturlig at prøvingen går inn på en, men også veldig slitsomt, så det høres godt ut å prøve å roe ned litt. Sikkert lettere sagt enn gjort, men håper du klarer det.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en halvveis pause kan få meg til å senke skuldrene litt og at kanskje det er akkurat det som skal til, ja. :sjenert:

Føler at det går ganske bra. Som forventet, egentlig... Greier å slappe av litt, samtidig som tankene er tilstede. :sukk: Jeg har fram til nå tenkt mye på at jeg er gravid framover. At jeg er gravid når vi skal i bryllup, at jeg er gravid når vi skal på ferie til våren, osv. Jeg synes at jeg er litt mer avsklappet nå og tenker ikke på om jeg er gravid i forbinnelse med ting vi har panlagt de nærmeste månedene. ...stort sett... :unsure: MÅ bare ta meg selv i nakken når jeg begynner å drømme for mye om kul på magen!

En forskjell jeg har merket godt er at jeg slapper mere av i forbinnelse med :humpe: Vi koser oss bare for nytelsen, og ikke bare fordi vi "må" for å "komme i mål med prosjektet vårt" ! ;)

Jeg slipper også "jaget" etter eggløsningen, med tissing og testing. Det er deilig!

En annen bra fordel med denne pausen er at det heldigvis ikke blir noe styr når vi skal til svigers i påska, fordi jeg holder meg unna alkoholen. Føler at alle følger med alt jeg gjør, men de er jo søte å. Lenge før vi startet prøvingen sa jeg nei takk til et glass vin lørdagskveld, og søndag var de (svigermor og svigerinnen min) i gang med baby- og fødselsprat. Spekulasjonen ble ikke mindre når vi ikke forstå hvorfor de pratet om det og MKJ begynte å snakke om ting han hadde tenkt på i forbinnelse med en evt. fødsel.( Ble enda litt mere forelsket i han når han hadde tenkt så langt! :hjerte: ) Søsteren spurte heldigvis rett ut om det var noe på gang på kvelden, og da først forsto vi tegninga og lo godt av det. :skratte:

Ellers har smertene sneket seg tilbake til det vanlige... Er litt oppgitt for det, men har også gitt litt opp å finne ut hva det er. :frown: MKS har tenkt litt på det, og etter litt trykking på meg og der det er mest vondt, har han begynt å lure på om det har noe med lysken/lymfeknute å gjøre.. Gjør ikke meg noe om det ikke har noe med "underlivet" å gjøre! Prøver bare å unngå å kjenne for mye på det fram til jeg skal til fastlegen min. Har tenkt litt på endomterise selv, men kan ikke sitte å gi med selv slike diagnoser! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kan være godt med en halvvegs pause :Nikke: Vi hadde en påtvungen lang pause i sensommer/høst pga kjære sin jobb, han var borte i to måneder (han skulle bare være borte i 14 dager) og vi gikk glipp av to PP´er. Jeg fikk et annet fokus i den perioden, og tror selv at jeg har et sunnere forhold til prøvingen nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kan være godt med en halvvegs pause :Nikke: Vi hadde en påtvungen lang pause i sensommer/høst pga kjære sin jobb, han var borte i to måneder (han skulle bare være borte i 14 dager) og vi gikk glipp av to PP´er. Jeg fikk et annet fokus i den perioden, og tror selv at jeg har et sunnere forhold til prøvingen nå :fnise:

Jeg har nok godt av et annet fokus jeg å! Ikke lett da.... Sitter daglig å leser andres prøvedagbøker.... :sjenert:

Men, det blir i allefall en pause i påska når vi skal til svigers!

Lurer forresten om jeg har litt EL.murringer i magen i dag. Skal jo etter retten ikke kjenne etter slikt i denne pausemåneden da, men, men. Er jo ikke så enkelt å la være heller da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...