Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg har fram til nå tenkt mye på at jeg er gravid framover. At jeg er gravid når vi skal i bryllup, at jeg er gravid når vi skal på ferie til våren, osv. Jeg synes at jeg er litt mer avsklappet nå og tenker ikke på om jeg er gravid i forbinnelse med ting vi har panlagt de nærmeste månedene. ...stort sett... :unsure:

Sånn har jeg tenkte siden utskrapningen i desember også. Jeg tenker at når vi skal det og det, da er jeg sikkert gravid, og så blir det veldig sårt da den tid kommer og jeg så absolutt ikke er gravid. :sukk: Nå prøver jeg også å ikke tenke at jeg er gravid i framtiden og det hjelper faktisk, så får det bare bli en bonus hvis jeg f.eks er gravid til sommerferien. :rødme:

Skjønner godt at det er vanskelig å ikke tenke over EL når kroppen nærmest skriker det ut. Håper virkelig den nye strategien din gir gode resultater!

Takker for fingerkryssing for bekymringsfrie dager i boka mi. Jeg krysser fingrene for deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg tenkte siden utskrapningen i desember også. Jeg tenker at når vi skal det og det, da er jeg sikkert gravid, og så blir det veldig sårt da den tid kommer og jeg så absolutt ikke er gravid. :sukk: Nå prøver jeg også å ikke tenke at jeg er gravid i framtiden og det hjelper faktisk, så får det bare bli en bonus hvis jeg f.eks er gravid til sommerferien. :rødme:

Wow, side to!

Er ikke enkelt å ikke tenke på sånt, når en håper sånn på å bli gravid! :sjenert: Håpe, håpe, liksom...

Har jobbet masse i helga og er helt utslitt, men det er ikke påskeferie enda. Men det hjelper heldigvis på babysjuka! :gjeiper:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Innom en tur og hilser på!

Masse lykke til med prøvinga. Håper du snart sitter med baby i magen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjelper å få tankene over på andre ting ja :jepp:

Blir det ferie på deg snart da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Innom en tur og hilser på!

Masse lykke til med prøvinga. Håper du snart sitter med baby i magen :)

:klemmer:

Takk for det! Har ikke hatt noe imot en (litt større :gjeiper: ) kul på magen ganske snart nei!

det hjelper å få tankene over på andre ting ja :jepp:

Blir det ferie på deg snart da?

Å,ja. Siste dagene har vært hektiske og da har jeg fått en etterlengtet pause fra babytenkingen!

Vi drar til svigers i ettermiddag. Ska ha med både nedover- og bortoverski, men jeg er stygt redd for at de bare blir liggenes i bila i hele påska... :sjenert: Men så lenge de er med så har vi i allefall muligheten! Må uansett prøve å få til litt turer på bena i det minste. Det blir nok både mye mat og drikke, kjenner jeg svigermor rett! Spørs om "slankekuren" ikke har helt godt av en langhelg hos svigers, men det får bare være! Skal prøve å være flink.... :engel:

:skya: Til alle som skulle forville seg inn i dagboka mi; :sol:

HA EI FLOTT PÅSKE!

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig god tur til svigers og en super påske! :sol:

Kos deg masse, det fortjener du nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom å hilser på jeg :)

Håper du får et kortvarig opphold her inne - og at det sitter en spire om ikke så lenge. I mellomtiden er det slett ikke dumt å få tankene over på noe annet, ellers blir man fort litt gal i hodet :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom å hilser på jeg :)

Håper du får et kortvarig opphold her inne - og at det sitter en spire om ikke så lenge. I mellomtiden er det slett ikke dumt å få tankene over på noe annet, ellers blir man fort litt gal i hodet :fnise:

:klemmer:

Hei,hei!

Velkommen innom, Ananan!

So much for å ikke tenke på prøving... Symptomjakten er i allefall igang med IKM om tre dager! :sjenert:

Prøver å ikke kjenne for mye etter, men her er min første symptomliste:

* ømme bryst (har utrolig sjelden vondt i forbinnelse med mensen...)

* stikkninger i nedre del av magen (som den gravide svigerinna mi, som ikke vet at vi prøver, sammenlikner med sine smerter når livmora strekker på seg. Meeeen, som er veldig likt den smerten jeg har vært plaget med siden jeg slutta med pillen)

* kvalme (har vært litt kvalm ved flere anledninger i påska)

* ååååh, så trøtt

* tørst

Venter i spenning! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! :popcorn:

Ikke lett å ikke tenke i de baner når man kjenner symptomene på kroppen. Hååååper av hele mitt :hjerte: at tanta holder seg langt unna. Herre gud, så glad jeg hadde blitt! :hoppe:

Krysser alt jeg har for deg og venter i spenning.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpefull i går, negativ i dag... :sjenert:

Jeg var så håpefull i går, men i dag er jeg ikke særlig positiv og er redd at jeg i går "leste" litt for mye ut av "symptomene". Dess nærmere IKM jeg kommer dessto mere må føler jeg at jeg ikke må få opp fårhåpningene. Er lei, oppgitt og trist.

Og sånn går no dagan; litt opp og litt ned!

:sukk:

...Er søren meg ikke greit med denne prøvinga, forventningene, håpet og skuffelsen. Opp- og nedturer hele måneden igjennom.

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw...

Takk for kosli helsing i dagboken min... Er ikke lett med denne prøvingen hele tiden... Blir lett litt for mye fokusering på en liten spire, mens man egentli burde bare nyte tiden med litt :sengekos: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose:

Vet godt hva du mener :klemmer: Håper det ordner seg med en ni måneders opptur ganske så snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Syns det var godt å lese litt i dagboka di, for vi deler mye av de samme tankene. Samtidig en tankevekker på at jeg kanskje skal prøve å ikke tenke så mye på alt rundt det at vi har begynt å prøve..Haha..lettere sagt enn gjort, men!

Ønsker deg en fin kveld videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw...

Takk for kosli helsing i dagboken min... Er ikke lett med denne prøvingen hele tiden... Blir lett litt for mye fokusering på en liten spire, mens man egentli burde bare nyte tiden med litt :sengekos: :gjeiper:

Helt enig! :frustrert: Til tider er det helt altoppslukende... *sukk*

:kose:

Vet godt hva du mener :klemmer: Håper det ordner seg med en ni måneders opptur ganske så snart ;)

Dèt hadde vel gjort seg ja! :rødme: For ALLE av oss her på KG!!! Så på IKM April-lista forleden dag at det ikke så noe særlig ut for noen av oss... :trist:

Hei!

Syns det var godt å lese litt i dagboka di, for vi deler mye av de samme tankene. Samtidig en tankevekker på at jeg kanskje skal prøve å ikke tenke så mye på alt rundt det at vi har begynt å prøve..Haha..lettere sagt enn gjort, men!

Ønsker deg en fin kveld videre:)

Hei, Skogtussa!

Velkommen til KG! :hallo:

Så fint at jeg kunne være til litt hjelp! Jeg har fått mye trøst og støtte fra andres dagbøker, selv om ingen har samme historie. Men sett bort ifra mine smerter er jo tankene, usikkerheten og frustrasjonen rundt prøvingen mye det samme. Er godt å se at en ikke er alene. Føler meg til tider nesten besatt av prøvingen og at jeg nesten bare tenker på det, og da er det godt å lese hva som foregår hos andre, og få en liten på påminnelse om at vi er flere som sliter med det samme og det er helt normal!

:sukk:

Drømte i morrest at jeg tok en graviditetstest og mens jeg ventet på resultatet fikk jeg mensen. Skikkelig heavy greier. Det kjipe var at testen var positiv. Jeg stresset litt fram og tilbake om det var en SA, men våknet før jeg fikk svar på hva som hadde skjedd.

MÅTTE bare ta en test med en gang jeg våknet, og den var egentlig ikke overraskende negativ. Er så oppgitt over meg selv! Enn at jeg kunne håpe på noe annet!?! :slår:

Vi hadde en halvveis prøvefrimåned, men vi har jo ikke brukt prevansjon. Bare tatt fri fra el.tester, vitaminer som liksom skal gjøre det lettere å bli gravid og sex etter klokka. Hadde et bitte,bitte lite håp om at litt mindre stress rundt prøvinga skulle gi utslag. :unsure:

Mensen er nok rett rundt hjørnet, og heksa kan bare skynde seg å komme! :kjefte: Har i de siste dagene hatt sååå vondt i magen og ryggen. Musklene verker, og jeg er kvalm, trøtt og i dårlig humør! Tror ikke jeg har opplevd det så ille på så lenge jeg kan huske. Forbanna dritt!!! :sinna: Jobb i går kveld var grusomt og jeg trodde jeg fikk mensen hele tiden. Blir vel samma i kveld også. Får bare huske å forberede meg litt bedre.... IKM er i morgen, men :heks: kan bare komme NÅ for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:troest: Håper :kosteskaft: holder seg unna likevel! Forstår veldig godt frustrasjonen din, har kjent på den mange ganger selv... Det er jo ikke noe vi får gjort noe med - skjer det, så skjer det! Men det skader jo ikke å prøve da! ;) Lykke til med IKM!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til :kosteskaft: enda! Hadde ingen PMS i går kveld på jobb, merkelig nok. Ikke i nærheten av sånn som det var forrige dagen. Tørr ikke håpe på noe! :sukk:

Skulle til legen med magevondtet mitt i dag, men legen er syk! :frown: Passa meg dårlig! Hadde endelig fått mannet meg opp og bestemt meg for hvordan jeg skulle legge fram problemet (IGJEN!), med god hjelp av Min Kjære Sambo. :hjerte: Han er og har vært helt fantastisk gjenom hele dette styret! Besteste mannen jeg vet om! Er en grunn til at jeg har lyst på barn med han! :hjerter_rundt:

Huskeliste til legen:

* Er redd, bekymret og frustrert. Har ikke fått klarhet i hva det er og om det er farlig. Bare fått beskjed (fra en sekretær) om at de blodprøvene jeg tok var ok. Redd for at det kan være no alvorlig. Tror ikke dette akkurat hjelper på å bli gravid. Føler meg "sytete" og at jeg ikke blir tatt alvorlig. (Bestemt meg for å si alt dette. Det blir tross alt det 5. legebesøket.)

* Fremdeles like vondt, samme siste halve året

* Mest på høyre side, men også litt på midten og venstre side.

* Vondt på begge sidene i løpet av en mnd. (uavhengig av hvilken side jeg har EL.)

* Hvordan har det seg at vi kunne se modne eggsekker på den innv.ultralyden, når jeg hadde fått positiv el.test nesten en uke tidligere og det var langt ut i syklusen min?

* Kan legen hjelpe meg med å gå ned mere i vekt? Har stagnert litt, selv om jeg er flink med både mat og trim! Kan jeg f.eks bruke metformin? (leste om det etter at gynekologen begynte å prate om PCOs). Aldri sett på meg selv som overvektig. Veier en del ja, men har det heldigvis godt og jevnt fordelt. Men gynekologen mente at jeg hadde altfor høy BMI.

* Er mye kvalm og trøtt. En del vondt i hodet i det siste, begynte i påska.

Ble en lang liste dette, men jeg MÅ bare ta det opp. Er så dårlig på ta alt når jeg først er der og kommer på en hel masse jeg burde/kunne ha spurt om etterpå... :blush:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Håper :kosteskaft: holder seg unna likevel! Forstår veldig godt frustrasjonen din, har kjent på den mange ganger selv... Det er jo ikke noe vi får gjort noe med - skjer det, så skjer det! Men det skader jo ikke å prøve da! ;) Lykke til med IKM!!

Huff, hun kan bare holde seg laaaaaaaaaaangt unna alle prøverne på KG! :regler:

Hun har fått den dårlige uvanen ikke komme før langt utpå kvelden, og det irriterer meg! Må liksom vente ekstra lenge og sitte å lure hele dagen på om hun har tenkt å komme snart... (eller ei....) :vetikke:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doktor´n syk :overrasket: Det skulle ikke vært lov :regler:

Håper at du får en fin dag og at :heks: ikke kommer på besøk :jepp:

God helg Missiw :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...