Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg heter petronella blomsten hakkespett på fb,og du kaller deg det samme,vil det bli godkjent?  Rart de godkjenner alle matfrabunnen

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns at navnet "Folkets Mat fra Bunnen" høres ganske koselig og fengende ut jeg da :) Og det skiller seg ut. 

Anonymkode: 6651a...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama bak den opprinnelige "Mat fra bunnen" kan jo bytte til "Ekte mat fra bunnen" :) Det sier i grunnen alt: hun har den ekte MFB-bloggen og er den som kommer med oppskrifter på ekte mat fra bunnen/grunnen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Juliannaos skrev:

Tenker du på 'Mat fra grunnen' ? Er en som poster der som driver 'Mat fra bunnen.no ' Er mye lik T ang navn, men ikke innhold😉

Ehhhh nei ikke i det hele tatt. Jeg vet forskjell på de og på T sin rotete side. Denne gruppa har jeg vært medlem av i mange år. Har kanskje hun har oppskrift på karri med kokosmelk å nesten bare vanlig karri oppi også? Gruppa heter Det Internasjonale Kjøkken, den ble startet fordi folk ble nærmest forvist fra MfB for å være utlendinger som laget god mat.

Endret av Severus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Severus skrev:

Ehhhh nei ikke i det hele tatt. Jeg vet forskjell på de og på T sin rotete side. Denne gruppa har jeg vært medlem av i mange år. Har kanskje hun har oppskrift på karri med kokosmelk å nesten bare vanlig karri oppi også? Gruppa heter Det Internasjonale Kjøkken, den ble startet fordi folk ble nærmest forvist fra MfB for å være utlendinger som laget god mat.

Ok, skal sjekke den ut👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 1.11, Severus skrev:

Det er ei på en annen matgruppe, som driver å poster bloggen til T på den matsiden. Jeg måtte blokke hele kjerringa, da jeg liker den gruppa.

Det internasjonale kjøkken? Så nettopp det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Lurvetjofsa skrev:

Det internasjonale kjøkken? Så nettopp det samme...

Ja, jeg blokka hun der. Hun var slitsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått med dere Maxbolle-dramaet der inne? Ei som spør etter oppskrift på Maxboller (sånne kyllingboller i paprikasaus på boks). Altså en hjemmelaget variant. Svaret fra T: 

"Beklager men det er noe jeg ALDRI kommer til å lage identisk. Syns det er helt forferdelig 1f648.png🙈
En barnevakt prøvde å gi det til ungene en gang og de nektet å spise det etter å ha prøvd en skei 1f648.png🙈"

Og så: "Det er ikke ille å spørre om det selvsagt, men er ikke noe jeg kommer til å lage da hele familien brekker seg bare ved tanken.
Men alle andre står jo helt fritt til å lage en fra bunnen utgave 1f60a.png"

Så mange frekke kommentarer fra medlemmer generelt, men at selveste grunnleggeren av gruppa lirer av seg sånne svar er faktisk ganske sjokkerende! Hun spurte jo ikke om hvordan hun kunne servere Maxboller på boks, men hvordan lage en variant fra bunnen... Dessuten, er ikke Joikakaker i samme sjanger? 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, skjerpings skrev:

Har dere fått med dere Maxbolle-dramaet der inne? Ei som spør etter oppskrift på Maxboller (sånne kyllingboller i paprikasaus på boks). Altså en hjemmelaget variant. Svaret fra T: 

"Beklager men det er noe jeg ALDRI kommer til å lage identisk. Syns det er helt forferdelig 1f648.png🙈
En barnevakt prøvde å gi det til ungene en gang og de nektet å spise det etter å ha prøvd en skei 1f648.png🙈"

Og så: "Det er ikke ille å spørre om det selvsagt, men er ikke noe jeg kommer til å lage da hele familien brekker seg bare ved tanken.
Men alle andre står jo helt fritt til å lage en fra bunnen utgave 1f60a.png"

Så mange frekke kommentarer fra medlemmer generelt, men at selveste grunnleggeren av gruppa lirer av seg sånne svar er faktisk ganske sjokkerende! Hun spurte jo ikke om hvordan hun kunne servere Maxboller på boks, men hvordan lage en variant fra bunnen... Dessuten, er ikke Joikakaker i samme sjanger? 

 

Det hun egentlig mente var vel "Jeg fant ingen oppskrift på nett som jeg kunne stjele, så dette får jeg ikke til å lage. Ergo er det ikke verdt å dele på miiiiin gruppe" :rolleyes:

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det hun egentlig mente var vel "Jeg fant ingen oppskrift på nett som jeg kunne stjele, så dette får jeg ikke til å lage. Ergo er det ikke verdt å dele på miiiiin gruppe" :rolleyes:

Er det samme under den posten om kjernetemperatur. T sier hun har lagt bison 3 ganger, for det måtte hun for å finne kjernetemperaturen. Et medlem spør da om hun kan dele noen oppskrifter på bison, og der ble det knyst gitt :P

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttboller i tomatsaus er jo noe alle liker, så om du bytter ut kjøttdeig med kyllingkjøttdeig og kjører tomatsausen glatt, blir ikke det likt maxiboller?

Anonymkode: e42bc...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Severus skrev:

Siden jeg så denne på Hellstrøm Rydder Opp Hjemme, har jeg ikke klart tankene på Maxboller.

http://www.vg.no/rampelys/tv/mat/kalte-maten-avfall-produsenten-angriper-hellstroem/a/10039440/

 

Pga MUK? Er vel bare bra at hele dyret blir brukt. Finner MUK i mye annen mat også 

Er definitivt IKKE pga MUK jeg ikke spiser boksemat, men pga smak. Hadde det smakt godt og inneholdt MUK så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å spise det

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Wenda skrev:

Pga MUK? Er vel bare bra at hele dyret blir brukt. Finner MUK i mye annen mat også 

Er definitivt IKKE pga MUK jeg ikke spiser boksemat, men pga smak. Hadde det smakt godt og inneholdt MUK så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å spise det

Ikke bare pga MUK, men pga videoen kommer opp i hodet på meg. Å smaken av Spagetti Ala Capri kommer i min munn, for jeg har aldri smakt Maxboller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, skjerpings skrev:

Har dere fått med dere Maxbolle-dramaet der inne? Ei som spør etter oppskrift på Maxboller (sånne kyllingboller i paprikasaus på boks). Altså en hjemmelaget variant. Svaret fra T: 

"Beklager men det er noe jeg ALDRI kommer til å lage identisk. Syns det er helt forferdelig 1f648.png🙈
En barnevakt prøvde å gi det til ungene en gang og de nektet å spise det etter å ha prøvd en skei 1f648.png🙈"

Og så: "Det er ikke ille å spørre om det selvsagt, men er ikke noe jeg kommer til å lage da hele familien brekker seg bare ved tanken.
Men alle andre står jo helt fritt til å lage en fra bunnen utgave 1f60a.png"

Så mange frekke kommentarer fra medlemmer generelt, men at selveste grunnleggeren av gruppa lirer av seg sånne svar er faktisk ganske sjokkerende! Hun spurte jo ikke om hvordan hun kunne servere Maxboller på boks, men hvordan lage en variant fra bunnen... Dessuten, er ikke Joikakaker i samme sjanger? 

 

Asså jeg er ikke sånn sykt fan av gruppen, men rett skal være rett, da. T beklagde seg jo.

Noen sa fra at det ikke var for å kritisere, men at de ikke helt hadde satt pris på å få det svaret T ga med "brekke seg" osv. Og da svarte T at ja det var en smule uproft, det ser hun og så beklagde hun. :) 

Anonymkode: 6651a...86c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asså jeg er ikke sånn sykt fan av gruppen, men rett skal være rett, da. T beklagde seg jo.

Noen sa fra at det ikke var for å kritisere, men at de ikke helt hadde satt pris på å få det svaret T ga med "brekke seg" osv. Og da svarte T at ja det var en smule uproft, det ser hun og så beklagde hun. :) 

Anonymkode: 6651a...86c

Kan vi få screenshot av denne samtalen her?
Jeg blir gal av å lete etter det i gruppa. Hvor finner jeg den søkebaren nå slik at jeg kan søke? Finner den ingen sted lenger :(

Anonymkode: 8d4c0...c64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29. april 2017 den 13.52, Poppie skrev:

Er det samme under den posten om kjernetemperatur. T sier hun har lagt bison 3 ganger, for det måtte hun for å finne kjernetemperaturen. Et medlem spør da om hun kan dele noen oppskrifter på bison, og der ble det knyst gitt :P

Travelt opptatt med å Google oppskrifter som kan tilsettes litt ekstra salt/ketjap manis/sambal olek for så å bli presantert som "Egenkomponert Bisongryte av/ala T" ????

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi få screenshot av denne samtalen her?
Jeg blir gal av å lete etter det i gruppa. Hvor finner jeg den søkebaren nå slik at jeg kan søke? Finner den ingen sted lenger :(

Anonymkode: 8d4c0...c64

Jeg har prøvd å søke på Maxboller men får ikke opp noen treff fra 2017, så enten må man søke på noe annet eller så er den nevnte tråden slettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å late som jeg skal lage bison og spørre T på gruppen om jeg kan få hennes fremgangsmåte på det:fnise:  

Anonymkode: 9c0b8...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye adminene er i full gang med å pushe bloggen. Blir "spennende" å se hvor strenge de kommer til å være fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...