Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et kjapp søk på matosofi.COM så dukker det kopi opp av kjernetempraturlisten. Ja,ja....erfaring og basiskunnskap ja. Var det ikke ulovlig å legge inn fra andre sider? Nedrig 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Har noen varslet matosofi om plagieringen?

Anonymkode: f2933...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen varslet matosofi om plagieringen?

Anonymkode: f2933...931

Burde vært gjort. Hun påstår det er hennes,etter spørsmål fra en gjest. Gjest spør hvor hun har hentet dette fra. Svaret er at det er fra egne erfaringer,og basiskunnskaper.  Regner med hun sletter den kommentaren snart

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mkigjen skrev:

Har jeg aldri sett..

Så da er det ikke sant da eller? Hva er poenget her?  

Anonymkode: 4bec0...41b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så da er det ikke sant da eller? Hva er poenget her?  

Poenget mitt var at jeg ikke tror kanel er et vanlig krydder i Lasagne,har googlet både Hellestrøm,JamieO, Matprat,Trines matblogg og ingen av de bruker kanel i sin oppskrift

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mkigjen skrev:

Poenget mitt var at jeg ikke tror kanel er et vanlig krydder i Lasagne,har googlet både Hellestrøm,JamieO, Matprat,Trines matblogg og ingen av de bruker kanel i sin oppskrift

Jeg bruker det noen ganger, og Jamie Oliver har i alle fall en oppskrift med kanel :)http://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/simple-baked-lasagne/ 

Det er i alle fall ikke vanskelig å finne oppskrifter på lasagne med kanel i.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen spør om hvorfor T. mener at kjernetemperaturen på økologisk kylling er på61-62 grader i hennes fasit.  Men kylling generelt skal ha ca. 70.....hun svarer at det er pga. mindre "uhumskheter" i økologisk.....  mulig jeg tar helt feil, men er ikke kylling kylling liksom? Når det gjelder bakterier?  

Anonymkode: 00d37...581

spise rå kylling kan være dødelig i værstefall økologisk eller ikke samme sak, jeg har fagbrev som kokk man tuller ikke med sånn. Helt galt å stemmer dette bør firma Folkets Mat Fra Bunnen AS

meldes inn til mattilsyntet.

Endret av obs
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker det noen ganger, og Jamie Oliver har i alle fall en oppskrift med kanel :)

Bare strider i alle mine smaksløker åha et asiatisk krydder i en erketypiskItaliensk  rett. Cross over kan være spennende det,men kaneli Lasagne???? Nei, fytti

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanel i sauser er ikke uvanlig

Ikke det som var poenget her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillesmula skrev:

Tydeligvis er det vanlig sa noen her:laugh: Men har ikke faktasjekka så mye, går ikke inn på bloggen med mindre ytterst nødvendig :P

Du bør være litt mer presis med hva du gjengir hvis du skal beholde troverdigheten. Ingen her i tråden har sagt det er vanlig i lasagne (da du postet dette svaret), men at det er vanlig i moussaka. 

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt gitt lite antibiotika til økologisk kylling. Sist jeg leste,så etter mattilsynets undersøkelser,er det ikke gitt antibiotika i noen besetninger.

Jobber med mat selv,og det er ikke gitt føringer at økologisk IKKE trenger så mye varme som vanlig kylling. Privat steker jeg den som vanlig.

Grunnlegger opplyser at det med temperatur, er oppgitt fra produsenten. Nå er det ikke produsenten som setter anbefalinger for temperatur på matvarene .

Det skorter mye på basiskunnskapene. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, obs skrev:

spise rå kylling kan være dødelig i værstefall økologisk eller ikke samme sak, jeg har fagbrev som kokk man tuller ikke med sånn. Helt galt å stemmer dette bør firma Folkets Mat Fra Bunnen AS

meldes inn til mattilsyntet.

Firmaet er varslet tvangsoppløst pga manglende årsregnskap for 2015.

Anonymkode: af244...ec8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Firmaet er varslet tvangsoppløst pga manglende årsregnskap for 2015.

Anonymkode: af244...ec8

Det var da kjempe leit, hvem stopper dem da :( redd folk kan bli syke når kunskapnivået ligger på vranglære :(

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror stangekylling sier noe sånn som at lår bør ha 65 gr kjernetempratur, når du tar ut av ovn. Det "steker"noe etter du tar ut også.

Uansett,jeg langtidssteking kylling,og blir aldri tørr.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åååhhh himmel og hav T****, nå sitter vi med hjerter i øyene alle mann2764.png❤️. Vaniljesnurrene dine er VANVITTIG gode1f60d.png😍. Begynte å gå i spinn bare ved lukta av deigen, og verre ble det....Var hakket før samboer gikk ut, tålte ikke den lukta sa han1f609.png😉. Skulle ha sendt han ut så vi slapp å dele1f602.png😂1f602.png😂

Ble bare 19 stk, så ingen rekker nok frysa1f602.png😂1f602.png😂1f602.png😂. Skal desidert lages flere ganger2764.png❤️1f618.png😘"

___________________

Dette fruentimmer poster daglig slike hyllester. En voksen dame. Denne nesegruse suck-up-paraden har foregått over en lengre periode nå. Det er som å se på National Geographic. En sjelden arts bisarre kurtiseringsrituale. Minst like fascinerende.  

 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Firmaet er varslet tvangsoppløst pga manglende årsregnskap for 2015.

Anonymkode: af244...ec8

Varsle mattilsynet om T.F og bloggen. Hvor hun anbefaler folk dette.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De oppskriftene jeg har sett som bruker kanel-særlig i mousakka, så er det brukt ekte kanel. Ikke den typen vi alle kjøper på butikken, den har mer sødme,smaker søtt,det vi bruker i boller og på grøt.

Ekte kanel derimot, når du knuser den så lukter det sitrus, men har likevel en søt smak, men ikke like søt som den vi bruker på grøten... Ikke minst er fargene forskjellig også.

I tillegg, mange som bruker kanel i oppskrifter bruker bare en bitteliten dæsj, ca 1 kryddermål/ 1/4 ts... Det er bare for å gi litt sødme, man kan like gjerne bruke en halv ts sukker. Så er det enkelte som går "all in" og bruker 1ts kanel, som igjen gir fra seg altfor mye smak x)

Men igjen, det er smak og behag, men...Det skader ikke å prøve noe nytt, du kan bli overrasket :D 

----

Forresten..
Dere som så at T hevdet at hun hadde funnet på dette med kjernetemp. Selv, burde ha screenshottet dette, slik at man faktisk har bevis. Som man f.eks, kan sende inn til blogg.no for enda ett plagiat innlegg. Og hvor hun sier "nei dette er mine egne erfaringer, blablabla"

Endret av Chibi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt på siden så har ekte kanel også mindre kumarin. Kumarin mener man kan gi leverskader i større mengder.

Jeg synes også det smaker bedre :)

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ElectricScum skrev:

"Åååhhh himmel og hav T****, nå sitter vi med hjerter i øyene alle mann2764.png❤️. Vaniljesnurrene dine er VANVITTIG gode1f60d.png😍. Begynte å gå i spinn bare ved lukta av deigen, og verre ble det....Var hakket før samboer gikk ut, tålte ikke den lukta sa han1f609.png😉. Skulle ha sendt han ut så vi slapp å dele1f602.png😂1f602.png😂

Ble bare 19 stk, så ingen rekker nok frysa1f602.png😂1f602.png😂1f602.png😂. Skal desidert lages flere ganger2764.png❤️1f618.png😘"

___________________

Dette fruentimmer poster daglig slike hyllester. En voksen dame. Denne nesegruse suck-up-paraden har foregått over en lengre periode nå. Det er som å se på National Geographic. En sjelden arts bisarre kurtiseringsrituale. Minst like fascinerende.  

 

 

Jeg tror hele familien vil flytte inn til T å leve på hennes fløtebakte kanelstenger med fløtegratinerte poteter, å leve lykkelig resten av livet 😂.Snipp snapp snute 🙄😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som spurte om kilde på temperaturinlegget er kasta ut. navnet står i grått nå på innelegget. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...