Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Brimi skrev:

Får du ikke opp en svart boks hvor det står "clear editor"? Jeg får det opp på mobilen ihvertfall, har ikke sjekket andre steder.

Nei...blir bare stående bom fast og får ikke gjort annet enn å slette det som står der (minus selve siteringsboksen) og poste innlegget. 

Mer jo så mye dritt med dette forumet etter forrige gang de gjorde store endringer, men lite de gidder å gjøre med det. Anyway...nok avsporing 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Egon er alt av mat ferdig laget og blir kun barnet opp, ja. Men maten blir nå hvertfall oppbevart ordentlig, den ligger kaldt og pakket inn, ikke åpent i romtemperatur! 

Forøvrig er det ikke en eneste restaurant som steker opp bakte poteter der og da når du bestiller. De er tilberedt tidligere på dagen og blir varmet opp, slik er det med 90% av all mat på restaurant. Tenk på hvor lang tid det tar å lage bakt potet, du vil ikke sitte så lenge i restauranten og vente!

På restauranten mannen min jobber på så begynner kokkene på jobb før ni, mens serveringen åpner ikke før elleve. De to første timene blir brukt for å preppe lunch, og fra åpning til 4tida er der en kokk som hovedsakelig står og prepper til middag. Det er sånne ting som er inkludert i prisen på restaurant, husk på det neste gang du klager over at noe er dyrt ;) 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo at restaurantene ikke steker opp potetene når de bestilles, men 3 dager eller mer før de selges?! Yuk

en god restaurant prepper alltid maten samme dag som den skal spises, om man ser bort ifra enkelte ting som fint kan lages typ en gang i uka som buljong osv

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy farao! Skal aldri dra på egons igjen!

At det er de som er frokost restaurant til Scandic Byporten, har allerede gjort at jeg velger de bort som alternativ til hotell i Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Fy farao! Skal aldri dra på egons igjen!

At det er de som er frokost restaurant til Scandic Byporten, har allerede gjort at jeg velger de bort som alternativ til hotell i Oslo.

TGI Fridays og Jonas B. Gundersen driver også på samme måte. Det som ikke er pizza (lasagne osv) hos Peppes og Dolly er samme ulla, mat laget på ett kjøkken, frosset ned og sendt landet rundt. Helt vanlig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse testadmin er virkelig i farta, altså... 

Ei som jobber på SUS hadde lagt ut et bilde av at hun hadde lagt frem pålegg, og smørt brødskiver til pasientene... 

"OPPSKRIFT?!" 

Flere som syntes det var litt tullete å skulle ha oppskrift på bilde av brødskiver (Klarer man ikke smøre brødskiver selv?)
Men testadmin sto på sitt - For det er sååååå viktig at alle legger ut oppskrift!!!! :rolleyes:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler folk å bli medlem av Matgeeks eller Mat fra Grunnen istedenfor asså 😄 Der er vi ikke så nøye på det. Legger ut linker gjør vi også. Enda ikke skjedd noe katastrofalt 😄

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler folk å bli medlem av Matgeeks eller Mat fra Grunnen istedenfor asså 😄 Der er vi ikke så nøye på det. Legger ut linker gjør vi også. Enda ikke skjedd noe katastrofalt 😄

Anonymkode: f1250...498

Jeg er medlem av matgeeks, ble oppfordret til det etter et kritisk innlegg her. Jeg lærer mye der, men fy søren så blærete enkelte er. Et av de første innleggene jeg delte hadde en link til utdypnde blogginlegg, og GJETT om jeg fikk kjørt meg. Så gruppen er fin, men mange medlemmer er bare helt uspiselige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mousj skrev:

Jeg er medlem av matgeeks, ble oppfordret til det etter et kritisk innlegg her. Jeg lærer mye der, men fy søren så blærete enkelte er. Et av de første innleggene jeg delte hadde en link til utdypnde blogginlegg, og GJETT om jeg fikk kjørt meg. Så gruppen er fin, men mange medlemmer er bare helt uspiselige.

Det har jeg ikke opplevd selv eller sett noe til. Får jo ikke med meg alt som skjer siden jeg sjeldent gidder å lese alle tråder med hundrevis av svar, men i det store og hele så opplever jeg at det er ganske stor takhøyde og av det jeg har sett så tar folk ting med et smil istedenfor å gå i strupen på hverandre

Anonymkode: f1250...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pote skrev:

Disse testadmin er virkelig i farta, altså... 

Ei som jobber på SUS hadde lagt ut et bilde av at hun hadde lagt frem pålegg, og smørt brødskiver til pasientene... 

"OPPSKRIFT?!" 

Flere som syntes det var litt tullete å skulle ha oppskrift på bilde av brødskiver (Klarer man ikke smøre brødskiver selv?)
Men testadmin sto på sitt - For det er sååååå viktig at alle legger ut oppskrift!!!! :rolleyes:

Hadde ikke vært innom på noen dager da jeg tok en titt i natt, så da at utrolig mange av linkene til mfb-bloggen lå øverst. Alle med sånn "mmm, denne er kjempegod", elller "denne skal jeg lage snart". Jeg tenkte jøss, var da voldsomt. Fant ikke navnene på de som hadde bumps opp innleggene som admins, men ser jo i dag at det er lagt til 6-7 stk som admins, og ja, det var noen av disse. Stnes det er slitsomt når ting fra den bloggen skal dyttes opp, til og med når de ikke en gang har forsøkt retten. Begynner å lure på om det er et kriterie for å bli admin, å sørge for og skryte av alt fra bloggen og bumpe det mot topp. Personlig irriterer det meg så mye at jeg av prinsipp IKKE klikker på dem. Finnes andre der inne som legger ut oppskrifter som er langt bedre, for ikke å snakke om at det ser mye bedre ut også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Memena skrev:

Hadde ikke vært innom på noen dager da jeg tok en titt i natt, så da at utrolig mange av linkene til mfb-bloggen lå øverst. Alle med sånn "mmm, denne er kjempegod", elller "denne skal jeg lage snart". Jeg tenkte jøss, var da voldsomt. Fant ikke navnene på de som hadde bumps opp innleggene som admins, men ser jo i dag at det er lagt til 6-7 stk som admins, og ja, det var noen av disse. Stnes det er slitsomt når ting fra den bloggen skal dyttes opp, til og med når de ikke en gang har forsøkt retten. Begynner å lure på om det er et kriterie for å bli admin, å sørge for og skryte av alt fra bloggen og bumpe det mot topp. Personlig irriterer det meg så mye at jeg av prinsipp IKKE klikker på dem. Finnes andre der inne som legger ut oppskrifter som er langt bedre, for ikke å snakke om at det ser mye bedre ut også. 

Ja så den tråden. Hun la inn bildet fra jobben. Så ber admin om oppskrift. Hvor lavmål kan det bli?

Du må være teit for å svare på denne måten. Så er det admin....skriver på dialekt. Det er så irriterende.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ender opp som admins der, gir ikke så gode bilder av seg selv. De fremstår som bakstreverske, lite selvstendige og sykt opptatte av å gjøre grunnleggeren tillags.

Det å forlange oppskrifter på påsmurte brødskiver slik er jo helt latterlig.  Kan ikke skjønne at noen vil bli forbundet med å inneha verv i den gruppa der.

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ender opp som admins der, gir ikke så gode bilder av seg selv. De fremstår som bakstreverske, lite selvstendige og sykt opptatte av å gjøre grunnleggeren tillags.

Det å forlange oppskrifter på påsmurte brødskiver slik er jo helt latterlig.  Kan ikke skjønne at noen vil bli forbundet med å inneha verv i den gruppa der.

Anonymkode: ff467...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kriterier for å være admins. De skal dytte opp tråder og de skal (bloggen var ikke der da min venninne var admin da men) dytte bloggen opp. De skulle også kommentere alt andre la ut i form for "oj dette må prøves" ol. Og de bør like alle bilder og oppskrifter så ingen blir lei seg. Hvis T fikk like respons og liker-klikk på middagstråden så sutret hun (ja jeg fikk se med mine eigne øyne). 

De bruker unnskyldningen som "linking er ikke lov pga medlemmene skal slippe å få virus og forlate siden", men det er jo sprøytatull. Er KUN T sin blogg pga hun skal ha klikk. 

Skulle ønske flere la ut link sammen med fullstendig oppskrift under, det er lov. 

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kriterier for å være admins. De skal dytte opp tråder og de skal (bloggen var ikke der da min venninne var admin da men) dytte bloggen opp. De skulle også kommentere alt andre la ut i form for "oj dette må prøves" ol. Og de bør like alle bilder og oppskrifter så ingen blir lei seg. Hvis T fikk like respons og liker-klikk på middagstråden så sutret hun (ja jeg fikk se med mine eigne øyne). 

De bruker unnskyldningen som "linking er ikke lov pga medlemmene skal slippe å få virus og forlate siden", men det er jo sprøytatull. Er KUN T sin blogg pga hun skal ha klikk. 

Skulle ønske flere la ut link sammen med fullstendig oppskrift under, det er lov. 

Anonymkode: e42bc...d56

Det trodde jeg og (det som er uthevet), men ser nå at det står i festet innlegg at:  "Vi ønsker ikke dere skal linke til det som ikke tilhører mfb og slikt vil bli fjernet." Betyr det at det ikke lengre er lov å linke til annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fjerner i hvertfall andre linker. Har vært episoder hvor det har blitt linket til oppslagsverk eller lovverk om bytterett, garantier eller hvordan enkelte råvarer fungerer kjemisk, og de blir brutalt fjernet. Linking ikke lov. Har sett enkelte bli sinte på grunn av det. Forståelig nok. 

Anonymkode: d0d34...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Chibi skrev:

Må bare si det!
Mat fra grunnen er opp i 990 medlemmer :fnise: 
Og ingen drama! o_O

Så kult 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Det trodde jeg og (det som er uthevet), men ser nå at det står i festet innlegg at:  "Vi ønsker ikke dere skal linke til det som ikke tilhører mfb og slikt vil bli fjernet." Betyr det at det ikke lengre er lov å linke til annet? 

Det er kun lov å linke kun om man også inkluderer hele oppskriften (screenshot eller kopiere inn). Mao ikke lov å linke til andre ting enn oppskrifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pote skrev:

Disse testadmin er virkelig i farta, altså... 

Ei som jobber på SUS hadde lagt ut et bilde av at hun hadde lagt frem pålegg, og smørt brødskiver til pasientene... 

"OPPSKRIFT?!" 

Flere som syntes det var litt tullete å skulle ha oppskrift på bilde av brødskiver (Klarer man ikke smøre brødskiver selv?)
Men testadmin sto på sitt - For det er sååååå viktig at alle legger ut oppskrift!!!! :rolleyes:

Det er så koselig når de gjør litt ekstra for pasientene, digger sånne sykepleiere. Det at noen orker å smøre noen skiver, er ofte veldig fint for pasientene. Her har de til og med laget pizza på det lille hybelkjøkkenet de har, bare for å glede stakkarsene som er innlagt i helgene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...