Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At oppskriftene ligner på hverandre er helt normalt, men å fremstille det som at man har skapt en helt egen og unik rett helt utifra eget hode når andre påpeker at "jammen, jeg har lagd den samme lenge før deg bare ikke med både bakepulver, gjær og natron". Hvorpå T kan finne på å svare at det er helt umulig for dette er hennes oppskrift og andre kan umulig ha laget lignende før henne. Da blir det bare så utrolig dumt og barnslig. 

Ser andre seriøse bloggere som legger ut oppskrifter hvor de henviser til hvor de fant den eller hva de ble inspirert av. Som ei som la ut en middagsoppskrift med link til den hun fant den hos, og skrev at hun hadde endret på enkelte ting. Altså hun påstod ikke at hun hadde laget resepten helt selv

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hun påstod ikke at hun hadde laget resepten helt selv

Anonymkode: f1250...498

Resepten? Du mener vel oppskriften?

Anonymkode: 1f317...28e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Resepten? Du mener vel oppskriften?

Anonymkode: 1f317...28e

Same shit different name.Du vet, ting kan ha forskjellige navn, men likevel bety det samme...

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Same shit different name.Du vet, ting kan ha forskjellige navn, men likevel bety det samme...

Anonymkode: f1250...498

Jeg synes det var helt unødvendig av den andre AB'en å påpeke det siden vi skjønte hva du mente alle sammen, men ordene resept og oppskrift brukes faktisk ikke om hverandre i norsk dagligtale selv om grunnbetydningen er mye den samme. 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var helt unødvendig av den andre AB'en å påpeke det siden vi skjønte hva du mente alle sammen, men ordene resept og oppskrift brukes faktisk ikke om hverandre i norsk dagligtale selv om grunnbetydningen er mye den samme. 

Anonymkode: b0fb0...18f

Resept (eller recept da) er veldig vanlig ord i Sverige, og siden jeg bor 50/50 i Sverige så går ordene litt i surr når jeg skriver/snakker.. Så det i ettertid, men tenkte at resept også er et norsk ord og tenkte derfor ikke mer over det. 

Forøvrig har jeg hørt enkelte nordmenn si oppskrift i den ene setningen og resept i neste..også tv-kokker.

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resept (eller recept da) er veldig vanlig ord i Sverige, og siden jeg bor 50/50 i Sverige så går ordene litt i surr når jeg skriver/snakker.. Så det i ettertid, men tenkte at resept også er et norsk ord og tenkte derfor ikke mer over det. 

Forøvrig har jeg hørt enkelte nordmenn si oppskrift i den ene setningen og resept i neste..også tv-kokker.

Anonymkode: f1250...498

Ikke så rart, når man tenker på hvor mange svensker det er i den norske restaurantbransjen. De fleste tar jo gjerne til seg de ordene de hører rundt seg til daglig. :) 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart, når man tenker på hvor mange svensker det er i den norske restaurantbransjen. De fleste tar jo gjerne til seg de ordene de hører rundt seg til daglig. :) 

Anonymkode: b0fb0...18f

Selvfølgelig, men det er også like fullt et norsk ord også

Hvordan ble dette en sak forresten? 

Anonymkode: f1250...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med print screen når jeg våkner, men nei, det har ikke noe å si på meltypene. Selv om dronningen bruker fuckings tripo 000000 mel, så fungerer hvetemel og rugmel likedan så lenge man vet hvordan en deig oppfører seg. 

Men å si at man har feil meltype når rundtstykkene er hevet for lenge, og kollapset i ovnen.. den var ny. Det skjer med meg hver gang jeg setter fra meg bollen med deig i og vips, litt for lang hevetid/etterheving. 

Virker som at noen må tilbake på skolebenken ala 7-8-9kl på heimkunnskapen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men det er også like fullt et norsk ord også

Hvordan ble dette en sak forresten? 

Anonymkode: f1250...498

Resept er eit norsk ord, men har ingenting med mat å gjere. Det gjelder medisiner. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Matblogger T burde finlese denne artikkelen. http://www.godt.no/#!/artikkel/23542325/syv-steg-til-proffe-matbilder-til-instagram

Anonymkode: e748c...a4d

Det er bare å gi opp å prøve å komme med tips. Jeg har en bakgrunn innenfor grafisk design og webdesign og prøvde i høst å komme med ganske mange råd om hvordan bloggen hadde blitt finere, mer brukervennlig og proff (inkludert bedre bilder). Men T tar ikke imot råd fra noen, særlig ikke oss på KG.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
49 minutter siden, Auri skrev:

Det er bare å gi opp å prøve å komme med tips. Jeg har en bakgrunn innenfor grafisk design og webdesign og prøvde i høst å komme med ganske mange råd om hvordan bloggen hadde blitt finere, mer brukervennlig og proff (inkludert bedre bilder). Men T tar ikke imot råd fra noen, særlig ikke oss på KG.

Den husker jeg. Rådene/tipsene var godt forklart og enkle å omsette. Stusselig at bloggeren ikke valgte å ta de til seg - rådene du kom med ville faktisk ha løftet bloggen betydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gudinna er altså så sjarmerende når noen faktisk kommer med saklig kritikk. Ei som sa at hun syntes det var dumt at admin stengte tråder fordi de mener TS har fått mange nok svar bl.a. Da hadde hun visst fått en "hyggelig" PM fra T.

http://m.imgur.com/jH2Er7b

http://m.imgur.com/IcW4gbO

 

Anonymkode: b35e0...e5e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Severus skrev:

Når det blir sånne tråder, så ser man hvor mange rævslikkere T har.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gudinna er altså så sjarmerende når noen faktisk kommer med saklig kritikk. Ei som sa at hun syntes det var dumt at admin stengte tråder fordi de mener TS har fått mange nok svar bl.a. Da hadde hun visst fått en "hyggelig" PM fra T.

http://m.imgur.com/jH2Er7b

http://m.imgur.com/IcW4gbO

 

Anonymkode: b35e0...e5e

Nå får dere faen meg gi dere forbanna patetiske mennesker. Dere må søren meg være sikre i deres sak før dere i det hele tatt uttaler dere. Det var IKKE T som sendte medlemmet advarsel, men en av oss andre admins.... Dere har heller ikke en jævla snøring her på hvorfor medlemmet fikk advarsel. Det kan være mer som ligger til grunn skjønner dere...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen stiller du admingruppa i et godt lys når du på vegne av dem ordlegger deg på en slik måte... :ironi: 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Bombe at du ikke tåler å høre når dere tar feil....

Tror ikke admingruppa får lide pga dette du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et medlem skryter av noen horn hun har funnet på bloggen og legger ved dette bildet:

http://m.imgur.com/ZJrhn5F

"Så utrolig koselig å lese. Delikat bilde", svarer Gudinna da.

Haha, er det rart bildene på bloggen ser ut som de gjør når T. mener dette er et delikat bilde? :ler:

Anonymkode: b35e0...e5e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Labbetuss40 Definer "lide". Nei, ingen i admingruppa kommer til å få pizzamelet sitt stjålet på grunn av kjeftingen din, men det bidrar til å forsterke manges inntrykk av at administrasjonen i denne gruppa er useriøs. SELVSAGT vet vi ikke hva slags korrespondanse som foregår på private meldinger, men det var heller ikke hovedsaken her. Hovedsaken er at en admin hos dere kaller kritikk for sutring. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...