Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et innlegg der nå hvor det er ei som lurer på om flere har gått opp i vekt etter at de ble medlem av gruppa, og flere svarer bekreftende at det har de. Både de og mannfolka deres.

Kanskje ikke så rart mtp de enorme mengdene creme fraiche, fløte og ost. Når man har 6dl creme fraiche i ei oppskrift beregnet på 2 voksne og 2 barn som man spiser som hverdagskost så er det ikke rart at vekta fyker til værs

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.2.2017 den 0.07, Labbetuss40 skrev:

 

 

 

Jeg er medlem sammen med dette medlemmet som fikk advarsel ( i ei anna gruppe) og hun fortalte at joda, det var nettopp for denne kritikken i gruppa hun fikk advarsel. ( var ikke fra Tanja men en annen admin) Hun har og fortalt at hun fikk advarsel for å ha sagt på spøk at frityrolje kan man tømme i do :P Nei fysj ; hun kunne nok likesågodt spøkt om dead babyes eller noe sånn. Vi har hatt mye moro av den episoden. Det er jo så latterlig som det KAN bli. 

Anonymkode: 68dd6...70b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det innlegget i går, om stenging av kommentarfeilt. Da kom det jo frem at det var litt for at ikke trådene skulle bumpes opp hele tiden, det ble en "evighetstråd". Var dum nok til å ikke ta screenshot, men en av kommentarene foreslo at "Det beste hadde kanskje vært om alle bare sendte en PM til TS direkte, i stedet for å kommentere under tråden" :bond:

Var riktignok ei som svarte at litt av poenget med gruppa var jo å få råd og isnpirasjon, og det funket dårlig om man skulle ta alt på Pm :fnise:

Anonymkode: 857d4...06f

Var det ikke sånn at det ikke var lov å sende PM til hverken medlemmer eller admins (inkl T, men utenom de 2-3 admin'ene som skulle ta seg av dette)?????

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke sånn at det ikke var lov å sende PM til hverken medlemmer eller admins (inkl T, men utenom de 2-3 admin'ene som skulle ta seg av dette)?????

Anonymkode: 100ad...85f

Det er jo ikke rart om det går litt i surr for medlemmene heller nei. Og endel av medlemmene er godt voksne uten masse kunnskap om data, PM, linking osv. Så skal de da holde styr på at man MÅ linke dersom oppskriften er "laget av" T. Man kan ikke linke til andre steder enn mfb-bloggen, da må man ta printscreens eller skrive inn hele oppskriften, så kanskje de godtar en link, men de færreste trykker vel på linken om hele oppskriften ligger det, og det vet de. Man kan IKKE sende PM til den og den moderatoren, men til den og den. Man skal ikke være kritisk til gruppa eller bloggen, om man er må man sende pm, og holde tunga rett i munnen så pm går til rett moderator. Mener det stod før i tiden at pm til T var utkastelsesgrunn også. Jammen meg gruppa si det ;) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Et innlegg der nå hvor det er ei som lurer på om flere har gått opp i vekt etter at de ble medlem av gruppa, og flere svarer bekreftende at det har de. Både de og mannfolka deres.

Kanskje ikke så rart mtp de enorme mengdene creme fraiche, fløte og ost. Når man har 6dl creme fraiche i ei oppskrift beregnet på 2 voksne og 2 barn som man spiser som hverdagskost så er det ikke rart at vekta fyker til værs

 

Enkelt gjester henger i veldig tynne tråder i den tråden, ser jeg. Å kritisere fettmengder ble ikke tatt godt imot. "Man MÅ jo ikke lage det - Ingen tvinger deg" skrives det.

Vel, dette er definitivt en interessant tråd å følge. 
Om noen ønsker imgur screenshots kan jeg fikse  - Si i fra.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pote skrev:

Enkelt gjester henger i veldig tynne tråder i den tråden, ser jeg. Å kritisere fettmengder ble ikke tatt godt imot. "Man MÅ jo ikke lage det - Ingen tvinger deg" skrives det.

Vel, dette er definitivt en interessant tråd å følge. 
Om noen ønsker imgur screenshots kan jeg fikse  - Si i fra.

Selvfølgelig vil vi se screenshots! Hva slags spørsmål er det da.. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, onyx skrev:

Selvfølgelig vil vi se screenshots! Hva slags spørsmål er det da.. :)

"Jeg har egentlig ikke tid hvis ingen vil se dem" - spørsmål :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pote skrev:

"Jeg har egentlig ikke tid hvis ingen vil se dem" - spørsmål :fnise:

Fort fort før alt blir slettet! Hva sitter du her for? :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gått-opp-i-vekt-tråden er veldig interessant, og flere har gode poenger og svarer saklig og påpeker en del åpenbare ting. Men naturligvis må jo noen bomme fullstendig på poenget og svare "Det er frivillig å være her" og "Stakkars oss admins, det blir så mye å følge med på hvis det er diskusjoner." DE ARGUMENTENE ER SÅ OPPBRUKT BULLSHIT! :murvegg: 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når admins svarer at tråder som det tar opp plass og deres tid, da de må svare 120.000 medlemmer, ja da tror jeg de trenger en realitetssjekk, ikke en gang halvparten av de 120.000 skriver noe der, drøssevis aner vel knapt de er medlemmer av gruppa. Og så kommentaren om at selvfølgelig vil de ha klikk på bloggen når det blir lagt ned så mye tid i den. Hva med andre bloggere som ikke engang får linke til sin egen blogg når de legger ut en superpopulær oppskrift, f.eks Trines gule bomber. Hun fikk ikke linke til egen blogg. 

Endret av Memena
Tastefeil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatpersonen LMB som taler blogg og gruppe midt i mot er rå. Så saklig og fin og kunnskapsrik. Håper vi får se mye mer av henne! 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heier vannvittig på de damene som tok den diskusjonen altså! Men det spørs nå hvor lenge de får lov til å fortsette å være medlemmer...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T skriver at det bare er å legge ut egne, sunnere oppskrifter og at de dytter opp slikt

Løgn...de blir 1) slettet om det mangler en minste lille detalje i oppskriften 2) slettet og byttet ut med en lignende oppskrift fra bloggen eller 3) dyttet langt ned på siden ved å enten stenge av for kommentarer eller drive blogg-pushing så innlegget ikke lengre er å se 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det lov med link+ oppskrift!!! Det skiver T !!!!!

ikke lett å være konsekvent nei.... For noen dager siden var det ikke lov, og nå er det OK igjen....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Auri skrev:

Heier vannvittig på de damene som tok den diskusjonen altså! Men det spørs nå hvor lenge de får lov til å fortsette å være medlemmer...

De bør iallfall belønnes med noen likes på den nye tråden som er opprettet for sunnere oppskrifter.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bør iallfall belønnes med noen likes på den nye tråden som er opprettet for sunnere oppskrifter.

Anonymkode: 54500...399

Helt klart, flott tiltak av dem :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Altså, TF hevder at det er lov til å lenke så lenge det ikke er reklame for egen blogg eller systematisk reklame for andre. 

Oh the irony ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! I sunnhetstråden: "her var det mange gode tips tanja!". Tanja har nemlig lagt ut link til bloggen med 4-5 oppskrifter i tråden. Jeg er mye mer imponert over de andre rettene som er lagt ut, mye godt:-)

Anonymkode: 82bc4...a51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...