Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Lykke til i dag! :)

Tusen takk og i like måte. Måtte alle løpende ben komme hele hjem :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man da klokket inn årets første løp. Selv om jeg med sikkerhet kan slå fast at en uke med hoste ikke er den aller supreste oppkjøringen til et milløp så fullførte jeg i det minste, og det på en tid som ikke var mye verre enn den i fjor tror jeg. Venter enda på de offisielle tallene, men ifølge pulsklokka løp jeg på 1:11 og noe smått. Det er bittelitt surt for jeg hadde faktisk et lønnlig håp om å forbedre tiden, men når nå situasjonen ble som den ble så er jeg fornøyd. 

Jeg konstaterer for øvrig at det er innmari vanskelig å hoste skikkelig når man er andpusten. Fikk ikke opp noe som helst av gørra før etter 6-7 km. Det ble litt tett. 

God ting er at beina er i fin form. I går kveld hadde løpegruppa "bankett" (vi feirer gjerne litt etter slike store begivenheter) og beina klarte høye hæler for anledningen. Og i dag så er de såpass rehabilitert at jeg vurderer en styrkeøkt utpå dagen. Skal til Oslo torsdag så jeg må være noenlunde rehabilitert før jeg reiser onsdag kveld. Skal nemlig fortsette med det nye styrkeprogrammet mitt, så jeg antar det kommer til å sette spor i skrotten. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nedgravd... Sånn ca. Kurs i Oslo forrige uke. Så femtiårsfeiring (ikke min) annet sted på østlandet. Deretter 2 dager med kundebesøk og ditto mange kvelder med kundemiddag. (Herregud, jeg er jo introvert for svingende...) 

Og nå har jeg pinadø fått forespørsel om å jobbe i utlandet noen uker. Sjefen min godkjente det noe nølende (jeg har jo tross alt en jobb som skal gjøres her også)  så nå får vi se hva det blir til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan bli spennende det ja. *grøss* Men for all del, det vil bli en interessant erfaring og jeg har bare godt av det. Dessuten er det litt smigrende å bli spurt av en av organisasjonens høye herrer. 

Nå er svar fra "oss" sendt og jeg får se hva tilbakemeldingen blir. Stilte nemlig noen "krav" om at de må skaffe meg husvære i den perioden jeg er der, samt ordne med arbeidstillatelse i det landet det gjelder. Antar det er en selvfølge at de gjør sånt, men likevel greit å legge inn påminnelsen. Jeg vet det er varierende grad av engasjement i de forskjellige HR avdelinger rundt om. Dessuten ble sjefen min og jeg enig om en maksimumstid for oppholdet ettersom det er begrenset hvor lenge jeg kan være vekk fra mine oppgaver her. Tross alt må noen dekke opp en del av det jeg gjør til daglig, og andre ting blir satt på vent så jeg kan liksom ikke flytte ut for evig heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Meg og min flaks. 

Utenlandsjobbing gikk rett i dass for å si det folkelig. Alle var enige om tid og startdato og hele sulamitten, så kom det ikke ubetydelige problemet "arbeidsvisum". Det tar tydeligvis sin tid å få sånt til det landet som var aktuelt. Myyyyyye tid. Faktisk så lang tid at skulle firmaet ventet på saksbehandling for at jeg skulle få visum, så ville han jeg skulle vikariere for sannsynligvis være tilbake på jobb før jeg rakk å komme meg dit. 

Altså dårlig vikar!

Trenger jeg si at jeg er en anelse sur? Da jeg hadde kommet meg av det verste sjokket så begynte jeg faktisk å glede meg til oppholdet. Siden jeg liker å jobbe så hadde det jo nesten blitt "betalt ferie". Ikke ferie som i "slappe av" altså, men ferie som i "gjøre noe annet". Hadde vært helt supert å få noen uker i et annet land og lære en annen organisasjon å kjenne. Men det nytter jo ikke når byråkratiet har slike kjepper å stikke i hjulene. Tror ikke mine fremtidige oppdragsgivere var overlykkelige heller, og fra mine bekjente der jeg skulle jobbet fikk jeg straks "æsj, så dumt" melding. (Hadde sjekket med en jeg kjenner der, hvordan man lettest kommer seg dit, så jeg måtte jo bare takke for infoen og forklare at turen var blitt en anelse torpedert av systemet.) Snåle saker. Jeg hadde skjønt lang behandlingstid dersom jeg skulle bosatt meg der på permanent basis, men for bare noen uker virker det litt voldsomt. 

Velvel, som plaster på såret så plinget det inn samme dag inn melding fra en headhunter på mobilsvar. Jeg kunne være aktuell for en "ganske så topplederstilling" et annet sted i landet. Smigrende, men det er vel ikke helt det jeg kjenner jeg har lyst til å jobbe som framover så jeg takket pent for interessen og sa at jeg ikke var aktuell for den stillingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headhuntet både hit og dit nå altså... Den ene du vil ha går ikke byråkratiet med på, og den du kan få vil du ikke ha... Ikke enkelt det der. Men moro at de vil ha deg på to plasser da. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littegrann trøtt som en dupp kjenner jeg. Langløping på lørdag (15 km), styrketrening søndag, "fri" mandag, jakt på makspuls i går og i dag har jeg vært hos frisøren, noe som egentlig er avslappende, men det blir til sammen litt tett program, kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens aktivitet: 

Maratonshopping. "3 for 2" på Cubus. Skulle egentlig bare ha en shorts, men fant ut jeg kunne røske med meg to T-skjorter også  når jeg først var i gang. Så handling av dekkbeis - verandarekkverket trenger en skvett (hvorfor har de ikke enlitersbokser ? :sur: ) og skurekost. Dernest løpetur på drøyt 6 km, så hjem og skrubbe veranda med husvask. Må få av litt grønske og sopp før jeg beiser og da fikk like gjerne veradagulvet seg en skrubb også. 

Puuuhhhhhhhh.

 

*sliiiiiiiten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg er tidvis travle greier synes jeg. Etter maratonshopping, løping og skrubbing i går så ble det dårlig med nattesøvn gitt. Jeg sover generelt dårlig, men når hele kroppen verker så hjelper ikke det voldsomt mye akkurat. Kort sagt, jeg sov i rykk og napp hele natta igjennom. Må ha vært våken 6-7 ganger minst. Blæh! :Gjesp:

Likevel fikk jeg sparket meg avgårde på trening i dag. Det trengtes lange og tunge overtalelser til det, men jeg lyktes til sist. Styrketrening på en kropp som verker og som i tillegg er trøtt som en dupp fristet ikke. Men hva skjedde? Kroppen virket faktisk helt utmerket og de fryktede beinøvelsene gikk mye greiere enn jeg hadde trodd. Attpåtil tok det knekken på mesteparten av verkingen. Dermed er det håp om noe bedre nattesøvn i natt. 

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjefte: Jeg tror treninga tar knekken på meg. Jeg har så godt som aldri vondt i magen, og nå har jeg hatt skikkelige smerter 2 dager de siste par ukene. I går var det faktisk såpass ille at jeg tekstet sjefen og sa jeg kom litt senere. Var helt fin til jeg sto opp, men så begynte "moroa" med smerter som liknet kraftige menssmerter nederst i magen. Gangen før det var det mer på den ene siden. Det føles liksom ikke som om det er "inni" heller, så det er helt annerledes enn typisk magesjausmerter. Men vondt er det så det holder. Jeg pleier være sta, men når jeg må stå opp i tre omganger (legger meg nedpå noen minutter når jeg begynner å kaldsvette og bli kvalm) så holder det for meg. 

Det ble rett og slett bil til jobben i går. Kjenner bittelitt i dag også. Nå gjør det ikke vondt, men det kjennes som om noe som strammer rett under ribbeina. Konklusjon: den mageøvelsen i det nye styrkeprogrammet herjer bare verre med noen andre muskler enn det gamle programmet virket på. 

Begge dagene der smertene har dukket opp har det vært dagen derpå en styrketrening og begge ganger har det mer føltes som en slags krampe enn som smerter i magen, nemlig. 

Så da bærer det vel på'n igjen på torsdag kanskje. Ser for meg at jeg får strukket musklene mer i ytterstilling nå når jeg rett og slett henger fra en stang og skal trekke knærne opp mot magen sammenliknet med før da jeg tok crunch i apparat. Tipper det er noen muskler der som protesterer bare verre og at det kanskje strekker og tøyer litt i resten av meg også. 

Får tro det går seg til. Må ut og løpe littegrann i dag, siden jeg hadde fridag i går. Selv uten magesmertene så hadde det vært restituasjondag for jeg kjenner beina blir litt slitne av dette her innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe med meg og den sovinga natt til søndag altså. Sov mildest talt uryddig i natt også. Det hadde kanskje noe med den nestenmila jeg løp i går å gjøre. Skulle ta en moderat runde på 7-8 km, men så var veien stengt etter 5 km ( :kjefte: ) så jeg måtte løpe samme vei tilbake. Ikke noe krise det altså, men beina ble bittelitt ømme igjen. Og som om ikke det var nok så fikk kroppen det for seg at en tur på do hadde vært helt utmerket...

Jeg var ikke aldeles helt enig i det der jeg befant meg "in the middle of nowhere" med bare åpent landskap på begge sider av veien. Det ble en anelse ubehagelig retur. Men jeg klarte meg nå uten uhell til jeg kom inn døra hjemme så æra er reddet. Dessuten førte dette til en aldri så liten taktøkning på siste delen av ruta :ler: . 

I dag har jeg vært litt fredeligere anlagt. Det ble en spasertur på 4 km ute på en tursti, med innlagte fotopauser. Så tok jeg med meg mine godt oppvarmede muskler innom treningssenteret og fikk meg en runde styrketrening. 2/3 av økta hadde jeg hele senteret for meg selv. Luksus!!!

Og i morgen skal jeg på kino. Jeg bare må få med meg oppfølgeren til "Independence Day", som er en av mine favorittfilmer gjennom tidene. Ikke på grunn av de filmmessig kvaliteter, men fordi det er eneste katastrofefilm jeg har sett som har vært i "feelgood" sjangeren. Må se om oppfølgeren klarer å holde samme følelsen. Og så blir det aldri helt feil med noen urealistiske pang og kræsj og eksplosjoner. :ler: Hater voldsfilmer generelt, men eventyrfilmer med effekter og eksplosjoner har jeg sans for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan man punktere dobbelt? :klo: På vei hjem fra jobb i dag ble det med ett "bomp i pompen" - eller oversatt: merkelig kraftige dumper forplantet seg opp i setet. Mistanken meldte seg med en gang og jeg steg av. Ganske riktig: Flatt bakdekk. Sykkel ble prompte levert inn på sportsbutikken for bytte av slange. En annen sak er at jeg synes dette blir en vane. Punkterte jo i fjor sommer på denne tiden også. Dårlig vane, det der. 

Så tok jeg min "to ganger i ukentlige" joggetur. Det gikk greit det, men da jeg kom hjem kjentes ene skoen litt rar ut under. Og sålen under forfoten virket så sammenklemt. Kan jeg ha punktert sålen også? Merkelige greier. I så fall blir jeg skikkelig sur, slik som jeg "sloss" for å få de skoene hit. De skal da vare mer enn et halvt år, for svingende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trener så mye at du sliter ut alt utstyr fortere enn anntatt :sjokkert:

 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wolfmoon skrev:

Du trener så mye at du sliter ut alt utstyr fortere enn anntatt :sjokkert:

 

:skratte:

Du er inne på noe der. Sykkel er nå fikset og jeg kom hjem med nytt dekk også. Det gamle var visst litt fillete. Fyren spurte om jeg hadde syklet lenge med lite luft i dekket. Nope, ikke så vidt jeg vet. Etter at jeg i fjor sommer klarte å sykle i 3 dager med punktert dekk før det demret at noe var galt, så har jeg nemlig passet på det i år. :ler: Jeg skylder på langtidsslitasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten punktert musematta også. På jobb. Har sånn med gelpute under håndleddet og med ett så var håndleddet sabla klissete. *æsj*

Man vet man har et liv som består av jobb og trening, når musematte, sykkel og sko punkterer i rask rekkefølge. Vent, jeg sover visst litt også - lurer på om madrassen kan punktere? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...