Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Cata skrev:

Så har man prøvd to dager med "Godt levert". Suksess i heimen. Selv jeg klarer følge de oppskriftene der med bra resultat. OK, jeg er ikke så elendig kokk altså, men det blir mye lettere når man vet man har alle ingredienser med og slipper å rote gjennom alle skuffer og skap. Så jeg er så langt fornøyd. Nesten så jeg bestilte for neste uke også, men ser at jeg får minst to dager mat fra hver rett, og med kun kjøl og frys til rådighet, hvorav frysedelen er nokså full siden jeg baker og fryser ned brød selv, så får jeg moderere meg en smule og følge opprinnelig plan. 

Men tror dette blir innmari bra for mitt kosthold. ;) Har jo spist grønnsaker to dager på rad nå :ler: . 

Flink! Og bra du er fornøyd og flink til å fryse ned, jeg var litt for dårlig på det. Ikke så glad i oppvarmet mat :P

Men nå kan jeg skryte på meg laks 3 dager på rad, så jeg er ganske så stolt av meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra du er fornøyd. Jeg vurderer å prøve det jeg også. Går på Grete Roede for tiden og jobber med å få i meg grønnsaker og frukt. Høres ypperlig ut at det bare kommer feiende inn døra "av seg selv". Jeg har skjønt de har en Grete Roede-variant av maten også, så da blir det å prøve den eventuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Cata skrev:

Så har man prøvd to dager med "Godt levert". Suksess i heimen. Selv jeg klarer følge de oppskriftene der med bra resultat. OK, jeg er ikke så elendig kokk altså, men det blir mye lettere når man vet man har alle ingredienser med og slipper å rote gjennom alle skuffer og skap. Så jeg er så langt fornøyd. Nesten så jeg bestilte for neste uke også, men ser at jeg får minst to dager mat fra hver rett, og med kun kjøl og frys til rådighet, hvorav frysedelen er nokså full siden jeg baker og fryser ned brød selv, så får jeg moderere meg en smule og følge opprinnelig plan. 

Men tror dette blir innmari bra for mitt kosthold. ;) Har jo spist grønnsaker to dager på rad nå :ler: . 

Høres veldig bra ut med mer grønnsaker. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Wolfmoon skrev:

Flink! Og bra du er fornøyd og flink til å fryse ned, jeg var litt for dårlig på det. Ikke så glad i oppvarmet mat :P

Men nå kan jeg skryte på meg laks 3 dager på rad, så jeg er ganske så stolt av meg selv ;)

Egentlig er jeg ikke flink til å fryse ned middagsrester, så jeg får samme middag to dager pr uke. Jaja, når jeg ikke har skikkelig fryser må det bare bli sånn. Oppvarmet mat funker supert her i gården - de dagene slipper jeg jo å lage den... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Serafina. skrev:

Så bra du er fornøyd. Jeg vurderer å prøve det jeg også. Går på Grete Roede for tiden og jobber med å få i meg grønnsaker og frukt. Høres ypperlig ut at det bare kommer feiende inn døra "av seg selv". Jeg har skjønt de har en Grete Roede-variant av maten også, så da blir det å prøve den eventuelt. 

Minuset er at man må være hjemme når de kommer, i allfall om man bor i leilighet eller blokk. Men bortsett fra det liker jeg konseptet. Ser alt nå at mine bekymringer for å bruke mer penger på mat pga. dette faller i fisk (bokstavelig talt?) . Nå "må" jeg jo ikke innom butikken for å finne middag så da ser jeg det blir færre turer dit generelt og dermed færre sjanser til å plukke med meg sånt jeg egentlig ikke trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cata skrev:

Minuset er at man må være hjemme når de kommer, i allfall om man bor i leilighet eller blokk. Men bortsett fra det liker jeg konseptet. Ser alt nå at mine bekymringer for å bruke mer penger på mat pga. dette faller i fisk (bokstavelig talt?) . Nå "må" jeg jo ikke innom butikken for å finne middag så da ser jeg det blir færre turer dit generelt og dermed færre sjanser til å plukke med meg sånt jeg egentlig ikke trenger. 

Spørs litt hvor du bor. Jeg ga klarsignal for at de kunne sette det utenfor døra til blokka mi hvis jeg ikke var hjemme. Bor i et stille og rolig strøk (midt i hjertet av Østkanten i Oslo vettu, tenke seg til), så jeg var villig til å ta risikoen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Spørs litt hvor du bor. Jeg ga klarsignal for at de kunne sette det utenfor døra til blokka mi hvis jeg ikke var hjemme. Bor i et stille og rolig strøk (midt i hjertet av Østkanten i Oslo vettu, tenke seg til), så jeg var villig til å ta risikoen ;)

Tja, da burde det gå bra her i "Langtvekkistan" også. Kommer nok til åprøve meg med den dersom jeg mot formodning ikke skulle være hjemme og de ringer og jeg ikke er så alt for langt vekk, men inngangspartiet her er ganske åpent, selv om det i det minste ikke ligger rett ut mot en gate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle tusler, vaskemaskin vasker og jeg sitter her og henger over kaffekoppen. :kaffekopp: . Litt trøtt i dag.  I går klarte jeg nemlig det kunststykket å sovne på sofaen og det ganske ettertrykkelig også. Dermed ble det så som så med soving første del av natta. 

Dagens planer er "koma". Bortsett fra en løpetur på ettermiddagen så skal jeg rett og slett forsøke meg på et par kort av litt større format enn det jeg har laget hittil. Jeg fikk nemlig bestilling på to kort fra en venninne her om dagen. :fnise:  

"Selger du kort?"

"Neeeeeei, jeg gjør ikke det?? Men hvis du skal ha noe til en spesiell anledning så kan jeg gjerne prøve å lage."

"Så bra, jeg skal i konfirmasjon til våren..."

Joda, jeg kan prøve meg på å lage konfirmasjonskort jeg. Helt greit det, for det har jeg aldri gjort før. Hadde uansett planer om å lage ett til en ung slektning, men kan gjerne lage noen til før sommeren jeg. Så får venninne kjøpe dersom hun synes de ser OK ut. Har ikke planer om å gjøre det til en levevei, men om hun betaler sånn noenlunde materialkostnader selv så er det greit tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippijay, jeg har kortet meg, og "kunden" er foreløpig fornøyd. (Har sendt bilder på FB, slik at hun kunne vende tommel opp eller ned for prosjektene når de var ferdige.) Kan jo hende "fornøyd" fortar seg en smule når de kommer fram. Og så håper jeg de kommer fram i levende live. Posten er vel ikke alltid så snill med ting og tang som er i dens varetekt. Får håpe cellofankonvolutt på selve kortene og så en bobleplastkonvolutt uten på for selve forsendelsen berger dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner visst å bli riktig proff i kortverdenen du. Er ikke lenge siden du begynte med den hobbyen. Og allerede i gang med bestillinger og salg. :tommel: 

God morgen, forresten. :kaffekopp:  Håper du får en fin søndag. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nåja, det salget var nå ikke akkurat så veldig proft. Men det er gøy å bli spurt OM jeg selger altså. Det får meg til å føle meg litt mindre...nybegynner'ish. Og så er det gøy å lage kort som jeg vet med sikkerhet skal ut av huset. Lageret i korthylla vokser faretruende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på skohandel i helga. 

Et par Mizuno Wave Prophecy er forhåpentlig på vei hjem til meg snart. Det ble imidlertid handel med en smule komplikasjoner. Jeg har handlet hos Footlocker mange ganger før uten problemer, men med ett så ville de ikke sende denne modellen til Norge av en eller annen grunn. Det er litt hemmende. Jeg sendte mail til kundeservice. De pleier være ganske ekspeditte, men denne gangen fikk jeg ikke svar innen rimelig tid. Og nå er størrelsen min vekk... Vel, jeg fant samme sko på amazon. I allfall håper jeg det er samme sko og ikke en etterlikning. Footlocker er kjent som selger av autentiske varer, er litt mer skeptisk til amazon og ebay. Men jeg tok sjansen. 

Men akk, amazon ville heller ikke sende til Norge. :kjefte:

Løsningen ble da JetCarrier som videresender til Norge. Som ihuga netthandler så har jeg en konto der for påkommende tilfelle, men den er sjelden i bruk for jeg foretrekker å få skipet direkte. Dessuten er det sjelden jeg handler dyre ting i USA. Men altså, sko bestilt, og transport ditto, så får vi se om skoene dukker opp. Har et par dønn like, bare med mye mer tragisk farge, men tenker som så at etter 1,5 år med jevn om ikke massiv asfaltløping så begynner vel dempingen å ha fått nok, så det er på tide å bytte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, spennende med nye sko, da! Sikkert lurt å bytte ut skoene nå, du har jo vært ganske så aktiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Oh, spennende med nye sko, da! Sikkert lurt å bytte ut skoene nå, du har jo vært ganske så aktiv ;)

Jepp, her går det etter "better safe than sorry". Løper man mye skal man jo bytte to ganger i året. Jeg løper ikke mye, men nokså regelmessig så da er sikkert 1-1,5 år greit når man hovedsaklig er asfaltløper. 

Har forresten vært på trening. Nesten 1 time styrke. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

Jepp, her går det etter "better safe than sorry". Løper man mye skal man jo bytte to ganger i året. Jeg løper ikke mye, men nokså regelmessig så da er sikkert 1-1,5 år greit når man hovedsaklig er asfaltløper. 

Har forresten vært på trening. Nesten 1 time styrke. :trene:

Flink du er, jeg er stuck på jobb, så her blir det neppe noen trening i dag :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Flink du er, jeg er stuck på jobb, så her blir det neppe noen trening i dag :P

 

Og bare for å gni inn søndagsaktivitetene så har jeg nå laget den 3. Godt levert middagen fra pakken. Koteletter med stekte rotgrønnsaker og jasminris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:forkjola: *snufs* Jaggu har jeg prestert å bli snufsete i dag... Æsj. På den gode siden så noterer jeg at det tross alt bare er snufs, og ikke "sylta". Det kan jeg leve greit med. Gikk tidlig hjem fra jobb i dag, bare en halv time over tida, og så rett på trening. Dermed hadde jeg store deler av kvelden klar til å late meg. Nå er kjøkkenet i kaostilstand og bord og benker dekket av papir og bånd. Et kort ferdig så langt, spørs om det blir et eksperimentkort til i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufser fremdeles, men ikke sånn at jeg føler meg sjuk egentlig. Bare litt tett i toppen. Likevel, joggetur utgår i dag - med god samvittighet. I stedet blir det nok noen kortsysler. Har til og med fått  prakket på en venninne noen overskuddskort fra lageret - hun hadde en rekke bursdager som kom opp i noenlunde nær fremtid. Dermed er det plass for å lage noen flere :hoppe: . Skal tro om jeg ikke skal kunne få til noe stilig av det svarte papiret også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forkjola:  Snufser enda. *lei*

Dermed droppet jeg trening i dag. Dels er det tungt å trene når man er såpass tett i toppen,  og dels kan man jo være litt grei med senterets øvrige brukere. Trenger jo ikke smitte halve bygda. Løsningen ble en spasertur på en drøy time. Litt lettere å være ute i frisk luft når ståa er som den er. Resten av dagen er blitt brukt til litt småscrapping, bokstavelig talt. Jeg hadde en del papirrester liggende og en del av dette er nå konvertert til merkelapper i fall jeg skulle få det for meg at jeg skal gi bort en gave en gang. Greit å ha noe som det ikke står "God jul" på - i allfall så lenge det faktisk ikke ER jul. 

Kvelden er blitt brukt til min innspurt på Star Wars maraton -påbegynt nettopp i jula. Har filmene på DVD og av og til fisker jeg dem fram for å gjenoppfriske bekjentskapet. Øyner dog et problem med å få samlingen full. Nå er jo DVD omtrent ut og streaming har overtatt. Hvordan skal jeg da få kloa i den som kom ut i desember? :klo: Det blir liksom ikke helt det samme å måtte leie den hvis jeg har lyst å se den om igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...