Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ewe skrev:

Sånn egen beholder til kaffefilterene som henger på veggen eller står på benken. Kan man ikke bare ha det i skapet eller i en skuff?

5806c86b-e898-4a6a-be86-71982808fea3_org

Åh, enig! Gjøre kaffefilter til pynt, liksom? Får det bare til å se rotete ut. Jeg har dem heller i skuffen, sammen med andre ting som ikke trenger å stå på utstilling, som brødposer, bakepapir og aluminiumsfolie.

Anonymkode: 6c88a...01b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.11.2017 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker veldig møbler folk har "pusset opp" ved å bruke kalkmaling og sjablonger. Spesielt når de gjør det med gamle, unike møbler som er 100++ år:

2314663.jpg?imageId=2314663&x=0&y=0&crop

Anonymkode: eb163...dca

Slike folk eier ikke skam. Når det skapet er "pusset opp", mister det helt historisk verdi

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det nå er blitt en trend med mønstrete fliser på kjøkken/bad. Litt sånn gammeldags. Synes ikke det er fint! Bråkete!

Og så har jeg sett at folk har bilder av sauer og sånt på veggen. Kunne ikke falt meg inn å henge opp slike bilder i min stue! Forstår ikke at folk synes det er pent liksom. 

Anonymkode: b405d...8a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det nå er blitt en trend med mønstrete fliser på kjøkken/bad. Litt sånn gammeldags. Synes ikke det er fint! Bråkete!

Og så har jeg sett at folk har bilder av sauer og sånt på veggen. Kunne ikke falt meg inn å henge opp slike bilder i min stue! Forstår ikke at folk synes det er pent liksom. 

Anonymkode: b405d...8a9

Trenger ikke være pent, det viktigste er at det er trendy! 

Anonymkode: c5c5d...96c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 19.13, FlyBabe skrev:

Må få kommentere denne.. De har jo oppdatert seg siden "den gang". Den du mener er nok Stockholm-sofaen, som har/er en bestselger gjennom alle år. http://www.skeidar.no/produkter/ekornes-stockholm-4-3-seter

 

Er forøvrig enig med deg, selv om mamma hadde slik sofa i mange år.. ;)

Åå nå kom jeg på hva jeg hater :fnise: skinnsofa! Grøss og gru :heks:

Anonymkode: 258f8...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være pent, det viktigste er at det er trendy! 

Anonymkode: c5c5d...96c

Trendy er viktig, ja.... Nei, sååå viktig er ikke trend for meg ihvertfall. Jeg skal trives i mitt eget hjem! 😄

Anonymkode: b405d...8a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trendy er viktig, ja.... Nei, sååå viktig er ikke trend for meg ihvertfall. Jeg skal trives i mitt eget hjem! 😄

Anonymkode: b405d...8a9

Helt enig med deg. :) 

Anonymkode: c5c5d...96c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagede ryer på gulvet. Bare fordi jeg sklir på dem og snubler i dem. De sitter jo ikke fast i underlaget. 

 

filleryeputer.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er medlem av diverse DIY-grupper på Facebook og får helt vondt av alle møblene som blir ødelagt med kalkmaling.. Jeg klarer ikke å skjønne at de synes flere hundre år gamle møbler blir finere slik?:

489557d9133d415ed72c3068b098cb52--campin

Møblene blir jo helt ødelagt.. Minner meg om den tiden på 90-tallet de gamle møblene ble lutet. 

Skjønner heller ikke greia med å bruke kontaktplast på alt. Jeg synes det ser så falskt og billig ut. :P 

63003_D-C-FIX_Kontaktplast_Sanremo_eik_s

Anonymkode: eb163...dca

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hater kontaktplast. Det er så harry!! Ser i div grupper at folk anbefaler å bruke kontaktplast på alt fra trappetrinn til spisebord. Nei nei og atter nei. 

Anonymkode: 8fa97...b8b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av diverse DIY-grupper på Facebook og får helt vondt av alle møblene som blir ødelagt med kalkmaling.. Jeg klarer ikke å skjønne at de synes flere hundre år gamle møbler blir finere slik?:

489557d9133d415ed72c3068b098cb52--campin

Møblene blir jo helt ødelagt.. Minner meg om den tiden på 90-tallet de gamle møblene ble lutet. 

(klippe klippe)

Anonymkode: eb163...dca

En ting er å male et gammelt møbel, men i dette tilfellet er det i tillegg gjort en elendig jobb. 

Jeg er riktignok ikke helt uskyldig selv hva maling av gamle møbler angår. For 20 år siden kjøpte jeg et skrivebord i eik fra Art Deco-perioden. Skrivebordet var nedslitt, hadde hakk og striper i treverket, og var beiset i rødbrunt. Jeg slipte det ned for hånd, og slik stod det frem til jeg klarte å søle ei hel flaske olje på det. Oljen trakk inn i treverket, og da var det bare å finne frem malekosten. I dag er skrivebordet svart, med unntak av håndtak og låsbeslag i messing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvite gulvtepper med svarte ruter eller annet geometrisk mønster. Synes ikke at de er direkte stygge, men det er omtrent de eneste teppene jeg ser i interiørgrupper nå. Rart at alle eeeelsker det samme.

Og nå som de fleste av oss har fjernet betongbokstavene sine (mine kastet jeg ut i 2008), så skal "alle" ha et pyntesett som består av masse hvite bokstaver som de kan trykke inn på en rillete svart tavle, og dermed dele sine bevingede ord med omverdenen. 

(Ellers har jeg en fin dag. :) ) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Hvite gulvtepper med svarte ruter eller annet geometrisk mønster. Synes ikke at de er direkte stygge, men det er omtrent de eneste teppene jeg ser i interiørgrupper nå. Rart at alle eeeelsker det samme.

Og nå som de fleste av oss har fjernet betongbokstavene sine (mine kastet jeg ut i 2008), så skal "alle" ha et pyntesett som består av masse hvite bokstaver som de kan trykke inn på en rillete svart tavle, og dermed dele sine bevingede ord med omverdenen. 

(Ellers har jeg en fin dag. :) ) 

Beni Ouran tepper var veldig «inn» for en fem-seks år siden. De har siden blitt kopiert og masseprodusert og ligger nå i hyllene på billigbutikker 🤔

Anonymkode: afe2d...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beni Ouran tepper var veldig «inn» for en fem-seks år siden. De har siden blitt kopiert og masseprodusert og ligger nå i hyllene på billigbutikker 🤔

Anonymkode: afe2d...3a8

Jepp! Så til og med en blogger som hadde malt ruter på sitt hvite golvteppe :alice:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 20.11, Honey Dew skrev:

Slike folk eier ikke skam. Når det skapet er "pusset opp", mister det helt historisk verdi

Hællemåne... en venninne av meg hadde fått tak i et 150 år gammelt skap (vitrineskap-lignende greier), som var mer eller mindre orginalt og vel bevart. Hadde gått fra mor til datter i X antall generasjoner og til slutt havnet hos ei barnløs grandtante hvor arvingene bare ville bli kvitt dødsboet.

Hun pusset det ned og malte det i hvit kalkmaling, fordi "mørkt treverk er så tungt". Et NYDELIG, feilfritt, gammelt møbel med historie i hver spiker. Så etter "oppussingen" ut som noe det går tretten på dusinet av på Kremmerhuset.

Jeg bryr meg ikke om inteniør, men jeg bryr meg om historie og kultur. Jeg gikk nesten i knestående.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Alice123 skrev:

Hællemåne... en venninne av meg hadde fått tak i et 150 år gammelt skap (vitrineskap-lignende greier), som var mer eller mindre orginalt og vel bevart. Hadde gått fra mor til datter i X antall generasjoner og til slutt havnet hos ei barnløs grandtante hvor arvingene bare ville bli kvitt dødsboet.

Hun pusset det ned og malte det i hvit kalkmaling, fordi "mørkt treverk er så tungt". Et NYDELIG, feilfritt, gammelt møbel med historie i hver spiker. Så etter "oppussingen" ut som noe det går tretten på dusinet av på Kremmerhuset.

Jeg bryr meg ikke om inteniør, men jeg bryr meg om historie og kultur. Jeg gikk nesten i knestående.

Det er faen meg blasfemi! :grine:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.11.2017 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Åå nå kom jeg på hva jeg hater :fnise: skinnsofa! Grøss og gru :heks:

Anonymkode: 258f8...642

De skeidarsofaene kan de ha for meg og. Grusomme. Men, en skikkelig hudsofa er fint. Tykk hud som eldes med stil og som ikke har de runde formene er fint. 

Ellers, kontakplast og kalkmaling er grusomt. Slike moderne interiørhjem liker jeg heller ikke. Det er så kaldt og upersonlig med «rene linjer og stil». 

Anonymkode: 385d0...c80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke liker med interiør, er mørkegrå og svarte vegger. Eller generelt mørke vegger ,det må da kreve mye lys.

Ellers liker jeg ikke dødninghoder og skinnsofa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad med svart fliser på veggene. Hva tenkte folk med? Ok, det var litt fascinerende da det kom inn i trendbildet. I to minutter. Men det er egentlig ganske nitrist med svart bad, synes jeg. 

Anonymkode: 3eb48...011

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alice123 skrev:

Hællemåne... en venninne av meg hadde fått tak i et 150 år gammelt skap (vitrineskap-lignende greier), som var mer eller mindre orginalt og vel bevart. Hadde gått fra mor til datter i X antall generasjoner og til slutt havnet hos ei barnløs grandtante hvor arvingene bare ville bli kvitt dødsboet.

Hun pusset det ned og malte det i hvit kalkmaling, fordi "mørkt treverk er så tungt". Et NYDELIG, feilfritt, gammelt møbel med historie i hver spiker. Så etter "oppussingen" ut som noe det går tretten på dusinet av på Kremmerhuset.

Jeg bryr meg ikke om inteniør, men jeg bryr meg om historie og kultur. Jeg gikk nesten i knestående.

Hun skulle fått det restaurert istedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...