AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1601 Skrevet 10. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En merkelig trend jeg har lagt merke til er de som har sånn chanel og prada bøker som pynt på bordene. Er det ekte bøker eller bare pynt? WHY? Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 8f607...04a Joo, Jeg skjønner litt greia, de skal vel ligge der til inspirasjon. Så kan du bla litt i dem mens du sitter i sofaen og nipper til hvitvinen? Jeg liker selv å ha bøker liggende fremme til inspirasjon. Ikke chanelbøker akkurat, men hagebøker og turbøker. Hvis bøkene ligger der bare til showoff blir det noe helt annet. Særskilt hvis det ikke finnes en eneste bokhylle i stua. Anonymkode: 3eb48...011 6
Poppie Skrevet 11. oktober 2017 #1602 Skrevet 11. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Joo, Jeg skjønner litt greia, de skal vel ligge der til inspirasjon. Så kan du bla litt i dem mens du sitter i sofaen og nipper til hvitvinen? Jeg liker selv å ha bøker liggende fremme til inspirasjon. Ikke chanelbøker akkurat, men hagebøker og turbøker. Hvis bøkene ligger der bare til showoff blir det noe helt annet. Særskilt hvis det ikke finnes en eneste bokhylle i stua. Anonymkode: 3eb48...011 En venninne av meg fikk beskjed fra megler om å finne "coffee table-books" til prospekt og visning, så er tydeligvis noe som påvirker folk.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1603 Skrevet 12. oktober 2017 Takler ikke bilderammer med plast over bildet istedenfor glass. Skal kjøpe 15 bilderammer på nett, men ingen kan svare meg på om det er glass eller plast over. Blir gal! Anonymkode: 71a39...bd6 6
Gjest 123Sol Skrevet 12. oktober 2017 #1604 Skrevet 12. oktober 2017 Puter, duker osv det står utenlands skrift på. Lysfat.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1605 Skrevet 15. oktober 2017 Når de eneste "fargepalettene" som finnes er grått, brun / beige og hvitt. Anonymkode: 74e0f...aba 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1606 Skrevet 15. oktober 2017 Lysfat som er laget i speil. Skrift på diverse pynt. (det må ta slutt snart?) Kopier av designklassikere + ting som er så åpenbart inspirert av designklassikere at det bare er latterlig Kate Moss -plakater Ting som ser kjipe og billige ut Hvit skinnsofa Saueskinn i farger som lilla, grønn o.l. Anonymkode: cafe4...9a2 6
Poppie Skrevet 15. oktober 2017 #1607 Skrevet 15. oktober 2017 Noen av dere som ser "Side om side" på NRK? Lisbet sin stil er sånn jeg haaaaater, grå base med lilla detaljer og HOME-bokstaver. Irriterer meg skikkelig hver gang 11
Ullvott Skrevet 15. oktober 2017 #1608 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Å hate er vel å ta for hardt i, men jeg er ikke overbegeistret for supermatte vegger i mørkeblått, som vi etterhvert har sett en del av det siste året. Endret 15. oktober 2017 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #1609 Skrevet 16. oktober 2017 Ting jeg ikke liker er sånne bokstaver som jeg ser mange andre har nevnt i tråden. Puter med bilder av ulver, drømmefangere, trestavs brun parkett, tekstil gardiner, sånne telys holdere formet som hus, de boksene formet som hus som folk henger på veggene, kahler vasen som egentlig er fin men alle har den. Jeg er lei av grått og hvitt i alle rom men nå er det dempet sort og farger som er trenden som en blir jo lei av det også. Ellers er jeg ikke voldsomt glad i furu møbler samt ikea hemnes serien. Selv har jeg endel hemnes men begynner å gå lei. Wallstickers (har hatt det selv ), slike familiebilder ala 90 tallet, kate moss bildet ( det blir for upersonlig), poster av typisk aubrey hepburn, andy warhol print m.m., skinnsofa, the list goes on and on. Noen design og trender appellerer til mange. Er en grunn til at mange liker samme ting. Noen skylder på at folk ikke har egen stil . Jeg tror noen møbler/stiler er klassikere som appellerer til mange fordi produktet er praktisk og har god design . Som feks stokke tripp trapp stolen. Alle småbarnsfamilier har den, eier de ikke egen stil? Det som er moderne idag er harry imorgen så enden på visa er å kjøre på med ting en trives med. Anonymkode: 6e92e...f6b 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1610 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg liker IKKE shabby-chic... syns det ser så juggel-aktig ut.. Er selv tilhenger av den moderne nordiske stilen-men IKKE med pastell-farger. Liker sterke puter/maleri/kontrastvegger sammen med de mer nøytrale materialene. Og så liker jeg ikke når alt er hvitt, syns det blir så sterilt. Og så liker jeg ikke sånne "design"-pynteting som "alle har" som omaggio-vasen, den der apekatten osv. Så mye kjekkere å ha personlige ting som pynt! Anonymkode: 5a552...5f6 3
PaperFlower Skrevet 17. oktober 2017 #1611 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg har skrevet her inne før, men etter å ha lest ABs innlegg over meg kom jeg på enda en ting jeg hater: nordisk design. Det holder jeg meg langt unna, uansett. Ser jeg at noe er merket med "nordisk design" løper jeg i motsatt retning. Synes det blir for futuristisk, kaldt og upersonlig. Jeg elsker faktisk Shabby Chic-stilen (med modifikasjoner, som mer farger, mer blomsterdetaljer, pels og mørkt/grått/gammelt tre). Men det er forskjell innad der også. F.eks. synes jeg dette blir grusomt. Alt for kaldt og grått i lengden. Dette synes jeg er finere, og føles mer ut som et hjem. On 15.10.2017 at 4:52 PM, Poppie said: Noen av dere som ser "Side om side" på NRK? Lisbet sin stil er sånn jeg haaaaater, grå base med lilla detaljer og HOME-bokstaver. Irriterer meg skikkelig hver gang Jeg synes faktisk stilen hennes ikke er så verst. Det er ikke drømmehjemmet mitt, men med modifikasjoner hadde jeg fint kunne levd i et sånt hjem. Bytt ut alt det grå, spesielt veggene, med noe lysere og lettere. Kremhvitt kanskje? Grå, mørkeblå, svart, mørkegrønt... UFF, sånne vegger har jeg aldri likt. Blir så kaldt, så mørkt, så dystert og deprimerende. Men er enig med bokstavene på veggen. Er vel derfor det står noe annet der. Ser ut som bokstavene har blitt stokket om til å forme et annet ord, husker ikke ordet i farta... Ewolve eller noe? Kanskje meningen det skal stå We Love eller lignende. Sjekket nå nettopp, og i den siste episoden står det faktisk Hoe. Digger det.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1612 Skrevet 17. oktober 2017 På 16.10.2017 den 12.09, AnonymBruker skrev: tekstil gardiner Hva liker du da? Plastgardiner? Anonymkode: 7adee...5b1 17
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1613 Skrevet 17. oktober 2017 6 timer siden, PaperFlower skrev: Jeg har skrevet her inne før, men etter å ha lest ABs innlegg over meg kom jeg på enda en ting jeg hater: nordisk design. Det holder jeg meg langt unna, uansett. Ser jeg at noe er merket med "nordisk design" løper jeg i motsatt retning. Synes det blir for futuristisk, kaldt og upersonlig. Jeg elsker faktisk Shabby Chic-stilen (med modifikasjoner, som mer farger, mer blomsterdetaljer, pels og mørkt/grått/gammelt tre). Men det er forskjell innad der også. F.eks. synes jeg dette blir grusomt. Alt for kaldt og grått i lengden. Dette synes jeg er finere, og føles mer ut som et hjem. Da har vi forskjellig smak Anonymkode: 5a552...5f6 2
Vera Vinge Skrevet 18. oktober 2017 #1614 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg liker ikke sånn liksom-glamourøs hotell/hampton-stil med masse overdimensjonerte ting. Jeg syns det ofte virker sterilt, siden det for meg blir som er hotellrom eller konferansesenter, i tillegg til at en del av tingene ser malplasserte ut. Caroline Berg Eriksens stil representerer mye av dette, og sånn som hvorfor de har Eiffel-tårn i stua skjønner jeg ikke. Og så er det deilig å endelig kunne si at jeg ikke er noen fan av hjem uten farger, selv om det var trenden (for ikke å si normen) veldig lenge. Selv har jeg argumentert lenge for å male stua i en annen farge enn hvit, men mannen er skeptisk. Med hvite vegger og mørkegrå sofa blir det fort litt sterilt, men jeg kjører på med andre detaljer med farger, da. 3
Softstatic Skrevet 18. oktober 2017 #1615 Skrevet 18. oktober 2017 Alt som er fake. - Veggplater som ser ut som fliser eller panel - Laminat som ser ut som fliser eller parkett - Batteridrevne telys og kubbelys - Møbler i fake skinn - Kunstige planter - Puter og pledd i fuskepels 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1616 Skrevet 18. oktober 2017 Bokstaver Metalskilt Brødboks som det står "bread" på Lysfat, spesielt om det ligger små pynte steiner på fatet. Fjær som en del av interiør Expedit hyller, det har jeg selv, men syns ikke de er spesielt fine. Ekstremt intetsigende hyller. Grått tre gulv. oamgio vase De små telysholdere som ser ut som små hus. Alt fra lexington og gant. Det meste fra Kremmerhuset, minner meg bare om Luksusfellen. Små engle figurer. Drømmefangere Marianne Aulie trykk Sånn lomme som man kan henge på siden av sofaen til å ha fjernkontrollen i. Når folk har en liten plastkurv på stuebordet med alt mulig rot oppi. Bildelister eller hva det heter. Sånne smale hyller fra ikea til å sette bilder på. Glassbord I stedet for et sofabord når det er flere små. For meg ser det bare ut som man ikke klarer å bestemme seg for et. Messingdetaljer, ser noen har messing detaljer på kjøkkenet nå. Børstet stål Alt med stjerner Lysetakker til kubbelys med stett i sølv. Usj noe av det styggeste jeg vet. Chanel og Dior bøker som en del av interiøret. Store tunge møbler i mørke farger som skal framstå som luksuriøse og elegante, ser bare billig og harry ut for meg Mørke kontrast vegger Store glass lysestaker til å ha kubbelys i, spesielt når det står to ved siden av hverandre Svart hvitt bilder tatt hos fotograf som er blåst opp på store lerret. Blir så voldsomt og gråtonene for bildet til å se nesten utvasket ut. Lysekroner i små leiligheter. Kate Moss bilder Spisestue stoler som er polstret. Fy så harry.... Spisestue stoler med trekk Det ble en kjempe lang liste med ting jeg ikke liker jaja, jeg liker jo tilsvarende mye, men det er jo en annen tråd Anonymkode: b6332...1c3 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1617 Skrevet 18. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bokstaver Check! Metalskilt Check! Brødboks som det står "bread" på Lysfat, spesielt om det ligger små pynte steiner på fatet. Fjær som en del av interiør Expedit hyller, det har jeg selv, men syns ikke de er spesielt fine. Ekstremt intetsigende hyller. Check! Grått tre gulv. Check! oamgio vase De små telysholdere som ser ut som små hus. Alt fra lexington og gant. Det meste fra Kremmerhuset, minner meg bare om Luksusfellen. Check! Små engle figurer. Drømmefangere Check! Marianne Aulie trykk Sånn lomme som man kan henge på siden av sofaen til å ha fjernkontrollen i. Check! Når folk har en liten plastkurv på stuebordet med alt mulig rot oppi. Bildelister eller hva det heter. Sånne smale hyller fra ikea til å sette bilder på. Glassbord I stedet for et sofabord når det er flere små. For meg ser det bare ut som man ikke klarer å bestemme seg for et. Messingdetaljer, ser noen har messing detaljer på kjøkkenet nå. Børstet stål Check! Alt med stjerner Check! Lysetakker til kubbelys med stett i sølv. Usj noe av det styggeste jeg vet. Chanel og Dior bøker som en del av interiøret. Store tunge møbler i mørke farger som skal framstå som luksuriøse og elegante, ser bare billig og harry ut for meg Mørke kontrast vegger Store glass lysestaker til å ha kubbelys i, spesielt når det står to ved siden av hverandre Svart hvitt bilder tatt hos fotograf som er blåst opp på store lerret. Blir så voldsomt og gråtonene for bildet til å se nesten utvasket ut. Lysekroner i små leiligheter. Kate Moss bilder Spisestue stoler som er polstret. Fy så harry.... Spisestue stoler med trekk Check! Det ble en kjempe lang liste med ting jeg ikke liker jaja, jeg liker jo tilsvarende mye, men det er jo en annen tråd Anonymkode: b6332...1c3 Anonymkode: 26588...be2 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1618 Skrevet 18. oktober 2017 Folk har ikke laget SIN stil. De kopierer alle andre. Noen må ha lysekrone til 25000 fot det var en kjendis som har det. Nå har alle samme puter, lysestaker og bilder av Marilyn Monroe innrammet. Salongbord blir avbildet med samme lysfat og lysestaker. Sånn blir det når en et slavisk Anonymkode: 52084...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1619 Skrevet 18. oktober 2017 For en del år siden hadde "alle" shabby chic og interiørbokstaver. Nå har "alle" nordisk kald stil med mørkeblå matte vegger og lysegrå gulv. Jeg er lei det allerede og er glad jeg ikke kaster meg på bølgen. Det er jo allerede blitt harry! Hvitt høyglans kjøkken er kanskje det verste. Ellers syns jeg sånne barnerom hvor alt er gjennomført i prins eller prinsesse, til og med lekene skal matche er til å spy av.. Anonymkode: 4d035...f64 4
BlendaSensitive Skrevet 18. oktober 2017 #1620 Skrevet 18. oktober 2017 - Ting med hjerter på. Hvorfor??? - Juksebøker - englevinger - Veldig mye DIY, mye ser bare ut som ræl. (proffe saker er noe annet) - furupanel (vi har masse i nye huset...males sakte med sikkert over) - store bilder av seg selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå