Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Jeg er med i den kalkmalingsgruppa på fb. Det er til å grine av, jeg må se å få meldt meg ut. Nå er det en som vil male en hel sofa. En gammel nydelig sofa som er hel og fin i både treverk og stoff. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest justcurious
På 17.10.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Jeg liker IKKE shabby-chic... syns det ser så juggel-aktig ut..

 

Er selv tilhenger av den moderne nordiske stilen-men IKKE med pastell-farger. Liker sterke puter/maleri/kontrastvegger sammen med de mer nøytrale materialene.

 

Og så liker jeg ikke når alt er hvitt, syns det blir så sterilt.

 

 Og så liker jeg ikke sånne "design"-pynteting som "alle har" som omaggio-vasen, den der apekatten osv. Så mye kjekkere å ha personlige ting som pynt!

Anonymkode: 5a552...5f6

Her er det omvendt. Synes den nordiske stilen blir så kald og tung med mørke farger og veldig sterke kontraster. Liker bedre lyse, duse farger, gir litt mer varme i rommet og en mer hjemmekoselig atmosfære synes jeg :) jeg har deco blue på soverommet da, og elsker det, men kunne ikke hatt det på stua feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
21 timer siden, Duff skrev:

Jeg er med i den kalkmalingsgruppa på fb. Det er til å grine av, jeg må se å få meldt meg ut. Nå er det en som vil male en hel sofa. En gammel nydelig sofa som er hel og fin i både treverk og stoff. 

Hjelp. Hvordan er det i det hele tatt mulig å male en sofa? Regner med at du mener sofabena og ikke stoffet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, justcurious skrev:

Hjelp. Hvordan er det i det hele tatt mulig å male en sofa? Regner med at du mener sofabena og ikke stoffet 😂

Dessverre, de maler stoffet også. Blir visst litt stivere men ikke for stivt. Men grøss. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
7 minutter siden, Duff skrev:

Dessverre, de maler stoffet også. Blir visst litt stivere men ikke for stivt. Men grøss. 

Haha, det er det verste jeg har hørt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir jeg heller oppgitt over mangel på benkeplass ved moderne kjøkken. Når både vask, komfyrplate og hev/senkbar vifte, har plass på bardisken mot stuen, blir det lite plass igjen å bake på.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressless, og lignende stoler. Ser ut som kontormøbler synes jeg. Mulig det er praktisk og deilig å sitte i, men finnes møbler som både er gode og fine.

Og når TV er aaaalt for stort for et rom. Hvem behøver 3 kvm tv når det bare er 3 meter fram?? harry.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at jeg hater noe blir for sterkt (selv om LOVE eller HOME med store trebokstaver er i nærheten), men det er en del ting jeg ikke ville vært interessert i å ha i eget hjem.

For meg er nok det minst inspirerende som finnes altfor gjennomført innredningsstil. Det blir fort seende ut som en møbelutstilling. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å innrede med teakmøbler, selv om jeg synes en del av det er veldig fint så er det ikke meg.

Anonymkode: 64f92...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, minienthe skrev:

Male en sofa :hakeslepp:

Hakeslepp her også, men en malt stoffsofa kan da umulig holde seg pen lenge? Ikke at en malt sofa er pen i utgangspunktet, men altså...?  Om man nå har en malingskvett til overs, kan den ikke gjøre bedre nytte for seg et annet sted enn i sofaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Moss med finger under nesa -styggeste bildet jeg vet om

Kobra-lysestakene fra Georg Jensen (liker andre ting fra GJ, men lysestakene er så fæle)

Svarte vegger 

Lamper som bare er en lyspære

Det meste som er gullfarget 

Gule og oransje ting 

 

 

Anonymkode: d3367...ec7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BlendaSensitive said:

Stressless, og lignende stoler. Ser ut som kontormøbler synes jeg. Mulig det er praktisk og deilig å sitte i, men finnes møbler som både er gode og fine.

Og når TV er aaaalt for stort for et rom. Hvem behøver 3 kvm tv når det bare er 3 meter fram?? harry.

Jeg ELSKER min digre tv! Det er ikke Harry, men kan være enig i at det ikke er fantastisk fint å se på. Mindre enn 3 meter fram også..:eeeh:

Anonymkode: cf578...d91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innrammede bilder med kart over New York og bokstavene 'New York' over. Eller London eller annen storby. Skal antagelig gi inntrykk av at eieren er så 'kosmopolitisk'. Men jeg synes det bare virker pretensiøst. 

Anonymkode: 3eb48...011

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av Kate Moss. Hun er flott, men nei, bare nei. De passer i motemagasiner, ikke hjemme hos folk.

Masseproduserte plakater. De ser bare billige ut uansett hva de forestiller og hvilken ramme de har. Kan til nød funke på hjemmekomtoret eller tenåringsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min liste:

  • Såkalt "oppussede" gamle nydelige møbler. Det er skjending av både møbel og historie!
  • Åpen stye/kjøkken
  • Hvite rom, hvor ALT er hvitt
  • Fake-skinn i møbler
  • Skandinavisk stil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sommermor skrev:

Her blir jeg heller oppgitt over mangel på benkeplass ved moderne kjøkken. Når både vask, komfyrplate og hev/senkbar vifte, har plass på bardisken mot stuen, blir det lite plass igjen å bake på.

 

Huh? Mulig jeg misforstår nå, men.. Kan man ikke bake på den delen som ikke er mot stuen da? Det er vel viktigere med vask og komfyr, eller det er med bakeplass? Eller? 😂

Anonymkode: 1412a...689

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva er det som er innafor å ha i et hjem egentlig? Alt er jo galt? Syns selv at nordisk moderne stil er helt nydelig! Kan forstå at eldre generasjoner ikke syns det, de har jo allerede lagd seg et hjem over mange år. For oss som kjøper vår første leilighet og ikke har noe som helst, så må vi jo bare "velge" en stil og innrede deretter. Og da må man nødvendigvis velge noe som er å få tak i, og dermed høyst sannsynlig i trendbildet. Det er ikke alle som er interessert i å innrede ved å gå på loppis over flere år. 

Anonymkode: 68f2f...6cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, hva er det som er innafor å ha i et hjem egentlig? Alt er jo galt? Syns selv at nordisk moderne stil er helt nydelig! Kan forstå at eldre generasjoner ikke syns det, de har jo allerede lagd seg et hjem over mange år. For oss som kjøper vår første leilighet og ikke har noe som helst, så må vi jo bare "velge" en stil og innrede deretter. Og da må man nødvendigvis velge noe som er å få tak i, og dermed høyst sannsynlig i trendbildet. Det er ikke alle som er interessert i å innrede ved å gå på loppis over flere år. 

Anonymkode: 68f2f...6cc

Tar du deg virkelig nær av hva slags personlige meninger andre har om interiørdetaljer? DU må da vel ikke følge "reglene" til alle andre. Jeg kunne aldri tenke meg noe i typisk nordisk stil, men det betyr da ikke at du ikke kan skaffe deg det? :klo: 

Og det er jo det tråden handler om. Ikke hva slags regler en må følge når en skaffer seg interiør... Men hva en personlig ikke kunne tenke seg å ha i hus. Gjør hva du vil.

Anonymkode: 6624f...8d2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...