Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra artikkelen du linker til: Interiørekspert Tone Kroken ser ofte at folk overfyller kjøkkenbenker og kjøkkenhyller, noe som kan skape kaos.

Den dagen jeg hiver ut ting jeg har bruk for fordi det virker forstyrrende for hvordan kjøkkenet mitt ser ut fra et interiørmessig perspektiv, da håper jeg noen tar en alvorsprat med meg, altså. :ler: 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Stinkerbell skrev:

Fra artikkelen du linker til: Interiørekspert Tone Kroken ser ofte at folk overfyller kjøkkenbenker og kjøkkenhyller, noe som kan skape kaos.

Den dagen jeg hiver ut ting jeg har bruk for fordi det virker forstyrrende for hvordan kjøkkenet mitt ser ut fra et interiørmessig perspektiv, da håper jeg noen tar en alvorsprat med meg, altså. :ler: 

Jeg er drittlei Tone Kroken. Dama er sikkert flink, men hun (sammen med en håndfull andre forståsegpåere) dukker opp i alt av interiørmagasiner og lignende for tiden. Hjemmet hennes er fotografert fra alle verdens vinkler og blader som bonytt viser det frem igjen og igjen. Har sagt opp alt av abonnementer på interiørblader fordi jeg blir så lei! Kjøper nå et og annet magasin i løssalg,  men aldri hvis det er pakket i plast slik at jeg ikke får bladd igjennom på forhånd.

Jeg elsker interiør,  men endel av disse ekspertene kan ta seg en bolle. 

Anonymkode: cafe4...9a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså... "personlig og moderne kjøkken". Personlig? Det er dønn upersonlig. De har de fleste "må-ha"-tingene, da. Kate Moss-bilde, naken lyspære og Kählervaser... Pluss eucalyptus litt her og der. 

Edit for å legge til at dette er en "hjemme hos"-reportasje som faktisk virker ekte. Deilig avslappet.

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23972496/hjemme-hos-christina-fraas-fra-kirsebaerhagen

Endret av notquite
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister... de er ofte ikke funksjonelle og jeg hater det. 
Taklister kan være estetisk pent, men... gulv lister er bare i veien og stygt. 
Likker å kunne dytte møbler helt inntil vegen, så det er kanskje bare meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drakan skrev:

Lister... de er ofte ikke funksjonelle og jeg hater det. 
Taklister kan være estetisk pent, men... gulv lister er bare i veien og stygt. 
Likker å kunne dytte møbler helt inntil vegen, så det er kanskje bare meg. 

Jeg er litt omvendt. Skjønner hvorfor det er nødvendig med gulvlister. Men taklister synes jeg bare er pent i gamle ærverdige hus med skikkelig takhøyde. 

Anonymkode: 7adee...5b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt omvendt. Skjønner hvorfor det er nødvendig med gulvlister. Men taklister synes jeg bare er pent i gamle ærverdige hus med skikkelig takhøyde. 

Anonymkode: 7adee...5b1

Ja... ingenting slår et gammelt hus sine pene taklister med penn høyde. ^_^
Og kanskje en lysekrone. Og ja, skjønner nødvendigheten, men er så mye stort og stygt også. Enkelt, rent, tynt og nesten usynlig er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drakan skrev:

Ja... ingenting slår et gammelt hus sine pene taklister med penn høyde. ^_^
Og kanskje en lysekrone. Og ja, skjønner nødvendigheten, men er så mye stort og stygt også. Enkelt, rent, tynt og nesten usynlig er best. 

Enig.

Anonymkode: 7adee...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn lampe med bare stenger og pærer synes jeg er stygt. Og de spisestuestolene innbyr ikke akkurat til en laaang og hyggelig middag, pene var de heller ikke. Synes det meste var mørkt og dystert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her reagerte jeg veldig på "PERSONLIG TOUCH: Kähler-vaser på kjøkkenbenken og det store sort/hvitt-fotografiet skaper et personlig og moderne kjøkken."   Serr!?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FlyBabe skrev:

Her reagerte jeg veldig på "PERSONLIG TOUCH: Kähler-vaser på kjøkkenbenken og det store sort/hvitt-fotografiet skaper et personlig og moderne kjøkken."   Serr!?

Jeg og :ler:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker alt som minner meg om død. Så jeg liker aldri å se dødningehoder, enten det er i interiør, på klær eller som tatovering. Jeg liker heller ikke disse dyrehodene med gevir (horn) som mange henger opp på veggen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Veggplater som ser ut som fliser eller panel
og laminat som ser ut som fliser eller parkett = en god løsning for de som ikke driter penger.

Batteridrevne telys og kubbelys = kjekt for å unngå brann.

Møbler i fake skinn = skinn er fælt, fake skinn er i det minste ikke et dødt dyr.

Kunstige planter = kjekt for de som ikke har grønne fingre.

Puter og pledd i fuskepels = helt sykt at folk fremdeles bruker ekte pels og dun.

Anonymkode: ab5b7...ccf

.Håper du er klar over at skinn er et biprodukt av prgoduksjonsdyr som brukes til mat

Anonymkode: 86114...dee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe jeg VIRKELIG misliker, og det er sånne skilt med skrift på, f.eks "I kiss better than i cook" eller "carpe diem". Skrift direkte på veggen er enda verre.

Anonymkode: 5a552...5f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Majott skrev:

Jeg misliker alt som minner meg om død. Så jeg liker aldri å se dødningehoder, enten det er i interiør, på klær eller som tatovering. Jeg liker heller ikke disse dyrehodene med gevir (horn) som mange henger opp på veggen.

Hoho. Jeg har omentrent bare dødninghoder. Ekte og uekte. Jeg elsker alt som minner om død. <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Maju Mjau said:

Hoho. Jeg har omentrent bare dødninghoder. Ekte og uekte. Jeg elsker alt som minner om død. <3

Hvorfor det? Er det ikke litt utrivelig?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Majott skrev:

Hvorfor det? Er det ikke litt utrivelig?

 

Nei, om det hadde vært utrivelig hadde jeg jo ikke kunne elsket det :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hater og hater, men noen jeg er ganske lei av:

Deco Blue, Oslo, St Pauls Blue og alle de andre grumsete blåfargene.

Kalkmaling. Med få unntak, men det kreves en helt spesiell teknikk for å få det pent, og det er sånn ca absolutt INGEN som får det til.

Overdrivelse av permanente løsninger i "trendy" metaller. For eksempel moderne armaturer i messing eller kobber kombinert med kjøkkenhåndtak, taklamper, detaljer på stoler, etc etc, i samme materiale. Krise krampaktig.

Eames DSW/DSR og alle de billige etterligningene av dem.

Y-stolen. Designet er så vakkert, men jeg synes det er trist at alle skal ha det samme. Det blir liksom så tydelig at mange kjøper dem kun som et statussymbol når det finnes så utrolig mange andre (hakket mindre kjente) stoler som er vel så fine fra samme periode. For mange er den ikke særlig god å sitte i heller.

Vegger fulle av Desenio-plakater. Sykt intetsigende.

Missoni Home og alt som er inspirert av det. Prangende og tacky.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎10‎.‎2017 den 21.41, FlyBabe skrev:

Her reagerte jeg veldig på "PERSONLIG TOUCH: Kähler-vaser på kjøkkenbenken og det store sort/hvitt-fotografiet skaper et personlig og moderne kjøkken."   Serr!?

ikke bare var det upersonlig, men det var jo overfylt av nips på benkene, samt et løst klesstativ og skorot på soveromsgolvet, og det er jo presis slike ting hun uttaler i reportasjen at folk må unngå fordi det skaper et rotete inntrykk. For noen brødhuer, både journalisten og intervjuobjektet!!

Anonymkode: 7ef8d...392

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke når huset ser ut som en katalog. Altså ALT er innenfor et tema, alt er så ekstremt stylet, det ser ikke ut som et hjem i det hele tatt. 

Som et hus jeg så på finn, hvor megler kjørte maritim-vinkelen, at her lå det helt i sjøkanten, osv. Det var ankere og seilskuter og matrosdressmønster og absolutt alt i hele interiøret var maritim-tema. Blærk... 

Eller de som kjører shabby chic stil i alle rom, helt konsekvent, og absolutt alt er i den stilen. 

Det er så upersonlig og ukoselig at det er til å spy av. 

Anonymkode: d8245...10b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker veldig møbler folk har "pusset opp" ved å bruke kalkmaling og sjablonger. Spesielt når de gjør det med gamle, unike møbler som er 100++ år:

2314663.jpg?imageId=2314663&x=0&y=0&crop

Anonymkode: eb163...dca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...