Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 28.6.2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

ALT hos Caroline Berg Eriksen. Fy søren jeg får fnatt. Ikke bare er det forferdelig i mine øyne, men de klarer ikke holde en jevn stil gjennom det maltrakterte huset de kjøpte. Selv om de så inderlig vil. Kjøkkenet, som de har gjort minst med, klarer jeg å se forbi.

Det er slike ting som SVART sofa i et MØRKT rom hvor de har MALT OVER stikkontakter og listverket. Hvor de har installert en "fake" peis på det SVARTE soverommet. At de ikke ville ha dusj, men kun et grelt badekar på badet. Nei fy faen. Alt er så på utstilling.

Stuen med malte stikkontakter, listverk og et gigantisk bord i sølv:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Her fra da hun fant ut hun skulle ha rød fløyel, gullbord og to doble eiffeltårn inn i stua:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/02/rode-detaljer-bla-stue/

Den jævligste spisestuen jeg har sett, med minty breeze og aristokratiske, tunge møbler til (som er SVART!!):

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/02/spisestuen-er-ferdig-moblert/

Bad nr 1 er SVART:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/04/details-master-bathroom/

Bad nr 2 er SVART;

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/24/bad-nummer-2-og-underveis/

Soverom er SVART:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/master-bedroom-making/

Flere av møblene eller interiørdekoret ville vært fint i andre kombinasjoner, men her syns jeg det smeller så jævlig. Sandpapir for øyene.

Anonymkode: c153b...cb6

Haha, jeg er så enig! :bond:

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt omaggio vasene, har ikke noen fordi de er så dyre, men ønsker meg den som er hvit med hvite striper

Liker virkelig ikke digre svarte skinnsofaer og akkurat nå har jeg oppdaget at hvite høyglansgulv eksisterer og at det er ikke noe for meg.

Anonymkode: a2cbf...bd2

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 time siden, Vera Vinge skrev:

Selv om jeg ser at Caroline Berg Eriksen har et blikk for interiør, er hennes stil bare så motsatt av hva jeg selv liker. En over her omtalte møblene som aristokratiske, og det er spot on. Jeg liker ikke sånt overdådig interiør selv. Samtidig som det er litt gøy med folk som kjører en stil fullt ut også, framfor at alt er sånn grått - hvitt - Ikea-greier.

Generelt er jeg lei av fargeløse hjem. Nå er ikke vårt hjem så fargerikt som jeg ønsker foreløpig, men jeg har brukt flere år på å bearbeide mannen min, og han er nå på gli. Vi har f.eks. sendt det gråhvite gulvteppet i stua til hytta og er på utkikk etter et teppe i tydelig gult eller grønt. Akkurat det viser seg å være litt vanskelig, da, siden det nesten bare er grå og hvite tepper rundt omkring... Nå mener jeg ikke at alt må ha sterke farger, men jeg forstår ikke den voldsomme forkjærligheten for ikke-farger, som hvitt og grått i store mengder.

Men, jeg liker veldig godt ting folk over her ikke liker, som plassbygde møbler og blanding av gammelt og nytt.

Kom hit til Tyskland, for her er det nærmest umulig å oppdrive naturhvite tepper* - men tepper i alle regnbuens farger har de mer enn nok av. 

(* Det er så "ille" at jeg vurderer å få tilsendt mammas naturhvite teppe som hun kjøpte på begynnelsen av 80-tallet. :fnise: Tyskerne har selvsagt naturhvite tepper, men ikke et slikt som jeg vil ha :sur: )

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker godt omaggio vasene, har ikke noen fordi de er så dyre, men ønsker meg den som er hvit med hvite striper

Liker virkelig ikke digre svarte skinnsofaer og akkurat nå har jeg oppdaget at hvite høyglansgulv eksisterer og at det er ikke noe for meg.

Anonymkode: a2cbf...bd2

Hvite høyglansgulv??? Jeg ville sannsynligvis ha vært klar for innleggelse på lukket avdeling etter to dager og de hadde sett rene ut i ca. fem minutter en gang i skuddåret. Som er ca. så ofte jeg antar at det ville ha inntruffet at hundene, kattene og/eller gubben ikke skitnet til igjen gulvet før jeg var ferdig med å vaske det... 

• Liker 5
Gjest Emera
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skandinavisk design har nesten alltid vært naturtro farger og materialer. Dermed blir det mye grått, hvitt, svart, treverk, samt lune toner av grønn og grå. I tillegg er skandinavisk design kjent for å være minimalistisk ved bruk av materialer sammen, noe som resulterer i at norske hjem som følger moten bærer preg av dette. 

Har du sett et norsk hjem fra 1990-tallet..? Spilte liten rolle hvor minimalistisk, lunt og naturtro skandinavisk design alltid har vært, da. Det var tunge høstfarger. Mørkeblått, mørkerødt, mørkegrønt og okergult. På alt. Samtidig. Og så var det lutet furu. Syrebeiset furu. Furu, furu og atter furu.

Mote er mote. Den skifter. Og som de påvirkelige flokkdyr vi er så skifter vi med. Og synes vi har det SÅ fint. 

Skrevet
1 time siden, Emera skrev:

Har du sett et norsk hjem fra 1990-tallet..? Spilte liten rolle hvor minimalistisk, lunt og naturtro skandinavisk design alltid har vært, da. Det var tunge høstfarger. Mørkeblått, mørkerødt, mørkegrønt og okergult. På alt. Samtidig. Og så var det lutet furu. Syrebeiset furu. Furu, furu og atter furu.

Mote er mote. Den skifter. Og som de påvirkelige flokkdyr vi er så skifter vi med. Og synes vi har det SÅ fint. 

Enig i deg med det.  Men likevel,  den klassiske skandinaviske stilen er enkel og slik som det beskrives over her. Den trendy skandinaviske stilen som har herjet de siste årene er bare en variant av denne, et motefenomen. 

Skandinavisk stil rett gjennomført er kult i sin enkelhet.  Men om den er innkjøpt i sin helhet på Bohus fordi det er in, not so much. 

Danskene og svenskene kan dette,  men vi har noen norske godbiter også.  

• Liker 3
Skrevet
På 28.6.2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

ALT hos Caroline Berg Eriksen. Fy søren jeg får fnatt. Ikke bare er det forferdelig i mine øyne, men de klarer ikke holde en jevn stil gjennom det maltrakterte huset de kjøpte. Selv om de så inderlig vil. Kjøkkenet, som de har gjort minst med, klarer jeg å se forbi.

Det er slike ting som SVART sofa i et MØRKT rom hvor de har MALT OVER stikkontakter og listverket. Hvor de har installert en "fake" peis på det SVARTE soverommet. At de ikke ville ha dusj, men kun et grelt badekar på badet. Nei fy faen. Alt er så på utstilling.

Stuen med malte stikkontakter, listverk og et gigantisk bord i sølv:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Her fra da hun fant ut hun skulle ha rød fløyel, gullbord og to doble eiffeltårn inn i stua:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/02/rode-detaljer-bla-stue/

Den jævligste spisestuen jeg har sett, med minty breeze og aristokratiske, tunge møbler til (som er SVART!!):

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/02/spisestuen-er-ferdig-moblert/

Bad nr 1 er SVART:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/04/details-master-bathroom/

Bad nr 2 er SVART;

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/24/bad-nummer-2-og-underveis/

Soverom er SVART:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/master-bedroom-making/

Flere av møblene eller interiørdekoret ville vært fint i andre kombinasjoner, men her syns jeg det smeller så jævlig. Sandpapir for øyene.

Bad kr 2 synes jeg er nydelig. Den dusjen 😍 men resten kan jeg spare meg for 😝

Skrevet
10 timer siden, Horselady skrev:

Enig. Synes det var kjempe stilig :)

Gjest The Architect
Skrevet

Bokstaver\sitater på veggen. Jeg forstår virkelig ikke poenget med og ha det.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2017 den 23.13, Horselady skrev:

På 8.7.2017 den 10.01, Christy89 skrev:

Enig. Synes det var kjempe stilig :)

Ja, nå har hun installert en smijernsdusj. Men for ei som er lidenskapelig opptatt av interiør, så er dette to år for sent. I Oslo har "alle" gamle leiligheter smijerndører. Du finner de i flere annonser på Finn as we speak. Smijern i stua, på kjøkkenet, badet, soverommet. Trapp av smijern, bord av smijern, vindu, dører.

Snart oppdager hun vel Omaggiovasen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2017 den 23.13, Horselady skrev:

Jeg liker det ikke i det hele tatt. Synes det er skikkelig harry. Lite kreativt også. Finnes jo så mye annet pent til badet.

Men det er smak og behag. 

Anonymkode: 7adee...5b1

• Liker 4
  • 2 måneder senere...
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Raku dolls... Creepy, stygge dukkehoder i keramikk. 

Gjest justcurious
Skrevet

Kate Moss-bildet som alle har.

Også synes jeg sånne klassiske/orientalske tepper er dritstygge:

ED5DE885-E271-4668-8B09-C289E6B34616.jpeg

Skrevet

Det eneste denne tråden viser er at folk går lei av trender. Det aller meste som nevnes er typisk trend-ting som "alle" har. Ikke rart man går lei...

Om jeg i det hele tatt -hater- noe i interiørverden må det være alt det grå. Det har jeg gjort uavhengig av trender. Nå har det vært ekstremt mye en periode (90% av alle finn-bolig-til-salgs-annonsene i Oslo var gråmalte i den perioden jeg skulle kjøpe leilighet...). Da jeg flyttet inn i en leilighet i 2001 med grå vegger, var det første jeg gjorde å male over. Ingen ting gjør meg så deprimert som grått.

Anonymkode: 27a81...d40

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste denne tråden viser er at folk går lei av trender. Det aller meste som nevnes er typisk trend-ting som "alle" har. Ikke rart man går lei...

Om jeg i det hele tatt -hater- noe i interiørverden må det være alt det grå. Det har jeg gjort uavhengig av trender. Nå har det vært ekstremt mye en periode (90% av alle finn-bolig-til-salgs-annonsene i Oslo var gråmalte i den perioden jeg skulle kjøpe leilighet...). Da jeg flyttet inn i en leilighet i 2001 med grå vegger, var det første jeg gjorde å male over. Ingen ting gjør meg så deprimert som grått.

Anonymkode: 27a81...d40

Helt enig. Grått er forferdelig. Jeg ser mange som legger ut bilder av stuene sine i diverse grupper, og det går i grått og sølv (er det det som er shabby chic?). Grå vegger, grå sofa, sølv på hvitt bord (gjerne dekket med grå kontaktplast), krystallysekroner og mørke puter. Gjerne tre-fire veggord, bokstaver med HOME eller LOVE på, eller puter med skrift på. 

Synes det er helt grusomt.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Poppie skrev:

Helt enig. Grått er forferdelig. Jeg ser mange som legger ut bilder av stuene sine i diverse grupper, og det går i grått og sølv (er det det som er shabby chic?). Grå vegger, grå sofa, sølv på hvitt bord (gjerne dekket med grå kontaktplast), krystallysekroner og mørke puter. Gjerne tre-fire veggord, bokstaver med HOME eller LOVE på, eller puter med skrift på. 

Uff! 

Men jeg vet ikke om jeg er mer begeistret for den nye trenden, hvor f.eks hele stua males mørk blå eller svart. Ser mye av det i en interiørgruppe jeg er med i på fb, og det er så mørkt og trist at jeg blir nedstemt bare av å se bildene. Hvordan de klarer å leve i de rommene er meg en gåte. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Amawhatsnot skrev:

Uff! 

Men jeg vet ikke om jeg er mer begeistret for den nye trenden, hvor f.eks hele stua males mørk blå eller svart. Ser mye av det i en interiørgruppe jeg er med i på fb, og det er så mørkt og trist at jeg blir nedstemt bare av å se bildene. Hvordan de klarer å leve i de rommene er meg en gåte. 

Jeg er en fargemons selv, så tror ikke alle liker min stue (grønn). Men jeg er overbevist om at farger er bra for humøret, så en shabby chic-elsker hadde nok HATET leiligheten min :fnise:

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Poppie skrev:

Jeg er en fargemons selv, så tror ikke alle liker min stue (grønn). Men jeg er overbevist om at farger er bra for humøret, så en shabby chic-elsker hadde nok HATET leiligheten min :fnise:

Jeg er også glad i farger, men å male hele stua mørkeblå eller svart inngår definitivt ikke i den gleden. Mitt hjem hadde verken shabby chic-elskere eller de i den interiørgruppa likt. Og det lever jeg selvsagt helt fint med :nordvesta:

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Poppie skrev:

Vi har grå stue og gang, og bare venter på den dagen vi får tid og penger til å pusse det opp! Da vi flyttet inn var vi mer opptatte av å pusse opp det gule soverommet som hadde blå lister, det rosa soverommet med originalstrie fra 1973 og det lite funksjonelle og dunkle kjøkkenet. Gleder meg til stua blir i en annen farge! :nordvesta:

jeg forstår ikke hva man skal med "coffeetable  books". Det er vel bare en stabel bøker med flashy merkenavn som ligger i en stabel midt på stuebordet, og som ikke bidrar med noe mer enn akkurat det?

Anonymkode: 22183...e4d

• Liker 8
Skrevet

Husker ikke om jeg har svart i denbe lange tråden før, men gardinbrett er noe av det verste jeg ser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...