Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Som ab over her sier; Kate Moss plakaten

Gamle ting som står til pynt kun fordi de er gamle. Treski i stua og trau på badet...

Bling 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flasker som stearinlys holdere,  Black design er grusomt i 90%av tilfellene, svart malte kritt vegger ser elendig ut etter en bruk, Jukse fliser av PLAST (eller linoleum fliser) er helt forferdelig skjønner ikke at folk vil ha slikt. Også å pynte med kalendere, det ser aldri bra ut. Fargerike kjøkken kluter, og trefargede ting og møbler som males hvitt!

Anonymkode: 899ca...2fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når man blander veldig gammelt med veldig nytt.

F.eks vil veldig gamle bygninger skryte på seg noe sånt: "Her har vi altså blandet gammelt med nytt, og skapt et spennende design!" NEI ÆSJ. Hva har dere gjort?!

Eksempler her, og her, og her, og her.
Hjertet mitt blør...

Aller verst er det når folk tar gamle trehytter eller hus med gammelt, hjemmekoselig interiør og pusser det opp sånn at det blir moderne. Gjerne males de laftede treveggene i "spreke" farger som gir et "fresht" look. Husker det var en tråd her inne for noen mnd. siden da noen fortalte om sine svigerforeldre (tror jeg) som ble sinte da det yngre paret overtok familiehytta og pusset den opp og gjorde den moderne. Jeg hadde grått og aldri klart å komme tilbake til den hytta iallefall.

Jeg synes gamle hus og hytter skal behandles med verdighet, og heller male de i "rolige" og "voksne" farger, ikke kræsjrosa eller depressiv-gråblå. Og når det kommer til hytter synes jeg de alltid skal være i sin naturlige trefarge på innsiden, med møbler som matcher treet i veggene og gulvet, og varme koselige farger som mørkerød, mørkeblå, brun og krem-hvitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 26.11.2013 den 20.40, Bodillen skrev:

Inspirert av tråden "hvilke interiørdetaljer elsker du":

 

Jeg hater først og fremst veggord (tror jeg spyr neste gang jeg ser "carpe diem" malt på en vegg!), pyntebokstaver formet til f.eks ordene HOME og LOVE, pelspledd, vimpler, lysestaker i fattigmannssølv, paljettputer, gamle, slitte dører som sengegavler, pallebord, med eller uten digre hjul, madonnafigurer, pidestaller, englevinger (herregud, jeg så i en blogg at de hadde festet noen digre noen bak på hver eneste spisestuestol! :forvirret:), ugler, telysholdere med glassmosaikk, gamle, slitne, smårutete vinduer som pynt, og "slitte" malte tremøbler som er splitter nye, :jepp:

Vinneren er:...... sånne bokstaver, enten de er malt på et eller annet sted, eller det er sånne treklosser... det pleier å stå sånn "love", "familiy" og "home" osv... dere som har det.... ikke ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg hater når man blander veldig gammelt med veldig nytt.

F.eks vil veldig gamle bygninger skryte på seg noe sånt: "Her har vi altså blandet gammelt med nytt, og skapt et spennende design!" NEI ÆSJ. Hva har dere gjort?!

Eksempler her, og her, og her, og her.
Hjertet mitt blør...

Jeg må ærlig talt si at jeg synes stilen i bildene var skikkelig, skikkelig kul.

Jeg får fnatt av rosegull, kobber, dusrosa, tørkede blomster, sauskinnsfeller på kjøkkenet, franske gloser, billig "landstil" og tilstøtende herligheter. Gult er heller ikke kult.

Anonymkode: 0fe7c...bcc

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg hater når man blander veldig gammelt med veldig nytt.

F.eks vil veldig gamle bygninger skryte på seg noe sånt: "Her har vi altså blandet gammelt med nytt, og skapt et spennende design!" NEI ÆSJ. Hva har dere gjort?!

Eksempler her, og her, og her, og her.
Hjertet mitt blør...

 

Jeg synes det var skikkelig stilig og kult. Likte det veldig godt! 

Anonymkode: 73a50...b15

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ALT skal være hvitt. Hvite vegger, hvite møbler, hvitt tak, hvite lister, hvite dører, hvite karmer, hvite fliser. Eller om man er litt dristig: grått enkelte plasser. Skjønner ikke logikken; man står opp i et hvitt hus som man blir snøblind av. Ser ut av vinduet, og blir møtt av hvithet utafor også. Hva er galt med farger?!

Har ikke sett mange sånne LOVE og HOME-bokstaver, men er enig at det blir klisjé. Jeg vil ha FAEN, DRITT, og HELVETE :) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner med stiler jeg overhodet ikke liker:

1. Nesten bare sort, hvitt og børstet stål. Store, tunge skinnmøbler. Høyglans. Tenk deg ungkar, ansatt i privat sektor, anno 1997 med tungt hore- og kokainforbruk og hyppige forettningsreiser til sørøst-asia. (Bare så det er sagt er venninnen min gift småbarnsmor ansatt i kommunen).

2. Kremfarget, kurv, blonder. Helt absurde mengser med nips absolutt over alt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt og svart og minimalistisk.

Eller, det er fint og mange får det stilig til, men ALLE stuene er prikk like. Hadde jeg våknet opp i en slik stue, hadde jeg ikke visst om det var min venninne Eva sitt hjem, eller min tante Anne sitt hjem eller om det var et interiørmagasin.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Hvitt og svart og minimalistisk.

Eller, det er fint og mange får det stilig til, men ALLE stuene er prikk like. Hadde jeg våknet opp i en slik stue, hadde jeg ikke visst om det var min venninne Eva sitt hjem, eller min tante Anne sitt hjem eller om det var et interiørmagasin.

 

Haha, enig! Har en nabo som har absolutt alt i svart-hvitt. Til og med juletreet var hvitt, med svart og hvit pynt (julekuler fra Kähler, selvfølgelig). Jeg er selv glad i minimalisme,  men det må være et svev av originalitet og sjel. 

Anonymkode: 1ec37...534

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men absolutt hater gul-oransje eikeparkett. Hater også laminatgulv som skal se røft ut, men man ser land vei at det er fake. Det er så utrolig mange stygge gulv rundt i Norske hjem. Hater grå kjedelig standard sofa som finnes i 70% av hjemmene. Alt trehvitt som er lakket er heslig. Burgunderrød skinnsofa, kaktuser, stygge sengetøy,  rammemadrasser, kontinentalsenger, stressless, mørkt innestengt soverom som lukter innestengt eller mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, supra skrev:

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men absolutt hater gul-oransje eikeparkett. Hater også laminatgulv som skal se røft ut, men man ser land vei at det er fake. Det er så utrolig mange stygge gulv rundt i Norske hjem. Hater grå kjedelig standard sofa som finnes i 70% av hjemmene. Alt trehvitt som er lakket er heslig. Burgunderrød skinnsofa, kaktuser, stygge sengetøy,  rammemadrasser, kontinentalsenger, stressless, mørkt innestengt soverom som lukter innestengt eller mugg. 

Jeg er så enig! Jeg følger en del interiørkontoer på insta, og i dag kom jeg over en som hadde et skikkelig vakkert gammel hus. Helt perfekt, både eksteriør og interiør, nydelige gamle møbler og det hele, og vegger i duse, avstemte farger. Også gul-oransje eikeparket på gulvet... Ikke bare total stilkrasj, men så totalt ødeleggende for alt det andre som var så nydelig avstemt. Jeg holdt seriøst på å begynne å grine.

Anonymkode: 26588...be2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fordra (hate er vel å dra det litt langt) veggord, sånne lysballer (særlig festet på stiger i stuen...wtf liksom?), oransje-gul parkett, panel på veggene, baderomsplater som skal se ut som fliser, shabby chic-stilen, bling-bling stil (sjekk ut denne ig-kontoen, skikkelig blod-harry! https://www.instagram.com/myinteriorandhome/ )

Pallebord og Trafo-bord kommer også høyyyyyt på listen. Styggeste jeg ser.

Anonymkode: 3c121...9be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎12‎.‎2016 den 21.18, The Silence skrev:

Denne boligen var litt  "fascinerende" når det kom til interiør. Gammelt, nytt og noe midt i mellom over alt og langt ifra gjennomført. Jeg hadde blitt sliten av å bo slik! 

Å hjelpe meg....det gulvet...aldri sett maken:sjokkbla::hakeslepp::skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke fordra (hate er vel å dra det litt langt) veggord, sånne lysballer (særlig festet på stiger i stuen...wtf liksom?), oransje-gul parkett, panel på veggene, baderomsplater som skal se ut som fliser, shabby chic-stilen, bling-bling stil (sjekk ut denne ig-kontoen, skikkelig blod-harry! https://www.instagram.com/myinteriorandhome/ )

Pallebord og Trafo-bord kommer også høyyyyyt på listen. Styggeste jeg ser.

Anonymkode: 3c121...9be

Oj, at jeg hater det er å dra det langt, for jeg har aldri sett det før jeg så på disse bildene, men HØYGLANSGULV?! Det er det rareste...
(Hun måte vel ha det for å skille stua fra uteplassen, den verandaen treffer vel på de fleste av gjengangerne i denne tråden...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 2.38, PaperFlower skrev:

Jeg hater når man blander veldig gammelt med veldig nytt.

F.eks vil veldig gamle bygninger skryte på seg noe sånt: "Her har vi altså blandet gammelt med nytt, og skapt et spennende design!" NEI ÆSJ. Hva har dere gjort?!

Eksempler her, og her, og her, og her.
Hjertet mitt blør...

Aller verst er det når folk tar gamle trehytter eller hus med gammelt, hjemmekoselig interiør og pusser det opp sånn at det blir moderne. Gjerne males de laftede treveggene i "spreke" farger som gir et "fresht" look. Husker det var en tråd her inne for noen mnd. siden da noen fortalte om sine svigerforeldre (tror jeg) som ble sinte da det yngre paret overtok familiehytta og pusset den opp og gjorde den moderne. Jeg hadde grått og aldri klart å komme tilbake til den hytta iallefall.

Jeg synes gamle hus og hytter skal behandles med verdighet, og heller male de i "rolige" og "voksne" farger, ikke kræsjrosa eller depressiv-gråblå. Og når det kommer til hytter synes jeg de alltid skal være i sin naturlige trefarge på innsiden, med møbler som matcher treet i veggene og gulvet, og varme koselige farger som mørkerød, mørkeblå, brun og krem-hvitt.

Nederst der beskriver du stilen på 90-tallet. Det er ikkeoriginale gamle hyttefarger. 

Anonymkode: 5383b...f0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke fordra (hate er vel å dra det litt langt) veggord, sånne lysballer (særlig festet på stiger i stuen...wtf liksom?), oransje-gul parkett, panel på veggene, baderomsplater som skal se ut som fliser, shabby chic-stilen, bling-bling stil (sjekk ut denne ig-kontoen, skikkelig blod-harry! https://www.instagram.com/myinteriorandhome/ )

Pallebord og Trafo-bord kommer også høyyyyyt på listen. Styggeste jeg ser.

Anonymkode: 3c121...9be

Der var det mye rosa, pastellrosa og hvitt/offwhite - litt sånn barbiehus :P Og det høyglansgulvet..... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker hus der alt er nytt og kjøpt samtidig, og alt matcher. Syns det er helt upersonlig og kjedelig. Og aller mest misliker jeg bling, særlig i små blokkleiligheter o.l der det overhodet ikke passer med glitter og lysekroner. På andreplass: hjem uten farger, bare hvitt, grått og svart.

Anonymkode: d5681...a8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...