Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Manuellterapauten fant en låsning i nakken til Sigrid, på folkemunn bedre kjent som en kink. Det bra er at hun har rotasjon, men er stiv øverst i nakken, noe som forklarer hvorfor hun ikke har vært så begeistret for bæretøy, sett bak seg hele tiden på stellebordet og skreket til om jeg har løftet henne på enkelte måter. Hun er allerede litt bedre, men skal tilbake for to-tre behandlinger til. Neste er torsdag neste uke.

Ellers så går det bedre med oss og jeg er i bedre humør. Sigrid er stort sett veldig enkel. Hun gråter lite, tåler å sitte for seg selv i vippestolen en stund eller ligge under babygymmen, selv om jeg bærer henne en del rundt i huset når hun er våken. Blir litt sånn når man har flere barn. Hun sover bedre og bedre på dagen. Har en lang strekke og resten er på 40-50 minutter, det er jeg veldig fornøyd med altså. De tre siste nettene har hun også hatt en strekke på 6-7 timer før første nattamming, men siden jeg skriver det her så våkner hun sikkert annenhver time i natt :hoho:

Så, nå som ting går seg mer til (den siste uka) så merker jeg at humøret letter. Hun føles mer forutsigbar og jeg slapper derfor mer av. Det gjør godt. For alle :Hehe:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått oss en slik en:

 

M2VjMGE0NmExMGEwMWJjMmViZDMzNTY4ZTc0MzU0

Rett og slett for de dagene hun våkner etter 30 minutter og jeg er uenig i at det er lang nok dupp, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en sånn avrenningsmatte for vognen? Ser smart ut, spesielt på vinteren! Vi har foreløpig bare en matte under vognen i yttergangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, toneeee_ skrev:

Er det en sånn avrenningsmatte for vognen? Ser smart ut, spesielt på vinteren! Vi har foreløpig bare en matte under vognen i yttergangen. 

Hehehe, det er verre enn som så :sjenert:

Det er en elektronisk trillepike (takk @Frøken Vims for særdeles passende beskrivelse). Den vugger vogna takfast frem og tilbake :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigird nesten friskmeldt, myyyye bedre i dag hos manuellterapauten, "overraskende mye bedre", som manuellterapauten sa. Skal ha en behandling til bare så er hun trolig helt fin! Sist gang skrek hun seg igjennom hele behandlingen, i dag kun litt på slutten. Spent på om vi merker noe denne gangen. Sist gang ble hun radikalt mye roligere og blidere, samt ammingen ble mer korrekt (uten smatelyder), men hun har fortsatt hatt mye luft. Mulig det siste uansett ikke blir bedre før hun runder tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pyntestøv skrev:

Hehehe, det er verre enn som så :sjenert:

Det er en elektronisk trillepike (takk @Frøken Vims for særdeles passende beskrivelse). Den vugger vogna takfast frem og tilbake :hoho:

Såpass ja! :nigo: Håper den gjør nytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så misunnelig at jeg kunne spydd.

Skulle dele oss opp i natt. Jeg skulle få ta K, som jo sover natta igjennom, og mannen skulle ta S, som ikke sover natta igjennom. Gjett hvordan det endte da?

K var våken fra 03-04 pga mareritt og stod opp kl. 07 :Gjesp:

S sov fra 19:30 - 05:30, fikk en flaske og sov til 09:15!!!

DET ER IKKE LOV!! Det var sikkert en engangstilfelle også for det er jo typisk min flaks. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, det er så jævla typisk.... 

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, A4-livet skrev:

Skjønner deg godt, det er så jævla typisk.... 

Testet en natt til og den ble nærmest lik. S sov 20-03 + 03:30-08:30. Kasper våknet TRE føkkings ganger. Jeg har ikke ord. Han våkner jo ALDRI til vanlig. La meg til slutt hos han så da sov vi til halv syv, men altså..... :spy:

Jeg er pottesur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Virker som du bare må få mannen til å ta "den som våkner" :fnise: 

Forstår hvordan du har det altså men synes at hjis du får mer enn 3 timer sammenhengende så er du heldig. Nå har du holdt på en mnd lenger enn meg så der kan jo hende jeg endrer mening når vi er kommet så langt. Her er det ganske mange oppvåkninger i løpet av natten enda.. 

Så deilig at dere merker bedring etter behandling! Ikke noe særlig når de plages og ihvertfall ikke hvis man kan gjøre noe med det. Er forøvrig helt enig i å nekte å tenke over hva man spiser fordi det ofte er tilfeldig at de "reagerer". Har ikke merket noe forskjell på Lillemann som jeg kan knytte til mat heldigvis. Vi skal til kiropraktor i morgen fordi jeg ser lignende ting som bakoverbanan, kaving og luft. Håper det hjelper for oss og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.8.2016 at 19.30, LilleMy1989 skrev:

Virker som du bare må få mannen til å ta "den som våkner" :fnise: 

Forstår hvordan du har det altså men synes at hjis du får mer enn 3 timer sammenhengende så er du heldig. Nå har du holdt på en mnd lenger enn meg så der kan jo hende jeg endrer mening når vi er kommet så langt. Her er det ganske mange oppvåkninger i løpet av natten enda.. 

Så deilig at dere merker bedring etter behandling! Ikke noe særlig når de plages og ihvertfall ikke hvis man kan gjøre noe med det. Er forøvrig helt enig i å nekte å tenke over hva man spiser fordi det ofte er tilfeldig at de "reagerer". Har ikke merket noe forskjell på Lillemann som jeg kan knytte til mat heldigvis. Vi skal til kiropraktor i morgen fordi jeg ser lignende ting som bakoverbanan, kaving og luft. Håper det hjelper for oss og :) 

Ja, altså, bortsett fra de tre siste nettene så har hun blitt en drøm på natta. Som regel kun oppe en gang for amming. Håper virkelig hun går tilbake til det for jeg blir virkelig ikke et godt menneske uten nok søvn :ler:

Fant kiropraktoren ut noe?

Den 9.8.2016 at 14.24, Grastusta skrev:

Alt vel? :blomst: 

Vært langt på utbygda i Nord-Norge, hvor jeg kun har fått inn edge helt spordadisk, derfor ikke vært på nett. Verken her eller snapchat, hehe. Nå er jeg tilbake og klar til å spamme :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utviklingssprang kan du få billig av meg ass.

Står midt oppi ett nå og søvn, som vi begynte å få gode rutiner på, er et salig rot. Våkner ørten ganger på nettene og står opp altfor tidlig. I morges var det 06:30, våken en time (hvor hun bare lå og gurglet, seriøst, gurglet) og sov en time til. Deretter var første dagdupp en kamp med illsint, skrikebaby som IKKE skulle sove. Når jeg endelig fikk henne til å sove så våknet hun illsint etter tre kvarter og jeg måtte kjempe igjennom at hun sov litt til. Nå er hun blid som solen og jeg er svett.

Trøsten er at dette går over, jeg vet det, og snart er vi tilbake i god, gammeldags tralt. Men, når det står på så er det veldig utmattende og frustrerende.

Gode nyheten er at rett før utviklingsspranget startet så sov hun hele natta uten mat og tok et par, veldig lange, dupper i vogna helt av seg selv (aka sovebaby). Håpet er at hun kan plukke opp denne goden trenden når hun er ferdig med å være kranglebaby :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt du syntes det var urettferdig! Men så deilig at hun har så godt sovehjerte :)  forutenom når hun har utviklingssprang vel å merke... Jeg ser virkelig frem til flere timer sammenhengende søvn etterhvert. Nå er det veldig variabelt, men allikevel skal jeg ikke klage i forhold til hva mange andre sliter med. På en god natt kan han sove 3-4.5 time i strekk :nigo: På en dårlig natt skal han bare hyle, være våken og ammes. Som nå :kjefte: Et stykke trøtt mor melder seg :opplyser:

...men jeg ser de er en utfordring i alle aldre :dry: en bitter trøst at man ikke er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.8.2016 at 4.50, Sjela skrev:

Skjønner godt du syntes det var urettferdig! Men så deilig at hun har så godt sovehjerte :)  forutenom når hun har utviklingssprang vel å merke... Jeg ser virkelig frem til flere timer sammenhengende søvn etterhvert. Nå er det veldig variabelt, men allikevel skal jeg ikke klage i forhold til hva mange andre sliter med. På en god natt kan han sove 3-4.5 time i strekk :nigo: På en dårlig natt skal han bare hyle, være våken og ammes. Som nå :kjefte: Et stykke trøtt mor melder seg :opplyser:

...men jeg ser de er en utfordring i alle aldre :dry: en bitter trøst at man ikke er alene.

Ja, disse utviklingssprangene er en dårlig oppfinnelse fra naturens side :sur: Men, når de har dager de sover bra, er blide, fornøyde og gode da er alt tilgitt og glemt :hoho:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra helvete til himmelen igjen.

Sigrid våknet ikke for mat før kl. 07 (:sjokk:) og på dagens andre dupp så har hun nå sovet i 1 time og 40 minutter og sover fortsatt....

dette er andre gangen på en uke dette skjer. Kan det bety at ting sakte, men sikkert, går mot bedre tider? Eller er det kun blaff i vinden, som gir meg håp, men som like brått forsvinner? :ler: (På ingen måte hysterisk latter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satser på at det er et tegn på bedre tider :opplyser: Sovebaby :hjerte: Hørtes digg ut! Her våkner han fortsatt hver tredje time for mat på natten :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, kaffemor skrev:

Satser på at det er et tegn på bedre tider :opplyser: Sovebaby :hjerte: Hørtes digg ut! Her våkner han fortsatt hver tredje time for mat på natten :daane: 

Håper det, men i natt var det amming kl 02 og dagens første dupp varte bare en time i motsetning til to timer i går så tja, vi får se om det er ett skritt frem, to tilbake, osv. Da kommer vi vel i mål til slutt :hoho:

Men, altså, det er ikke rart hun her ikke våkner alltid for mat på natta. Jeg har ei real bolle. Hun er over seks kilo nå og 60 cm. Hadde hun i tillegg spist masse på natta hadde man fått senebetennelse bare av tanken på å bære henne:skratte:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Herlig med bollebebiser!! Min kunne godt ha lagt på seg bittelitt mer, men han er rimelig perfekt. Selvfølgelig :ler: 

Hvor gammel er S nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta
11 timer siden, Pyntestøv skrev:

Håper det, men i natt var det amming kl 02 og dagens første dupp varte bare en time i motsetning til to timer i går så tja, vi får se om det er ett skritt frem, to tilbake, osv. Da kommer vi vel i mål til slutt :hoho:

Men, altså, det er ikke rart hun her ikke våkner alltid for mat på natta. Jeg har ei real bolle. Hun er over seks kilo nå og 60 cm. Hadde hun i tillegg spist masse på natta hadde man fått senebetennelse bare av tanken på å bære henne:skratte:

 

 

...kan informere om at med masse mat på natta bikker man gjerne 7 kilo ved 2,5 måneders alder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...