Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

På 17.2.2018 den 12.20, Sjokoladepiken skrev:

Du t det ikke klaffet denne perioden. Men er noe magidk med pp3.. alle gode ting er 3 osv. :hjerte:

 

3 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg har virkelig troa på neste PP :smilyblomst:

Takk dere! Har troen jeg også :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rart med det, men skuffelsen etter endt PP går fort over, og plutselig gleder man seg til en ny PP. Nå er snart TR ferdig! Hadde kun en kveld med middels menssmerter, ellers så har jeg ikke hatt vondt og blødd veldig lite. 

I grunn hadde jeg tenkt til å hoppe over mars for å unngå termin i desember. Men det er jo like vanskelig med BHG plass fra 1 år med januar/feb/mars barn. Og det er uaktuelt å vente ett halvt år på å prøve igjen.. Men jeg tenker at vi ordner det med BHG når den tid kommer, og i værstefall må vi spare, leve på en inntekt og kontantstøtte en stund. Dagmamma/besteforeldre er jo og ett alternativ. Jeg har også en søster som er hjemmeværende (mannen driver firma, hun er hjemme med barna og styrer det økonomiske) så hun kunne vi jo eventuelt fått hjelp av også. Jeg tar det litt roligere de neste PP. Ingen eggløsningstester, og sex når vi føler for det, blir jeg gravid så blir jeg det. 

Vi reiser på en liten weekendtur på torsdag, ååå som jeg gleder meg til å pleie kjærligheten ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tyah skrev:

Det er rart med det, men skuffelsen etter endt PP går fort over, og plutselig gleder man seg til en ny PP. Nå er snart TR ferdig! Hadde kun en kveld med middels menssmerter, ellers så har jeg ikke hatt vondt og blødd veldig lite. 

I grunn hadde jeg tenkt til å hoppe over mars for å unngå termin i desember. Men det er jo like vanskelig med BHG plass fra 1 år med januar/feb/mars barn. Og det er uaktuelt å vente ett halvt år på å prøve igjen.. Men jeg tenker at vi ordner det med BHG når den tid kommer, og i værstefall må vi spare, leve på en inntekt og kontantstøtte en stund. Dagmamma/besteforeldre er jo og ett alternativ. Jeg har også en søster som er hjemmeværende (mannen driver firma, hun er hjemme med barna og styrer det økonomiske) så hun kunne vi jo eventuelt fått hjelp av også. Jeg tar det litt roligere de neste PP. Ingen eggløsningstester, og sex når vi føler for det, blir jeg gravid så blir jeg det. 

Vi reiser på en liten weekendtur på torsdag, ååå som jeg gleder meg til å pleie kjærligheten ❤️ 

Kos dere på tur. Av en eller annen grunn fikk jeg følelsen av at det blir en spire på turen, selv om EL ikke skal være da. 🙈❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg synes også det er umulig å stoppe prøvingen nå bare på grunn av lite hensiktsmessig tidspunkt. Det er jo som du sier ikke noe særlig kortere ventetid for barn født i februar for eksempel, og da blir det plutselig lenge å vente! I tillegg kan det jo faktisk ta en stund, og hvis det mot formodning skulle gjøre det er det sikkert utrolig surt å tenke på at man kastet bort tid ved å vente på passende fødselstidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg synes også det er umulig å stoppe prøvingen nå bare på grunn av lite hensiktsmessig tidspunkt. Det er jo som du sier ikke noe særlig kortere ventetid for barn født i februar for eksempel, og da blir det plutselig lenge å vente! I tillegg kan det jo faktisk ta en stund, og hvis det mot formodning skulle gjøre det er det sikkert utrolig surt å tenke på at man kastet bort tid ved å vente på passende fødselstidspunkt. 

Så sant! Godt det er andre enn meg som ikke klarer å vente. Jeg har uannsett mer lyst å føde vinter enn sommer egentlig. Jeg tenker at det er mer behagelig temperatur og at man kan være inne med baby og kose seg i vintermåneden 🙊 også kan man kvitte seg med kiloene i løpet av ett halvt år, og være klar for litt «mindre» klær når sommermånedene kommer. 

Termin vil være ca. 1 desember om det klaffer. I følge terminkalkulator. Det kan jo fort bli november også da 😅 50-50 sjanse i følge meg selv 😂 Så vi skal jobbe hardt denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte også å hoppe over noen mnd i fjor med tanke på desemberbarn, barnehage osv, men i dag er jeg veldig glad for at vi ikke gjorde det. Det hadde jo ikke gjort noe fra eller til - jeg ble jo ikke gravid uansett. Men dersom vi hadde hoppet over så hadde jeg helt sikkert angret i dag og tenkt at jeg hadde helt sikkert blitt gravid den måneden :roll: Meg i et nøtteskall det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg vite at samboer skal bli onkel igjen. Broren hans snappet en graviditetstest med «gravid 1-2 uker». De har ett barn fra før. Jeg er så sjalu.... Det skulle vært meg. Og er jeg helt teit som ikke vil gå gravid samtidig som henne? 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke teit i det hele tatt! Skjønner deg godt. Man kan føle at det er litt mindre stas over det om andre som er nær er gravid samtidig. Ikke nødvendigvis sant, men det kan føles sånn! Jeg følte det av og til slik med bestevenninnen min. Hun annonserte graviditeten på Facebook rett før meg, og jeg følte det ikke var like spesielt da jeg gjorde det 😬 Fikk mindre likes og da ble jeg nesten lei meg. Så teit er jeg!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tweet skrev:

Ikke teit i det hele tatt! Skjønner deg godt. Man kan føle at det er litt mindre stas over det om andre som er nær er gravid samtidig. Ikke nødvendigvis sant, men det kan føles sånn! Jeg følte det av og til slik med bestevenninnen min. Hun annonserte graviditeten på Facebook rett før meg, og jeg følte det ikke var like spesielt da jeg gjorde det 😬 Fikk mindre likes og da ble jeg nesten lei meg. Så teit er jeg!! 

Takk!!! Godt å ikke være alene om å være slik 🤭 Samboeren min forstår det også, selv om han ikke kjenner det på samme måte. Så det er bra 😅 Han hadde ikke lyst å si det til meg for han visste jeg ville bli sjalu 🤦🏽‍♀️ 

Nå vil jo hun ha termin i november om alt går bra.. Så da føler jeg at dersom vi får barn rett etterpå blir det sånn «åja, en til..». Men samtidig gjør det meg ingenting... for jeg vil ha babyen for meg selv og er ikke særlig keen på besøk av svigers hele tiden!! 😂 dessuten har jeg en søster som kommer til å glede seg enormt til å bli tante for første gang, og en pappa som blir bestefar for første gang. Min mor kommer til å glede seg selv om hun blir mormor for 4 gang for nå er det jo en del år siden sist! Og viktigst av alt, for oss to, kommer det til å bli det viktigste og mest spesielle i vårt liv ❤️

I følge Ovia er min fertile periode fra 4. Mars til 9 Mars, i følge Flo er den fra 2 til 8 mars. Vi skal prøve å legge inn aksjer hver eneste dag i den perioden, og annenhver dag ellers. Har en god følelse på PP3 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig fått to babyer i familien, de ble de første barnebarna og oldebarna. Jeg har kjent mye på at når vi forhåpentligvis snar blir gravide, så blir det "bare en til" for de i familien - så jeg skjønner godt hva du kjenner på :) i tillegg har de som fikk først av de to tenkt å begynne å prøve på nr to nå, samt et søskenbarn av meg og dama hans... Vet ikke om familien faktisk tenker at det "bare er en til" eller om det bare er i hodet mitt, men det er litt kjedelig å tenke på! Samtidig betyr ikke det noe i den større sammenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt! Men tenker også du kan være glad for at "du får baby for deg selv", og slippe svigers. Fælt å si det, men hos oss tror jeg de blir fryktelig slitsomme. Første barnebarn (forsåvidt på begge sider), og vi er mest sannsynlig de eneste som kan gi dem det. Så redd det blir slitsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.02.2018 den 11.44, Tyah skrev:

I dag fikk jeg vite at samboer skal bli onkel igjen. Broren hans snappet en graviditetstest med «gravid 1-2 uker». De har ett barn fra før. Jeg er så sjalu.... Det skulle vært meg. Og er jeg helt teit som ikke vil gå gravid samtidig som henne? 🙊

Kjenner meg veldig igjen! Jeg lage drama ut av den verden da mannen presterte å fortelle meg at broren hans venter barn (viste seg at jeg var gravid, men visste det ikke). Blir irritert når jeg blir sammenlignet med kjæresten til broren osv. Ja Ja, litt koko er jeg tydeligis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Vi har nylig fått to babyer i familien, de ble de første barnebarna og oldebarna. Jeg har kjent mye på at når vi forhåpentligvis snar blir gravide, så blir det "bare en til" for de i familien - så jeg skjønner godt hva du kjenner på :) i tillegg har de som fikk først av de to tenkt å begynne å prøve på nr to nå, samt et søskenbarn av meg og dama hans... Vet ikke om familien faktisk tenker at det "bare er en til" eller om det bare er i hodet mitt, men det er litt kjedelig å tenke på! Samtidig betyr ikke det noe i den større sammenheng :)

 

20 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg skjønner deg godt! Men tenker også du kan være glad for at "du får baby for deg selv", og slippe svigers. Fælt å si det, men hos oss tror jeg de blir fryktelig slitsomme. Første barnebarn (forsåvidt på begge sider), og vi er mest sannsynlig de eneste som kan gi dem det. Så redd det blir slitsomt :fnise:

 

3 minutter siden, Gakkepus skrev:

Kjenner meg veldig igjen! Jeg lage drama ut av den verden da mannen presterte å fortelle meg at broren hans venter barn (viste seg at jeg var gravid, men visste det ikke). Blir irritert når jeg blir sammenlignet med kjæresten til broren osv. Ja Ja, litt koko er jeg tydeligis. 

Takk dere! Det er så godt å få bekreftet at jeg ikke er så unormal. Jeg tror de fleste er litt koko :fnise: Men jeg tror mange er redde for å innrømme det.. Det er godt kvinneguiden eksisterer slik at jeg kan føle meg litt bedre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vil jo gjerne at alle skal synes graviditeten og barnet er like spesielle og viktige som det du gjør. Det er jo ikke noe rart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Man vil jo gjerne at alle skal synes graviditeten og barnet er like spesielle og viktige som det du gjør. Det er jo ikke noe rart! 

Nei, det er jo egentlig ikke så rart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig fristet til å kjøpe EL-tester når jeg var innom apoteket i går. Det er jo så greit å vite når man har EL, for da vet man hvor mange DPO man er. Men jeg ble jo helt gal av testingen forrige PP.. Og ante egentlig ikke hvor mange DPO jeg var fordi EL-testene aldri ble MEGA positive. Så jeg skal holde meg unna, og jeg skal prøve å ikke teste før etter IKM. TR har jo vært spot on på dagen de andre PP nå. Så jeg føler ikke det er vits med mindre jeg får VELDIG mye symptomer. Så om jeg går over en dag, så tester jeg :smilorange: Føler det er lenge til da.. IKM er jo 21.03.18. Så det er jo 22 dager til.. Skulle ønske jeg hadde kortere sykluser. Men syklus på 33 dager er jo innafor sier de, og man har mest sannsynlig EL da... Termin blir ca. 1. desember om det klaffer denne PP :hjerte: 

Jeg er faktisk enda mer sikker på prøvingen etter turen vi hadde i helgen. Jeg har jo tenkt tanken "har jeg reist fra meg?". Men gud hvor hjemmekjær jeg er. Jeg savnet vårt kjære rekkehus etter en langweekend i utlandet liksom.. Borte bra, men hjemme best. Gleder meg til alt som har med graviditet og det å bli mamma å gjøre. Jeg ser frem til ansvaret, det å gi omsorg og kjærlighet, finne på ting sammen med barnet, lære barnet ting, være en familie, gå turer, være mye ute i naturen. Også gleder jeg meg usedvanlig mye til å kjøpe babyting da... Har allerede sett meg ut en vogn jeg vil ha. Jeg har også sett for meg en mammabukse jeg skal kjøpe, de ser såå behagelige ut :fnise: JEG MÅ BLI GRAVID NÅ! Jeg er så utålmodig. En positiv ting til er at sexlysten min har gått opp mye i det siste, så jeg tror det vil bli lagt inn i en god del mer aksjer denne PP altså :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg var skikkelig fristet til å kjøpe EL-tester når jeg var innom apoteket i går. Det er jo så greit å vite når man har EL, for da vet man hvor mange DPO man er. Men jeg ble jo helt gal av testingen forrige PP.. Og ante egentlig ikke hvor mange DPO jeg var fordi EL-testene aldri ble MEGA positive. Så jeg skal holde meg unna, og jeg skal prøve å ikke teste før etter IKM. TR har jo vært spot on på dagen de andre PP nå. Så jeg føler ikke det er vits med mindre jeg får VELDIG mye symptomer. Så om jeg går over en dag, så tester jeg :smilorange: Føler det er lenge til da.. IKM er jo 21.03.18. Så det er jo 22 dager til.. Skulle ønske jeg hadde kortere sykluser. Men syklus på 33 dager er jo innafor sier de, og man har mest sannsynlig EL da... Termin blir ca. 1. desember om det klaffer denne PP :hjerte: 

Jeg er faktisk enda mer sikker på prøvingen etter turen vi hadde i helgen. Jeg har jo tenkt tanken "har jeg reist fra meg?". Men gud hvor hjemmekjær jeg er. Jeg savnet vårt kjære rekkehus etter en langweekend i utlandet liksom.. Borte bra, men hjemme best. Gleder meg til alt som har med graviditet og det å bli mamma å gjøre. Jeg ser frem til ansvaret, det å gi omsorg og kjærlighet, finne på ting sammen med barnet, lære barnet ting, være en familie, gå turer, være mye ute i naturen. Også gleder jeg meg usedvanlig mye til å kjøpe babyting da... Har allerede sett meg ut en vogn jeg vil ha. Jeg har også sett for meg en mammabukse jeg skal kjøpe, de ser såå behagelige ut :fnise: JEG MÅ BLI GRAVID NÅ! Jeg er så utålmodig. En positiv ting til er at sexlysten min har gått opp mye i det siste, så jeg tror det vil bli lagt inn i en god del mer aksjer denne PP altså :nori:

Jeg også kjører evt. kommende PP'er uten EL-tester, men jeg tar temp da. Mye mer pålitelig, men den forteller jo først når egget har sluppet :) Kan virkelig anbefales for å få kontroll på syklus. Natural Cycles eller fertilityfriend er gull :) Men la oss håpe at du slipper flere PP'er! 😁

Krysser fingrene for at du får kjøpe babyting snart 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Flo er jeg fra i dag av i min fertile periode. Så nå må vi legge inn aksjer for fullt! Forventet EL er på onsdag 😊 Føles rart å ikke teste etter EL, men også veldig deilig å ikke stresse med det. Føler meg veldig avslappet i forhold til prøvingen. Forholdet mellom meg og samboer kunne ikke blitt bedre, og jeg nyter hverdagen vår slik den er nå ❤️ Også gleder vi oss begge til vi blir gravid.

Håper dere får en god helg, der som fortsatt følger med her 🙊 Har vært så lite aktiv i min egen og andres dagbøker de siste ukene 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...