Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

På eksamensoppgaven står det at sensur er 5.januar. Så på skolen 5.januar får vi beskjed om at sensur er mandag 8.januar. Idag får vi beskjed om at sensor er syk, så nå er sensur 12.januar... :sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På'n igjen med gruppearbeid dette semesteret. Betydelig større enn det vi hadde i høst. Sleit jo en del med det i høst med dårlig samarbeid og liten interesse fra de i gruppa. Jeg og ei anna gjorde drøftedelen, mens resten bare skrev innledning/avsluttning/satte sammen oppgaven, og kom med lite innspill til oppgaven. Ei var jo helt ute å kjørte, hun skrev innledning og når det var gjort så var det null engasjement fra hennes side på resten av oppgaven. Interessen ser ikke ut til å være bedre i år..  Når vi skulle bestemme hvem som skulle skrive hva, så var de ikke treige til å melde seg på det enkleste. Alt ble tatt kjapt unna, bortsett fra drøftedelen. Hun som skrev innledning sist, skal nå skrive avslutning, og sette sammen oppgaven til slutt. Virka som hun var ekstremt letta over å få den biten, og virket ikke som hun mener hun må gjøre mer enn det. Jeg og hun jeg skrev med sist, havnet igjen på drøftedelen. Men denne gangen sa jeg tydelig i fra om at vi måtte være flere på drøftedelen da oppgaven er ganske stor, og vi må være flere på den biten. Så to til meldte seg, virka super engasjerte. Not :roll:. Føler de fleste på gruppa tenker at når sin bit er gjort, så er det ikke mer å gjøre, men det er jo ikke slik en gruppeoppgave fungerer! De viser ikke akkurat stort engasjement når det er jobbing i kollokivegruppene våres på skolen heller. På skolen nå sist så ble planene endret fordi gjesteforeleseren var syk. Så vi måtte jobbe i kollokviegruppene med div resten av dagen etter att læreren vår hadde hatt en liten nødforelesning. Når vi satte oss ned i gruppa var det ingen som sa hei til meg. (Hun jeg har best kontakt med var syk denne dagen). Hun ene hadde allerede bestemt at hun skulle hjem å spise frokost. Hun var nyforelska og kjæresten skulle lage frokost til hun kom hjem... Så det hadde hun bestemt seg for uten å forhørt seg om hva planen var for gruppearbeidet var. Så ble det bestemt av vi tok resten av dagen fri. Det var 4 mot en så jeg følte ikke jeg kunne si i mot disse 4. Føles nesten ut som man er på ungdomsskolen igjen :Gjesp: Må bare få ut litt frustrasjon, er virkelig ikke noe gøy med gruppearbeid når det blir slik. Er for så vidt ikke noe særlig gøy ellers heller, men folkene på gruppa gjør det ikke akkurat noe bedre. Skjønner ikke hvorfor de giddder å studere når de bare skal ri på andres arbeid og innsats!! Sorry langt innlegg.

Anonymkode: d3ed7...d58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På'n igjen med gruppearbeid dette semesteret. Betydelig større enn det vi hadde i høst. Sleit jo en del med det i høst med dårlig samarbeid og liten interesse fra de i gruppa. Jeg og ei anna gjorde drøftedelen, mens resten bare skrev innledning/avsluttning/satte sammen oppgaven, og kom med lite innspill til oppgaven. Ei var jo helt ute å kjørte, hun skrev innledning og når det var gjort så var det null engasjement fra hennes side på resten av oppgaven. Interessen ser ikke ut til å være bedre i år..  Når vi skulle bestemme hvem som skulle skrive hva, så var de ikke treige til å melde seg på det enkleste. Alt ble tatt kjapt unna, bortsett fra drøftedelen. Hun som skrev innledning sist, skal nå skrive avslutning, og sette sammen oppgaven til slutt. Virka som hun var ekstremt letta over å få den biten, og virket ikke som hun mener hun må gjøre mer enn det. Jeg og hun jeg skrev med sist, havnet igjen på drøftedelen. Men denne gangen sa jeg tydelig i fra om at vi måtte være flere på drøftedelen da oppgaven er ganske stor, og vi må være flere på den biten. Så to til meldte seg, virka super engasjerte. Not :roll:. Føler de fleste på gruppa tenker at når sin bit er gjort, så er det ikke mer å gjøre, men det er jo ikke slik en gruppeoppgave fungerer! De viser ikke akkurat stort engasjement når det er jobbing i kollokivegruppene våres på skolen heller. På skolen nå sist så ble planene endret fordi gjesteforeleseren var syk. Så vi måtte jobbe i kollokviegruppene med div resten av dagen etter att læreren vår hadde hatt en liten nødforelesning. Når vi satte oss ned i gruppa var det ingen som sa hei til meg. (Hun jeg har best kontakt med var syk denne dagen). Hun ene hadde allerede bestemt at hun skulle hjem å spise frokost. Hun var nyforelska og kjæresten skulle lage frokost til hun kom hjem... Så det hadde hun bestemt seg for uten å forhørt seg om hva planen var for gruppearbeidet var. Så ble det bestemt av vi tok resten av dagen fri. Det var 4 mot en så jeg følte ikke jeg kunne si i mot disse 4. Føles nesten ut som man er på ungdomsskolen igjen :Gjesp: Må bare få ut litt frustrasjon, er virkelig ikke noe gøy med gruppearbeid når det blir slik. Er for så vidt ikke noe særlig gøy ellers heller, men folkene på gruppa gjør det ikke akkurat noe bedre. Skjønner ikke hvorfor de giddder å studere når de bare skal ri på andres arbeid og innsats!! Sorry langt innlegg.

Anonymkode: d3ed7...d58

Høres ut som en skikkelig kjip gruppe og et merkelig oppsett. Da jeg hadde gruppearbeid i høst hadde vi alle hovedansvar for en del av innholdet. På slutten delte vi gruppen i to der den ene delen hadde ansvar for å skrive innledning og å gå over oppgaven. Den andre delen hadde ansvar for litteraturliste, avslutning og å gå gjennom oppgaven en siste gang. Dette var nok et emne på et litt høyere nivå enn ditt, men vi alle var enige om ikke legge ned mer arbeid enn det som var nødvendig. Samtidig gikk det veldig bra fordi vi alle var innstilt på å bidra med vårt. Det å bare ha ansvar for introduksjon eller avslutning høres jo helt merkelig ut. Da har de jo egentlig ikke bidratt noe særlig etter min mening. Det er å forvente at alle bidrar til informasjonsinnhenting og har ansvar for noe av det faglige innholdet i oppgaven. 

Håper du overlever gruppearbeidet dette semesteret også. 

Anonymkode: ad50b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab d58 - Gruppearbeid er noe dritt. Stemmer det at du havnet med samme folkene? Du kan tipse foreleseren om at du heller ønsker at h*n skal sette sammen gruppene neste gang.

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På'n igjen med gruppearbeid dette semesteret. Betydelig større enn det vi hadde i høst. Sleit jo en del med det i høst med dårlig samarbeid og liten interesse fra de i gruppa. Jeg og ei anna gjorde drøftedelen, mens resten bare skrev innledning/avsluttning/satte sammen oppgaven, og kom med lite innspill til oppgaven. Ei var jo helt ute å kjørte, hun skrev innledning og når det var gjort så var det null engasjement fra hennes side på resten av oppgaven. Interessen ser ikke ut til å være bedre i år..  Når vi skulle bestemme hvem som skulle skrive hva, så var de ikke treige til å melde seg på det enkleste. Alt ble tatt kjapt unna, bortsett fra drøftedelen. Hun som skrev innledning sist, skal nå skrive avslutning, og sette sammen oppgaven til slutt. Virka som hun var ekstremt letta over å få den biten, og virket ikke som hun mener hun må gjøre mer enn det. Jeg og hun jeg skrev med sist, havnet igjen på drøftedelen. Men denne gangen sa jeg tydelig i fra om at vi måtte være flere på drøftedelen da oppgaven er ganske stor, og vi må være flere på den biten. Så to til meldte seg, virka super engasjerte. Not :roll:. Føler de fleste på gruppa tenker at når sin bit er gjort, så er det ikke mer å gjøre, men det er jo ikke slik en gruppeoppgave fungerer! De viser ikke akkurat stort engasjement når det er jobbing i kollokivegruppene våres på skolen heller. På skolen nå sist så ble planene endret fordi gjesteforeleseren var syk. Så vi måtte jobbe i kollokviegruppene med div resten av dagen etter att læreren vår hadde hatt en liten nødforelesning. Når vi satte oss ned i gruppa var det ingen som sa hei til meg. (Hun jeg har best kontakt med var syk denne dagen). Hun ene hadde allerede bestemt at hun skulle hjem å spise frokost. Hun var nyforelska og kjæresten skulle lage frokost til hun kom hjem... Så det hadde hun bestemt seg for uten å forhørt seg om hva planen var for gruppearbeidet var. Så ble det bestemt av vi tok resten av dagen fri. Det var 4 mot en så jeg følte ikke jeg kunne si i mot disse 4. Føles nesten ut som man er på ungdomsskolen igjen :Gjesp: Må bare få ut litt frustrasjon, er virkelig ikke noe gøy med gruppearbeid når det blir slik. Er for så vidt ikke noe særlig gøy ellers heller, men folkene på gruppa gjør det ikke akkurat noe bedre. Skjønner ikke hvorfor de giddder å studere når de bare skal ri på andres arbeid og innsats!! Sorry langt innlegg.

Anonymkode: d3ed7...d58

Feel you. Jeg hadde også et gruppearbeid i høst som endte opp med å bli helt skjevfordelt. Vi var 9 stykk på gruppen og jeg var den som skrev mest av alle. Selve oppgaven var ikke så lang, men jeg hadde fått tildelt 3 store deler av oppgaven, mens andre bare hadde 1 eller 2 deler, som var mye mindre arbeid. Jeg skrev dobbelt til tre ganger så mye som enkelte andre i gruppen og jeg og ei anna fikk de litt mer "kompliserte" delene der vi måtte drøfte inn pensum. Mens andre deler av mer enkel skriving unnagjort på kort tid pga. at vi bare skule beskrive et prosjekt vi hadde gjennomført. Dette var noen i gruppen kjappe med å ta til seg de delene. Vi hadde også ei på gruppen som bare skrev innledningen på en halv side. Denne innledningen kopierte hun omtrent fra et tidligere utkast, og vi endte opp med å måtte endre deler av den. Hun gjorde seriøst ingenting annet. Da vi skulle gå gjennom på slutten og ha gjennomlesing var hun ikke der. Jeg kunne ikke stille på det siste møtet, men dagen før gikk jeg gjennom hele dokumentet alene, rettet opp skrivefeil og kommenterte et par plasser og kom med forslag til avslutning. Jeg brukte flere timer på dette, altså i tillegg til all tiden jeg hadde brukt før. 

De resterende andre som møttes den siste dagen hadde ikke brydd seg så mye om siste gjennomlesing, og hadde levert temmelig forhastet fordi de var lei og ikke ville lese gjennom en siste gang. Jeg så i ettertid da oppgaven var levert inn at det var unødvendige og teite skrivefeil i innledningen, som ikke var der etter jeg hadde gjort siste gjennomlesingen. Ellers andre småfeil her og der. Det kan godt være at vi hadde klart å få en A om resten hadde gadd å ta seg bryet om å lese gjennom skikkelig en gang, men var som sagt enkelte i gruppen som hadde trumfet gjennom at nå skulle de bare levere.

Vi fikk B på oppgaven, og jeg er ganske sikker på at dersom enkelte andre i gruppen hadde skrevet oppgaven alene eller uten oss, hadde de ikke fått den karakteren. Jeg føler at jeg og noen få andre er grunnen til at vi klarte å få en så god karakter, mens en del andre omtrent ble gratispassasjerer. Det er det mest irriterende.

Denne våren skal vi bare ha en hjemmeeksamen i gruppe. Jeg skal prøve å alliere meg med de som er på samme nivå som meg og som jeg vet bidrar like mye. Har heldigvis bare 3 skoleksamner ellers, og dette er jeg veldig glad for. Nå har jeg fått 3 Aer på skoleeksamner alene, og har kun fått en A på en hjemmeeksamen der jeg var på gruppe med veldig flinke folk som bidro like mye og uten at det har blitt for mye irritasjon. Det er utrolig hvor mye gruppeoppgaver kan ødelegge for en, karaktermessig. Ikke at B er en dårlig karakter, men det har alltid blitt resultatet etter at jeg har måtte gå inn og bruke mye tid og energi på å gjøre en oppgave bedre, slik at jeg bruker mye mer tid og energi enn alle andre og enn jeg ville brukt alene eller med andre som hadde lagt inn lik innsats som meg.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ab d58 - Gruppearbeid er noe dritt. Stemmer det at du havnet med samme folkene? Du kan tipse foreleseren om at du heller ønsker at h*n skal sette sammen gruppene neste gang.

Anonymkode: 6faa3...609

Ja det er de samme folkene som i høst. Det var læreren som satte sammen gruppene, geografisk (da studiet er samlingsbasert).. 

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er de samme folkene som i høst. Det var læreren som satte sammen gruppene, geografisk (da studiet er samlingsbasert).. 

Anonymkode: d3ed7...d58

Ah, faen for noe bs. Har dere noen gruppeleder? Hvis ikke kan sikkert du prøve å slå til. Uansett, ikke la de andre trekke deg ned.

Lykke til!

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg skal begynne å forelese på mandag. Det er et utrolig bra universitet (er i utlandet) og alle forelesere jeg har hatt her selv har vært helt fantastiske. Jeg føler virkelig at jeg ikke er god nok, og føler jeg ikke har peiling på hva jeg skal finne på. Jeg er fortsatt masterstudent, universitetet ba meg søke på jobben og jeg ble ansatt uten tvil, så de må jo tro at jeg har peiling på faget, men aaah, skummelt er det! Jeg føler alle er så kritiske til forelesere... at man skal måtte kunne alt, men jeg kan absolutt ikke alt! 

Anonymkode: e32e1...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, jeg skal begynne å forelese på mandag. Det er et utrolig bra universitet (er i utlandet) og alle forelesere jeg har hatt her selv har vært helt fantastiske. Jeg føler virkelig at jeg ikke er god nok, og føler jeg ikke har peiling på hva jeg skal finne på. Jeg er fortsatt masterstudent, universitetet ba meg søke på jobben og jeg ble ansatt uten tvil, så de må jo tro at jeg har peiling på faget, men aaah, skummelt er det! Jeg føler alle er så kritiske til forelesere... at man skal måtte kunne alt, men jeg kan absolutt ikke alt! 

Anonymkode: e32e1...b9a

Så tøff du er! Flinkeste foreleser jeg noen gang har hatt var en student på master (eller hun var akkurat ferdig), hun var litt sjenert og hadde notater og en power point. Men hun gikk gjennom alt som var viktig veldig grundig, og ga oss masse tips og eksempler. Notatene fra hennes forelesninger skal ha all ære for at jeg fikk A på eksamen før jul. Har hatt mange forelesere som er lidenskapelig opptatt av sitt fagfelt og som har forelest i 30 år, men de roter seg ofte litt vekk og snakker om alt mulig annet enn det som er pensum :fnise: De er underholdende som få, men hun studenten var no bullshit og masse nyttig informasjon.

Ikke vær redd for å si at du ikke vet, da kan du sjekke det til neste forelesning :) Håper du forteller oss hvordan det går!

Anonymkode: 2b5d3...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva de driver med for tiden på høyskolen, men vi har enda ikke begynt og mangler fortsatt et fag i timeplanen og mangler generell info om tre av faga. Første forelesing i det ene faget er først neste fredag. Ene faget aner vi ingenting om, det ligger ikke i timeplanen og emnebeskrivelsen er ikke oppdatert siden ifjor, så vet faktisk ikke om det som står på pensum blir pensum i år. Jeg tror de sliter med å finne lærere til faget. Et annet fag kom først i timeplanen i dag, men det står ikke hvem som skal være foreleser, noe som er veldig merkelig. Alt er bare kaos virker det som. Ja, vi har prøvd å få noe informasjon fra skolen. Det ble veldig frem og tilbake i forrige uke, telefonsamtaler der de ikke kunne si noe, unnskyldninger om at timeplanen ikke var oppdatert fra Timeedit sin side. Så gav de oss info som vi allerede kunne se på Timeedit. Til slutt så fikk vi en sms på nå fredag om at første forelesing ikke er før neste fredag. Det er lovlig seint å komme med den infoen. Før jul fikk vi en sms fra instituttet om at den generelle studiestarten på insituttet vårt var 8.januar, så da hadde jo de fleste reknet med å starte opp denne uken.

Jeg så ikke poenget med å reise tilbake til studiestedet før og har krafset til meg 3 jobbvakter denne uken, men hadde jeg visst dette på forhånd kunne jeg ha planlagt det bedre og fått jobbet litt mer når det starter så seint.

Det er kun en foreleser i det ene faget som har lagt ut info om fremdriftsplan og pensum på Fronter. Ingen andre har lagt ut noe informasjon om noe som helst, pensum eller oppstart. Er utrolig frustrerende for da går det ikke å komme skikkelig i gang med faga heller. Det er vanskelig å vite om pensum blir det samme som i fjor når emneplanene ikke er oppdaterte. Vi har heller ikke fått en eneste unnskyldning av noen som helst. Føler det burde ha komt en beklagelse på mail eller Fronter for at ting ikke er klart, noe det burde ha vært for lenge siden!

Jeg har gått på universitetet før og har aldri opplevd så mye problemer med timeplan, pensum og info som på høyskolen. Pensumlister, eksamenslister og timeplan har nesten alltid vært ute i god tid, og har det ikke vært det (gjaldt et fag) så har vi fått god info og unnskyldninger fra universitetet. I tillegg til at de alltid driver å flytter på timer i hytt og pyne hele semestrene gjennom her. Sånne ting hjelper absolutt ikke på ryktet til høyskoler generelt.  

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så tøff du er! Flinkeste foreleser jeg noen gang har hatt var en student på master (eller hun var akkurat ferdig), hun var litt sjenert og hadde notater og en power point. Men hun gikk gjennom alt som var viktig veldig grundig, og ga oss masse tips og eksempler. Notatene fra hennes forelesninger skal ha all ære for at jeg fikk A på eksamen før jul. Har hatt mange forelesere som er lidenskapelig opptatt av sitt fagfelt og som har forelest i 30 år, men de roter seg ofte litt vekk og snakker om alt mulig annet enn det som er pensum :fnise: De er underholdende som få, men hun studenten var no bullshit og masse nyttig informasjon.

Ikke vær redd for å si at du ikke vet, da kan du sjekke det til neste forelesning :) Håper du forteller oss hvordan det går!

Anonymkode: 2b5d3...3b8

Tusen takk! Ja, jeg håper det går bra. Jeg er i hvert fall veldig god i faget jeg skal undervise i. Tror det er få ting de kan finne på som jeg ikke kan svare nogenlunde greit på, selv om jeg sikkert må sjekke opp noe. 

Egentlig er jeg mest redd for sånt som hvor mye lekser de skal få, om jeg skal gi dem prøver, hva om de lurer på hva de skal ha på eksamen, for det aner jeg ikke. Jeg skal forelese 50/50 med en som har doktorgrad og har undervist her i flere tiår, så han har sikkert såpass kontroll at han ikke tenker over at jeg ikke vet dette, men han er på ferie til dagen før undervisningen starter. 

Men du har rett. Jeg får lære bort faget slik jeg selv liker å lære det, og håpe studentene liker det samme. Kjæresten min har jobbet som foreleser i flere år, så jeg har heldigvis litt støtte der.

Anonymkode: e32e1...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har bare fag jeg synes er spennende dette semesteret. :nordvesta:  Skriver det her for typen er lei av at jeg hele tiden forteller om det spennende jeg har lært. :P

Anonymkode: 79e5f...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått så langt at jeg og hun ene på kollokviegruppa vår har bestemt oss for å sende mail til læreren på studiet for å fortelle om situasjonen vår angående gruppearbeidet. (Det er jeg som tidligere har skrevet lange innlegg her om dårlig gruppearbeid om dere lurer). Både jeg og hun andre var borte fra skolen på forrige samling pga sykdom, og vi har ikke hørt noe fra gruppa. Jeg spurte dem på FB nå i går om hva som hadde foregått på skolen, om det var noe viktig info fra læreren, om de fikk sett på noe angående gruppeoppgaven og hva som nå var planen videre. Men ingen har svart. Alle har sett det, men ikke svart. Bortsett fra hun jeg snakker med da, hun skrev også at hun lurte og at det hadde vært fint å vite. Men ingen svar å få. Så nå går vi videre til læreren om dette. For dette går faen meg ikke ann! Kjenner det KOKER inni meg. Håper vi får byttet gruppe. Så kan de andre bare ha det så godt.

Anonymkode: d3ed7...d58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....vi har mistet motivasjonen begge to pga dette gruppearbeidet. Og gruppearbeidet er en stor del av dette semesteret :sur:

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jada, skal både undervise, gjøre oppgaver, lese tre artikler og bestemme tema til masteroppgaven i løpet av de neste tre dagene, og jeg har blitt sinnsykt forkjøla! Ligger i senga og får ikke til noen ting. Må bare få i meg alt som finnes av febernedsettende og nesespray før undervisningen og håpe foreleserne mine er litt greie. Heldigvis har vi en uke "ferie" om fire uker, som garantert må brukes til å ta igjen det jeg henger etter. 

På et eller annet merkelig vis har jeg fortsatt A i snitt, så litt forsinkelse her og der må jeg holde ut. Synes det er så dårlig gjort med to forkjølelser denne vinteren da! Og selvfølgelig ingen av dem da jeg hadde ferie, begge midt i undervisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev:

På'n igjen med gruppearbeid dette semesteret. Betydelig større enn det vi hadde i høst. Sleit jo en del med det i høst med dårlig samarbeid og liten interesse fra de i gruppa. Jeg og ei anna gjorde drøftedelen, mens resten bare skrev innledning/avsluttning/satte sammen oppgaven, og kom med lite innspill til oppgaven. Ei var jo helt ute å kjørte, hun skrev innledning og når det var gjort så var det null engasjement fra hennes side på resten av oppgaven. Interessen ser ikke ut til å være bedre i år..  Når vi skulle bestemme hvem som skulle skrive hva, så var de ikke treige til å melde seg på det enkleste. Alt ble tatt kjapt unna, bortsett fra drøftedelen. Hun som skrev innledning sist, skal nå skrive avslutning, og sette sammen oppgaven til slutt. Virka som hun var ekstremt letta over å få den biten, og virket ikke som hun mener hun må gjøre mer enn det. Jeg og hun jeg skrev med sist, havnet igjen på drøftedelen. Men denne gangen sa jeg tydelig i fra om at vi måtte være flere på drøftedelen da oppgaven er ganske stor, og vi må være flere på den biten. Så to til meldte seg, virka super engasjerte. Not :roll:. Føler de fleste på gruppa tenker at når sin bit er gjort, så er det ikke mer å gjøre, men det er jo ikke slik en gruppeoppgave fungerer! De viser ikke akkurat stort engasjement når det er jobbing i kollokivegruppene våres på skolen heller. På skolen nå sist så ble planene endret fordi gjesteforeleseren var syk. Så vi måtte jobbe i kollokviegruppene med div resten av dagen etter att læreren vår hadde hatt en liten nødforelesning. Når vi satte oss ned i gruppa var det ingen som sa hei til meg. (Hun jeg har best kontakt med var syk denne dagen). Hun ene hadde allerede bestemt at hun skulle hjem å spise frokost. Hun var nyforelska og kjæresten skulle lage frokost til hun kom hjem... Så det hadde hun bestemt seg for uten å forhørt seg om hva planen var for gruppearbeidet var. Så ble det bestemt av vi tok resten av dagen fri. Det var 4 mot en så jeg følte ikke jeg kunne si i mot disse 4. Føles nesten ut som man er på ungdomsskolen igjen :Gjesp: Må bare få ut litt frustrasjon, er virkelig ikke noe gøy med gruppearbeid når det blir slik. Er for så vidt ikke noe særlig gøy ellers heller, men folkene på gruppa gjør det ikke akkurat noe bedre. Skjønner ikke hvorfor de giddder å studere når de bare skal ri på andres arbeid og innsats!! Sorry langt innlegg.

Anonymkode: d3ed7...d58

Hva studerer du? Jeg føler så med deg, jeg ender alltid opp med å være den som drar lasset på gruppearbeid.. 

Anonymkode: 958b5...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva studerer du? Jeg føler så med deg, jeg ender alltid opp med å være den som drar lasset på gruppearbeid.. 

Anonymkode: 958b5...dfe

Spesialpedagogikk.. 

Huff det er såå slitsomt ☹ Men nå skal vi kontakte lærer for dette går ikke..(se innlegg lenger opp)

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesialpedagogikk.. 

Huff det er såå slitsomt ☹ Men nå skal vi kontakte lærer for dette går ikke..(se innlegg lenger opp)

Anonymkode: d3ed7...d58

Huff, ja det hørtes ut som en god idé.. håper dere får ordnet opp i det, uten masse sure miner. Klem

Anonymkode: 958b5...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt semester. Forrige semester var tøft synes jeg, og jeg fikk virkelig utfordret meg på flere plan. Derfor er det litt godt at dette semesteret er roligere :)

Jeg har ett obligatorisk emne, og de to andre er valgemner. Egentlig må jeg ikke ha et fullt semester siden jeg har emner fra tidligere jeg kan bruke og har heller ikke studielån å bekymre meg for. Litt luksus, men vurderer å ta fullt semester allikevel. 

Jeg har i hvert fall meldt meg opp til noen emner jeg synes så interessante ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...