Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Gjest Berlinerbolla
35 minutter siden, Bolla* skrev:

Ikke lett med alle terminene, full forståelse😅 

Jeg har termin 7/9, så er ordinær UL jeg skal på. Er så spent! 

 

Huff, det er virkelig ikke noe godt. Håper det gir seg snart så du slipper å plages så altfor lenge med det. Om du er i jobb, har du sagt noe til sjefen, eller klarer du å skjule det?

Jeg tar heldigvis opp fag som privatist i år så har ingen jobb. Men det ser dårlig ut for de eksamenene jeg skal ha i mai. Hadde aldri klart å skjule det ihvertfall. Jeg er 13+3 nå og fremdeles går vekta nedover. Har ikke nådd -10 % av begynnervekta ennå så jeg slipper å bli lagt inn, men det er ikke mye energi å spore. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Jeg tar heldigvis opp fag som privatist i år så har ingen jobb. Men det ser dårlig ut for de eksamenene jeg skal ha i mai. Hadde aldri klart å skjule det ihvertfall. Jeg er 13+3 nå og fremdeles går vekta nedover. Har ikke nådd -10 % av begynnervekta ennå så jeg slipper å bli lagt inn, men det er ikke mye energi å spore. 

Kan tenke meg det er hardt nok å ta opp fag også, spesielt når formen og energien er på bånn. Mai er enda noen måneder til, satser på at hverdagen er en annen for deg da!

Må bare ta tiden til hjelp, og slappe av når du kan. Jammen skal man tåle mye for å bære fram et nytt menneske🙈😷 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
1 minutt siden, Bolla* skrev:

Kan tenke meg det er hardt nok å ta opp fag også, spesielt når formen og energien er på bånn. Mai er enda noen måneder til, satser på at hverdagen er en annen for deg da!

Må bare ta tiden til hjelp, og slappe av når du kan. Jammen skal man tåle mye for å bære fram et nytt menneske🙈😷 

Hadde jeg bare hatt god erfaring med å bli kvitt kvalmen i graviditeten 🙈 Dette er fjerde graviditeten min og med de 3 andre kastet jeg opp daglig frem til jeg fødte, så håpet om å slippe tidligere er ikke stort, dessverre. Men det er der, hadd vært fantastisk om det bare plutselig forsvandt. 

Men det er verdt det når de endelig kommer ut ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Hadde jeg bare hatt god erfaring med å bli kvitt kvalmen i graviditeten 🙈 Dette er fjerde graviditeten min og med de 3 andre kastet jeg opp daglig frem til jeg fødte, så håpet om å slippe tidligere er ikke stort, dessverre. Men det er der, hadd vært fantastisk om det bare plutselig forsvandt. 

Men det er verdt det når de endelig kommer ut ❤

Åja. Skjønner at håpet ikke er stort da. 

Har du prøvd seaband? Jeg bruker det når kvalmen er på det verste, og må si det har effekt. Kanskje verdt et forsøk om du ikke allerede har prøvd😊

 

Såklart er det verdt det når de kommer, men hadde vært godt å kunne nyte ventetiden litt også💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
8 minutter siden, Bolla* skrev:

Åja. Skjønner at håpet ikke er stort da. 

Har du prøvd seaband? Jeg bruker det når kvalmen er på det verste, og må si det har effekt. Kanskje verdt et forsøk om du ikke allerede har prøvd😊

 

Såklart er det verdt det når de kommer, men hadde vært godt å kunne nyte ventetiden litt også💖

Jeg har prøvd "alt". Seabands, ingefær i alle former, spise lite og ofte osv. 

Forrige uke tok jeg en postafen. Fikk det og marzine på resept med eldste, men har ikke brukt det med de andre fordi jeg ikke syns det virket nok til at det var verdt det. Men den virket. Og det var himmelsk. Og siden legen sier det er greit tok jeg en dagen etter og, men da virket den ikke. Prøvde en marzine to dager senere men den virker heller ikke. Så det er bare å holde ut. Mine svangerskap er vist bare sånn. 

Godt det ikke er likt for alle, men som sagt har jeg sluppet unna alt annet så er heldig sånn sett 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Jeg har prøvd "alt". Seabands, ingefær i alle former, spise lite og ofte osv. 

Forrige uke tok jeg en postafen. Fikk det og marzine på resept med eldste, men har ikke brukt det med de andre fordi jeg ikke syns det virket nok til at det var verdt det. Men den virket. Og det var himmelsk. Og siden legen sier det er greit tok jeg en dagen etter og, men da virket den ikke. Prøvde en marzine to dager senere men den virker heller ikke. Så det er bare å holde ut. Mine svangerskap er vist bare sånn. 

Godt det ikke er likt for alle, men som sagt har jeg sluppet unna alt annet så er heldig sånn sett 😄

Huff, nei da.. 

Er vel bare å holde ut da, slappe av når du kan ihvertfall. Tenke på at sluttresultatet er så veldig verdt det! 🤗 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er dere på vei nå, og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Jeg er 7+1, og har gått opp litt over 1 kilo. I utgangspunktet er ikke det veldig mye, men husker sist hvor jeg var over 13 uker på vei før jeg begynte å legge på meg nevneverdig.

 

Er der bare jeg som syns det er litt vanskelig på er vis å se at vekta går oppover? Selv om det både er normalt og nødvendig..?

 

Det er så rart å skulle omstille hodet sitt! 

 

Jeg er helt utmatta om dagen og er fornøyd om jeg får til 3 treninger i uka. I tillegg går jeg mye da, men det er ikke lett å ha overskudd til alt. Ikke med 100% jobb i tillegg.

 

Hvordan er det med dere og overskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Hvor langt er dere på vei nå, og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Jeg er 7+1, og har gått opp litt over 1 kilo. I utgangspunktet er ikke det veldig mye, men husker sist hvor jeg var over 13 uker på vei før jeg begynte å legge på meg nevneverdig.

 

Er der bare jeg som syns det er litt vanskelig på er vis å se at vekta går oppover? Selv om det både er normalt og nødvendig..?

 

Det er så rart å skulle omstille hodet sitt! 

 

Jeg er helt utmatta om dagen og er fornøyd om jeg får til 3 treninger i uka. I tillegg går jeg mye da, men det er ikke lett å ha overskudd til alt. Ikke med 100% jobb i tillegg.

 

Hvordan er det med dere og overskudd?

Er 8+5 og har gått ned ca 1 kg, men det er nok fordi jeg har vært syk og ikke trent så mye som jeg vanligvis gjør. Jeg gruer meg også til å se vekta stige. Frykter jeg ikke klarer å kvitte meg med det etter fødselen. 

Overskuddet varierer veldig. Har vært flink å sove denne uken så føler meg uthvilt om morgenen. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var jeg også redd for at det ikke skulle forsvinne etter fødsel. Men det ordna seg virkelig. 

Bare ved å spise normalt og noe høyere aktivitetsnivå "rant" det nærmest bare av. Da var utgangspunktet mitt 68 kilo. Nå var det 61,5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp hele 7 kg siden nov da jeg sluttet. Snuse🙈😜 Jeg synst ikke det er noe kjekt å gå på vekta om dagen, men jeg har vært så sulten og har bevegt meg lite så det er kanskje ikke så rart. Jeg er 65 kg nå så jeg er ikke alt for tung, men nå er det skjerpings. Er i gang med å gå turer og har store planer om å ta opp igjen treningen neste uke. Kvalmen er så ig si borte, noe som er helt fantastisk. Er småkvalm innimellom og på kveldene forstatt, men ikke i nærheten hvor ille som det har vært. Jeg klarer igså holde ut til kl 23 på kvelden i motsetning kl 21/21.30😄 Gleder meg til TUL neste uke og da er vi inne i uke 12🙏🏻

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

13+5 i dag og minus 6 kilo, men det har jo sin naturlige forklaring hvis du leser hva jeg har skrevet tidligere i tråden. Overskudd har jeg ikke hatt på 2 mnd. Men jeg er overvektig så det er ikke noe problem om jeg går ned litt. Har vært ca ti kilo i minus på startvekta med alle mine 3 når jeg har kommet hjem fra sykehuset og de har vært mellom 3200 og 3900 ved fødsel så de får det de trenger, bare min form det går ut over heldigvis.

Av de kjenner som var normalvektige eller mindre når de ble gravide var alle tilbake til normal vekt innen barnet var et år, både de som gikk opp 10 kilo og de som gikk opp 30-40 kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så oppblåst og tjukk om dagen. Føler jeg har lagt på meg fem kilo og at magen er rund. Sprøtt i og med at jeg bare er 7+3 i dag. 

Så fikk jeg det for meg at det kunne være tvillinger, så fikk jeg panikk.. 😮

Dere som venter tvillinger.. fikk dere mistanke på forhånd? Og hva var der evt. som gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
19 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Jeg føler meg så oppblåst og tjukk om dagen. Føler jeg har lagt på meg fem kilo og at magen er rund. Sprøtt i og med at jeg bare er 7+3 i dag. 

Så fikk jeg det for meg at det kunne være tvillinger, så fikk jeg panikk.. 😮

Dere som venter tvillinger.. fikk dere mistanke på forhånd? Og hva var der evt. som gjorde det?

Ingen mistanke her. Jeg fikk jo vite det på tidlig ul 4 dager etter positiv test så jeg hadde ikke hatt så mye tid til å kjenne etter heller, men om jeg ikke hadde vist det tror jeg ikke jeg hadde mistenkt noe. Svangerskapet så langt har vært helt likt som med de andre.

Det eneste må være at jeg føler meg ganske oppblåst hele tiden, men det klarer jeg ikke huske om jeg var med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berlinerbolla
21 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Mulig jeg bare er paranoid.. haha 😂

Eller så har du bedre magefølelse enn meg 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, PositivPessimist skrev:

Jeg føler meg så oppblåst og tjukk om dagen. Føler jeg har lagt på meg fem kilo og at magen er rund. Sprøtt i og med at jeg bare er 7+3 i dag. 

 

Jeg kjenner meg godt igjen i dette, men venter bare en :) jeg har ikke lagt på meg noe enda. Sist svangerskap begynte jeg ikke å legge på meg før rundt uke 25, la på meg 10-12 kilo totalt. Alt forsvant et par uker etter fødsel. Men, jeg la på meg av å amme! Jeg fikk så stor matlyst, og ble kvalm og uvel om jeg ikke spiste masse. Det hjalp sikkert ikke at jeg ikke fikk trent de første 7 månedene. Jeg la på meg ca. 5 kg under ammeperioden :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten passert 12 uker :hoppendeglad: vi holder på å fortelle nyheten til familien, så blir det på jobb, og deretter til alle andre vi treffer.

 

Jeg sliter litt med murringer i mage og korsrygg, flere som har det slik? Det er ikke vondt, men ubehagelig, og jeg blir sliten i ryggen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
5 minutter siden, lysis skrev:

Nå har jeg forresten passert 12 uker :hoppendeglad: vi holder på å fortelle nyheten til familien, så blir det på jobb, og deretter til alle andre vi treffer.

 

Jeg sliter litt med murringer i mage og korsrygg, flere som har det slik? Det er ikke vondt, men ubehagelig, og jeg blir sliten i ryggen av det.

Gratulerer med 12 uker 😃

Jeg har hatt mye murringer men alt står bra til med de små heldigvis, ny ul på fredag. Er 14+5 da så håper å få vite kjønn. Er så nysgjerrig 😄

Havnet på legevakten i helga pga konstant vondt i magen/livmoren og smerter som kom og gikk i ryggen. Jeg hadde ikke klart utslag men legen mistenkte uvi så nå går jeg på antibiotika. Han mente det ikke var klart utslag fordi det ikke var morgenurin og smerten begynte å gi seg i løpet av dagen i går. Fikk ikke sett de men han fant hjertelyden på begge så da er jeg fornøyd 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg skal til første time på helsestasjonen i morgen. Er det noe jeg burde ta med? Har ikke fått sånn helsekort for gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...