Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Dere som venter tvillinger; har dere stor mage ifht hvor langt dere er på vei?

Med første barn kom ikke mage før uke 18/20, men nå i uke 11 har jeg like svær mage som uke 22 sist... Begynner å lure på tvillinger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Berlinerbolla
13 minutter siden, fuerza skrev:

Dere som venter tvillinger; har dere stor mage ifht hvor langt dere er på vei?

Med første barn kom ikke mage før uke 18/20, men nå i uke 11 har jeg like svær mage som uke 22 sist... Begynner å lure på tvillinger....

Jeg har ikke fått mage ennå. Men jeg har en stor bollemage fra før så er ikke så lett å se 🙈

Var jo på sykehuset for en uke siden og da var livmoren såvidt komt over symfysen så jeg tror ikke det hadde vist særlig om jeg ikke hadde hatt magen min fra før heller. 

Skal du på tidlig ul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuerza skrev:

Dere som venter tvillinger; har dere stor mage ifht hvor langt dere er på vei?

Med første barn kom ikke mage før uke 18/20, men nå i uke 11 har jeg like svær mage som uke 22 sist... Begynner å lure på tvillinger....

Jeg fikk ikke mage før rundt uke 20 sist jeg heller. Nå ser jeg ut som om jeg er 20 uker på vei selv om jeg bare er halvparten av det:fnise: jeg tror det er en kombinasjon av luft, og ikke så noe magemuskler denne gang. Selv om jeg trekker magen helt inn, så ser jeg gravid ut..

 

Edit: Jeg venter ikke tvillinger

Endret av lysis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

Kan jo nevne det at selv om jeg ikke syns jeg ser gravid ut ennå kjennes det ut som magen er stappfull nesten opp til puppen med en gang jeg spiser noe, og med tanke på knøttene er 5,5 cm og 10-20 gram nå kan jeg jo glede meg til de vokser til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Gratulerer 😄 Så gøy at vi er to som venter tvillinger 😄 Klarte de å se om de var eneggede eller toeggede? Hvor langt er du på vei?

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen :hjerte: 

Det er toeggede :) Enn dine? Jeg er 7+1 i dag :)

2 timer siden, fuerza skrev:

Dere som venter tvillinger; har dere stor mage ifht hvor langt dere er på vei?

Med første barn kom ikke mage før uke 18/20, men nå i uke 11 har jeg like svær mage som uke 22 sist... Begynner å lure på tvillinger....

Det er ennå veldig tidlig i svangerskapet så jeg har ikke fått mage, men jeg har lagt på meg 15 kg på de fire prøverørsforsøkene jeg har hatt de siste årene så jeg har fått mage av det :fnise:

42 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Kan jo nevne det at selv om jeg ikke syns jeg ser gravid ut ennå kjennes det ut som magen er stappfull nesten opp til puppen med en gang jeg spiser noe, og med tanke på knøttene er 5,5 cm og 10-20 gram nå kan jeg jo glede meg til de vokser til 😂

Sånn føles det for meg og! Jeg sliter med å spise, spent på hvordan det vil bli etterhvert :sjokkbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
37 minutter siden, sastras skrev:

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen :hjerte: 

Det er toeggede :) Enn dine? Jeg er 7+1 i dag :)

Det er ennå veldig tidlig i svangerskapet så jeg har ikke fått mage, men jeg har lagt på meg 15 kg på de fire prøverørsforsøkene jeg har hatt de siste årene så jeg har fått mage av det :fnise:

Sånn føles det for meg og! Jeg sliter med å spise, spent på hvordan det vil bli etterhvert :sjokkbla: 

Mine er eneggede. Jeg er 12+3 i dag. 

Skal til legen i morgen for å ta blodprøver og håper å få sett de igjen da, evt hørt hvis hun tør prøve det så tidlig. Det er så betryggende å se og høre hjertene nå før de begynner å sparke rundt inni der 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått svar på mine HCG-målinger. Tirsdag var 3500 og torsdag 6900, så da ser alt bra ut foreløpig! <3 Litt lettet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt måling av HCG, skal ta en ny sjekk på mandag. Legen sa det ikke var vits med noen tidlig ultralyd akkurat nå, siden jeg bare er 6+1. 

Håper bare HCG-nivået kan berolige meg litt. Har ellers litt lavt blodtrykk og en blodprosent i grenseland 😏

Konseptet å føle seg gravid er forøvrig ikke så lett å merke. For på mange måter føler jeg meg ikke gravid. Helt til jeg er så sliten at jeg skjelver, eller blir kvalm. Eller syns det er som maraton å jogge 2-3 kilometer 😂

 

Syns også det er slitsomt at de på jobb ikke vet. Det ville på mange måter vært litt lettere at de visste hvorfor jeg holder på å sovne etter lunsj f.eks 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PositivPessimist skrev:

Eller syns det er som maraton å jogge 2-3 kilometer 😂

Haha, 2-3 kilometer høres fryktelig mye ut akkurat nå!

 

Håper du får en fin økning på hcg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Har fulgt med dere i 2 uker nå, uten å tørre å melde meg inn. Har endel småblødninger, og føler meg overhodet ikke gravid. Men, foreløpig termin er 6. Oktober, barn nr 3. Så jeg er 7 + 2 idag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 21.12, Miss moneypenny skrev:

Hei damer! Har fulgt med dere i 2 uker nå, uten å tørre å melde meg inn. Har endel småblødninger, og føler meg overhodet ikke gravid. Men, foreløpig termin er 6. Oktober, barn nr 3. Så jeg er 7 + 2 idag :)

 

Velkommen og gratulerer så mye <3
Er flere av oss som har hatt småblødninger her. Føles nesten som det er mer normalt enn og ikke ha noe. Håper alt står bra til inni magen <3 har du vært til noe måling eller UL hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, malicious skrev:

Velkommen og gratulerer så mye <3
Er flere av oss som har hatt småblødninger her. Føles nesten som det er mer normalt enn og ikke ha noe. Håper alt står bra til inni magen <3 har du vært til noe måling eller UL hos legen?

Tusen takk 😊 Nei jeg har ikke det enda. Hadde egentlig en legetime den ene dagen jeg hadde fri fra jobb denne uka, men så var det krise på jobben så jeg ble spurt om å jobbe ekstra, klarte ikke å si nei. Uka som kommer er det vinterferie og begge ungene har fri. Så neste sjanse for legetime er fredag 3. mars, jeg får bare vente og krysse fingrene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.02.17 

Mensen var uteblitt i 5 dager og jeg begynte å kjenne på kroppen at noe var litt anderledes. Jeg var oppblåst, hadde mye stikkninger nederst i magen/mot tissen og var litt småkvalm. Samme dagen tok jeg en graviditetstest som viste seg å være positiv 😄 Samboeren min og jeg ble litt overasket, men veldig glad! Vi lo og grein litt om hverandre 😅  Jeg er nå i uke 6 og vi er utrolig spente på det lille nurket inne i magen 😍🍼👪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye IdaSophie  <3 

 

Jeg tok en tidlig ultralyd forrige uke og det var så utrolig fint. Legen jeg var hos tok så godt vare på meg og vi lå lenge og så på den lille sprellende babyen. Vi kikket på alle organene, så på nakkefolden og nesa og alt så fint ut med den lille. Tror ikke det helt har godt opp for meg at jeg har en liten baby i mage, samtidig har jeg og kjæresten valgt å fortelle det til familien. Ble litt stressa fordi vi er ikke akkurat i den perfekte situasjonen for å få en baby, men alle har tatt det så innmari fint. Alle felte en tåre og var så glade på våre vegne, så nå føler jeg meg nesten redd for at det kan skje noe galt og det ikke blir barn alikevel. Teit, jeg vet :( Men jeg prøver å holde på tanken at bebisen var fin og frisk i forrige uke og prøve å bare kose meg nå. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 19.42, malicious skrev:

Haha, 2-3 kilometer høres fryktelig mye ut akkurat nå!

 

Håper du får en fin økning på hcg :D

HCG-en viste en fin og normal økning. Vet ikke verdiene, men det er godt nok svar for meg 😊

Så nå kan jeg senke skuldrene littegrann. Og håper så klart at alt er i orden ellers.

 

Er lenge å vente på ultralyd syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått UL-time 11.april, virker som en evighet til. Håper bare ventetiden går fort! 

Kvalmen og alt begynner heldigvis å bli bedre, men kjenner jeg begynner å få vondt i rygg/lyske/hoftepartiet😩  

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Berlinerbolla
10 minutter siden, Bolla* skrev:

Fått UL-time 11.april, virker som en evighet til. Håper bare ventetiden går fort! 

Kvalmen og alt begynner heldigvis å bli bedre, men kjenner jeg begynner å få vondt i rygg/lyske/hoftepartiet😩  

Hvordan er det med dere andre?

Jeg klarer ikke holde styr på alle terminene her inne, når er det du har? Er det ordinær ul 11 april? 

 

Jeg spyr som en gris ennå, men har ingen andre plager bortsett fra at jeg ikke eier energi, men det er vel naturlig siden jeg ikke får i meg så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere her inne. Godt å høre at det har gått bra med dere som har hatt blødning :)

Legen min har utrolig lang ventetid, jeg ringte da jeg var i uke 10, men fikk ikke legetime før uke 13... Det er jo ingenting som haster, men jeg er redd for at jeg får time til OUL sent når jeg har legetime så sent. I sist svangerskap ble jeg innkalt til OUL i uke 22, noe som er alt for sent, de svarte bare at de hadde mye å gjøre og at jeg ikke kunne få time tidligere.

 

Jeg oppretter en egen presentasjonstråd, så kan vi holde styr på termin og "hvem som er hvem". :)

Endret av lysis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Jeg klarer ikke holde styr på alle terminene her inne, når er det du har? Er det ordinær ul 11 april? 

 

Jeg spyr som en gris ennå, men har ingen andre plager bortsett fra at jeg ikke eier energi, men det er vel naturlig siden jeg ikke får i meg så mye. 

Ikke lett med alle terminene, full forståelse😅 

Jeg har termin 7/9, så er ordinær UL jeg skal på. Er så spent! 

 

Huff, det er virkelig ikke noe godt. Håper det gir seg snart så du slipper å plages så altfor lenge med det. Om du er i jobb, har du sagt noe til sjefen, eller klarer du å skjule det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lysis skrev:

Så kjekt med flere her inne. Godt å høre at det har gått bra med dere som har hatt blødning :)

Legen min har utrolig lang ventetid, jeg ringte da jeg var i uke 10, men fikk ikke legetime før uke 13... Det er jo ingenting som haster, men jeg er redd for at jeg får time til OUL sent når jeg har legetime så sent. I sist svangerskap ble jeg innkalt til OUL i uke 22, noe som er alt for sent, de svarte bare at de hadde mye å gjøre og at jeg ikke kunne få time tidligere.

 

Jeg oppretter en egen presentasjonstråd, så kan vi holde styr på termin og "hvem som er hvem". :)

Så kjedelig med lang ventetid😞 

Håper du får UL tidligere denne gangen. Skrøpelig det skal være så lang ventetid. Kan jeg spørre hvor i landet dette er? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...