Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Må bare anbefale dere som er kvalm Sea-Band. Etter jeg tok det på har jeg knapt merket kvalmen🙏🏻Jeg har vært kvalmen dagen lang den siste uken, så det har vært en berfrielse i dag. Ellers har jeg kjøpt ingefær te + kapsler som også skal være bra mot kvalme😊

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+5 i dag. Har hatt 2 spontanaborter de siste 6 mnd, så jeg er svært skeptisk, men selvfølgelig veldig glad og spent også! :) Forrige gang mistet jeg i uke 10+3. Tok ul i uke 7 og fikk se et perfekt lite embryo! Derfor skal jeg ikke ta tidlig ul denne gangen, ble så lei meg da jeg mistet etter å ha sett embryoet på skjermen og hørt hjertelyden.. Ønsker oss alle lykke til!!:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sastras skrev:

Jeg er 4+4 i dag, men føler meg overhodet ikke gravid. Er det ikke meningen å få symptomer snart? :dry:

Å, jeg tipper jeg er like langt på vei cirka som deg, og jeg har hatt så vondt i brystene i drøye to uker at jeg nesten ikke tør å ta av meg bhen. Her om dagen fortalte sambo meg at jeg hadde klynka i søvne og sagt "auau" da jeg lå på magen, haha.

Mest glad for at jeg ikke er kvalm (ennå, bank i bordet) i hvert fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Septemberhåp skrev:

4+5 i dag. Har hatt 2 spontanaborter de siste 6 mnd, så jeg er svært skeptisk, men selvfølgelig veldig glad og spent også! :) Forrige gang mistet jeg i uke 10+3. Tok ul i uke 7 og fikk se et perfekt lite embryo! Derfor skal jeg ikke ta tidlig ul denne gangen, ble så lei meg da jeg mistet etter å ha sett embryoet på skjermen og hørt hjertelyden.. Ønsker oss alle lykke til!!:nordvesta:

Huff så mange her som har mistet flere etter hverandre😐 Har du barn fra før?  Skjønner du er nervøs og ser frem til å komme over uke 10. Håper spiren sitter i 9 mnf denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sastras skrev:

Jeg er 4+4 i dag, men føler meg overhodet ikke gravid. Er det ikke meningen å få symptomer snart? :dry:

Har du ikke murringer eller noe?  Mine ømme bryst kom ikke med en gang og kvalmen kom i uke 6. Jeg hadde murringer og mye utflod som symtom før IKM og i starten. Det er helt normalt å merke lite så tidlig😊

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, frk.Sanna skrev:

Huff så mange her som har mistet flere etter hverandre😐 Har du barn fra før?  Skjønner du er nervøs og ser frem til å komme over uke 10. Håper spiren sitter i 9 mnf denne gangen!

Tusen takk for det! Vi har heldigvis ett barn fra før :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER kom kvalmen. 4+6. Tar det som et godt tegn da jeg ikke var kvalm de to forrige gangene (og mistet). 

:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Septemberhåp skrev:

Og DER kom kvalmen. 4+6. Tar det som et godt tegn da jeg ikke var kvalm de to forrige gangene (og mistet). 

:spy:

Velkommen i klubben😜 Var du kvalm med første barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

Er 7 + 4 og spiste sushi på fredag! Hadde googlet meg frem til at det var trygt, spesielt når det var fra en god restaurant..

Men svangerskapskvalmen som allerede var ille er selvfølgelig enda verre i dag og jeg kjenner jeg er litt redd for at det var sushien. Det er vel sikkert bare vanlig kvalme,  men wow... Skal si at første trimester er en psykisk og fysisk prøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Velkommen i klubben😜 Var du kvalm med første barnet?

Jepp. Hele første trimester

 

Endret av Septemberhåp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

Velkommen til dere nye 😄

Må si at jeg virkerlig missuner dere som ikke er kvalme. Jeg er kvalm hele tiden når jeg er våken, og over halvparten om ikke opp i 80-90% av det jeg spiser kommer opp. Ender opp med å spise nesten hele tiden fordi det er så fælt når det bare kommer magesyre. 

Jeg har vært lik med de 3 jeg har fra før, og sluttet ikke å kaste opp/ være kvalm med de før jeg fødte så jeg kjenner at dette kan bli noen lange måneder. Håper selvfølgelig det gir seg til normal tid denne gangen, men er innstilt på at det blir likt så får jeg heller bli positivt overrasket. 

Tror jeg har prøvd alt av kjerringråd mot kvalme, seaband, ingefær i alle varianter, lakris, spise lite og ofte, tørre kjeks og mye som jeg ikke husker. Med eldste prøvde jeg kvalmestillende tabletter og men effekten var så liten at det ikke var verdt risikoen. Tror jeg fikk akupunktur og med en av de. 

Men hvis noen vet om noen andre vidunderkurer så gi gjerne beskjed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Velkommen til dere nye 😄

Må si at jeg virkerlig missuner dere som ikke er kvalme. Jeg er kvalm hele tiden når jeg er våken, og over halvparten om ikke opp i 80-90% av det jeg spiser kommer opp. Ender opp med å spise nesten hele tiden fordi det er så fælt når det bare kommer magesyre. 

Jeg har vært lik med de 3 jeg har fra før, og sluttet ikke å kaste opp/ være kvalm med de før jeg fødte så jeg kjenner at dette kan bli noen lange måneder. Håper selvfølgelig det gir seg til normal tid denne gangen, men er innstilt på at det blir likt så får jeg heller bli positivt overrasket. 

Tror jeg har prøvd alt av kjerringråd mot kvalme, seaband, ingefær i alle varianter, lakris, spise lite og ofte, tørre kjeks og mye som jeg ikke husker. Med eldste prøvde jeg kvalmestillende tabletter og men effekten var så liten at det ikke var verdt risikoen. Tror jeg fikk akupunktur og med en av de. 

Men hvis noen vet om noen andre vidunderkurer så gi gjerne beskjed. 

Huff, vet ikke om jeg hadde fått flere barn om jeg hadde hatt det sånn i hele 9 mnd😱 Stakkars deg, men krysser fingrene for at kvalmen stopper til normaltid denne gangen! Jeg misliker sterkt de 3 første mnd og ser frem til uke 13/14 nå😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berlinerbolla
5 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Huff, vet ikke om jeg hadde fått flere barn om jeg hadde hatt det sånn i hele 9 mnd😱 Stakkars deg, men krysser fingrene for at kvalmen stopper til normaltid denne gangen! Jeg misliker sterkt de 3 første mnd og ser frem til uke 13/14 nå😜

Vi er vel skapt for å glemme det vonde for å fortsette å få barn 😄

Mye sant i det. Etter jeg hadde født var det jo helt borte med en gang. De tørre skivene på føden smaker himmels når du ikke er kvalm 😄 Det er bare 16 mnd mellom de to eldste mine så skulle trodd jeg husket det da i det minste, men med 5 år til neste husket jeg bare vagt at jeg hadde vært dårlig, hvor dårlig jeg faktisk blir kom ikke tilbake til meg før i uke 6. Men der er heldigvis verdt det, jeg ville ikke vært uten noen av de, så da får jeg heller ligge 7-8 måneder med hodet i do 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Vi er vel skapt for å glemme det vonde for å fortsette å få barn 😄

Mye sant i det. Etter jeg hadde født var det jo helt borte med en gang. De tørre skivene på føden smaker himmels når du ikke er kvalm 😄 Det er bare 16 mnd mellom de to eldste mine så skulle trodd jeg husket det da i det minste, men med 5 år til neste husket jeg bare vagt at jeg hadde vært dårlig, hvor dårlig jeg faktisk blir kom ikke tilbake til meg før i uke 6. Men der er heldigvis verdt det, jeg ville ikke vært uten noen av de, så da får jeg heller ligge 7-8 måneder med hodet i do 😄

Hehe huff ja det er sant, men selv glemmer jeg ikke at jeg har synst de første mnd er pyton og siste fødsel som er snart 10 år siden sitter fortsatt sterk i minne😜 men det er så verdt det ja☺💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, frk.Sanna skrev:

Har du ikke murringer eller noe?  Mine ømme bryst kom ikke med en gang og kvalmen kom i uke 6. Jeg hadde murringer og mye utflod som symtom før IKM og i starten. Det er helt normalt å merke lite så tidlig😊

Har en del murringer, men er ikke det negativt? :( Jeg tar dessuten medisiner som gir meg murringer så aner jo ikke om det er medisinen eller noe annet det kommer av. 

Håper jeg blir kvalm snart så jeg føler meg gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, sastras skrev:

Har en del murringer, men er ikke det negativt? :( Jeg tar dessuten medisiner som gir meg murringer så aner jo ikke om det er medisinen eller noe annet det kommer av. 

Håper jeg blir kvalm snart så jeg føler meg gravid!

Nei det er helt vanlig å ha murringer. Jeg hadde murringer helt fra EL til i starten av graviditeten. Kvalmen kom ikke før i starten av uke 6☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sastras skrev:

Har en del murringer, men er ikke det negativt? :( Jeg tar dessuten medisiner som gir meg murringer så aner jo ikke om det er medisinen eller noe annet det kommer av. 

Håper jeg blir kvalm snart så jeg føler meg gravid!

Det er mange som ikke har symptomer, det er bare mest vanlig å høre om de som har det.  Jeg hadde det helt likt som deg.  Følte jeg ikke kunne være gravid siden jeg hadde lite symptomer.  Ikke kvalm, og brystene var bittelitt ømme en gang i blant, men kunne i perioder forsvinne helt, og da var det nulltegn til graviditet. Kanskje jeg var litt tregere i magen.

Snakket til slutt med min lillesøster som har to barn på 1 og 3, og hun hadde det helt likt som meg i sine graviditeter.  Og jeg merket det roet meg veldig når jeg sluttet å sammenligne meg selv med hva jeg trodde var normalt eller ikke.  Fordi alle er så utrolig forskjellig.

Jeg valgte å ta en tidlig ultralyd siden jeg ikke hadde noen formening om hvor langt på vei jeg var.  Den viste at jeg var akkurat nådd 6 uker.  Akkurat nok til å se at hjertet hadde begynt å slå.  Så i dag er jeg 7+0.  Jeg er veldig glad jeg slipper å føle meg kvalm eller trøtt.  Nå er det bare å fortsette å vente og se hvordan dette går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye, og gratulerer!

Nå er jeg i uke 7 og jeg har lite med symptomer. Ekstra trøtt og sliten for det meste, og veldig sulten hele tiden. Skikkelig oppblåst og veier 3 kg mer... Gleder meg til neste UL i uke 12 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubler over å ha vært å sett en perfekt liten klump med ekte kjærlighet på ultralyd i dag med et hjerte som dunket<3 Jeg ble satt frem med 2 dager, så 7 uker var lille klumpen i magen. Vi er lettet og så glade begge to, mannen ble helt vill etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...