Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Gjest Berlinerbolla
Akkurat nå, frk.Sanna skrev:

Å herlighet er det mulig😬😍 At det går an. Fantastisk å skjønner om dere fikk sjokk☺️ Vet det øker sjangsen for tvillinger med alderen og når man har flere barn fra før☺️ hvor gammel er du? Jeg har tenkt tanken om tenk det er 2 spirer i magen min. Jeg er 36 år, har flere barn fra før og tvillinger i slekta... Jeg testet ekstremt tidlig positivt og er alt kvalm 12 dager etter eggløsning...

Jeg er 32. Det er tvillinger i slekta, men det er vist bare påvist sammenheng mellom to-eggede tvillinger og arvelighet, jordmoren jeg var hos mente mine er en-eggede, men var ikke helt sikker. 

Gratulerer til deg og. Jeg fulgte spent med på testingen din 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Jeg er 32. Det er tvillinger i slekta, men det er vist bare påvist sammenheng mellom to-eggede tvillinger og arvelighet, jordmoren jeg var hos mente mine er en-eggede, men var ikke helt sikker. 

Gratulerer til deg og. Jeg fulgte spent med på testingen din 😄

Såpass og at de kan se det så tidlig😀 Tusen takk Så koselig at du har fulgt med testingen min☺️ Hvor gamle er de 3 andre barna dine? Må være tøfft å være så dårlig😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
27 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Såpass og at de kan se det så tidlig😀 Tusen takk Så koselig at du har fulgt med testingen min☺️ Hvor gamle er de 3 andre barna dine? Må være tøfft å være så dårlig😳

Jeg kastet opp hele svangerskapet med alle 3, så alkurat det er jeg vandt til, men leste at det kunne bli verre med tvillinger.

Jeg har ikke lyst å skrive for detaljert siden det kan bli gjenkjent og vi ikke har fortalt det til noen ennå, men alle er under ti 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

Når har dere tenkt å fortelle det til familie og venner? Med de andre fortalte vi tidlig, mellom uke 4 og 6 på alle, men denne gangen vil vi vente lengst mulig tror vi. Både fordi det kom som et sjokk på oss og vi trenger å venne oss til tanken og fordi ventetiden ikke skal bli for lang for søsknene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Jeg kastet opp hele svangerskapet med alle 3, så alkurat det er jeg vandt til, men leste at det kunne bli verre med tvillinger.

Jeg har ikke lyst å skrive for detaljert siden det kan bli gjenkjent og vi ikke har fortalt det til noen ennå, men alle er under ti 😄

Det skjønner jeg.Det blir iallefall travelt😁💕Min minste er 10 år i år. Jeg har lyst å vente lengst mulig med å fortelle det. Helst til etter UL. Jeg har tenkt å bestille UL i uke 12-13, så kanskje de nærmeste får vite det etter den om vi ikke klarer holde oss etter den ordinære UL. Mine 2 bestevenniner vet det alt, men det gjør ikke manne min som er på reisejobb så jeg måtte ha noen nære å prate med det om🙈☺️

Høres helt grusomt ut med den spyingen😐

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Når har dere tenkt å fortelle det til familie og venner? Med de andre fortalte vi tidlig, mellom uke 4 og 6 på alle, men denne gangen vil vi vente lengst mulig tror vi. Både fordi det kom som et sjokk på oss og vi trenger å venne oss til tanken og fordi ventetiden ikke skal bli for lang for søsknene

 

Jeg har sagt det til noen få venniner, men det er fordi jeg ikke vil lyve for dem om hvorfor jeg ikke drikker (var akkurat i en 30 års dag i helgen). Jeg tror vi venter med å fortelle det til flere, inkludert familie, til etter UL i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fortalt det til noen ennå. Lyst til å vente til etter tidlig ul, men får se om jeg klarer å holde munn. 1. Trimester snegler seg av gårde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til noen på jobben og mamma. Andre får vente til etter tidlig ultralyd i uke 12 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at folk kan se at jeg er gravid :fnise: det er akkurat som om livmoren er hard og hoven, og buler ut. Jeg vet at det bare er luft, men jeg ser skjikkelig gravid ut! SIst klarte jeg å skjule graviditeten til jeg var rundt 22 uker, nå ser jeg allerede ut som om jeg er 22 uker på vei.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
13 minutter siden, lysis skrev:

Jeg føler at folk kan se at jeg er gravid :fnise: det er akkurat som om livmoren er hard og hoven, og buler ut. Jeg vet at det bare er luft, men jeg ser skjikkelig gravid ut! SIst klarte jeg å skjule graviditeten til jeg var rundt 22 uker, nå ser jeg allerede ut som om jeg er 22 uker på vei.. :P

Hehe, livmoren er vel ikke over skambenet ennå? Syns jordmor prøvde å trykke seg inn under det på ul 😄 

Men jeg kjenner følelsen, syns magen er trang allerede, er nok mest fordi jeg er så kvalm hele tiden. Men ser for meg at jeg har 7 lange måneder i vente 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Hehe, livmoren er vel ikke over skambenet ennå? Syns jordmor prøvde å trykke seg inn under det på ul 😄 

Men jeg kjenner følelsen, syns magen er trang allerede, er nok mest fordi jeg er så kvalm hele tiden. Men ser for meg at jeg har 7 lange måneder i vente 😬 

Det stemmer, den kommer ikke over skambeinet før rundt uke 12 tror jeg. Så det er nok bare flesk og ikke livmora som blåser seg opp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlinerbolla: Wow, så gøy med tvillinger! Gratulerer! Jeg går faktisk med en følelse av at jeg venter tvillinger, men det er nok mest ønsketenkning ;) 

Endret av Venetia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
7 minutter siden, Venetia skrev:

Berlinerbolla: Wow, så gøy med tvillinger! Gratulerer! Jeg går faktisk med en følelse av at jeg venter tvillinger, men det er nok mest ønsketenkning ;) 

Lysis: Haha, ja - kjenner meg såå igjen! 

Jeg kjenner murringer ganske mye i løpet av dagen. Ikke ubehagelig, men jeg "kjenner" at jeg er gravid :)
Foreløpig ikke vært kvalm. Ingen forandringer når det kommer til matlyst. Men oppblåst og TRØTT derimot... Og puppene kjennes annerledes ut. 

Bestilt tidlig ultralyd den 24. november, for å høre hjertet og se om det ser normalt ut. Er gravid for første gang, så alt føles veldig uvirkelig :) Har foreløpig kun fortalt det til familie og noen få venner.

Hvordan gjør dere det med svangerskapskontroll? Jeg har første kontroll hos fastlegen min allerede neste uke, og deretter tenkte jeg å ta de resterende timene hos jordmor på helsestasjonen. Noen erfaringer?

Denne gangen tror jeg bare jeg skal ha kontroller hod legen. Det hadde jeg med minste og, men da var det fordi jeg ikke fikk jordmor. De mente at det ikke var nødvendig siden jeg var 3.gangs og det er for få jordmødre i min bydel. Men legen min er 4 barnsmor selv så jeg følte meg trygg nok på henne.

Nå må jeg på kontroll på sykehuset annenhver uke etterhvert så da holder det med lege utenom. 

Men med de to eldste gikk jeg annen hver gang til lege og jordmor og det var veldig greit syns jeg. Men kan du gå kun til jordmor? Tror aldri det ble nevnt som alternativ her, men det kan jo være pga den dårlige jordmordekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandra1989

Jeg liker legen min veldig godt så jeg vurderer å gå til han.  Jeg føler at jeg ikke skjønner helt hvorfor man går til jordmor?  Blir det den samme jordmora som er der under fødselen?  Jeg er litt forvirra hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sandra1989 skrev:

Jeg liker legen min veldig godt så jeg vurderer å gå til han.  Jeg føler at jeg ikke skjønner helt hvorfor man går til jordmor?  Blir det den samme jordmora som er der under fødselen?  Jeg er litt forvirra hehe.

Sånn generelt så kan vel jordmor mer om graviditete og fødsel, men det er en annen JM som er med på fødsel. Hun/han har også mye bedre tid enn en lege. For de som er førstegangs, så ville jeg anbefalt JM. Da kan du spørre masse spørsmål og snakke lenge om graviditeten. En lege (i hvertfall min), tok bare rask sjekk på det en gjør på kontroller (symfysemål, fyller inn på helseskjema, hjertelyd, blodprøver osv..). PÅ kontroll i uke 12 så var det vel kun å ta blodprøver, og å fylle ut helsekort syns jeg å huske.. Jeg gikk annenhver kontroll til lege og JM sist, denne gangen kommer jeg nok til å gå mest til JM så lenge alt er greit. Jeg må alltid vente 30 minutt på legekontoret før jeg kommer inn, og føler jeg blir syk av å vente der:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "mensen" i romjulen , trodde jeg! Men den kom litt tidlig og Var litt annerledes.tisset på digital test på morgenen igår som viste 3+ ! Tok ny test rundt lunsj idag og da viste den 2-3 uker! Kan blødningen ha vært en spontanabort og at HCG fortsatt er i kroppen og derfor test slår ut? Har noen opplevd dette før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Berlinerbolla
1 time siden, Lss skrev:

Jeg hadde "mensen" i romjulen , trodde jeg! Men den kom litt tidlig og Var litt annerledes.tisset på digital test på morgenen igår som viste 3+ ! Tok ny test rundt lunsj idag og da viste den 2-3 uker! Kan blødningen ha vært en spontanabort og at HCG fortsatt er i kroppen og derfor test slår ut? Har noen opplevd dette før? 

Det kan det ha vært, men det kan og ha vært en festeblødning. Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

@Lss

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Morgenurinen har mye høyere konsentrasjon av HCG enn lunsj-urinen  (haha) så en slik nedgang i HCG- konsentrasjon er enkel å forklare :) dersom du tar samme type test en annen morgen med morgenurin vil den sannsynligvis vise 3+ igjen. likevel ville jeg bestilt legetime så du kan føle deg mer avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Melder meg inn her, termin 23.september, så er 4+3 veker på vei :) Er 20 år, fulltidsstudent (ikkje heilt planlagt :fnise:) men har bestemt oss for at vi skal klare dette med god hjelp fra familie, venner og fra skulen eg går på :) 

Gleder meg til å følge med på alle andre her! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

Velkommen!

Usj, jeg er så kvalm og uggen hele tiden at jeg begynner  å bli mer og mer rolig mtp spontanabort, ennå jeg bare er 5+4. Takk og lov at jeg ikke bekymrer meg hele tiden!! Begynner å glede meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...