Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

4 timer siden, PositivPessimist skrev:

Minsten vil være 2 år og 4 måneder når den nye ankommer.

veldig spent på overgangen, men tror egentlig det går bare fint. Han elsker babyer han lille 😉

Spørs om saken blir en annen når han må dele mamma og pappa da 😂

Gratulerer! :) Det vil være lik aldersforskjell her. Min liker også veldig godt babyer, men jeg tror det blir noe annet når det er en baby som stjeler mammas oppmerksomhet hele tiden :Pjeg tekte å kjøpe en bok om det å bli storebror, slik at jeg kan forberede han litt, men jeg er usikker på om han er gammel nok til å forstå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, lysis skrev:

Gratulerer! :) Det vil være lik aldersforskjell her. Min liker også veldig godt babyer, men jeg tror det blir noe annet når det er en baby som stjeler mammas oppmerksomhet hele tiden :Pjeg tekte å kjøpe en bok om det å bli storebror, slik at jeg kan forberede han litt, men jeg er usikker på om han er gammel nok til å forstå det...

Takk 😊

Ikke sikkert en sånn bok er så dumt. Blir stadig forundret over hvor mye minsten forstår 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, PositivPessimist skrev:

Minsten vil være 2 år og 4 måneder når den nye ankommer.

veldig spent på overgangen, men tror egentlig det går bare fint. Han elsker babyer han lille 😉

Spørs om saken blir en annen når han må dele mamma og pappa da 😂

Nesten som her da, 2 år og 6 mnd. 

Han her er også veldig glad i babyer, men som du sier, spørs hvordan det går når de må dele oppmerksomheten til mamma og pappa på fulltid 😅

 

Gleder meg til å se hvordan de går sammen, og om båndene de imellom blir sterke osv 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag krøp jeg til korset og tok en Postafen. Har litt dårlig samvittighet, men gud så godt å få fungere i en hel dag! Har slitt med ekstrem kvalme (men 0 oppkast) 24/7 de siste to ukene, så i dag orket jeg ikke mer. Tenker ikke å bruke Postafen hver dag så klart, men nå og da istedetfor å være hjemme fra jobb osv. Noen andre som har brukt kvalmestillende? Vet at det er omdiskutert, og at jeg kanskje provoserer enkelte nå..? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
Akkurat nå, Septemberhåp skrev:

I dag krøp jeg til korset og tok en Postafen. Har litt dårlig samvittighet, men gud så godt å få fungere i en hel dag! Har slitt med ekstrem kvalme (men 0 oppkast) 24/7 de siste to ukene, så i dag orket jeg ikke mer. Tenker ikke å bruke Postafen hver dag så klart, men nå og da istedetfor å være hjemme fra jobb osv. Noen andre som har brukt kvalmestillende? Vet at det er omdiskutert, og at jeg kanskje provoserer enkelte nå..? :sukk:

Jeg fikk to forskjellige medisiner av legen da jeg var gravid med eldste som skulle virke kvalmestillende, postafen var vel en av de om jeg ikke husker feil. Han blir ti denne måneden så jeg husker ikke helt. Men det hadde ingen effekt på meg så jeg har ikke prøvd det denne gangen eller med de to andre. 

Postafen har såvidt jeg leste meg frem til ( for ti år siden vel og merke) og fikk forklart av legen liten eller ingen innvirkning på fosteret, så hvis det hjelper og du er i stand til å fungere ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet for det, så lenge du ikke overdriver bruken.( Snakk evt med legen din før du tar mer om du er usikker) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid var jeg kjempeheldig. Eneste plage var i grunn mye trøtthet.

Jeg har de siste dagene vært veldig kvalm av og på. Jeg kan fungere helt fint og så plutselig kjempesliten å må legge meg rett ned.

 

Spent på hvordan det blir å fungere på jobb om det blir samme greia 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandra1989

Jeg kaster opp uansett hva jeg spiser eller drikker.. er så lei!!! Men 8+4 i dag og har vært på ultralyd,  der så vi et hjerte som banket fort og flott! Og jeg sover i alle fall 10 timer i døgnet med ettermiddagshvil og det hele.

Jeg er litt bekymret ang næring til barnet siden jeg kaster opp folattilskuddet,  omega3,  etc. Det blir jo bare igjen spor av maten og drikken jeg får i meg. Gått ned 7 kg. Noen flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
1 time siden, sandra1989 skrev:

Jeg kaster opp uansett hva jeg spiser eller drikker.. er så lei!!! Men 8+4 i dag og har vært på ultralyd,  der så vi et hjerte som banket fort og flott! Og jeg sover i alle fall 10 timer i døgnet med ettermiddagshvil og det hele.

Jeg er litt bekymret ang næring til barnet siden jeg kaster opp folattilskuddet,  omega3,  etc. Det blir jo bare igjen spor av maten og drikken jeg får i meg. Gått ned 7 kg. Noen flere som sliter med det samme?

Jeg er nesten lik. Spiser to skiver med leverpostei hver morgen som jeg holder nede. Men jeg hopper rett i seng etter at alle er levert der de skal om morningen. På kvelden spiser jeg et par knekkebrød med smør før jeg legger meg. Etter en time med lesing står jeg opp og svelger folat og trankapsler før jeg sover så det holder seg stort sett. Men alt jeg spiser imellom der kommer opp igjen. 

Tåler ingen aktivitet uten å kaste opp. Det tar meg 1 minutt å gå til butikken så en tur bort for å handle tar sjeldent mer enn 5 minutt, alikevel må jeg sette fra meg varene og gå på badet før jeg får pakket ut. Slitsomt.

Er i uke 11 nå og har gått ned 4 kilo. Men siden jeg holder litt så lenge jeg ligger i ro etterpå er det bare å holde ut. Jeg er godt polstra fra før så er ikke bekymret for tvillingene, de tar det de trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkerlig med dere som har ekstrem kvalme. Jeg har vært kvalm døgnet rundt innimellom, men har også plutselig kvalmefrie timer. Har merket at kvalmen harvært verst i uke 7-8. Jeg er heldig å ha store unger sånn at jeg kan hvile meg når jeg føler for det og en mann som har vært flink å handlet inn mat og laget en del mat når jeg har vært som verst i formen.  Jeg har spist og spist selv om jeg er døds kvalm😜 Gleder meg til de første 12/14 ukene er over og man kan begynne å leve normalt igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 idag, og er kjempedårlig jeg og. Redd det er ny mola (sjelden morkakesykdom) som jeg hadde sist, man får forhøyet hcg av det, og jeg var kjempedårlig da og.. 

Kvalme er egentlig et bra tegn, men for meg kjennes det som et dårlig tegn. :( huff, disse bekymringene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nalaque skrev:

6+0 idag, og er kjempedårlig jeg og. Redd det er ny mola (sjelden morkakesykdom) som jeg hadde sist, man får forhøyet hcg av det, og jeg var kjempedårlig da og.. 

Kvalme er egentlig et bra tegn, men for meg kjennes det som et dårlig tegn. :( huff, disse bekymringene.. 

Huff hva går det ut på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Huff hva går det ut på? 

Mola det? Jeg hadde partiell mola, altså jeg hadde et embryo med hjerteslag, men som var utviklet feil allerede ved unnfangelse, de fleste mister i uke 6-7, mens jeg oppdaget det på tidlig ultralyd i uke 13. 

Det anbefales i hvertfall ikke, bra det er sjeldent :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
16 minutter siden, Nalaque skrev:

6+0 idag, og er kjempedårlig jeg og. Redd det er ny mola (sjelden morkakesykdom) som jeg hadde sist, man får forhøyet hcg av det, og jeg var kjempedårlig da og.. 

Kvalme er egentlig et bra tegn, men for meg kjennes det som et dårlig tegn. :( huff, disse bekymringene.. 

Håper det går bra denne gangen. Når skal du på ultralyd? Forsto at de var lett å se der? Regner med at du får god oppfølging denne gangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Håper det går bra denne gangen. Når skal du på ultralyd? Forsto at de var lett å se der? Regner med at du får god oppfølging denne gangen? 

Håper på ultralyd neste uke. Sist så alt bra ut på ul i uke 9, så kan være noen uker enda til bekreftelse på at alt er bra! De sa jeg skulle få god oppfølging neste gang, så satser på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ikke sånn kvalm at jeg kaster opp. I tillegg klarer jeg å få i meg mat, men kanskje ikke like mye som før. 

Skulle formen fortsette å være kvalm og slapp, må jeg nesten bare prate med sjefen, sånn at i alle fall han vet ståa. Vi er en liten arbeidsplass med mye å gjøre, så det merkes veldig godt om ikke alle trår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært innom! Er 10+3 i dag, fått bestilt meg en ultralydtime til neste onsdag og merker veldig at jeg går rundt og grugleder meg. Har ikke hatt noen symptomer siden uke 5 og da var det egentlig bare ligamentsmerter. Har jo hørt at det er nesten like vanlig å være symptomfri som det å ha alle symptomene, men hadde jo vært greit å føle seg litt gravid også. Håper det går fint med alle dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jo helt glemt når jeg var hos legen første gang sist. Tenkte å ringe over helga, men mener jeg faktisk hadde vært innom både lege og jordmor en gang før ultralyd.

 

Er dere mange som tar tidlig ultralyd. Jeg tenkte aldri på det sist, men kjenner nå at jeg har litt flere bekymringer.

Tror det er litt fordi jeg vet om hvor mye mer som kan være galt, og at jeg er livredd for at det som er der inne ikke er i live engang.

 

Slitsomt med alle disse tankene 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er redd for å jinxe alt sammen, men jeg drister meg litt likevel. Testet positivt med barn nummer 2 på lørdag, så er ganske så fersk. Håper lille frøet holder seg inne og vokser seg sterk og fin! Hei alle jenter :-)

 

Foreløpig termin sånn ca 19 oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PositivPessimist skrev:

Jeg har jo helt glemt når jeg var hos legen første gang sist. Tenkte å ringe over helga, men mener jeg faktisk hadde vært innom både lege og jordmor en gang før ultralyd.

 

Er dere mange som tar tidlig ultralyd. Jeg tenkte aldri på det sist, men kjenner nå at jeg har litt flere bekymringer.

Tror det er litt fordi jeg vet om hvor mye mer som kan være galt, og at jeg er livredd for at det som er der inne ikke er i live engang.

 

Slitsomt med alle disse tankene 😏

Jeg skal til ultralyd når jeg er 7 uker på vei, bare for å sjekke at alt er som det skal. Jeg er redd for ex.u :(

 

11 minutter siden, malicious skrev:

Hei!

 

Er redd for å jinxe alt sammen, men jeg drister meg litt likevel. Testet positivt med barn nummer 2 på lørdag, så er ganske så fersk. Håper lille frøet holder seg inne og vokser seg sterk og fin! Hei alle jenter :-)

 

Foreløpig termin sånn ca 19 oktober.

Gratulerer :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, malicious skrev:

Hei!

 

Er redd for å jinxe alt sammen, men jeg drister meg litt likevel. Testet positivt med barn nummer 2 på lørdag, så er ganske så fersk. Håper lille frøet holder seg inne og vokser seg sterk og fin! Hei alle jenter :-)

 

Foreløpig termin sånn ca 19 oktober.

Gratulerer! 😃 

Nesten samme termin som meg da. 14. oktober. Til tross for nicket velger jeg å være optimist 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...