Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Fått bekreftet aktiv tilsynelatende friskt foster på ul ❤ nå er det helt virkelig 😊 12+ 1 i dag.

Endret av fuerza
Korrigert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, streken skrev:

Hei jenter!

Jeg skal til første time på helsestasjonen i morgen. Er det noe jeg burde ta med? Har ikke fått sånn helsekort for gravide..

Urinprøve, ellers kan du vel bare ta en der. Helsekortet fyller dere ut der, så tar du det med til de andre kontrollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2017 den 22.14, PositivPessimist skrev:

Jeg føler meg så oppblåst og tjukk om dagen. Føler jeg har lagt på meg fem kilo og at magen er rund. Sprøtt i og med at jeg bare er 7+3 i dag. 

Så fikk jeg det for meg at det kunne være tvillinger, så fikk jeg panikk.. 😮

Dere som venter tvillinger.. fikk dere mistanke på forhånd? Og hva var der evt. som gjorde det?

Jeg fikk jo satt inn to embryo så visste jo at sjansen var tilstede for tvillinger. Tok en CB digital 13 dpo som viste 2-3 uker og da skjønte jeg egentlig at det var to inni der, noe som ble bekreftet 3 uker senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 7.59, PositivPessimist skrev:

Hvor langt er dere på vei nå, og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Jeg er 7+1, og har gått opp litt over 1 kilo. I utgangspunktet er ikke det veldig mye, men husker sist hvor jeg var over 13 uker på vei før jeg begynte å legge på meg nevneverdig.

 

Er der bare jeg som syns det er litt vanskelig på er vis å se at vekta går oppover? Selv om det både er normalt og nødvendig..?Det er så rart å skulle omstille hodet sitt! Jeg er helt utmatta om dagen og er fornøyd om jeg får til 3 treninger i uka. I tillegg går jeg mye da, men det er ikke lett å ha overskudd til alt. Ikke med 100% jobb i tillegg.Hvordan er det med dere og overskudd?

Tror ikke jeg har gått opp noe hittil, men har ikke veid meg. Føler meg litt større rundt magen, men kan være oppblåst. :P Uke 6 hadde jeg nada overskudd og var deppa, sliten og lei. Denne uka har jeg fungert veldig bra, føler meg "normal" sånn sett. Trening derimot har jeg sett lite til.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg går det veldig bra om dagen. Har mer energi og den verste kvalmen har gitt seg👏🏻 Jeg er offshore å jobber 12 timers vakter med fysisk "tung" jobb i 14 dager nå. Merker kroppen ble glad for å være i aktivitet igjen. Jeg har ikke vondt en plass enn så lenge. Jeg har hatt en del vondt i ryggen/hofter etter innaktivitet i det siste. 2 trimester er det beste😍 hva med deg og dere andre?

 

Vi var på ultralyd før jeg reiste på jobb og fikk se en perfekt liten minibaby😍💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden synes jeg går veldig fort. Er nå 9 uker på vei - bare 3 uker til "kneika". Bekkenet mitt krangler på samme måte som forrige svangerskap. Litt mer sliten enn vanlig, men overlever! På onsdag skal vi på TUL :) <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker imorgen her, syns tiden går såå tregt, haha! Er kvalm og dårlig, og håper det roer seg snart.

Var på UL i uke 9, alt så fint ut da, har bestilt ny privat når jeg er 12+3, så håper jeg bare det ser like fint ut da og! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+3 i dag og dagene flyr! :) vi var på UL i uke 12 og alt så bra ut <3 jeg kjenner at jeg begynner å få litt mer energi nå, det er fantastisk! OUL om 5 uker, så heldigvis ikke så lenge til vi får se på lille igjen. Vi har bestemt oss for at vi ikke skal vite kjønnet denne gangen heller. Skal dere vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lysis skrev:

14+3 i dag og dagene flyr! :) vi var på UL i uke 12 og alt så bra ut <3 jeg kjenner at jeg begynner å få litt mer energi nå, det er fantastisk! OUL om 5 uker, så heldigvis ikke så lenge til vi får se på lille igjen. Vi har bestemt oss for at vi ikke skal vite kjønnet denne gangen heller. Skal dere vite kjønnet?

Så kos!

Nei denne gangen skal vi ikke. Usikker på hva jeg føler om det :P Veldig artig og ikke vite også, da, om man klarer å vente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1 her. :) Nesten ikke noen symptomer igjen. Plages mest med en vond rygg. Var på TUL i uke 9 og alt så fint ut, men synes det er griselenge til OUL. :sjenert: Vi hadde egentlig tenkt å ikke vite kjønn, men nå har samboeren muligens ombestemt seg så vi får se. Har god tid til å bestemme oss for det da. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nalaque skrev:

Jeg er dødsnysgjerrig på kjønn!! :biggrin: OUL 5. mai, altfor lenge til :tongue:

Samme her😜☺ Men tror det hadde vært veldig spennende å føde uten å vite det, men både jeg og mannen er for nysjerrig til å vente. Hvilken uke har dere fått OUL? Jeg har enda ikkje vært hos legen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Samme her😜☺ Men tror det hadde vært veldig spennende å føde uten å vite det, men både jeg og mannen er for nysjerrig til å vente. Hvilken uke har dere fått OUL? Jeg har enda ikkje vært hos legen enda.

Jeg er 18+4 når vi skal på OUL. Jeg har selv ikke vært på noe ordentlig kontroll til lege, bare for sykemeld osv, men plutselig dukket innkallingen opp i posten, ble litt overrasket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er veldig opp og ned. Er 50 prosent sykemeldt nå og kjenner det er helt nødvendig. Så håper jeg det bedrer seg om noen uker. Er foreløpig bare 9+4.

OUL er ikke før i slutten av mai.. eeeevigheter til, men ikke bare bare å organisere med privat UL.

Skal høre på fosterlyd og sånn ved neste legesjekk, og håper alt høres fint ut da.

 

Plages veldig av at jeg blir fort sliten. Kan være utmatta en hel dag på de dårligste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nalaque skrev:

Jeg er 18+4 når vi skal på OUL. Jeg har selv ikke vært på noe ordentlig kontroll til lege, bare for sykemeld osv, men plutselig dukket innkallingen opp i posten, ble litt overrasket :fnise:

Såapss, men så greit da. Jeg er 13 fullgåtte uker i dag, så håper jeg får time hos jordmor ganske snart slik at hun får sendt inn henvisning til UL på sykehuset☺ Det må også klaffe for både jeg og mannenn som har reisejobb for tiden😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 11+6 i dag (tirsdag), og fikk første kvalmetegn i går og i dag. Håper det nesten bare er innbilning eller tilfeldigheter, for synes det holder med ligamentsmerter hver gang jeg vrir på meg, i tillegg til ømme bryster deluuuxe...

Ellers fikk jeg brev fra sykehuset i dag, og har fått time for OUL 3. mai! Samboer ble superivrig! Men tror vi skal ta en til tidlig ul før det.. Typ neste uke eller uka etter, bare for å sjekke at det gikk greit over 12 ukers kneika..

Håper formen kommer seg til dere som ikke er helt på topp! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, frk.Sanna skrev:

Samme her😜☺ Men tror det hadde vært veldig spennende å føde uten å vite det, men både jeg og mannen er for nysjerrig til å vente. Hvilken uke har dere fått OUL? Jeg har enda ikkje vært hos legen enda.

Jeg har fått time når jeg er 19+4 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 10+5 og syns at jeg de siste dagene har fått mer energi.

Jeg er mindre kvalm og ikke like trøtt lenger. 

En liten del av meg tenker selvsagt at dette kan være tegn på at noe er galt. Selv om jeg vet at det også er helt normalt at symptomene gir seg etter en stund.

 

Det er virkelig nervepirrende å vente på å få høre hjertelyd og alt sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+2 i dag og var hos legen i går. Der fikk jeg høre fosterlyd og alt så fint ut. :strix: Har vært litt bekymret for at noe skulle skje i etterkant av at vi var på TUL i uke 9, men nå kan jeg slappe litt av. :) Har fått tilbake noe kvalme siste dagene, men satser på det går over snart. Er ellers litt trøtt og slapp og hodet henger ikke helt med alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...