Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL på mandag. En frisk liten krabat der inne, men hva det er fant ikke jordmor ut av. Den lille sniken lå med ryggen til hele kontrollen, så krøkte at der nesten var vanskelig å få de målene hun trengte til kontrollen, haha.

 

Får vel bare vente i spenning da. Terminen ble flytta med ganske mange dager, så skal på ny vekstkontroll om en måned. Kanskje det er mulig å se kjønnet da.

 

Ellers føler jeg meg tung om dagen. Føler at jeg har lagt på meg masse.

Har vel gått opp 7 kg til nå, og er ikke halvveis engang. Det stresser meg litt, selv om det ikke burde.

Men jeg spiser nå fornuftig og trener, så jeg må nesten bare godta de kiloene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er stille her i gården 🤔

 

Hvordan går det med alle sammen? Er det sånn at vi alle har barn fra før, og at det ikke finnes noen bekymringer eller utfordringer der ute? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
6 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Det er stille her i gården 🤔

 

Hvordan går det med alle sammen? Er det sånn at vi alle har barn fra før, og at det ikke finnes noen bekymringer eller utfordringer der ute? 😛

Her går det litt opp og ned.

I uke 22 var jeg i tyskland og ble operert for ttts. Og for to uker siden i dag (uke 26) fødte jeg to små kjemper på ca 800 gram hver. De klarer seg heldigvis godt til tross for at de gikk glipp av verdifulle uker i magen, men ttts-operasjonen tok nok knekken på morkaken, den kom ut i deler, så om ikke fødselen hadde startet kunne det gått mye verre. 

Håper det går fint med alle dere andre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Her går det litt opp og ned.

I uke 22 var jeg i tyskland og ble operert for ttts. Og for to uker siden i dag (uke 26) fødte jeg to små kjemper på ca 800 gram hver. De klarer seg heldigvis godt til tross for at de gikk glipp av verdifulle uker i magen, men ttts-operasjonen tok nok knekken på morkaken, den kom ut i deler, så om ikke fødselen hadde startet kunne det gått mye verre. 

Håper det går fint med alle dere andre 😄

Å herlighet så skummelt😔 uansett bra du fikk fødet og at det går bra med gutta💙💙 

 

Jeg har ingen spesielle plager om dagen annet enn at jeg er fryktelig trøtt. Magen begynner å bli stor☺ Jeg meldte meg inn på treningsenter sist uke og har tatt opp igjen styrketreningen og har planer om å trene spinning for kondisjonen sin skyld resten av svangerskapet. Formen min er bedre nå enn på lenge👏🏻 Hva med dere andre? Jeg synst tiden går fryktelig fort nå. Vi har så masse som vi har lyst til før babyen kommer. Mannen jobber døgnet rundt, så jeg og ungene er mye aleine. Håpet at han snart er ferdig med prosjektet sitt, slik at vi kan nyte sommeren og tiden sammen før termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Her går det litt opp og ned.

I uke 22 var jeg i tyskland og ble operert for ttts. Og for to uker siden i dag (uke 26) fødte jeg to små kjemper på ca 800 gram hver. De klarer seg heldigvis godt til tross for at de gikk glipp av verdifulle uker i magen, men ttts-operasjonen tok nok knekken på morkaken, den kom ut i deler, så om ikke fødselen hadde startet kunne det gått mye verre. 

Håper det går fint med alle dere andre 😄

 

Sender dere mange gode tanker og klemmer <3 håper håper alt går bra for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra med oss. Er i uke 21 nå, og merker magen vokser. Ikke noe mer foodbaby :)  Hehe! Litt sliten om dagen og har noe bekkenvondt, men mye mindre enn forrige svangerskap. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.6.2017 den 17.27, Berlinerbolla skrev:

Her går det litt opp og ned.

I uke 22 var jeg i tyskland og ble operert for ttts. Og for to uker siden i dag (uke 26) fødte jeg to små kjemper på ca 800 gram hver. De klarer seg heldigvis godt til tross for at de gikk glipp av verdifulle uker i magen, men ttts-operasjonen tok nok knekken på morkaken, den kom ut i deler, så om ikke fødselen hadde startet kunne det gått mye verre. 

Håper det går fint med alle dere andre 😄

Sender også gode tanker og håper alt går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 17.27, Berlinerbolla skrev:

Her går det litt opp og ned.

I uke 22 var jeg i tyskland og ble operert for ttts. Og for to uker siden i dag (uke 26) fødte jeg to små kjemper på ca 800 gram hver. De klarer seg heldigvis godt til tross for at de gikk glipp av verdifulle uker i magen, men ttts-operasjonen tok nok knekken på morkaken, den kom ut i deler, så om ikke fødselen hadde startet kunne det gått mye verre. 

Håper det går fint med alle dere andre 😄

Håper alt går bra <3

 

Formen er faktisk nokså fin, bedre enn i forrige svangerskap, men jeg er mye trøttere denne gang. Det er mye travlere denne gangen, og jeg har ikke tid til å kjenne etter, samt at jeg bekymrer meg mye mindre. Jeg har ikke fått bekkenproblemer heller enda.  Alt av utstyr har jeg jo også fra før, så det er ikke så mye å ordne med... :P Er 27 uker på vei nå, og er spent på hvordan de siste tre månedene kommer til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tanker om hva de skal gjøre annerledes denne gang, eller innkjøp som dere har unnet dere denne gangen? I og med at vi har så mye fra før, så har jeg unnet meg BBhugme, og bedside crib. Bedside crib savnet jeg sist, det var veldig vondt å reise seg og bøye seg ned etter hver amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lysis skrev:

Noen som har noen tanker om hva de skal gjøre annerledes denne gang, eller innkjøp som dere har unnet dere denne gangen? I og med at vi har så mye fra før, så har jeg unnet meg BBhugme, og bedside crib. Bedside crib savnet jeg sist, det var veldig vondt å reise seg og bøye seg ned etter hver amming.

Jeg har kjøpt er babynest. Innser at det ikke er like praktisk å bare la babyen sove rundt omkring med en annen pode i hus 😂

 

Ellers føler jeg meg mer avslappa på et vis. Blir der trøbbel med amming denne gangen også, skal jeg ikke slite meg ut før jeg tar en avgjørelse. Og skriker babyen mer enn gjennomsnittet, slik som sist, så vet jeg at det også går over.

 

Ooog.. helsesøster vet ikke alltid best 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2017 den 16.14, fuerza skrev:

Har dere bestemt navn på de små?

Vi har noen alternativ, men ingenting er bestemt. Med mindre det blir gutt, da vil jeg tro vi bruker alternativet som ble til overs sist.

Jeg vil jo helst vite hva vi får. Syns faktisk det er litt vanskelig å forholde meg til den lille i magen når jeg ikke vet. Høres helt rart ut, men.

 

Flere som syns det er litt vanskelig å knytte seg til livet der inne? 

Var litt sånn sist også. Syns mye med graviditeten var vanskelig å forholde seg til. Jeg liker rett og slet barn best på utsiden av kroppen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer vanskelig å knytte bånd til magen / babyen i magen gang nr. 2. Men med 2 åring i hus, så blir man jo mer sliten og får ikke like mye ro til å "kose" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heller føler meg ikke veldig knyttet til den lille, tror jeg ikke.. gleder meg veldig til hun kommer ut, da! 

Ellers så kjenner jeg aaalt for mye på bekymringer angående liv i magen.. jeg er heldig og kjenner mye liv hele dagen, så skjønner ikke hvorfor jeg må være så hysterisk. Hvis jeg setter meg ned og slapper av, og det er stille i magen, blir jeg urolig og begynner å dytte i magen og tenke det verste med EN gang. Selv om jeg kjente spark rett før.. tror ikke jeg kommer til å slutte å være nervøs før hun er ute, jeg er nok bare sånn. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nalaque skrev:

Jeg heller føler meg ikke veldig knyttet til den lille, tror jeg ikke.. gleder meg veldig til hun kommer ut, da! 

Ellers så kjenner jeg aaalt for mye på bekymringer angående liv i magen.. jeg er heldig og kjenner mye liv hele dagen, så skjønner ikke hvorfor jeg må være så hysterisk. Hvis jeg setter meg ned og slapper av, og det er stille i magen, blir jeg urolig og begynner å dytte i magen og tenke det verste med EN gang. Selv om jeg kjente spark rett før.. tror ikke jeg kommer til å slutte å være nervøs før hun er ute, jeg er nok bare sånn. :rolleyes:

Har hørt det blir 100 ganger verre etter ungen er ute. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Har hørt det blir 100 ganger verre etter ungen er ute. ;) 

Åh ja, det er nok sant, kommer til å sjekke om hun puster ca tusen ganger i døgnet. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er letter å knytte bånd til barnet i magen denne gangen. Det er nok fordi jeg nå vet hvor fantastisk det er å få barn, sist gang var jeg litt redd for hvordan det kom til å bli..

Vi har ikke bestemt oss for navn, navnene som var nummer to og tre sist, er ikke aktuelle lenger. Vi må bruke litt tid i ferien for å lete etter og diskutere navn. Det irriterer meg at hver gang jeg kommer på et navn som jeg liker, så oppdager jeg at det er på topplisten. Har ikke så lyst å velge et toppliste navn.

Jeg synes også dette her med liv i magen er vanskelig. Dagen går som regel i ett fra morgen til kveld, og det er først når minstemann er i seng at jeg har tid til å sette meg ned å kjenne liv. Jeg merker ikke så mye liv når jeg er i bevegelse, og synes derfor det er vanskelig å kjenne etter i løpet av dagen. Synes også det er skummelt at dette med liv i magen er mitt ansvar, når baby er født så deler vi i hvertfall på ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fordeler dere permisjonen? Synes det er vanskelig å planlegge så langt ifht om jeg etterhvert ønsker gradert uttak eller ikke... Og når har septemberbarna rett på bhg-plass fra? Vet dere om man kan få og betale plass fra september, men ikke ta den i bruk før f.eks november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2017 den 22.44, fuerza skrev:

Hvordan fordeler dere permisjonen? Synes det er vanskelig å planlegge så langt ifht om jeg etterhvert ønsker gradert uttak eller ikke... Og når har septemberbarna rett på bhg-plass fra? Vet dere om man kan få og betale plass fra september, men ikke ta den i bruk før f.eks november?

Foreløpig ser det ut som jeg tar mødre + fellesperioden. Tenker å ta 100% denne gangen, tok 80% sist og endte opp med å starte å jobbe tidlig uansett. Angående barnehage så spørs det på kommunen din. Hos oss står det i alle fall følgende:

  • Barn som fyller ett år innen august må ønske plass innen 31. august 2017
  • Barn som fyller ett år i september må ønske plass innen 30. september 2017.
  • Barn som fyller ett år i oktober må ønske plass innen 31. oktober 2017.
  • Barn som fyller ett år i november må ønske plass innen 30. november 2017.

Plasstilbud og betaling vil gjelde fra den 1. i måneden barnet får plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss tar jeg mødre-delen, pluss hele fellesperioden. Ganske enkelt fordi mannen er lærer og har mye tid han vil få med barna, som jeg ikke får. Han er enig 😉

Ellers regner vi på det i forhold til 80 eller 100 %. Hadde 100% sist, men tok da 4 mnd uten lønn etterpå.

Rent økonomisk vinner vi på å ta 100%, men lurer på om vi tar 80 uansett. Rett og slett fordi det da er lettere å ha kontroll på pengene. Jeg er interessert i å være hjemme lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...