Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

På 3.7.2017 den 16.01, malicious skrev:

Foreløpig ser det ut som jeg tar mødre + fellesperioden. Tenker å ta 100% denne gangen, tok 80% sist og endte opp med å starte å jobbe tidlig uansett. Angående barnehage så spørs det på kommunen din. Hos oss står det i alle fall følgende:

  • Barn som fyller ett år innen august må ønske plass innen 31. august 2017
  • Barn som fyller ett år i september må ønske plass innen 30. september 2017.
  • Barn som fyller ett år i oktober må ønske plass innen 31. oktober 2017.
  • Barn som fyller ett år i november må ønske plass innen 30. november 2017.

Plasstilbud og betaling vil gjelde fra den 1. i måneden barnet får plass.

Hvordan foregikk det praktiske mtp at du startet å jobbe før permisjonen var slutt? Jeg har søkt om 80%, men er litt redd for at jeg kommer til å gå lei i slutten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, lysis skrev:

Hvordan foregikk det praktiske mtp at du startet å jobbe før permisjonen var slutt? Jeg har søkt om 80%, men er litt redd for at jeg kommer til å gå lei i slutten :-)

Jeg søkte om gradert uttak fra datoen jeg var tilbake på jobb. Startet i februar og hadde perm til april, så hadde ca 60 permisjonsdager igjen. En permisjonsdag i uka i 1 år, så delte jeg de på alle ukedagene og kunne jobbe 8 - 14.30 hver dag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 17.27, Berlinerbolla skrev:

Her går det litt opp og ned.

I uke 22 var jeg i tyskland og ble operert for ttts. Og for to uker siden i dag (uke 26) fødte jeg to små kjemper på ca 800 gram hver. De klarer seg heldigvis godt til tross for at de gikk glipp av verdifulle uker i magen, men ttts-operasjonen tok nok knekken på morkaken, den kom ut i deler, så om ikke fødselen hadde startet kunne det gått mye verre. 

Håper det går fint med alle dere andre 😄

Hvordan går det med guttene? <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
3 minutter siden, malicious skrev:

Hvordan går det med guttene? <3

Det går fremover, sakte men sikkert. De begynner å bli store nå, 1614 og 2026 var dagens vekt ( med cpap da) Begge trenger fremdeles cpap ( pustehjelp) og vil nok trenge det en stund til. Har ikke noe håp om å komme hjem før det nærmer seg termin. Lungene er veldig umodne ennå, men det går seg som regel til har jeg inntrykk av ( fra legene) 

Men alt endrer seg så fort at vi må bare ta en dag av gangen. I går var alt fint, mens i dag har plutselig tvilling 2 en infeksjon, så blir det bedre før det kommer en ny liten nedtur. Det har ihvertfall vært slik til nå, men de blir jo litt sterkere for hver dag så plutselig er vi hjemme. 

På lørdag blir de 8 uker, utrolig som tiden flyr.

Hvordan er det med alle dere andre da? Det begynner vel å bli tungt nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Berlinerbolla skrev:

Det går fremover, sakte men sikkert. De begynner å bli store nå, 1614 og 2026 var dagens vekt ( med cpap da) Begge trenger fremdeles cpap ( pustehjelp) og vil nok trenge det en stund til. Har ikke noe håp om å komme hjem før det nærmer seg termin. Lungene er veldig umodne ennå, men det går seg som regel til har jeg inntrykk av ( fra legene) 

Men alt endrer seg så fort at vi må bare ta en dag av gangen. I går var alt fint, mens i dag har plutselig tvilling 2 en infeksjon, så blir det bedre før det kommer en ny liten nedtur. Det har ihvertfall vært slik til nå, men de blir jo litt sterkere for hver dag så plutselig er vi hjemme. 

På lørdag blir de 8 uker, utrolig som tiden flyr.

Hvordan er det med alle dere andre da? Det begynner vel å bli tungt nå? 

 

Fint å høre at det tilsynelatende går fremover, sakte men sikkert. Har tenkt mye på dere :) 

 

Jeg føler meg veldig bra, sammenlignet med forrige svangerskap! Føler meg liksom fremdeles "liten". Kommende storesøster på 2 ½ (snart) er veldig aktiv og hopper dessverre rundt en del, og ofte på meg. Litt skummelt. Men formen er bedre enn jeg trodde den kom til å være. Kan jo skyldes 5 uker ferie også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går framover Berlinerbolla. Klarer ikke se for meg hvordan det er å måtte stå i en slik situasjon. Sender noen gode tanker 😊

 

Jeg har kommet meg til uke 27 og kjenner på et vis at det er slitsomt, men de fleste dager går helt fint. 

Plages litt med rygg og bekken, hodepine og halsbrann. Men utover det er det ingenting. Klarer fortsatt å trene ganske bra, selv om det ikke er samme intensitet som med førstemann.

 

Føler jeg har lagt på meg myyye, men det er ikke så mye å gjøre noe med. Prøver å spise fornuftig, så det som kommer av kiloer de kommer vel uansett.

 

Plages litt med helsevesenet. I den forstand at jeg ikke har vært på kontroll siden begynnelsen av mai.

Jordmor-timen blir stadig avlyst og flytta pga sykdom på kontoret. Og plutselig ble den kommende timen avlyst også, og flytta helt til september. Har derfor måtte bestilt time hos fastlegen. Eller.. legen er jo også ute i permisjon, så jeg er bare stuck med vikarer og har ingen faste å forholde meg til. Det stresser meg litt.

I tillegg til at jeg gjerne kunne tenke meg å snakke med en jordmor før jeg ligger på føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berlinerbolla
23 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Godt å høre at det går framover Berlinerbolla. Klarer ikke se for meg hvordan det er å måtte stå i en slik situasjon. Sender noen gode tanker 😊

 

Jeg har kommet meg til uke 27 og kjenner på et vis at det er slitsomt, men de fleste dager går helt fint. 

Plages litt med rygg og bekken, hodepine og halsbrann. Men utover det er det ingenting. Klarer fortsatt å trene ganske bra, selv om det ikke er samme intensitet som med førstemann.

 

Føler jeg har lagt på meg myyye, men det er ikke så mye å gjøre noe med. Prøver å spise fornuftig, så det som kommer av kiloer de kommer vel uansett.

 

Plages litt med helsevesenet. I den forstand at jeg ikke har vært på kontroll siden begynnelsen av mai.

Jordmor-timen blir stadig avlyst og flytta pga sykdom på kontoret. Og plutselig ble den kommende timen avlyst også, og flytta helt til september. Har derfor måtte bestilt time hos fastlegen. Eller.. legen er jo også ute i permisjon, så jeg er bare stuck med vikarer og har ingen faste å forholde meg til. Det stresser meg litt.

I tillegg til at jeg gjerne kunne tenke meg å snakke med en jordmor før jeg ligger på føden.

Så slitsomt.  En fastlegevikar er bedre enn ingen i det minste, men forstår veldig godt at du vil ha noen fast å forholde deg til. Håper det går i orden med jordmor snart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tvillingene, @Berlinerbolla! Tøff start, men som du sier, plutselig er dere hjemme. :) 

Nå er jeg i uke 30, og det begynner å nærme seg! Har en del vonde kynnere, men er ikke så veldig bekymret. Kjenner også mye liv, hun er jo helt vill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest sandra1989

Uke 35 i dag, ingen spesielle plager, gått opp 3 kg :) Svangerskap var lettere enn jeg hadde forestilt meg etter å ha lest på kvinneguiden 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynner å bli sliten til tross for "bare" 32 uker (nå straks) - skal jobbe i 5 uker til før permisjon. Er sykemeldt 50%, trolig den siste tiden. Sliter med Symfysevondt og orker ikke sitte så lenge av gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også igjen 5 arbeidsuker før permisjon, men har også ei uke ferie om to uker. Står midt oppi flyttekaos.

Er i uke 31 og kjenner de siste ukene veldig godt. Noen dager er jeg helt på felgen. Kan være svimmel en hel dag, og slapp.

Får kynnere med en gang jeg f.eks prøver meg på litt hurtig gange, og sliter med bekken og rygg til tider.

Så det spørs om jeg blir å jobbe 100prosent de siste ukene. Skal snakke med legen på neste kontroll om ei ukes tid. Har ennå ikke fått snakket med jordmor, og har første time der i september. Blir vel sikkert med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

Går bra! Er i uke 38 og er ganske trøtt for tiden, men det går greit siden jeg har permisjon fra mandag. Har kjent stikkende smerter i cervix av og til og jeg håper det betyr at det skjer noe snart, men jeg er forberedt på å gå over tiden siden jeg er førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går fint her også, men etter det ble 4 uker til termin begynnte kroppen å blir "dårlig". Jeg har kun litt over 3 uker til termin, men er langt i fra klar da vi har mye som skal gjøres før skatten vår kommer😀 Jeg tar en del pauser, sover på dagen og går minst mulig om dagen pga det er vondt å gå. Ellers skal jeg ikke klage. Er man høygravid så er man høygravid❤☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Berlinerbolla
9 minutter siden, malicious skrev:

Nå er det jo ikke lenge til de første av oss føder :D 

Hey, jeg har faktisk født :babysmokk::babysmokk:

Men det er godt å se at dere andre har sluppet unna prematurfødsel :hjerte:

Vi begynner å nærme oss hjemreise men har nok fremdeles et par uker igjen hvis de ikke plutselig bestemmer seg for å sende oss hjem med oksygen. Tvilling 1 trenger fremdeles litt hjelp med å holde oksygenmetninge oppe. Tv2 har vært klar for hjemreise i over en uke nå. Rart å tenke på at de er over 3 måneder nå og dere venter ennå.

Lykke til i innspurten og med fødsel alle sammen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Hey, jeg har faktisk født :babysmokk::babysmokk:

Men det er godt å se at dere andre har sluppet unna prematurfødsel :hjerte:

Vi begynner å nærme oss hjemreise men har nok fremdeles et par uker igjen hvis de ikke plutselig bestemmer seg for å sende oss hjem med oksygen. Tvilling 1 trenger fremdeles litt hjelp med å holde oksygenmetninge oppe. Tv2 har vært klar for hjemreise i over en uke nå. Rart å tenke på at de er over 3 måneder nå og dere venter ennå.

Lykke til i innspurten og med fødsel alle sammen 😄

Hehe, ja!

Du er vel den eneste tror jeg :) Håper dere får komme hjem snart! Blitt en del uker / måneder på sykehuset nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
Akkurat nå, malicious skrev:

Hehe, ja!

Du er vel den eneste tror jeg :) Håper dere får komme hjem snart! Blitt en del uker / måneder på sykehuset nå?

Ja de er blitt 14 uker nå. Og jeg er møkklei alt som heter sykehus :kvalm:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...