Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Pjusk skrev:

Det står faktisk på det ene papiret jeg fikk at det er utredning for infertilitet, så det er nok det. Kunne ring og sagt at jeg kan komme på kort varsel ved avbestillinger, men det sto i brevet at vi må ta diverse prøver før vi får innkallelse (mannen må ta sædprøve og jeg må ta diverse blodprøver) :sjenert:

Ja, her er det sånn ca annenhver gang med sykluser på 13-16 og 21-26 dager. Fatter ikke hva kroppen driver med, må da gå ann å være normal :fnise:

Hmm nei da skjønner jeg ikke hva legen har skrevet i henvisning. Men ta det opp med gyn når du får time. Å så tenker jeg i alle fall at det bare er å få tatt prøvene og så ringe å si at de er tatt og at du kan komme på kort varsel. Er du heldig så får du komme i sommer kanskje. 

Slik drev min kropp også på lenge. Men så bare totalt stopp. Så egentlig usikker på om jeg trenger gyn timen... Men så fant forsikringa ut at de sku kansellere forespørselen om forsikring frem til jeg var utreda da.... hmpf :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Meley skrev:

Hmm nei da skjønner jeg ikke hva legen har skrevet i henvisning. Men ta det opp med gyn når du får time. Å så tenker jeg i alle fall at det bare er å få tatt prøvene og så ringe å si at de er tatt og at du kan komme på kort varsel. Er du heldig så får du komme i sommer kanskje. 

Slik drev min kropp også på lenge. Men så bare totalt stopp. Så egentlig usikker på om jeg trenger gyn timen... Men så fant forsikringa ut at de sku kansellere forespørselen om forsikring frem til jeg var utreda da.... hmpf :dry:

Ja, må vel bare få tatt de prøvene så fort som mulig, er jo egentlig ikke noe å vente med :P 

Kan jo være greit å ta timen likevel, for plutselig begynner kroppen å tulle igjen (snakker av erfaring :rolleyes:). Så slipper du jo å begynne på nytt neste gang dersom du skulle trenge timen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konkludert med at det kan være på grunn av bekkeninfeksjonen jeg har hatt at jeg får utredning med en gang. 

Fant dette på nettet:

" Ved alvorlig infeksjon kan det er være nødvendig med intravenøs antibiotikabehandling på sykehus."

"Rundt 1 av 5 kvinner får problemer med å bli gravide etter bekkeninfeksjon. Dette skyldes altså skader på egglederne. 1 av 3 kvinner får smerter på grunn av arrvev i buken etter betennelsen."

Jeg ble jo innlagt og fikk intravenøs antibiotikabehandling, og jeg har jo en del "uforklarlige" smerter i løpet av syklusen. Jeg blir bare mer og mer sikker på at det er arrvev som gjør at jeg ikke har eggløsning og dermed sliter med å bli gravid. Forhåpentligvis får jeg svar på det når jeg får timen til gyn. Mener å ha lest noe om at dersom man har hatt en bekkeninfeksjon bør man oppsøke lege når man har prøvd i et halvt år også, så nå er samvittigheten litt bedre :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker. Dersom jeg legger inn de blødningene jeg har hatt de siste dagene som spotting så sier FF at jeg har hatt EL og er 4 dpo i dag. Om jeg derimot legger det inn som mens så er jeg på CD20 i dag. Normalt sett ville den startet på ny syklus, men tydeligvis ikke denne gangen :klo: jaja, EL eller ikke. Tror ikke det har klaffet denne gangen uansett siden vi kun hadde sex 2 dager før eventuell el :sjenert:

Screenshot_2017-06-05-12-59-26-1.thumb.png.09c26a5052a75478f8b46482e1e35520.png

Screenshot_2017-06-05-11-18-02-1.thumb.png.66746937d4286c5b3aef33f2f825b489.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Timen skal jeg ta, for som du sier er det greit med en sjekk 😊 ja kan godt være at kroppen din sliter som følge av infeksjonen. Satser på at du snart får den gyn timen og får utredet det. Hvis du har rett nå så blir du sikkert henvist til lapraskopi undersøkelse og da kan de jo finne ut av det og evt gjøre noe med det 😊 krysser så fingrene for at det går raskt for din del. Vært koselig å hatt noen å slå følge med over i graviddagbøkerne 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2017 den 11.49, Meley skrev:

Joda. Timen skal jeg ta, for som du sier er det greit med en sjekk 😊 ja kan godt være at kroppen din sliter som følge av infeksjonen. Satser på at du snart får den gyn timen og får utredet det. Hvis du har rett nå så blir du sikkert henvist til lapraskopi undersøkelse og da kan de jo finne ut av det og evt gjøre noe med det 😊 krysser så fingrene for at det går raskt for din del. Vært koselig å hatt noen å slå følge med over i graviddagbøkerne 😉 

Ja, det hadde vært veldig koselig å ha noen å slå følge med over i graviditetsdagbøkene, så jeg satser på at det klaffer for oss begge snart og at vi slipper noe mer utredning :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer der lite og ingenting om dagene. Ikke noe el, ikke noe positive tester, ingenting! Med andre ord er det lite å skrive om. Venter egentlig bare på TR nå så jeg kan få tatt de prøvene som skal tas før utredningen.

Screenshot_2017-06-12-21-48-41-1.thumb.png.fda42f5404f79b67dd9cbaa8a7e98368.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2017 den 11.53, Dragoste skrev:

Så kjipt, håper du får orden på syklusene dine snart 🤞🏼 Og at EL dukker opp 😊

Håper jeg også, men merke at jeg begynner å tvile på at denne kroppen greier å ordne opp selv :sjenert: men jeg gir ikke opp, og håper på at jeg får EL en gang igjen snart og jeg er så heldig at det klaffer da :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om kroppen ikke klarer å ordne opp på egen hånd, så finnes det jo mest sannsynlig hjelpemidler som kan få i gang systemet igjen. Så det er absolutt ikke tid for å gi opp. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.6.2017 den 9.45, Jill skrev:

Selv om kroppen ikke klarer å ordne opp på egen hånd, så finnes det jo mest sannsynlig hjelpemidler som kan få i gang systemet igjen. Så det er absolutt ikke tid for å gi opp. :) 

Det er sant, merker bare at jeg begynner å bli litt utålmodig innimellom :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det visst en stund siden sist jeg oppdaterte her :sjenert: Er dessverre ikke så mye å oppdatere eller fortelle om heller. TR kom jo torsdag 22, og de blodprøvene jeg må ta før vi starter utredningen må tas på 2., 3. eller 4. menstruasjonsdag. Vel, den fredagen var jeg hjemme med sykt barn og de to andre dagene havnet i helgen, så da fikk jeg ikke tatt de prøvene. Så nå venter jeg egentlig bare på at TR skal komme igjen. Er så lei av å vente, føler at jeg har gått og ventet konstant i over ett halvt år nå :roll:

Har jo falt helt ut av tempingen også. Har ikke tempet en eneste dag denne PPen, så jeg aner jo ikke hvordan jeg ligger an i løypa. Samtidig er det ingenting som tyder på EL denne gangen heller, så jeg er rimelig trygg på at det ikke blir noe baby med det første i dette huset!

Jeg prøver å ikke tenke så alt for mye på prøvingen for tiden merker jeg. Vil gjerne ha det litt på avstand, for det begynner å bli slitsomt å vite at dette enda kan ta lang tid. Kjenner det rasler godt i eggstokkene hver gang jeg ser eller holder en baby, eller ser på babyklær (mens andre dager føler jeg meg virkelig ikke klar for en til, gjerne sånne dager hvor ungene nekter å høre etter eller er våkne på natten :kjefte::fnise:).

Nå er det under 3 uker igjen til jeg tar ferie, men frem til da er det fullt opp med arbeid. Håper bare været blir bedre innen jeg går ut i ferie, for sånn som det er nå så er det ikke akkurat mye sommervær å skryte av. Skulle vel helst bestilt sydentur, men jeg tror vi skal spare de pengene i år og heller ta en liten campingferie (så kan man jo prøve å kjøre litt etter været :jepp: ).

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg litt treningsklær i håp om at det hjelper litt på motivasjonen til å trene! :trene: Bestilte blant annet denne som jeg har siklet etter lenge nå:

55631_ICANIWILL_Diffuze_Camo_Pink_Tights_Wmn_1.jpg.31a5e386fb4cf1ca7020e7c18e20b547.jpg

Har virkelig sansen for klærne fra ICIW, bare så synd at de er så dyre! Men jeg fikk 25% rabatt på denne da, så da kunne jeg ikke la vær å bestille den :nigo: Dersom jeg greier å gå ned de kiloene jeg vil ned så skal jeg jaggu meg unne meg en tights til! Det burde jo også være litt treningsmotivasjon :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD20 i dag, aner ikke om jeg har hatt EL eller ikke siden jeg ikke har tempet. Denne PPen kan knapt nok kalles en PP siden vi knapt nok har prøvd :ler: Tror vi har lagt inn aksjer 2 ganger, så sjansen er ikke så stor. Når det blir så man føler at man "må", så blir det bare stress. I tillegg venter jeg jo egentlig bare på TR så jeg får tatt de blodprøvene. Trodde TR dukket opp i går, men det var bare en veldig liten blødning (eller spotting, kan vel knapt kalles blødning), og i dag har det ikke vært noe. Kjenner sånn smått at det murrer litt i magen nå, så regner med at det kommer i løpet av kvelden/morgendagen. Den har jo kommet på CD21 de siste gangene, så jeg regner ikke med at den dryger det noe lenger denne gangen heller :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering før jeg sovner.

TR kom "som bestilt" i går (onsdag) på CD21, så i morgen tidlig drar jeg til sykehuset for å få tatt blodprøvene som er første steg i utredningen. Mannen skulle egentlig ha blitt med han også, men han har ikke mulighet så jeg satser på at det går greit at han tar de neste uke eller noe. Han må jo uansett dit med sædprøven i nærmeste fremtid, så han kan jo lik så greit ta det da. Er spent merker jeg. Aner jo ikke hvor jeg skal møte opp eller noe, og i tillegg må jeg være fastende.. Jeg fungerer så dårlig fastende :fnise:

Ellers går det i jobb, jobb og atter jobb om dagene. Bare litt over ei uke igjen til ferie nå, så jeg skal nok klare å holde ut! Dessuten går dagene så fort når jeg er så opptatt med jobb :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Long time no comment fra meg altså, men følger med :) Hvordan gikk det på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, tweet skrev:

Hei! Long time no comment fra meg altså, men følger med :) Hvordan gikk det på sykehuset?

Hei! Har vært dårlig på å kommentere i dagboken din (og alle andres) i det siste selv jeg :sjenert: men følger med!

Det gikk veldig fint på sykehuset. Det var en kjempetrivelig ung dame som tok blodprøvene, og til tross for at hun tok mange glass (minst 5), så gikk det helt fint! Veldig godt å føle at vi endelig er i gang med utredningen, selv om mannen også må dra dit og få tatt blodprøvene og levere sædprøve før vi kommer noe videre. De som driver med sædanalyser på sykehuset har visstnok stengt nå i sommer, så den får han jo ikke levert før etter sommeren da. Typisk når han hadde planlagt å ta det nå i sommerferien :roll: men men. Antar at sommeren kommer til å gå fort, så plutselig er vi i gang tenker jeg! Har jo et lite håp om å bli gravid uten hjelp og helst så fort som mulig, men det er ingenting som tyder på at det kan skje :ler: Så det blir spennende å se hva som skjer i løpet av høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, bestevenninnen min var i en ganske lik situasjon som deg. Lange og korte sykluser om hverandre, og temperaturen svinget såpass at hun sleit med å finne eggløsning. De skulle begynne med utredning, hadde fått skjema å fylle ut, kopp til sædprøven og alt. To dager etter jeg fikk positiv test, kunne hun fortelle meg at hun også var gravid! Det bare plutselig klaffet, og de finner ingen forklaring på det. Det er absolutt mulig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 0.57, tweet skrev:

Vet du, bestevenninnen min var i en ganske lik situasjon som deg. Lange og korte sykluser om hverandre, og temperaturen svinget såpass at hun sleit med å finne eggløsning. De skulle begynne med utredning, hadde fått skjema å fylle ut, kopp til sædprøven og alt. To dager etter jeg fikk positiv test, kunne hun fortelle meg at hun også var gravid! Det bare plutselig klaffet, og de finner ingen forklaring på det. Det er absolutt mulig! :) 

Det er godt å høre at det klaffet for dem før de rakk å begynne utredningen :jepp: Det kan jo plutselig klaffe for oss også, og det er jo det jeg håper på. Samtidig er jeg forberedt på at det kan ta tid og at jeg kan bli nødt til å begynne på medisiner for å få EL osv, og i verstefall at vi blir nødt til å se på mulighetene med IVF. Men det håper jeg vi slipper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Følger deg jeg:)

Kjedelig å gå å være sånn usikker da. Men håper dere får en time så fort sommeren er over. Vi prøver også., men startet nå denne uken. Må få laget meg en dagbok. Godt å lufte tankene og se andre som prøver på nr 3:).Litt annerledes her da. For her er det nr 3 for meg og nr 1 for han jeg er sammen med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...