Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen :flagg: 

Først: ja de sier cyster som sprekker kan gjøre djevelske vondt... Men kan da ikke tro det er det du har fleire ganger i syklusen :dry:

Å du er ikke alene her 😃 er også på jobb i kveld. Er så koselig å jobbe i dag i helsesektoren. Til og med fått sett begge togene! 

Så snodig at du sku få beskjed om 4 dpo i dag å så samtidig begynne å blø... henger ikke på greip. Når har du IKM egentlig? Satser på gyn finner ut noe 😊 (okei må jobbe igjen 🤔)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Meley skrev:

Gratulerer med dagen :flagg: 

Først: ja de sier cyster som sprekker kan gjøre djevelske vondt... Men kan da ikke tro det er det du har fleire ganger i syklusen :dry:

Å du er ikke alene her 😃 er også på jobb i kveld. Er så koselig å jobbe i dag i helsesektoren. Til og med fått sett begge togene! 

Så snodig at du sku få beskjed om 4 dpo i dag å så samtidig begynne å blø... henger ikke på greip. Når har du IKM egentlig? Satser på gyn finner ut noe 😊 (okei må jobbe igjen 🤔)

Nei, det er nok sannsyligvis ikke det :)

Koselig når man får sett togene på jobb da :jepp: Er så koselig med togene på 17. Mai synes jeg. Heldigvis fikk jeg sett toget som går forbi her før jobb :) 

Ja, synes også at det var helt merkelig, men i dag sank tempen veldig igjen, så nå har jeg visstnok ikke hatt EL likevel :sjenert: Når IKM er ja, nå spør du vanskelig :fnise:  Det er ikke godt å si når IKM er hos meg. Jeg gikk ut i fra at IKM skulle være 22. Mai denne gangen, men det ser ut til at det var TR som kom i går.. :dry: Det vil si at etter at jeg begynte å tempe i februar så har jeg hatt sykluser på 26, 25, 13 og 22 dager. Den syklusen før jeg begynte tempingen var også på bare 14 dager, så det ser ut til at jeg kan si at jeg har ustabile sykluser. Håper det blir time til gyn snart :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen slitsomme sykluser du har! Håper virkelig at du får noen svar snart på hva som skjer og om det er mulig å fikse det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jill skrev:

For noen slitsomme sykluser du har! Håper virkelig at du får noen svar snart på hva som skjer og om det er mulig å fikse det. :) 

Ja, er det en ting som er sikkert, så er det at jeg er ganske så lei av disse syklusene :kjefte::fnise: Håper virkelig at de finner ut noe, og ikke mist at det er mulig å fikse problemet. Vil helst slippe IVF :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager på forhånd og advarer om syteinnlegg :opplyser: 

Jeg er jo i grunn veldig avslappet i forhold til prøvingen og har det ikke travelt, men når syklusene er som de er og eggløsningen tar turen ca en gang i halvåret så kjenner jeg veldig på det innimellom. I dag har jeg en sånn dag. En skikkelig drittdag. Tror det er en blanding av at jeg er veldig sliten etter jobb og eksamen den siste uken og det at jeg venter på svar på blodprøvene og henvisningen til gyn. Samtidig føler jeg at alle rundt meg er gravide akkurat nå, og det stikker litt ekstra hver gang jeg hører om noen som har blitt gravide. For all del, jeg er veldig glad på deres vegne og synes det er kjempegøy at venninner skal ha barn! Og jeg er så heldig å ha to fra før så jeg skal egentlig ikke klage! Men av og til stikker det litt ekstra - spesielt på sånne dager som i dag :sukk:

Så over til spørsmålene :ler: 
Hvor lang tid tar det før man får svar på blodprøvene? Nå på fredag er det jo 2 uker siden jeg tok de, men det har jo vært litt helligdager i mellom (17. Mai og himmelspretten nå på torsdag). Er jo ikke sikkert jeg får svar på de dersom alt ser greit ut, men når kan jeg da eventuelt ringe og spørre etter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt at det er tungt når kroppen jobber så i mot deg med syklusene. Men du har i alle fall fått begynt på utredning om hvorfor det er slik nå 😊 du skal bare ringe å spørre i dag du! Svarene bruker de ha etter en uke. Be om å få utskrift så du kan ta de med til gyn. Slikt går desverre ikke automatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.5.2017 den 9.56, Meley skrev:

Skjønner deg godt at det er tungt når kroppen jobber så i mot deg med syklusene. Men du har i alle fall fått begynt på utredning om hvorfor det er slik nå 😊 du skal bare ringe å spørre i dag du! Svarene bruker de ha etter en uke. Be om å få utskrift så du kan ta de med til gyn. Slikt går desverre ikke automatisk. 

Ja, det hadde jo i grunnen ikke vært noe problem med korte sykluser så lenge jeg hadde hatt EL og lutealfase på minst 10 dager, for da hadde jeg jo faktisk hatt en mulighet til å bli gravid :P

Jeg rakk ikke å ringe før de stengte i går, så jeg sendte en melding til legekontoret om de kunne sende meg svarene. Så da satser jeg på at jeg får de tilsendt etter hvert :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn halvveis gitt opp denne kroppen og syklusene, og har ikke mye tro på at jeg kommer til å bli gravid med det første. Et godt bevis på det er at jeg faktisk GLEMMER å tempe om morgenen :fnise: Jeg husker de første månedene med temping så gledet jeg meg til hver morgen fordi det var så spennende å se om tempen hadde steget elle sunket. Det var ikke noe problem å huske det da, men nå har det blitt mer et ork. Jeg vil jo fremdeles tempe for å følge med på syklusene, for det er jo greit å eventuelt få det med seg om man har hatt EL :jepp:

Fikk svar fra legekontoret i dag, og prøvesvarene blir sendt i dag, så da har jeg de sikkert på mandag. Spent på å se hva det står. Og så håper jeg at jeg får brev om time til gyn snart. Tålmodighet er ikke akkurat min sterkeste side :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brevet med prøvesvarene lå i postkassa i dag, så de hadde tydeligvis sendt det tidligere også. Får vel enda et brev med prøvesvar etter hvert da :P

Hadde litt lavt resultat på vitamin D, så jeg har vært og kjøpt tilskudd i dag. Ellers så alt greit ut. På FSH og LH står det 9 og 11 på resultat, og på referanseområde står det "1-13, tidl folli" hvis noen vet hva det betyr? Og på progesteron står det "< 3" på resultat og "foll.fase< 3, lut".

Jeg skjønner ikke så mye av det, men antar at det har litt med når i syklusen de er tatt?

Er vel bare å vente på gyn da og håpe på å få mer svar da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å meddele her. Veldig lite spennende som skjer i livet mitt for tiden merker jeg. Jeg jobber, trener og er sammen med familien min, så det er liksom ikke så mye å skrive om :fnise: Venter spent på resultatet fra eksamen da. Håper virkelig at jeg besto :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiii. Var jo jeg som tenkte å prøve å finne ut noe om de blodprøvesvarene. Men desverre har KG blitt avglemt de siste dagene... håper du får tidlig time til gyn så du slipper å gå heile sommeren å lure. 

Huff å vente på eksamens svar er forferdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2017 den 21.43, Meley skrev:

Eiii. Var jo jeg som tenkte å prøve å finne ut noe om de blodprøvesvarene. Men desverre har KG blitt avglemt de siste dagene... håper du får tidlig time til gyn så du slipper å gå heile sommeren å lure. 

Huff å vente på eksamens svar er forferdelig :(

Jeg kjenner til den med å glemme vekk KG innimellom :fnise:

Ja, det er virkelig forferdelig, spesielt når man er usikker på hvordan det egentlig gikk på eksamen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg med en panikk-følelse i kroppen. Har fått brevet fra gyn. Egentlig kjedelige greier for jeg har ikke fått noe tidspunkt for timen, annet enn at ventetiden ikke skal overskride 6 mnd, altså i slutten av November for min del. MEN! I brevet står det "Spesialist har vurdert at du har rett til nødvendig helsehjelp. Fristen gjelder oppstart av UTREDNING innen 22/11/17".

Så har vi fått en del informasjon og rekvisisjon for diverse prøver som må tas innen 3 mnd.

Jeg lurer så fælt på hva legen skrev i henvisningen, for jeg trodde jo jeg skulle få time til gyn for å finne ut hva grunnen til alle småblødningene og de korte syklusene er. Og om jeg har eggløsning eller ikke. Så får jeg utredning for infertilitet i stede, og vi har jo ikke prøvd mer enn 6 mnd enda. Får litt dårlig samvittighet også siden vi ikke har prøvd så lenge og det er andre som har prøvd mye lengre enn oss.

Det ble mye tanker her i dag. Har ikke helt klart å ta det innover meg enda, så jeg må nok bare tenke litt mer på dette og finne ut hva vi skal gjøre. Muligheten er jo å gå til privat gyn for å få en sjekk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ringe legen og spørre hva han skrev og hva han tenker om dette. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Kanskje må du vente på time i 6 måneder og da har du jo plutselig prøvd 1 år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jill skrev:

Du kan jo ringe legen og spørre hva han skrev og hva han tenker om dette. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Kanskje må du vente på time i 6 måneder og da har du jo plutselig prøvd 1 år. :) 

Jeg reagerte jo litt på at ikke legen en gang spurte hvor lenge vi hadde prøvd når jeg var der. Jeg forklarte jo bare kort situasjonen og han spurte faktisk ikke om en eneste ting. Så, ja. Kan jo ringe og høre med han, men vet liksom ikke hvor mye jeg kommer til å få ut av den samtalen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å fortelle at jeg begynte å blø igjen på onsdag, CD15. Kort syklus denne gangen også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg reagerte jo litt på at ikke legen en gang spurte hvor lenge vi hadde prøvd når jeg var der. Jeg forklarte jo bare kort situasjonen og han spurte faktisk ikke om en eneste ting. Så, ja. Kan jo ringe og høre med han, men vet liksom ikke hvor mye jeg kommer til å få ut av den samtalen :ler:

Nei, spørs om den telefonsamtalen ikke hjelper så mye. :fnise: Men prosessen er nå i alle fall i gang da. Så håper du slipper å vente til november. Men du får kanskje ikke innkalling før ulike prøvene er tatt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jill skrev:

Nei, spørs om den telefonsamtalen ikke hjelper så mye. :fnise: Men prosessen er nå i alle fall i gang da. Så håper du slipper å vente til november. Men du får kanskje ikke innkalling før ulike prøvene er tatt? :klo:

Nei, jeg mistenker at det antakeligvis er en bortkastet telefonsamtale å ta :ler:

Jeg forsto det sånn på de papirene vi fikk at vi må ta de forskjellige prøvene før vi får innkallelse ja, for det sto at dersom vi ikke tok de i løpet av 3 måneder så tok de oss av ventelisten. Men som du sier er i alle fall prosessen  i gang. Er litt roligere i forhold til det hele i dag kjenner jeg  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 10.45, Pjusk skrev:

Nå sitter jeg med en panikk-følelse i kroppen. Har fått brevet fra gyn. Egentlig kjedelige greier for jeg har ikke fått noe tidspunkt for timen, annet enn at ventetiden ikke skal overskride 6 mnd, altså i slutten av November for min del. MEN! I brevet står det "Spesialist har vurdert at du har rett til nødvendig helsehjelp. Fristen gjelder oppstart av UTREDNING innen 22/11/17".

Så har vi fått en del informasjon og rekvisisjon for diverse prøver som må tas innen 3 mnd.

Jeg lurer så fælt på hva legen skrev i henvisningen, for jeg trodde jo jeg skulle få time til gyn for å finne ut hva grunnen til alle småblødningene og de korte syklusene er. Og om jeg har eggløsning eller ikke. Så får jeg utredning for infertilitet i stede, og vi har jo ikke prøvd mer enn 6 mnd enda. Får litt dårlig samvittighet også siden vi ikke har prøvd så lenge og det er andre som har prøvd mye lengre enn oss.

Det ble mye tanker her i dag. Har ikke helt klart å ta det innover meg enda, så jeg må nok bare tenke litt mer på dette og finne ut hva vi skal gjøre. Muligheten er jo å gå til privat gyn for å få en sjekk der.

Så bra du i det minste står på lista da. Satser på det ikke tar et halvt år før du kommer inn. Kanskje du kan ringe de og spørre om hvor lang tid de tror det tar? Og evt kan du prøve å si at du kan komme på kort tidsfrist. I tilfelle de før avbestillinger. Har jeg gjort noen ganger til klinikker og nesten alltid fått kommer rimelig kjapt da. 

Jeg tror også at det er utredning for blødningene du skal på og ikke infertilitet. Helsevesenet slår om seg med bruk av ordet utredninger. Og f.eks i ditt tilfelle kan det nok av og til bli oppfatta feil. Så dårlig samvittighet skal du ikke ha. Legen har nok skrevet om blødningene og derfor får du innkallelse nå. Men himla idiotisk at du ikke bare fikk innkallelse til time. Men er kanskje lenger ventetid der du bor enn her nord. 

Alt på cd15? Da var du jo knapt ferdig med forrige blødning jo.... du har et like sært system som min kropp :dry: hmpf nei jeg håper du får kjapt time selv om de skrev innen et halvt år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meley skrev:

Så bra du i det minste står på lista da. Satser på det ikke tar et halvt år før du kommer inn. Kanskje du kan ringe de og spørre om hvor lang tid de tror det tar? Og evt kan du prøve å si at du kan komme på kort tidsfrist. I tilfelle de før avbestillinger. Har jeg gjort noen ganger til klinikker og nesten alltid fått kommer rimelig kjapt da. 

Jeg tror også at det er utredning for blødningene du skal på og ikke infertilitet. Helsevesenet slår om seg med bruk av ordet utredninger. Og f.eks i ditt tilfelle kan det nok av og til bli oppfatta feil. Så dårlig samvittighet skal du ikke ha. Legen har nok skrevet om blødningene og derfor får du innkallelse nå. Men himla idiotisk at du ikke bare fikk innkallelse til time. Men er kanskje lenger ventetid der du bor enn her nord. 

Alt på cd15? Da var du jo knapt ferdig med forrige blødning jo.... du har et like sært system som min kropp :dry: hmpf nei jeg håper du får kjapt time selv om de skrev innen et halvt år. 

Det står faktisk på det ene papiret jeg fikk at det er utredning for infertilitet, så det er nok det. Kunne ring og sagt at jeg kan komme på kort varsel ved avbestillinger, men det sto i brevet at vi må ta diverse prøver før vi får innkallelse (mannen må ta sædprøve og jeg må ta diverse blodprøver) :sjenert:

Ja, her er det sånn ca annenhver gang med sykluser på 13-16 og 21-26 dager. Fatter ikke hva kroppen driver med, må da gå ann å være normal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...