Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Jill skrev:

Bra du har tatt til fornuften og bestiller en legetime! :)

Ja, jeg har jo hele tiden hatt et lite håp om at ting ordner seg selv, men nå har jeg mistet troen på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg tok en test når jeg kom hjem fra jobb i dag, bare for... ja, jeg vet egentlig ikke hvorfor.. Men jeg tok en test, og jeg ser en svaaak, svak strek :hakeslepp: det kan egentlig være bare en skyggestrek, så jeg tørr ikke å håpe på noe.. men tenkte å legge den ut her for å se om noen andre ser noe? Vises ikke så godt på bilde men.20170226_164229.jpg

20170226_164203.jpg

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

Oioioi! Så spennende! :yvonne: Jeg ser absolutt NOE! 

Da er det nok noe der :hakeslepp: spørsmålet er om det er en skyggestrek eller ikke :klo:

38 minutter siden, Meley skrev:

Jeg ser noe!!!!! :biggrin: Spennende om det nå er din tur ;) etter at alle du har fulgt har blitt gravid :fnise:

Ja, nå er det spennende her, om det er min tur eller ikke :fnise:  må innom dagboka di etterpå også så kanskje du blir gravid snart også :ler:

2 minutter siden, tweet skrev:

Jeg også ser noe! Ikke bare jeg som sitter og kaldsvetter eller? 😂

Nei, det kan du være sikker på at du ikke er alene om 😅 håper clearblue-testene jeg bestilte kommer snart :fnise:

--

Jeg må innrømme at jeg tror egentlig ikke at jeg er gravid, for om jeg er det så skjønner jeg ingenting av når dette har skjedd :sjenert: da har i alle fall ikke jeg noe som helst kontroll på når EL er/var. Jeg trodde jo EL skulle være i disse dager. Og jeg blør jo fremdeles. Alt er bare helt merkelig. Må vel vente ett par dager og ta ny test :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gubben sneik på tlf over skuldra i sta å han kunne også se noe :laugh: så ny test blir kjempe spennende nå 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg må innrømme at jeg tror egentlig ikke at jeg er gravid, for om jeg er det så skjønner jeg ingenting av når dette har skjedd :sjenert: da har i alle fall ikke jeg noe som helst kontroll på når EL er/var. Jeg trodde jo EL skulle være i disse dager. Og jeg blør jo fremdeles. Alt er bare helt merkelig. Må vel vente ett par dager og ta ny test :jepp:

Jeg hadde masse symptomer når jeg ble gravid i høst (og mistet), men nå når det skjedde hadde jeg ingen symptomer som forklarte akkurat DET resultatet! Fikk skikkelige menskramper når jeg var ala 14/15 dpo som jeg trodde var matforgiftning eller mensen. Ventet jo på mensen fordi jeg trodde at vi hadde klart å unngå EL denne mnd (skulle jo ha en mini-pause). Puppene ble ømme, men ikke mere enn ved vanlig mens. og jeg hadde små menskramper. 

De jeg har snakket med rundt meg som har vært uheldig å mistet har alle sagt at de hadde veldig mye symptomer på graviditeten før de mistet. Mye vondt og mye "rar" følelse... Det kan jeg skrive under på her også! Var som om kroppen sa ifra om at "dette er ikke rett" og dermed mistet jeg....

Så det at du ikke har mye symptomer skal du ta med en klype salt ;)
Jeg hadde nada symptomer når jeg gikk med jr før jeg fikk bekkenløsning, og nå har jeg bare tunge bryst og litt murringer i blant. Betyr ikke at jeg klarer å holde på denne runden, men prøver å få frem poenget mitt (dog litt knotete forklart) at det å ikke ha mye symptomer kan også være positivt :sjenert: Da kan det være at det ikke er noe galt i allefall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 6.54, tr.heimspia83 skrev:

Jeg hadde masse symptomer når jeg ble gravid i høst (og mistet), men nå når det skjedde hadde jeg ingen symptomer som forklarte akkurat DET resultatet! Fikk skikkelige menskramper når jeg var ala 14/15 dpo som jeg trodde var matforgiftning eller mensen. Ventet jo på mensen fordi jeg trodde at vi hadde klart å unngå EL denne mnd (skulle jo ha en mini-pause). Puppene ble ømme, men ikke mere enn ved vanlig mens. og jeg hadde små menskramper. 

De jeg har snakket med rundt meg som har vært uheldig å mistet har alle sagt at de hadde veldig mye symptomer på graviditeten før de mistet. Mye vondt og mye "rar" følelse... Det kan jeg skrive under på her også! Var som om kroppen sa ifra om at "dette er ikke rett" og dermed mistet jeg....

Så det at du ikke har mye symptomer skal du ta med en klype salt ;)
Jeg hadde nada symptomer når jeg gikk med jr før jeg fikk bekkenløsning, og nå har jeg bare tunge bryst og litt murringer i blant. Betyr ikke at jeg klarer å holde på denne runden, men prøver å få frem poenget mitt (dog litt knotete forklart) at det å ikke ha mye symptomer kan også være positivt :sjenert: Da kan det være at det ikke er noe galt i allefall! 

Det er sant, symptomene (eller manglende symptomer) trenger ikke å ha noe å si. Heldigvis går det fint an å være gravid selv om man ikke har masse symptomer :jepp:

 

3 timer siden, Jill skrev:

Hvordan går det? Har du fått tatt nye tester? :) 

Jeg tok nye tester både mandag og tirsdag morgen, begge var like hvite :ler: Så jeg er nok ikke gravid, og det var helt som forventet. Det som plager meg er at jeg fremdeles har blødninger (ca en uke siden jeg begynte å blø nå), og jeg aner ikke hva slags blødning dette er.. Er det TR eller er det bare en eller annen "mellomblødning"? Frustrerende å ikke vite hva som skjer :P Jeg bestilte meg time til legen, så jeg fikk time nå på fredag. Problemet er bare at legen min er sykmeldt, så jeg har fått time hos en mannlig lege, og jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med å ta opp dette med en mannlig lege :sjenert:  Vurderer å avbestille og vente litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var det søndag igjen. Hver frihelg går så sinnsykt fort!

Fredag var jeg alene hjemme med ungene og det var egentlig veldig deilig (etter at ungene var lagt) og bare være meg med sjokolade og tv-serie hele kvelden! :jepp: 

I går var vi på en besøksrunde og det var veldig koselig og deilig å komme seg litt vekk hjemme fra! 

I dag går dagen med på å rydde og ordne litt hjemme. Er så mye som ikke har kommet skikkelig på plass etter at vi har pusset opp og møblert om litt her, så det er på tide å få unna ting vi ikke skal ha og få på plass det vi skal ha.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ta tempen hver morgen for å sjekke når (om) jeg har EL. Har forstått det sånn at den enkleste måten å finne ut om man har EL på er å ta tempen, så jeg antar at dersom jeg faktisk ikke har EL så vil jeg ikke få den temperaturøkningen? Det skremmer meg litt at magefølelsen min ofte pleier og stemme, og nå har jeg hele tiden hatt en ekkel følelse på at jeg ikke har EL. Den mensblødningen min er ingen typisk mens, men mer som regelmessige småblødninger og i tillegg blør jeg ofte etter samleie. 

Jeg hadde jo bestemt meg for å dra på den legetimen på fredag, men så viste det seg jo at jeg hadde sett feil. Legetimen er nå på fredagen som kommer, og da har jeg ikke mulighet til å dra :sjenert: Typisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager all sytingen fra meg altså, men jeg blir så frustrert og lei. I dag kom "TR" igjen.. 

Jeg hadde spotting 4 og 7. Februar, så fikk jeg "TR" 9-11, spotting igjen 17, og "TR" 22-1, spotting 3 og 6. Mars og "TR" igjen nå i dag. Grunnen til at jeg skriver "TR" er at jeg er usikker på om det er det eller om det bare er småblødninger. Det er nemlig ikke noen vanlig TR, men samtidig litt mer enn bare spottinger jeg har. Ikke har jeg hatt noen temperaturøkning, noe som igjen tyder på at jeg ikke har hatt EL? Og det var jo som forventet, for når skulle denne kroppen hatt tid til EL i denne syklusen liksom?

Heldigvis er jeg ikke veldig stressa med å bli gravid, ellers hadde jeg nok vært svært frustrert, trist og lei, men jeg merker jo at jeg tenker mer og mer på det jo mer kroppen tuller. Fikk utsatt legetimen jeg hadde på fredag, så jeg skal til legen på onsdag til uka. Håper bare ikke jeg må ta GU, da vil jeg heller ha min kvinnelige lege eller en gynekolog. Håper faktisk at jeg blir henvist til gynekolog på sykehuset, men det er vel andre ting de vil sjekke først, før de eventuelt henviser meg videre vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med denne spottingen som aldri blir noe ordentlig mensen :dry: godt du fikk byttet legetime :) kan jo spørre om en henvisning kanskje også? For å høre hva legen mener? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.3.2017 den 8.41, Sille4 skrev:

Så kjedelig med denne spottingen som aldri blir noe ordentlig mensen :dry: godt du fikk byttet legetime :) kan jo spørre om en henvisning kanskje også? For å høre hva legen mener? :) 

Ja, det er skikkelig kjipt. I går var det plutselig ikke noe blod igjen. Blir helt forvirra av dette. Ja, jeg kan kanskje spørre om henvisning, og med tanke på at jeg har hatt bekkeninfeksjon uten noen kontroll i ettertid på at alt er greit, så tenker jeg at det burde jeg få! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal spørre da, ja :) kan i verste fall bestille privat hvis legen ikke er medgjørlig? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sille4 skrev:

Syns du skal spørre da, ja :) kan i verste fall bestille privat hvis legen ikke er medgjørlig? :laugh:

Ja, det går jo selvfølgelig an, men det koster jo penger da :ler:

-

Typisk nok så har jeg klart å ødelegge ryggen min, så jeg blir nødt til å ta opp det med legen også. Jeg må nok ta opp det med ryggen først, og så resten etterpå om det blir tid til det, ellers må jeg bare bestille en ny time etterpå.

Etter litt googling har jeg kommet frem til at jeg mest sannsynlig har en skivebukning i ryggen. Dette er et forstadie til prolaps, men det trenger visst ikke å utvikle seg til det.

Det verste var i går da jeg nesten ikke greide å komme meg opp av sofaen på grunn av smertene i korsryggen som strålte langt nedover høyre ben. Så var det rett på jobb etterpå.. Fordelen et at det ikke er så smertefullt når jeg er i bevegelse, det verste er å sitte:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er jo dessverre ulempen :P

Å nei, så kjedelig med ryggen :( fornuftig å ta opp den først og evt bestille ny time! God bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ønsker henvisning til en kvinnelig gynekolog :) det har de full forståelse for :)

Lykke til håper den syklusen din snart tar seg sammen og blir normal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2017 den 11.42, Sille4 skrev:

Ja, det er jo dessverre ulempen :P

Å nei, så kjedelig med ryggen :( fornuftig å ta opp den først og evt bestille ny time! God bedring :) 

Tusen takk :)

På 14.3.2017 den 10.10, Ruccula skrev:

Si at du ønsker henvisning til en kvinnelig gynekolog :) det har de full forståelse for :)

Lykke til håper den syklusen din snart tar seg sammen og blir normal :P

Takk, det håper jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i dag og nevnte IKKE den der syklusen min. Følte det ble så kleint da jeg ikke kjenner legen i det hele tatt (vikar for fastlegen min) og det er en mann :sjenert:

Men tok opp ryggen da, så det ble ikke kleint fordi jeg satt der uten å si noe i alle fall :ler: Legen mente i alle fall at det var isjias som var problemet, så da fikk jeg smertestillende på resept og henvisning til fysioterapeut. Og jeg merker at smertene kanskje begynner å avta litt også, så kaaanskje slipper jeg å begynne med fysioterapi :jepp:

Ellers våknet jeg i dag tidlig og var skikkelig kvalm og uten matlyst, og brystene var ømme både i går kveld og i dag. Hadde det ikke vært for at jeg tok en test for noen dager siden så kunne jeg trodd at jeg var gravid.. Men den sjansen er nok minimal i og med at testen var negativ :P men tenkte at de ømme brystene kunne være et tegn på EL, så i går kveld kjørte vi på, bare for å være sikker på at vi ikke gikk glipp av noe :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...