Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Æsj så kjedelig :raven:

Nei det er noe dritt med spotting slik jeg skjønner det! Har selv ikke spottet utenom forrige gang det klaffet og endte i en SA hos meg. Ellers aldri spottet tidligere. 

Pleier du å spotte før mensen? 

Ja, eller.. jeg sluttet med prevensjon desember 2015, og frem til oktober hadde jeg bare små spottinger 1 gang i mnd når TR egentlig skulle komme. Nå spotter jeg litt rett som det er føler jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.1.2017 den 21.39, Pjusk skrev:

 

Jeg kom borti siteringsknappen :(

Hvordan går det nå pjusken? Er tanta fortsatt på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom borti siteringsknappen her jeg, går det ikke ann å slette denne da? :ler:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 20.26, Ruccula skrev:

Jeg kom borti siteringsknappen :(

Hvordan går det nå pjusken? Er tanta fortsatt på besøk?

Nei, tanta kom og gikk den 13, ble ikke en hel dag en gang :vetikke: spottet litt 16 og 17, men etter det ikke vært noen ting så jeg er litt usikker på hva som skjer med denne kroppen akkurat nå.

12 timer siden, tweet skrev:

Jeg vil følge med! Spennende greier 😁

Så hyggelig, velkommen skal du være! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pjusk skrev:

Nei, tanta kom og gikk den 13, ble ikke en hel dag en gang :vetikke: spottet litt 16 og 17, men etter det ikke vært noen ting så jeg er litt usikker på hva som skjer med denne kroppen akkurat nå.

Så hyggelig, velkommen skal du være! :goodbye:

Og du er sikker på at du ikke er gravid? :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Ruccula skrev:

Og du er sikker på at du ikke er gravid? :alice:

 

18 minutter siden, Jill skrev:

Enig med Ruccula! :lur:

Ja, dessverre. Alle testene har vært negative og jeg tok en senest i dag :fnise:

Jeg har vært vant til sparsomme blødninger etter jeg sluttet på prevensjon, men synes den var drøyt sparsom denne måneden :rolleyes:

Vi har vært litt i tvil om vi skal fortsette å prøve eller om vi skal ta en prøvepause frem til April (blant annet med tanke på barnehageopptaket) men jeg lurer på om vi bare skal kjøre på.. Er jo ikke godt å vite om denne kroppen fungerer som den skal lenger, så som jeg sa til mannen så er det jo greit å bare prøve videre i tilfelle det viser seg å være noe galt så må man jo ha prøvd ett år før man får utredning :fnise: og så er jeg kanskje litt dårlig når det kommer til å vente på dette da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pjusk skrev:

 

Ja, dessverre. Alle testene har vært negative og jeg tok en senest i dag :fnise:

Jeg har vært vant til sparsomme blødninger etter jeg sluttet på prevensjon, men synes den var drøyt sparsom denne måneden :rolleyes:

Vi har vært litt i tvil om vi skal fortsette å prøve eller om vi skal ta en prøvepause frem til April (blant annet med tanke på barnehageopptaket) men jeg lurer på om vi bare skal kjøre på.. Er jo ikke godt å vite om denne kroppen fungerer som den skal lenger, så som jeg sa til mannen så er det jo greit å bare prøve videre i tilfelle det viser seg å være noe galt så må man jo ha prøvd ett år før man får utredning :fnise: og så er jeg kanskje litt dårlig når det kommer til å vente på dette da.. :sjenert:

Jepp,  samme tenker vi :) . Her skal vi bare kjøre på, jeg skal hoppe kun over en måned og det er for å unngå å få barn født i romjulen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Jepp,  samme tenker vi :) . Her skal vi bare kjøre på, jeg skal hoppe kun over en måned og det er for å unngå å få barn født i romjulen :tongue:

Den ser jeg 😜 her vil terminen antakeligvis bli rett før jul og jeg tror jeg kommer til å få innvilget KS (som de vel bruker å ta ca 14 dager før termin?) , så da blir det vel tidlig-desemberbaby. Litt usikker på om vi skal satse på det eller om vi skal hoppe over den månden, men det tar vi som det kommer tenker jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pjusk skrev:

Den ser jeg 😜 her vil terminen antakeligvis bli rett før jul og jeg tror jeg kommer til å få innvilget KS (som de vel bruker å ta ca 14 dager før termin?) , så da blir det vel tidlig-desemberbaby. Litt usikker på om vi skal satse på det eller om vi skal hoppe over den månden, men det tar vi som det kommer tenker jeg :ler:

Ja, jeg skal også forhåpentligvis ha ks :) ihvertfall er jeg lovet det. Så da kan man jo ikke akkurat planlegge at barnet kommer etter termin nei :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ruccula skrev:

Ja, jeg skal også forhåpentligvis ha ks :) ihvertfall er jeg lovet det. Så da kan man jo ikke akkurat planlegge at barnet kommer etter termin nei :tongue:

Nei, er vel ganske så sikkert at det ikke blir overtid da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille her mellom mens og eggløsning, er liksom ikke så mye spennende som skjer :ler:
Jeg aner jo egentlig ikke når jeg kan forvente eggløsning, så jeg har allerede begynt å teste litt med EL-tester. Negative foreløpig. Jeg har en ekkel magefølelse på at EL-testene ikke kommer til å bli positive heller. Vet ikke om det er på grunn av at jeg aldri fikk positiv test forrige pp, eller om det er en slags sjette sans på at det er noe som ikke er riktig. Jeg kommer i alle fall til å fortsette å teste og se etter andre EL-symptomer (og legge inn aksjer jevnlig) :jepp:

Sitter og ser "I didn't know I was pregnant" nå og er så fascinert over hvordan det er mulig å ikke vite at man er gravid! Men man ser jo det at det tydeligvis er mulig da :fnise:  Det må være veldig skremmende å plutselig føde uten å vite at man er gravid, spesielt for de som ikke drar til sykehuset men som ender opp med å føde hjemme :ohmy:

I dag skal jeg prøve å få gjort unna litt klesvask og rydde litt i huset. Skjønner ikke hvordan det kan bli så mye rot om man ikke rydder en dag, hvor kommer alt rotet fra liksom? :fnise: Skal prøve å få lagt inn ei lita treningsøkt i dag, men dørstokkmila er så forferdelig lang.. I morgen skal jeg på treningssenteret (for første gang i år) så da tenker jeg at det kanskje blir litt enklere å komme i gang siden jeg ikke drar alene, men når jeg skal trene alene har jeg så vanskelig for å komme i gang.. Må nok bare skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag og helg! Jeg har riktignok jobbhelg da, men likevel!

Nå har jeg testet daglig etter el i godt over en uke, men fremdeles ikke noen positiv test. Dersom jeg tar utgangspunkt i en 28 dagers syklus skal jeg visstnok ha el  i dag, men ingen tegn til det. Dersom jeg ikke får positiv el-test denne perioden og heller ikke blir gravid tror jeg at jeg skal kjøpe meg et sånt termometer for å sjekke tempen hver morgen og se om jeg finner el på den måten. 

I dag skal jeg dra å trene. Skal bli deilig (og tungt) å få rørt litt på kroppen igjen, merker at jeg er i dårlig form :fnise: 

Ha ei god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg på jobb og kjenner på en eller annen slags smerte/ubehag som jeg tenker at kaaanskje kan være el-smerter. Var også noe som lignet på el-slim når jeg var på do nå, så kanskje er det håp! Tok selvfølgelig ikke noen test i dag før jeg dro på jobb, men får teste når jeg kommer hjem i stede :jepp:

Var på trening i går og fy søren så tungt det var, men samtidig godt å få rørt seg litt. Gleder meg nesten litt til neste trening. Jeg vet at jeg egentlig burde trent meg opp litt før jeg blir gravid for å kanskje redusere bekkenløsningen litt (for det er jeg ganske sikker på at jeg får i og med at jeg har hatt det begge gangene tidligere og at jeg har hatt litt problemer med bekkenet siden forrige fødsel). Jeg kommer i alle fall til å fortsette å trene frem til jeg eventuelt blir gravid og så langt det lar seg gjøre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Jill skrev:

Har el dukket opp? :alice:

Nei, her er det bare negative el-tester i alle fall :vetikke: Så om el har vært uten at det har slått ut på testene eller om jeg ikke har hatt el, det vet jeg ikke :sjenert: Men nå har jeg plutselig begynt å blø etter sex, hva kommer det av liksom? Lurer på om jeg kanskje må ta en tur til legen om ikke denne kroppen begynner å oppføre seg normalt snart.. Er jo tross alt godt over ett år siden jeg sluttet på prevensjon :raven:
(Bare litt lei av denne kroppen nå, skjønner du :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pjusk skrev:

Nei, her er det bare negative el-tester i alle fall :vetikke: Så om el har vært uten at det har slått ut på testene eller om jeg ikke har hatt el, det vet jeg ikke :sjenert: Men nå har jeg plutselig begynt å blø etter sex, hva kommer det av liksom? Lurer på om jeg kanskje må ta en tur til legen om ikke denne kroppen begynner å oppføre seg normalt snart.. Er jo tross alt godt over ett år siden jeg sluttet på prevensjon :raven:
(Bare litt lei av denne kroppen nå, skjønner du :fnise:).

Åh, så kjedelig! :sur: Skjønner du begynner å bli lei når dere ikke vet om el har vært eller kommer. Var noen som sa at positiv test kan vare veldig kort slik at en må teste morgen og kveld for å få det med seg. Men kan sikkert være lurt å starte med temping også som du sa. Blø etter sex kan jo så klart bare være skrubbsår. Uansett lurt å ta en sjekk hos lege om det ikke ordner seg selv. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jill skrev:

Åh, så kjedelig! :sur: Skjønner du begynner å bli lei når dere ikke vet om el har vært eller kommer. Var noen som sa at positiv test kan vare veldig kort slik at en må teste morgen og kveld for å få det med seg. Men kan sikkert være lurt å starte med temping også som du sa. Blø etter sex kan jo så klart bare være skrubbsår. Uansett lurt å ta en sjekk hos lege om det ikke ordner seg selv. :)  

Ja, jeg har også hørt det så jeg har jo testet 2-3 ganger om dagen den siste uka, men ingen positiv test likevel :sur: Tror nok jeg må teste temping neste pp :Nikke: 
Blødning etter sex kan heldigvis være helt uskyldig, så jeg håper det! Bare litt frustrerende når det har skjedd de 3 siste gangene.. Kanskje jeg ikke tåler denne prøvingen? :hoho:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pjusk skrev:

Ja, jeg har også hørt det så jeg har jo testet 2-3 ganger om dagen den siste uka, men ingen positiv test likevel :sur: Tror nok jeg må teste temping neste pp :Nikke: 
Blødning etter sex kan heldigvis være helt uskyldig, så jeg håper det! Bare litt frustrerende når det har skjedd de 3 siste gangene.. Kanskje jeg ikke tåler denne prøvingen? :hoho:

Så merkelig. :klo: Da ville jeg nok testet ut temping, ja. :) 

Leste meg litt opp om bekkeninfeksjonen nå. 1 av 3 som har hatt det får det igjen. Og et av symptomene er blødning under/etter samleie. :haar: Jeg stemmer for en legesjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...